![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dus in feite gaat het hier weer over "stoere taal" langs weerszijden waarbij enerzijds ambtenaren hun "zware, stressvolle job" op een hoger schavotje wensen te plaatsen dan de "zagers uit de privé", en waarbij anderzijds "gestresseerde en onderbetaalde" mensen uit de privé afgeven op ambtenaren die "de godganse dag niet anders doen dan koffie drinken".
Een mens zou er potverdekke nog werkloos van willen worden... ![]()
![]() |
#23 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De vaste benoeming en daaruitvoortvloeiiend de banken die kweilend staan te drummen om geld te lenen.
Het fabelachtig pensioen. De talrijke verlofdagen. Het gebrek aan (tijds)druk enz |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Gouverneur
|
![]() Men vergeet hier nog een klein detail... de pensioenen van mensen uit de privé kennen een plafond, die van ambtenaren niet. Mijn moeder heeft deze uitleg gekregen toen haar weduwenpensioen werd berekent: op basis van wat mijn stiefvader zaliger verdiende had haar pensioen maandelijks rond de 80.000 bfr moeten bedragen, helaas werd dit door het "plafond" afgekapt op 39.000 bfr.
Werk daar maar eens voor. Ik heb zelf als uitzendkracht een tijdje in het Vlaamse Parlement, afdeling Decreetgeving, gewerkt. Er is soms heel veel werk, dat klopt, maar op andere momenten merk je dat je gerust alle jaargangen van de National Geographic Society in de bibliotheek van het Vlaamse Parlement kunt uitlezen (heb ik effectief gedaan). Omdat ik een uitzendkracht was die toch iets te doen wou hebben en als typiste van de Schriftelijke Vragen niet veel te doen had hebben ze me uiteindelijk ook nog ingezet voor het uittypen van enkele opnames van parlementaire zittingen en de informatisering van "De Handelingen" voor publicatie op het internet. Daarna ben ik een tijdje secretaresse geweest van de directeur Decreetgeving en ik kan gerust stellen dat ik ruimschoots de tijd had om de discussies van het parlement via een soort parlefoontje te volgen. Het was wel verschrikkelijk interessant werk, dat moet ik toegeven. En veel te goed betaald.
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() Als er hier mensen beweren dat de ambtenarij onderbetaald is of allesbehalve aangenamer is dan privewerk, wie kan er mij dan verklaren dat het mogelijk is dat men de publieke sector met dezelfde middelen meer dan 30% efficienter kan maken? Ofwel zijn er dus te veel en te duur betaalde ambtenaren ofwel wordt er gewoon inefficient gewerkt. Moest men in de privesector 30% onder de efficientiegrens zitten was men al lang failliet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wat de BTW-ambtenaren betreft : ze kunnen niet beter dan voor Vivant stemmen. Ze gaan gouden tijden tegemoet. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jouw reactie valt te begrijpen vanuit je streven naar job protection. En als je een bekwaam ambtenaar bent dan hoef je niks te vrezen van een privatisering �* la Belgacom. Of zit jij ook samen met je "collega's" van tussen de pinten naar de Ronde van Frankrijk te kijken op het zoveelste verdiep van je ministerie ? (met mijn eigen ogen gezien, amper 2 jaar geleden). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En - als Hasselaar - wil ik toch wel effe hulde brengen aan de uitstekende service die men op het Hasseltse gemeentebestuur krijgt. Dat geldt trouwens voor héél Limburg. |
|
![]() |
![]() |