Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2003, 13:36   #21
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge
Ik vind dit ook een slecht initiatief. Men haalt redenen aan als "ze werden gepest", "voelden zich niet goed" & "werden zelfs in elkaar geslagen". Dus richten we maar een school op voor deze leerlingen, die eigenlijk zelf geen problemen creëren...da's dus eigenlijk diegene straffen die benadeelt wordt door anderen.
Men zou dit geld beter besteden aan het bespreekbaar maken van homosexualiteit.
En dan nog... ooit zullen ze moeten gaan winkelen in een winkel die wordt uitgebaat door hetero's, gaan werken in een bedrijf waar een hetero de plak zwaait,... of gaan we dat ook allemaal splitsen, en die mensen appart zetten? ik denk ook niet dat veel homo's dit een goed initiatief vinden...
Inderdaad, dat is dus wat ik ook schrijf. De benadeelden (homo's) wordt apart onderwijs aangeboden & hierdoor het probleem niet opgelost & diegenen die homo's pesten krijgen bevestiging van het "anders" zijn van homo's want er bestaan zelfs scholen voor. Daarom zou men dit geld beter besteden aan sensibilisatie campagne's & het bespreekbaar maken van homosexualiteit in de school.
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2003, 14:33   #22
Pink Terror
Provinciaal Gedeputeerde

Pink Terror's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarom zou men dit geld beter besteden aan sensibilisatie campagne's & het bespreekbaar maken van homosexualiteit in de school.
Ik denk dat die ook het omgekeerde effect hebben...holebi's moeten gewoon 'geïntegreerd' (wat haat ik dat woord!) worden in de massamedia om resultaat te behalen. Net zoals dat met niet-blanken ook gebeurt. Campagnes specifiek voor het 'holebiprobleem' halen niets uit.

[size=1]Ik heb niet het gevoel dat ik duidelijk bezig ben. Mijn excuses.[/size]
Oud 29 juli 2003, 14:45   #23
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pink Terror
Citaat:
Daarom zou men dit geld beter besteden aan sensibilisatie campagne's & het bespreekbaar maken van homosexualiteit in de school.
Ik denk dat die ook het omgekeerde effect hebben...holebi's moeten gewoon 'geïntegreerd' (wat haat ik dat woord!) worden in de massamedia om resultaat te behalen. Net zoals dat met niet-blanken ook gebeurt. Campagnes specifiek voor het 'holebiprobleem' halen niets uit.

Da gaat met stapjes, eerst sensibilisatie zodat de taboe's doorbroken worden of provocatie (minder aangewezen) & op den duur is het homo zijn een geïntegreerd iets in een maatschappij. Bedoeling van zulke campagne' s is niet het oplossen van het probleem wel het bespreekbaar maken ervan...zodanig dat er een dialoog ontstaat.
Natuurlijk zal het 'outen' van beroemde figuren er ook toe bijdragen.
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2003, 14:46   #24
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pink Terror

Maak je geen zorgen. 't Is allemaal klaar en duidelijk. En pertinent.
Oud 29 juli 2003, 14:57   #25
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Een school voor enkel homos is verkeerd, net zoals elke positieve discriminatie werkt dat negatief op een andere bevolkingsgroep. Andere voorbeelden zijn quota in de politiek, een onderwijsnet voor katholieken enz.
Oud 29 juli 2003, 15:30   #26
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
In New York opent dit najaar de eerste Amerikaanse middelbare school de deuren die exclusief is bedoeld voor homoseksuelen, lesbiennes, biseksuelen en transseksuelen. De school rekent op zo'n honderd leerlingen.

"Sommige kinderen die homo of lesbisch zijn worden op andere scholen gepest en in elkaar geslagen", zegt burgemeester Michael Bloomberg. "Zij kunnen nu onderwijs volgen zonder zich zorgen te hoeven maken."

Voorzitter Mike Long van de Conservatieve Partij is tegen. "Moeten homoseksuelen ander onderwijs krijgen? Is er zoiets als homoseksuele wiskunde? Dit is verkeerd. Er is geen reden om deze kinderen anders te behandelen."

