Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 augustus 2003, 13:22   #21
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Ik heb zelf eerst 7 jaar in de privé-sector gewerkt en werk nu sinds 10 jaar als ambtenaar. Ik zou het omgekeerde durven zeggen: kom jij maar eens een jaartje in de openbare sector werken, dan wéét je tenminste waarover je lult.
En die job als ambtenaar is u blijkbaar zo slecht bevallen na uw droomvakantie in de privé, dat u er reeds 10 jaar van uw leven aan hebt gespendeerd? Of hoe moet ik uw mail in feite opvatten?
Die 7 jaar dat ik in de privé-sector werkte, wist ik niet eens wat stress betekende. De laatste 5 jaar sinds ik in de openbare sector werk, weet ik niet meer wat het is om zonder stress te leven. Ik zou best terug in de privé-sector aan de slag willen, maar dat is niet zo eenvoudig. Ik ben ondertussen wat veeleisender geworden en bovendien ook aanzienlijk duurder. Werkgevers schijnen nogal de voorkeur te geven aan jongere mensen die hen minder kosten...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2003, 13:28   #22
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Dus in feite gaat het hier weer over "stoere taal" langs weerszijden waarbij enerzijds ambtenaren hun "zware, stressvolle job" op een hoger schavotje wensen te plaatsen dan de "zagers uit de privé", en waarbij anderzijds "gestresseerde en onderbetaalde" mensen uit de privé afgeven op ambtenaren die "de godganse dag niet anders doen dan koffie drinken".

Een mens zou er potverdekke nog werkloos van willen worden...
Oud 1 augustus 2003, 13:31   #23
Christian Floru
Lokaal Raadslid

Standaard

De vaste benoeming en daaruitvoortvloeiiend de banken die kweilend staan te drummen om geld te lenen.
Het fabelachtig pensioen.
De talrijke verlofdagen.
Het gebrek aan (tijds)druk

enz
Christian Floru is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2003, 13:36   #24
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Dus in feite gaat het hier weer over "stoere taal" langs weerszijden waarbij enerzijds ambtenaren hun "zware, stressvolle job" op een hoger schavotje wensen te plaatsen dan de "zagers uit de privé", en waarbij anderzijds "gestresseerde en onderbetaalde" mensen uit de privé afgeven op ambtenaren die "de godganse dag niet anders doen dan koffie drinken".

Een mens zou er potverdekke nog werkloos van willen worden...
Als statutair ambtenaar sta ik daar niet op te roepen; stempelgeld zit er voor mij namelijk niet in mocht ik ooit ontslagen worden...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 1 augustus 2003, 13:47   #25
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Men vergeet hier nog een klein detail... de pensioenen van mensen uit de privé kennen een plafond, die van ambtenaren niet. Mijn moeder heeft deze uitleg gekregen toen haar weduwenpensioen werd berekent: op basis van wat mijn stiefvader zaliger verdiende had haar pensioen maandelijks rond de 80.000 bfr moeten bedragen, helaas werd dit door het "plafond" afgekapt op 39.000 bfr.
Werk daar maar eens voor.

Ik heb zelf als uitzendkracht een tijdje in het Vlaamse Parlement, afdeling Decreetgeving, gewerkt. Er is soms heel veel werk, dat klopt, maar op andere momenten merk je dat je gerust alle jaargangen van de National Geographic Society in de bibliotheek van het Vlaamse Parlement kunt uitlezen (heb ik effectief gedaan). Omdat ik een uitzendkracht was die toch iets te doen wou hebben en als typiste van de Schriftelijke Vragen niet veel te doen had hebben ze me uiteindelijk ook nog ingezet voor het uittypen van enkele opnames van parlementaire zittingen en de informatisering van "De Handelingen" voor publicatie op het internet. Daarna ben ik een tijdje secretaresse geweest van de directeur Decreetgeving en ik kan gerust stellen dat ik ruimschoots de tijd had om de discussies van het parlement via een soort parlefoontje te volgen. Het was wel verschrikkelijk interessant werk, dat moet ik toegeven. En veel te goed betaald.
Oud 1 augustus 2003, 13:55   #26
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Als er hier mensen beweren dat de ambtenarij onderbetaald is of allesbehalve aangenamer is dan privewerk, wie kan er mij dan verklaren dat het mogelijk is dat men de publieke sector met dezelfde middelen meer dan 30% efficienter kan maken? Ofwel zijn er dus te veel en te duur betaalde ambtenaren ofwel wordt er gewoon inefficient gewerkt. Moest men in de privesector 30% onder de efficientiegrens zitten was men al lang failliet.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2003, 14:16   #27
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Als er hier mensen beweren dat de ambtenarij onderbetaald is of allesbehalve aangenamer is dan privewerk, wie kan er mij dan verklaren dat het mogelijk is dat men de publieke sector met dezelfde middelen meer dan 30% efficienter kan maken? Ofwel zijn er dus te veel en te duur betaalde ambtenaren ofwel wordt er gewoon inefficient gewerkt. Moest men in de privesector 30% onder de efficientiegrens zitten was men al lang failliet.
Er wordt veel te inefficiënt gewerkt. Dat ligt echter niet noodzakelijk aan de ambtenaren zelf.

Citaat:
Oud 1 augustus 2003, 14:22   #28
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Er wordt veel te inefficiënt gewerkt. Dat ligt echter niet noodzakelijk aan de ambtenaren zelf.
Neen, uiteraard niet! Dat wou ik ook niet zeggen, het is de globale organisatie die inefficient werkt. Daar kan een ambtenaar als uiterst kleine schakel uiteraard persoonlijk maar weinig aan veranderen.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2003, 16:28   #29
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Welvaart&Veiligheid
Het wordt ook tijd dat er eens een partij komt die het onvoorwaardelijk opneemt voor de ambtenaar.
Zijn hun vakbonden al niet almachtig genoeg ?

En wat de BTW-ambtenaren betreft : ze kunnen niet beter dan voor Vivant stemmen. Ze gaan gouden tijden tegemoet.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2003, 16:50   #30
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is trouwens het enige punt waar Vivant de bal compleet misslaat en waarom ze nooit op mijn stem zullen moeten rekenen (waarschijnlijk net zoals die van 900.000 ambtenaren).
Dus liever overbodige miljarden (blijven) door de vensters gooien (zie Europese statistieken) dan zich eens de vraag te stellen of het niet rendabeler kan ?
Jouw reactie valt te begrijpen vanuit je streven naar job protection. En als je een bekwaam ambtenaar bent dan hoef je niks te vrezen van een privatisering �* la Belgacom.

Of zit jij ook samen met je "collega's" van tussen de pinten naar de Ronde van Frankrijk te kijken op het zoveelste verdiep van je ministerie ? (met mijn eigen ogen gezien, amper 2 jaar geleden).
Oud 1 augustus 2003, 16:58   #31
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Citaat:
Het is trouwens het enige punt waar Vivant de bal compleet misslaat en waarom ze nooit op mijn stem zullen moeten rekenen (waarschijnlijk net zoals die van 900.000 ambtenaren).
Dus liever overbodige miljarden (blijven) door de vensters gooien (zie Europese statistieken) dan zich eens de vraag te stellen of het niet rendabeler kan ?
Jouw reactie valt te begrijpen vanuit je streven naar job protection. En als je een bekwaam ambtenaar bent dan hoef je niks te vrezen van een privatisering �* la Belgacom.

Of zit jij ook samen met je "collega's" van tussen de pinten naar de Ronde van Frankrijk te kijken op het zoveelste verdiep van je ministerie ? (met mijn eigen ogen gezien, amper 2 jaar geleden).
Nee, dat zit er bij ons niet zo in... Ik ben ambtenaar bij een gemeentebestuur.

Citaat:
Oud 1 augustus 2003, 18:22   #32
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, dat zit er bij ons niet zo in... Ik ben ambtenaar bij een gemeentebestuur.
Die vallen inderdaad niet over dezelfde kam te scheren als de gewestelijke of federale ambtenaren, het onderwerp van deze thread.

En - als Hasselaar - wil ik toch wel effe hulde brengen aan de uitstekende service die men op het Hasseltse gemeentebestuur krijgt. Dat geldt trouwens voor héél Limburg.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be