![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In Wallonie staakt de overgrote meerderheid en in Vlaanderen niet, ondanks dat het om dezelfde maatregel ging in een zelfde bedrijf. Wie gaat het hier eigenlijk ver zoeken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Zover om gewoon een verschil dat er niet is aan te tonen. Die alsen en indienen weglaten zou gemakkelijk zijn... ik vrees echter dat ik er wel gelijk mee heb. Er werken volgens mij ook vlamingen in bvb Luik. Die zijn anders hé ??? komaan man..
![]() |
![]() |
#23 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ziet u? Je probeert de realiteit gewoon naar je eigen wil te zetten door die als en indien zodat ze u wel goed uitkomt. Zo voer je geen eerlijke discussie. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() @Trol
U wilt gewoon geen verschil zien. Al zouden we het kunnen bewijzen (wat in deze heel moeilijk is), dan nog zou U die zaken van tafel vegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Neen het is gewoon een toevalligheid.. het andersom kunnen zijn.. ze hadden allemaal kunnen staken.. omdat die mensen daar ineens het werk neerleggen in Vlaanderen niet is er een algemeen mentaliteitsverschil... en ja.. de vlaming is heilig want die werkt door etc etc.. Sorry ik zie geen verschil neen.. Ik heb ook al geweten dat een vlaams bedrijf als de Lijn staakt.. er ook nog zijn die willen blijven werken dan is daar OOK EEN VERSCHIL?? Het is onterecht dat dit bij communautaire zaken staat. Pas als u toegeeft dat er tussen vlamingen onderling ook een verschil is kan ik uw 'verschil' aanvaarden. Daar er overal tussen elke persoon Ik en m'n broer ook.. mentaliteits verschillen zijn. Maar dit dus als communautaire zaak gebruiken is ver gezocht. Mentaliteitsverschil? : (volmondig) JA! ........ tussen elke mens.. En nogmaals vlaanderen vs wallonie is hier fout. En dit was nu echt m'n laatste repliek hierop.. ik zie het verschil niet.
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De meeste Walen bij de Post staken, de meeste Vlamingen bij dat bedrijf niet.
Fijn dat ge het zegt Zeno, maar nu ga ik u een vraag stellen: Et alors? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Is dit niet simpel te verklaren door de verschillende vakbonden waar Nederlandstaligen en Franstaligen beroep op doen?
![]() Dit heeft hoegenaamd niets te maken met een andere mentaliteit. Vakbonden zijn gebonden tot politieke partijen en Vlaanderen en Wallonië hebben andere partijen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 3 weken van zeven dagen is 21 dagen.
21 dagen tegenover 1 dag is 20 dagen verschil. Verschillende werknemers, verschillende vakbonden en verschillende partijen maar géén verschil in mentaliteit. ![]()
![]() |
#30 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als d�*t geen duidelijk verschil is! ![]()
![]() |
![]() |
#32 | ||
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Waar zijn we mee bezig dan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is zo een parabel over in de Bijbel... zoek maar eens op "oog", "splinter" en "balk" ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
"Als er nu andere postbeambten in Vlaanderen werkten hadden die ook gestaakt, en als er nu andere postbeambten in Wallonië zijn hadden die dat niet gedaan en als er allemaal Vlaamse postbodes in Luik zijn en als..." Kijk, dat is toch kronkelen en draaien dat het geen naam meer heeft neem ik aan! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik herhaal: Et alors? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() De vakbonden zijn in Vl. en Waalse comités ingericht. Dus hebben ze beiden een werkagenda. De arbeiderssolidariteit van Antwerpen met Brussel-Wal overstijgt echter het fascisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit in tegenstelling tot een volledige en algemene staking in Wallonië die nog niet is opgehouden. Is het dan zo moeilijk het verschil te zien tussen een totale oorlog met tanks en kanonnen op een slagveld en een losse flodder in een zijstraatje? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |