![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Gouverneur
|
![]() Ik probeer mij altijd aan de regels te houden, doch ik betrap mij er ook wel eens op dat ik te snel aan het rijden ben.
![]() Gas loslaten is dan de goedkoopste oplossing. ![]() En wat die flitspalen betreft, daar moeten we geen pispalen van maken. Het zijn nog altijd de bestuurders die de overtredingen maken. Het zijn dus de bestuurders waar we moeten over zeiken. In sommige gemeenten is bij mij in de buurt een zone 50 ingesteld op het hele grondgebied. Wel op die rustige landwegen moet ge maar eens 50 rijden zoals ik probeer te doen. Er zijn veel te veel gehaaste mensen. ![]()
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Soit, ik bedoel maar : het zetten van flitspalen heeft dus twee effecten : 1. omdat je weet dat je geflitst kan worden, ga je op voorhand al je rijstijl aanpassen. Dit terwijl je met die anonieme vuilbak niet doorhebt dat ze controleren, dus je rijdt op dat moment nog altijd even onverantwoord. Als je de boete krijgt, is het risico al gepasseerd. Bewijs (nogmaals) de ring van Leuven : de gemiddelde snelheid op de ring in de bebouwde kom is ongeveer 40-45 km/h dezer dagen... en dat was toch de bedoeling dacht ik zo... 2. geen gevoel van onredelijkheid meer : die flitspalen staan opgesteld bij zebrapaden, kruispunten, ... allemaal plaatsen dus die qua risico zeer hoog aangeschreven staan. Ik kan me echter bijzonder levendig voorstellen dat ze met zo'n vuilbak juist gaan staan op plaatsen waar het risico niet hoog is, maar de pakkans wél (bvb. juist achter een bord waar een lagere max snelheid op staat aangeduid, en dat liefst nog wat verdoken staat opgesteld). Wordt de verkeersveiligheid op dat moment door het zetten van die vuilbak verhoogd? Neen dus. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik zou liever hebben dat ze een agent een ganse dag op een kruispunt zetten om erop te letten of chauffeurs wel eerst hun richtingaanwijzer opzetten alvorens te remmen en af te draaien, dan dat ze een ganse dag op pad zijn met een flitsvuilnisbak daar waar er al ettelijke flitspalen staan opgesteld (en aangezien zo'n paal zichzelf terugverdient, mag men er gerust nog meer van zetten).
![]() |
![]() |
#24 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het zich gewoon aan de snelheid houden is nog beterkoop dan bloembakken en dergelijke. Iedereen kan al eens boven de opgelegde limiet rijden. Maar een (bewuste) gewoonte ervan maken is ontoelaatbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Willen we eens een vraagstelling doen bij de BURGER. en niet bij de politieker. Ge zult nogal verschieten. In de politieraad van Evergem was de verkeersveiligheid op de 6 plaats!!!!! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Parlementslid
|
![]() Oh ja, verkeersveiligheid.
Zoals de maximumsnelheid op een viervaksbaan naar 70 per uur brengen, en dan snelheidscontroles beginnen uit te voeren. En dit gebeurd overal, onder het mom van verkeersveiligheid ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Die stomme regelgeverij die werkelijk gene bal opbrengt aan veiligheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Parlementslid
|
![]() Ah ja,
Verkeersdrempels waar je tegen maximum 20 per uur kan overrijden op wegen waar de toegelate snelheid 90 of 70 per uur is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Gouverneur
|
![]() Het typeert gewoon weer de verschillende visie tussen Vlamingen en Walen ook op dit gebied.
In Vlaanderen is de wil groot om de verkeersveiligheid drastisch te willen aanpakken inclusief flitspalen en vuilbakken. In Wallonie wil men niet van die dingen weten. Handig voor Wallonie is dan ook dat alle boetes die voor misschien 95 % uit Vlaanderen komen mooi in de nationale pot vloeien en daar dan verdeeld worden aan de voor Wallonie voordelige verdeelsleutel. De Walen winnen dus altijd. Zij hebben dan ook de slimste politici. ![]() en redeneren natuurlijk 'eigen geld eerst'.
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een eerlijk VLD is er geweest en dat was Dedecker. Hij heeft het durven zeggen, maar is natuurlijk teruggefloten. En evergem ligt ook in Vlaaderen, daar was verkeerssveiligheid op de 6 plaats binnen DE POLITIERAAD!!!!! Dus de Raad!!!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Parlementslid
|
![]() Ik ben voor verkeersveiligheid, maar niet op de manier zoals ze nu bezigzijn.
Waar zitten al die mensen die VOOR meer flitsbakken en palen zijn, wanneer ik s'morgens constant wordt voorbijgestoken op de snelweg ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Parlementslid
|
![]() Ik zie nog steeds geen mentaliteitsverandering.
Ik hou mij steeds aan de maximumsnelheid, maar klaarblijkelijk ben ik lid van een serieuze minderheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iedereen moet rap rap ergens zijn. Dat is ook het probleem. Als ik aan de lichten sta, is het precies of ik aan de start van een grand prix sta. Al die mensen die wat extra toeren geven, en dan als het groen is pijlsnel uit de startblokken vliegen.. En dat is overal, tenzij ge ne ouwe pé bent van 80 jaar en ge rijdt met nen dikke bak maar ge weet de gas nie staan, dan gebeurt da nie. En zo zijn er ook HEEEEEEL VEEEL! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Gouverneur
|
![]() Het 'onhaastingsproject' van Paars 1 is er niet echt van gekomen.
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, ik probeer dat niet goed te praten. Ik probeer enkel aan te tonen dat het niet zo simpel is als "dan moet je maar wat vroeger vertrekken". Naar mijn mening houdt het beleid daar dan ook te weinig rekening mee. Laat de mensen die snel willen gaan dat doen wanneer het kan (bvb autostrade 's nachts) en ze zullen al veel beter bereid zijn om zich aan de regels te houden wanneer het moet. Ontneem ze alle mogelijkheid om eens wat sneller te rijden, en je kweekt enkel frustratie, wat op termijn ook gevaarlijk is. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 |
Vreemdeling
|
![]() Dat er controle is op overdreven snelheid,daar kan niemand echt tegen zijn, zeker nu ik zelf kinderen heb, zie ik daarvan het nut in.
Alleen erger ik me mateloos aan de plaats van de onbemande kamera's, op drukke wegen, grote kruispunten, expressbanen..., ik zag er tot nu toe nog geen enkele bij een school, ziekenhuis, speelplein, woonerf...Dit versterkt bij mij het vermoeden dat het hier alleen gaat om snel snel wat geld in de kassa, en een schaamlapje voor een verkeersbeleid dat er geen is!!
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |