![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Vlaanderen onafhankelijk: nog lid van EU? | |||
Natuurlijk! |
![]() ![]() ![]() |
23 | 57,50% |
Maar natuurlijk niet. Zoals Dewinter in 2001 zei: Europa FOERT! |
![]() ![]() ![]() |
6 | 15,00% |
Geen idee |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Dat hangt van de omstandigheden af... |
![]() ![]() ![]() |
11 | 27,50% |
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het andere scenario - splitsing van België - is voor Vlaanderen veel gevaarlijker. Er komt dan binnen Belgisch staatsverband een onderhandelingsronde over de splitsing, bv. tijdens een institutionele crisis. Franstaligen kunnen voor de splitsing een hoge prijs vragen: grondgebied, geld, infrastructuur... In het secessieverhaal onderhandelt Vlaanderen pas na de onafhankelijkheid. En enkel over de staatschuld, en vrij verkeer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
enja, een losse unie, een confederatie van de volkeren, zulk Europa zie ik zeker zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik geloof daar niks van. Toch zeker al niet als het op de manier gebeurt die men nu toepast in de EU. I.e. 'fiscale harmonisatie' gecombineerd met 'torenhoge lasten op arbeid'. Op die manier hebben we geen schijn van kans op de internationale markt. Economisch zijn we m.i. beter af zonder de EU dan met. Dat degenen die verstandig genoeg uit het euro-verhaal gebleven zijn het sindsdien economisch beter doen dan de euro-zone is m.i. ook geen 'toeval' meer te noemen. Laat u toch eens niet zot maken door het blinde de EU is 'nodig' verhaal want behoudens een militaire aanval (maar dan zijn we m.i. 100 ![]() DE EU = België in het groot. Een kunstmatige staat die enkel overleeft bij gratie van talloze compromissen, subsidiestromen en een deftig gebrek aan democratie. Dat is géén efficiënt vehikel om de globale markt op te gaan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Burgemeester
|
![]() OK, kunt u me even een linkje posten naar de teksten die dit detailleren, zodat ik me beter kan informeren? Altijd bereid om iets bij te leren.
“België heeft geen nationaliteit en, gezien het karakter van zijn inwoners, kan het er ook nooit een hebben. In feite heeft België geen politieke reden van bestaan.” Leopold I van Saksen-Coburg, Koning der Belgen |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Vreemdeling
|
![]() Wat dan? Dan gaan we een feestje vieren...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() UNO NAVO OESO WHO EU... allemaal exponenten van een soeveiniteitsbeperkende gemondializeerde wereld om nog maar te zwijgen van het in multinationale firma's geglobalizeerde kapitalistische systeem. Men mag gerust stellen dat de al dan niet "onafhankelijkheid" van Vlaanderen ons in dit opzicht veel verandering zal brengen. VB incluis De Winter hebben de normale reflex van neonazi's in maatpak : ze voelen een grote weerzin tegen alles
wat vreemd is aan het eigen volk en zouden liefst een autarktisch land leiden, waar zij absolute macht genieten over hun "eigen volk". Voor een staatje als "Vlaanderen" is dit vanzelfsprekend een fictie. Het is zelfs voor mega-staten zoals de USA, de Russisiche federatie, China, Indonesië, Brazilië een fictie. Wij leven samen op één enkele planeet en zijn totaal afhankelijk van elkaar of we het nu leuk vinden of niet.. dus of we nu samen met "Les Wallons" in één staat leven of niet, we leven er alleszins samen mee op één planeet als naaste buren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de Vlaamse staat lid zou blijven van de EU is Vlaanderen per definitie niet onafhankelijk. Belgique inruilen voor een nog groter Belgique is echt wel aartsdom voor wie zichzelf independist durft te noemen.
Een confederaal Europa der volkeren, ja, graag. Maar dat zal pas komen nadat al die volkeren eerst hun onafhankelijkheid hebben veroverd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even een eigen typefoutje verbeteren.
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat moet ge daarom niet per se komen melden hoor
![]()
pri alies opinioj, nepre legu! Laatst gewijzigd door Pelgrim : 17 april 2006 om 19:00. |
![]() |
![]() |