Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 april 2006, 12:40   #21
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Het is geen alleenstaand verhaal Knuppel.

De dochter van een vriendin van me heeft vier jaar kennis gehad met een Marokkaanse jongen. De ouders van het meisje (de vlamingen dus) hebben die jongen doodnormaal bejegend, opgevangen, uitgenodigd als vriend (verloofde) van de dochter op familiefeestjes etc...

Maarrre... zijn ouders wensten niet dat ze met hem ging trouwen, zijn ouders wilden dat hij met de geprefabiceerde analfabete nicht ging trouwen.. zijn ouders wensten niet dat die vlaamse hoer over de vloer kwam...
De vlaamse moeder heeft zelfs aangeboden om een gesprek te hebben met zijn ouders maar dat kon niet want ze verstonden de taal van dit land niet....

Na vier jaar heeft het meisje een eind gemaakt aan deze gemeende relatie. Hijzelf was nochtans "eerlijk" geweest: hij had haar van in het begin duidelijk gemaakt dat hij reeds besproken was, maar dat zoiets geen probleem mocht zijn want eenmaal de nicht binnengehaald kon de vlaamse hoer nog altijd als tweede vrouw blijven...

Maar WIJ zijn de racisten!
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 13:12   #22
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Herinner jij nog die taalprogramma's om Engels, Frans Duits te leren? met zo'n gespeelde stukjes die je dan moest herhalen? Of ben je jonger dan ik?
VIKTOR, goei plan
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 13:18   #23
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
@ knuppel: ik weet wel dat we in feite exact hetzelfde bedoelen.

Ik ben het echter gewoon kotsmisselijk beu, ik baal ervan, ik schijt erop, ik heb er een bloedhekel aan etc.. etc.. dat men me wil BLIJVEN wijsmaken dat de problemen er zijn omdat a) het vlaams blok ze gecreëerd heeft, b) omdat het vlaams blok ze wenst te vergroten c) omdat het vlaams blok racisme aanwakkert d) omdat het vlaams blok van brave vlamingskes eist dat ze onverdraagzaam worden en e)... iedereen mag het lijstje vervolmaken.

NEE! ik ben het gewoon beu! en indien ik in de supermarkt ingepakte madammen zie die tegen hun kinderen geheimtaal willen blijven praten, dan zal ik ze erop blijven aanspreken in mijn eigen land en in mijn eigen taal.

NEE! mijn kinderen zijn ondertussen afgestudeerd en hebben in de klas gezeten (ASO) met marokkaantjes en dat was geen enkel probleem want dié kinderen konden dus wel mee.

NEE! mijn nichtjes, mijn buurjongens die toevallig niét het ASO aankunnen krijgen nog amper opvoeding omdat de school zich aanpast aan mensen die niet WILLEN dat hun kinderen hier assimileren. en ja, ik bedoel dus assimileren!

ik hoef geen maatschappij waar ik een sjaal in mijn saccoche moet steken om zeker te zijn dat ik niet word bespuwd en aangevallen! en JA: ik zal echt wel normaal omgaan met meisjes met een bandana en er naast zitten op trein en tram én er een gesprek mee aanknopen én dan toch weer tot de vaststelling moeten komen dat het kind geen enkele maar dan ook geen enkel vorm van assertiviteit heeft aangeleerd en zich als onderdanig schaap wenst op te stellen! EEN SCHANDE is het!
Ik begrijp je frustratie, wees gerust. En reken maar dat ik het schuldgevoel dat ons al jaren wordt aangepraat ook kotsbeu ben.
Het verschil tussen vrouwen zoals jij en ik, en 'dat onderdanige schaap', is dat wij het karakter hadden om ons leven in eigen handen te nemen en desnoods te breken met degenen die ons dit trachtten te beletten. Vrijheid krijg je niet. Die moet je nemen. Te beginnen door jezelf de mogelijkheid daartoe te scheppen. En die mogelijkheden kunnen enorm verschillen. Als kansarme vrouw (want dat IS een vrouw nu eenmaal als ze niet mocht studeren van vader omdat een vrouw 'toch maar voor binnenshuis dient') is het supermoeilijk om aan die felbegeerde vrijheid te geraken. Voorwaarde is en blijft immers: je desnoods van het gezin losmaken dat je in een traditioneel keurslijf dwingt. Voor wie geen fatsoenlijk diploma op zak heeft betekent dat een huzarenstuk. En d�*t is precies waar het schoentje wringt bij Islamitische allochtonen: de meisjes willen wel studeren maar mogen vaak niet en de mannen mogen wel maar vertikken het. Ze doen zich geen moeite omdat ze al van in het begin met een taalachterstand kampen en hun energie steken in het mee onder de knoet houden van hun zussen en de macho uithangen onder hun vrienden.
Oud 12 april 2006, 13:56   #24
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
@ knuppel: ik weet wel dat we in feite exact hetzelfde bedoelen.

Ik ben het echter gewoon kotsmisselijk beu, ik baal ervan, ik schijt erop, ik heb er een bloedhekel aan etc.. etc.. dat men me wil BLIJVEN wijsmaken dat de problemen er zijn omdat a) het vlaams blok ze gecreëerd heeft, b) omdat het vlaams blok ze wenst te vergroten c) omdat het vlaams blok racisme aanwakkert d) omdat het vlaams blok van brave vlamingskes eist dat ze onverdraagzaam worden en e)... iedereen mag het lijstje vervolmaken.

NEE! ik ben het gewoon beu! en indien ik in de supermarkt ingepakte madammen zie die tegen hun kinderen geheimtaal willen blijven praten, dan zal ik ze erop blijven aanspreken in mijn eigen land en in mijn eigen taal.

NEE! mijn kinderen zijn ondertussen afgestudeerd en hebben in de klas gezeten (ASO) met marokkaantjes en dat was geen enkel probleem want dié kinderen konden dus wel mee.

NEE! mijn nichtjes, mijn buurjongens die toevallig niét het ASO aankunnen krijgen nog amper opvoeding omdat de school zich aanpast aan mensen die niet WILLEN dat hun kinderen hier assimileren. en ja, ik bedoel dus assimileren!

ik hoef geen maatschappij waar ik een sjaal in mijn saccoche moet steken om zeker te zijn dat ik niet word bespuwd en aangevallen! en JA: ik zal echt wel normaal omgaan met meisjes met een bandana en er naast zitten op trein en tram én er een gesprek mee aanknopen én dan toch weer tot de vaststelling moeten komen dat het kind geen enkele maar dan ook geen enkel vorm van assertiviteit heeft aangeleerd en zich als onderdanig schaap wenst op te stellen! EEN SCHANDE is het!
Ik kan volledig in je reactie komen. Ik denk er precies hetzelfde over.
En ik ben de enige niet.
De kruik zal zolang te water gaan tot ze barst.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 14:37   #25
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Er is meer Circe. Marokkanen én Turken moeten Nederlands kennen om iets aan voorlichtingsprogramma's te hebben. Bovendien is volwaardig Nederlands leren verschrikkelijk moeilijk als je enkel een schotelantenne hebt die ook nog bijna uitsluitend op het moederland gericht staat.

De meeste allochtone kinderen, van Marokkaanse én Turkse afkomst, kennen om dezelfde reden nauwelijks Nederlands als ze naar school moeten. Het is dé voornaamste reden voor onmiddellijke schoolachterstand. Achterstand die zelden nog kan worden ingehaald.
En optie is aangeraden: Alle nieuwkomelingen verplichten om elke dag naar ketnet te kijken i.p.v aljazeera.
Oud 12 april 2006, 14:42   #26
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
En optie is aangeraden: Alle nieuwkomelingen verplichten om elke dag naar ketnet te kijken i.p.v aljazeera.
Tja waarom niet?
Nieuwkomers komen toch naar hier om zich multicultureel te verrijken. Of toch niet?
Oud 12 april 2006, 14:46   #27
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarmee ook jij weer bevestigt wat ik hogerop schreef.
Oud 12 april 2006, 14:49   #28
Lincoln

Standaard

Citaat:
Waarmee ook jij weer bevestigt wat ik hogerop schreef.
Nauw niet helemaal ,maar je hebt wel een punt!
Oud 12 april 2006, 14:49   #29
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat is er overigens fout aan Ketnet?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 14:54   #30
Lincoln

Standaard

Citaat:
Wat is er overigens fout aan Ketnet?
Niets mis mee,ik kijk er zelf naar.

Laatst gewijzigd door Lincoln : 12 april 2006 om 14:54.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 14:57   #31
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Tja waarom niet?
Nieuwkomers komen toch naar hier om zich multicultureel te verrijken. Of toch niet?
Economisch verrijken!!!
Oud 12 april 2006, 15:20   #32
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Economisch verrijken!!!
Juist, economische verrijking zonder te veel inspanningen.
Oud 12 april 2006, 15:28   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nauw niet helemaal ,maar je hebt wel een punt!
Waarom anders deze emoticon achter je reactie?

Ketnet is een jongerenprogramma waar kinderen, buiten taalvaardigheid, op een speelse manier met de gangbare gebruiken van dit land vertrouwd geraken. Wat is daar mis mee?

Zoals je kon lezen was mijn hoofdbekommernis destijds het leren van de taal waar allochtone kinderen niet zonder kunnen willen ze aan een fatsoenlijk diploma geraken. Halen ze dit niet dan zal het in hun latere leven van kwaad naar erger gaan. Nog meer voor de meisjes dan voor de jongens en dit door de nalatigheid en het fanatisme van de eigen ouders.

Misschien heb je iets aan het volgend voorbeeld om te beseffen hoe belangrijk het is de streektaal in voldoende mate te beheersen.

Dankzij een goedkope lening slaagde het Turkse gezin dat ik kende erin een eigen huis te bouwen. Veel te groot en (uiterlijk) luxueus echter dan hun portemonee het toeliet. Gevolg: er was geen geld meer voor trappen naar boven en naar de kelder. Toen zij er uiteindelijk in slaagden wat 'geleend' geld van familie in Turkije te recupereren werd er NIET gekozen voor veilige trappen maar voor een moderne keuken.

Op een dag zag ik de vrouw met een kokende ketel voedsel van de ladder uit de kelder naar de keuken kruipen. Ik vroeg geschrokken waarom ze nog altijd kookte in de kelder op een oud gasvuur inplaats van op het nieuwe in haar moderne keuken. 'Het nieuwe vuur werkte niet normaal' vertelde ze me. Ik raadde direct waar de oorzaak lag en vroeg waar de gebruiksaanwijzing en de extra pitjes waren die werden meegeleverd. De toenmalige gasvuren werden immers afgeleverd om op aardgas aan te sluiten maar de pitjes voor butaangas waren er altijd bij voor het geval dit nodig was. Vermits de Turkse vrouw maar weinig Nederlands verstond, en haar man nog veel minder, bewaarden ze geen gebruiksaanwijzigingen. Alles werd meteen weggegooid om dezelfde reden. Ook de gaspitjes, de bankuittreksels, de garantiebewijzen. Op dat vlak was het daar dus één grote puinhoop. De plaats waar ik nieuwe gaspitjes moest opvragen was dus ook niet op te speuren. Ik nam daarom contact op met de hoofdzetel van het merk van het onbruikbare vuur, en regelde dat er in de dichtsbijzijnde electrozaak gaspitjes voor butagas werden afgeleverd. Dat was toch nog 20 km uit de buurt. Ik ging ze ook nog zelf (weeral gratis) ophalen terwijl ze toch zelf ook een auto hadden.

Kortom, de vrouw kon vanaf dat ogenblik veilig koken en kokerellen op het gelijkvloers. Stel je voor dat ze met een kokende ketel van de ladder donderde als moeder van vier kinderen?