De school is genoemd naar Harvey Milk, een openlijk homoseksuele politicus die in 1978 in San Francisco werd vermoord en sindsdien een martelaar is van de Amerikaanse homobeweging.

Een goed initaitief?
ja, als er een school komt met "heterosexuals only".
Oud 29 juli 2003, 15:49   #27
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
ja, als er een school komt met "heterosexuals only".
Hehe, stokertje.
Oud 29 juli 2003, 16:05   #28
Elle
Provinciaal Statenlid

Elle's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Elle
Standaard

Zo apart gedoe is belachelijk en eenmaal ze buiten komen? Wat dan?
Oud 29 juli 2003, 20:02   #29
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In New York opent dit najaar de eerste Amerikaanse middelbare school de deuren die exclusief is bedoeld voor homoseksuelen, lesbiennes, biseksuelen en transseksuelen. De school rekent op zo'n honderd leerlingen.

"Sommige kinderen die homo of lesbisch zijn worden op andere scholen gepest en in elkaar geslagen", zegt burgemeester Michael Bloomberg. "Zij kunnen nu onderwijs volgen zonder zich zorgen te hoeven maken."

Voorzitter Mike Long van de Conservatieve Partij is tegen. "Moeten homoseksuelen ander onderwijs krijgen? Is er zoiets als homoseksuele wiskunde? Dit is verkeerd. Er is geen reden om deze kinderen anders te behandelen."

De school is genoemd naar Harvey Milk, een openlijk homoseksuele politicus die in 1978 in San Francisco werd vermoord en sindsdien een martelaar is van de Amerikaanse homobeweging.

Een goed initaitief?
Ik vind het eigenaardig dat deze topic hier plots opduikt. De Harvey Milk School in New York opent dit najaar haar deuren niet; ze bestaat namelijk al sinds 1984...

De Harvey Milk School richt zich in de eerste plaats tot die leerlingen die omwille van hun "anders zijn" de school de rug hebben toegekeerd omdat ze de voortdurende vernederingen en beledigingen van medeleerlingen en leerkrachten niet langer kunnen verdragen. Verder zijn er eveneens een aantal leerlingen die HIV-positief of AIDS-patiënt zijn en die door iedereen als de pest gemeden worden.

Wat is er verkeerd aan een school die jongeren opvangt in de moeilijkste periode van hun leven en hen naast een zeer gedegen opleiding ook nog eens met steun, aandacht, begrip, tolerantie en liefde omringt? Als deze jonge mensen daardoor versterkt en zelfzekerder en mèt een high school diploma op zak aan hun volwassen leven kunnen beginnen, lijkt me dat eerder een initiatief om toe te juichen. Ze zullen in de verdere loop van hun leven nog vaak genoeg met vooroordelen en onverdraagzaamheid geconfronteerd worden. Ik zie niet meteen het heilzame van hen daar al tijdens hun puberteit aan te onderwerpen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2003, 20:13   #30
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Ik had in het nieuws iets over de Harvey Milk school gehoord, weet niet juist meer wat.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2003, 20:42   #31
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vind het eigenaardig dat deze topic hier plots opduikt. .[/quote]

Heb het artikeltje gelezen in de GVA online, gisteren.
Oud 29 juli 2003, 21:02   #32
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf

Ik vind het eigenaardig dat deze topic hier plots opduikt. .

Het is geruststellend te weten dat GVA online evenzeer onzin schrijft als op papier
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 29 juli 2003, 22:41   #33
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Het is geruststellend te weten dat GVA online evenzeer onzin schrijft als op papier
Ik geef toe, het is geen kwaliteitskrant. Maar in dit geval schiet je op de pianist. De GVA online heeft gewoon een bericht van Belga gekopieerd.

