![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() blijkbaar niet hé.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Ik was in de tijd een perfect kind.
Mijn ouders zeiden dat dat wreed lastig was ![]() Laatst gewijzigd door giserke : 16 april 2009 om 14:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maar soit wat met het concept van het transhumanisme waarbij de mens zijn evolutie zelf in handen neemt?
Je weet wel: betere en efficiëntere stofwisseling, beter oogzicht (tov roofvogels zijn wij blind), betere reuk (tov honden rieken wij niets), extra armen (wie heeft er nooit die wens gemaakt), sterkere spieren, sterkere beenderen, bladgroen in onze huid (kunnen wij ook aan fotosynthese doen waardoor de belasting op landbouw vermindert), etc. De mogelijkheden zouden enorm kunnen zijn (alleen zullen we dat waarschijnlijk niet meer meemaken). Zouden er ook ethische bezwaren hiertegen zijn?
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 16 april 2009 om 14:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een vrouw zonder gat in haar hand ? In geen 10.000 dna-eeuwen te realiseren.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Belgicisten die stelselmatig muteren naar separatisten, of sterven gewoon uit in komende jaren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nieuwe technologie dwingt echter de mens tot nadenken.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ow, maar het geslacht kon je toch al even bepalen?
Ik vind het wel goed... Als je doelbewust voor maar drie kinderen kiest. En je hebt al twee jongens of twee meisjes. Dan vzou ik zoiets wel handig vinden. Hoe meer opties, hoe beter. Ik vind dit zeker niet slecht. Als dat nog verder evolueert hebben we binnekort geen gehandicapten enzo meer. (of is dat een beetje grof van me? zeker niet zo bedoelt hoor)
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In China zijn er zo miljoenen mannen die nooit aan een vrouw zullen geraken omdat er meer mannen dan vrouwen zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ja, maar wel onder strikte voorwaarden he
![]() Enkel als je al kids hebt he. Ik vind dat wel een alternatief, ik heb zo is ene gezien (niet gekend, wel gezien) en die had 3 dochters en ging nog ne keer door voor ne zoon. Kbedoel, wa als uw vierde weer een dochter is? Das toch zot worden ![]() In zulke gevallen vind ik het wel handig. Nouja, bij de meeste ouders maakt het eerste kindje haar/zijn geslacht weinig uit hoor... Allez ja, ik hoopte op ne jongen, maar kben toch (meer) blij nu dat het een meisje is. As't kind mor ne naam ej he
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ??? Homo wordt je niet.
Dat ben je wanneer je geboren wordt.
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
okee, sorrie, dat is erover. Ik trek dat terug.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik voorspel een nog groter tekort aan vrouwen in China, en daar vind ik niks aan, een tekort aan vrouwen.
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Parlementslid
|
![]() Op zich is er niets mis met eugenetica. Waarom zouden wij 'de natuur zijn gang moeten laten gaan' als we dat al jaren niet meer doen? Of zijn hier mensen die bloedtransfusies weigeren?
Het probleem ligt in de uitvoering. Je kunt zoiets niet 'managen' zodat de genetische variatie groot genoeg blijft, zodat de technologie voor iedereen beschikbaar is en tegelijk betaalbaar blijft voor de gemeenschap, zodat er geen misbruiken zijn, zodat er zowel meisjes als jongens geboren worden, zodat er een duidelijk beeld is van de gevolgen ervan. Voor mij geldt: Ofwel allemaal samen Übermensch, ofwel niemand ![]()