Niettemin heb ik nooit van haar klaar gekregen dat ze, naast hun schotelantenne, de kabel binnenhaalde, terwijl ze toch goed moet beseft hebben wat een nadelen, ongemak, en zelfs regelrecht gevaar het gebrek aan taalkennis met zich meebrengt.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 12 april 2006 om 15:45.
Oud 12 april 2006, 15:30   #34
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Economisch verrijken!!!
Dat is duidelijk.
En hun multiculturele verrijking brengen ze in ruil mee naar hier om er ons mee te 'plezieren'.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 12 april 2006 om 15:33.
Oud 12 april 2006, 15:49   #35
Lincoln

Standaard

Citaat:
Waarom anders deze emoticon achter je reactie?

Ketnet is een jongerenprogramma waar kinderen, buiten taalvaardigheid, op een speelse manier met de gangbare gebruiken van dit land vertrouwd geraken. Wat is daar mis mee?

Zoals je kon lezen was mijn hoofdbekommernis destijds het leren van de taal waar allochtone kinderen niet zonder kunnen willen ze aan een fatsoenlijk diploma geraken. Halen ze dit niet dan zal het in hun latere leven van kwaad naar erger gaan. Nog meer voor de meisjes dan voor de jongens en dit door de nalatigheid en het fanatisme van de eigen ouders.

Misschien heb je iets aan het volgend voorbeeld om te beseffen hoe belangrijk het is de streektaal in voldoende mate te beheersen.

Dankzij een goedkope lening slaagde het Turkse gezin dat ik kende erin een eigen huis te bouwen. Veel te groot en (uiterlijk) luxueus echter dan hun portemonee het toeliet. Gevolg: er was geen geld meer voor trappen naar boven en naar de kelder. Toen zij er uiteindelijk in slaagden wat 'geleend' geld van familie in Turkije te recupereren werd er NIET gekozen voor veilige trappen maar voor een moderne keuken.

Op een dag zag ik de vrouw met een kokende ketel voedsel van de ladder uit de kelder naar de keuken kruipen. Ik vroeg geschrokken waarom ze nog altijd kookte in de kelder op een oud gasvuur inplaats van op het nieuwe in haar moderne keuken. 'Het nieuwe vuur werkte niet normaal' vertelde ze me. Ik raadde direct waar de oorzaak lag en vroeg waar de gebruiksaanwijzing en de extra pitjes waren die werden meegeleverd. De toenmalige gasvuren werden immers afgeleverd om op aardgas aan te sluiten maar de pitjes voor butaangas waren er altijd bij voor het geval dit nodig was. Vermits de Turkse vrouw maar weinig Nederlands verstond, en haar man nog veel minder, bewaarden ze geen gebruiksaanwijzigingen. Alles werd meteen weggegooid om dezelfde reden. Ook de gaspitjes, de bankuittreksels, de garantiebewijzen. Op dat vlak was het daar dus één grote puinhoop. De plaats waar ik nieuwe gaspitjes moest opvragen was dus ook niet op te speuren. Ik nam daarom contact op met de hoofdzetel van het merk van het onbruikbare vuur, en regelde dat er in de dichtsbijzijnde electrozaak gaspitjes voor butagas werden afgeleverd. Dat was toch nog 20 km uit de buurt. Ik ging ze ook nog zelf (weeral gratis) ophalen terwijl ze toch zelf ook een auto hadden.

Kortom, de vrouw kon vanaf dat ogenblik veilig koken en kokerellen op het gelijkvloers. Stel je voor dat ze met een kokende ketel van de ladder donderde als moeder van vier kinderen?

Niettemin heb ik nooit van haar klaar gekregen dat ze, naast hun schotelantenne, de kabel binnenhaalde, terwijl ze toch goed moet beseft hebben wat een nadelen, ongemak, en zelfs regelrecht gevaar het gebrek aan taalkennis met zich meebrengt.
Ik heb dit opzettelijk achter mijn reacitie gelaten omdat er sommigen er niet met mij mee eens zullen zijn, daarom.
Oud 12 april 2006, 15:52   #36
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb dit opzettelijk achter mijn reacitie gelaten omdat er sommigen er niet met mij mee eens zullen zijn, daarom.
Zou je niet beter je energie steken in de zinnige dingen die er geschreven worden inplaats van al boos te reageren op reacties die je nog zelf uitlokt ook?
Oud 12 april 2006, 16:09   #37
Lincoln