Denk je nu echt dat die school er niet is gekomen, dat Burgemeester Bloomberg dat niet heeft aangekondigd, en dat het allemaal verzonnen is?
Oud 29 juli 2003, 22:42   #34
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
BTW, die Bloomberg is die homo?
Neen. Maar hij is wel een Jood.
Oud 30 juli 2003, 07:06   #35
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Ik geef toe, het is geen kwaliteitskrant. Maar in dit geval schiet je op de pianist. De GVA online heeft gewoon een bericht van Belga gekopieerd.
Geen kwaliteitskrant?? Een onbetrouwbaar pulpblaadje is het, riooljournalistiek.

Citaat:
Denk je nu echt dat die school er niet is gekomen, dat Burgemeester Bloomberg dat niet heeft aangekondigd, en dat het allemaal verzonnen is?
Zoals ik al zei: de Harvey Milk School bestaat al sinds 1984. Wat er dit najaar verandert, is dat het aantal inschrijvingen verhoogd wordt van de huidige 50 tot ongeveer 170.

Citaat:
Oud 30 juli 2003, 08:51   #36
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er wordt in Amerika wel nagedacht over het probleem:

Creating Safe Schools for Lesbian and Gay Students

PROTECTION OF LES/GAY STUDENTS FROM HARRASSMENT

Maar het resultaat blijft ontgoochelend:

U.S. Gets "Failing Grade" Protecting Gay Students
Oud 30 juli 2003, 10:37   #37
PO
Schepen

Standaard

Citaat:

Een goed initaitief?
Natuurlijk is dit géén goed initiatief.
Iemands sexsuele voorkeur is een intieme aangelegenheid waar niemand anders zaken mee heeft en iedereen dient te respecteren.
Des te jammer dat de holebie-beweging met vooral vulgaire protestoptochten en andere manifestaties zichzelf blijft in vraag stellen.
Oud 30 juli 2003, 11:43   #38
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PO
Iemands sexsuele voorkeur is een intieme aangelegenheid waar niemand anders zaken mee heeft en iedereen dient te respecteren.
Des te jammer dat de holebie-beweging met vooral vulgaire protestoptochten en andere manifestaties zichzelf blijft in vraag stellen.
"Vulgaire" protestoptochten? Wat is daar vulgair aan?

De holebibeweging stelt zichzelf niet in vraag, maar wel de maatschappij die haar uitspuwt.

Citaat:
Oud 30 juli 2003, 21:52   #39
PO
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:

De holebibeweging stelt zichzelf niet in vraag, maar wel de maatschappij die haar uitspuwt.
Juist omdat het openbaar gedrag van vele holebi's de mensen tegen de borst stuit.

En laat dat nu juist het probleem zijn zie.
Normen en waarden die anders ingevuld worden bijvoorbeeld.
De meeste mensen hebben geen problemen met iemands seksuele geaardheid, maar wel de wijze waarop dit naar buiten gebracht wordt.
Oud 30 juli 2003, 22:06   #40
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Juist omdat het openbaar gedrag van vele holebi's de mensen tegen de borst stuit.

En laat dat nu juist het probleem zijn zie.
Normen en waarden die anders ingevuld worden bijvoorbeeld.
De meeste mensen hebben geen problemen met iemands seksuele geaardheid, maar wel de wijze waarop dit naar buiten gebracht wordt.

Je hebt gelijk, denk ik.
Provocerend en 'afwijkend' (excuseer voor het woord) gedrag op zo'n manifestaties wordt dikwijls als héél shoquerend ervaren door de doorsnee bekrompen Jan met de pet...
Ik ken ook veel homo's die helemaal niet opgezet zijn met de "apartheids-politiek" van hun voormannen, en al evenmin met de excentriekelingen die op tv mensen shoqueren.
Begrijp me nu niet verkeerd, ikzelf vind zoiets hoegenaamd niet erg, maar in de ogen van Jan Modaal komt zoiets soms wel zo over...

Ik zou overigens die 'vele' holebi's wel willen nuanceren... de meesten onder hen willen gewoon een goed leven leiden, zonder het brandmerk 'holebi'...
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be