Standaard

Citaat:
Zou je niet beter je energie steken in de zinnige dingen die er geschreven worden inplaats van al boos te reageren op reacties die je nog zelf uitlokt ook?
Hoe ?? boos ,ikke ?? Ik ben niet boos. Begrijp mij ni verkeerd hé!
Oud 12 april 2006, 16:50   #38
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat bedoelde je hier mee?
Oud 12 april 2006, 17:00   #39
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ligt er maar aan wat jij onder 'westerser dan de Nederlandse tv' verstaat.

De Turkse vrouw waarmee ikzelf een paar jaar optrok vond van zichzelf ook dat ze 'westerser was dan de Marrokanen'... omdat zijzelf geen sluier droeg.
Als je echter had gehoord hoe ze de Turkse tradities én de islamitische gebruiken 'verdedigde' toen ik haar vroeg wat ze zou doen mocht één van haar zonen met een Vlaamse thuiskomen, je zou niet anders hebben gekund dan toegeven hoe oppervlakkig dat westers laagje wel is. Ze bleef immers volhouden dan zij en haar man nooit een huwelijk van hun zonen met een niet-Turkse zouden toelaten.
Toen ik aandrong en vroeg wat ze zouden doen mocht een van hun zonen toch persé een Vlaamse als vrouw willen luidde het antwoord: 'dan zal ze zich aan onze godsdienst en cultuur moeten aanpassen'. Op mijn vraag of het wel eerlijk was iemand in eigen land te verplichten van godsdienst en cultuur te switchen was het eenvoudige antwoord: 'Ja, anders moet ze maar geen Turk willen'.

Van een in Nederland wonende Turk (vanwege de Nederlandse 'vriendin' waarmee hij samenwoonde), die nogal eens op bezoek kwam bij de betreffende Turkse familie, dacht ik aanvankelijk dat hij meer 'verwesterd' was. Anders had hij toch een Turkse maagd gekozen en geen Nederlandse 'vriendin'? Algauw bleek echter weer hoe dun het westers laagjes was en hoe diep de 'Turkse traditie' er wel inzat. Dit ondanks 'de Turkse tv die nog westerser is dan de Nederlandse'. Via de kanalen, die jij als meer verwesterd bestempelt, was hij niet eens de idee kwijtgeraakt dat het tegengaan van de verspreiding van aids geen zaak is van de maagdelijkheid van de Turkse vrouwen alleen. Volgens hem kwam die ziekte bij hen veel minder voor omdat 'hun' vrouwen nog maagd zijn als ze trouwen.
Dat kan volgens mij tellen als teken van verregaande hypocrisie van een kerel die er een 'vriendin' op na hield, (volgens Turken toch een hoer, nietwaar?) en dus zélf risicogedrag vertoonde alvorens met een Turkse maagd te trouwen, maar die desalniettemin de verantwoordelijkheid voor sexueel overdraagbare ziektes als vanzelfsprekend bij de vrouwen legde.
Dat Turken niet willen dat hun kinderen met niet-Turken trouwen heeft niet zo zeer met islam te maken. Turken willen ook niet dat hun kinderen met Marokkanen trouwen bijvoorbeeld. Het heeft meer met nationalisme te maken. Dat jij een Turkse "verwesterde" man kent die zo denkt wil niet zeggen dat alle westerse Turkse mannen zo denken. Dat Turkse vrouwen vaak maagd blijven tot aan het huwelijk draagt wel bij aan het feit dat aids weinig voor komt bij Turken. Minder dan 1 op de 10.000 Turken hebben aids. In de zwarte moslimlanden in Afrika komt veel minder vaak aids voor dan in de zwarte christelijke landen. In veel zwarte Afrikaanse christelijke landen hebben vrouwen vaak meerdere partners en mannen ook. Het aidsvirus verspreidt zich razendsnel in dat land.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 17:24   #40
Lincoln

Standaard

Citaat:
Wat bedoelde je hier mee?
Zoals het erop staat.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be