![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is geen alleenstaand verhaal Knuppel.
De dochter van een vriendin van me heeft vier jaar kennis gehad met een Marokkaanse jongen. De ouders van het meisje (de vlamingen dus) hebben die jongen doodnormaal bejegend, opgevangen, uitgenodigd als vriend (verloofde) van de dochter op familiefeestjes etc... Maarrre... zijn ouders wensten niet dat ze met hem ging trouwen, zijn ouders wilden dat hij met de geprefabiceerde analfabete nicht ging trouwen.. zijn ouders wensten niet dat die vlaamse hoer over de vloer kwam... De vlaamse moeder heeft zelfs aangeboden om een gesprek te hebben met zijn ouders maar dat kon niet want ze verstonden de taal van dit land niet.... Na vier jaar heeft het meisje een eind gemaakt aan deze gemeende relatie. Hijzelf was nochtans "eerlijk" geweest: hij had haar van in het begin duidelijk gemaakt dat hij reeds besproken was, maar dat zoiets geen probleem mocht zijn want eenmaal de nicht binnengehaald kon de vlaamse hoer nog altijd als tweede vrouw blijven... Maar WIJ zijn de racisten! |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het verschil tussen vrouwen zoals jij en ik, en 'dat onderdanige schaap', is dat wij het karakter hadden om ons leven in eigen handen te nemen en desnoods te breken met degenen die ons dit trachtten te beletten. Vrijheid krijg je niet. Die moet je nemen. Te beginnen door jezelf de mogelijkheid daartoe te scheppen. En die mogelijkheden kunnen enorm verschillen. Als kansarme vrouw (want dat IS een vrouw nu eenmaal als ze niet mocht studeren van vader omdat een vrouw 'toch maar voor binnenshuis dient') is het supermoeilijk om aan die felbegeerde vrijheid te geraken. Voorwaarde is en blijft immers: je desnoods van het gezin losmaken dat je in een traditioneel keurslijf dwingt. Voor wie geen fatsoenlijk diploma op zak heeft betekent dat een huzarenstuk. En d�*t is precies waar het schoentje wringt bij Islamitische allochtonen: de meisjes willen wel studeren maar mogen vaak niet en de mannen mogen wel maar vertikken het. Ze doen zich geen moeite omdat ze al van in het begin met een taalachterstand kampen en hun energie steken in het mee onder de knoet houden van hun zussen en de macho uithangen onder hun vrienden.
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ik ben de enige niet. De kruik zal zolang te water gaan tot ze barst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarmee ook jij weer bevestigt wat ik hogerop schreef.
![]() |
#28 |
|
![]() Nauw niet helemaal ,maar je hebt wel een punt!
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is er overigens fout aan Ketnet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Niets mis mee,ik kijk er zelf naar.
![]()
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 12 april 2006 om 14:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Economisch verrijken!!!
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom anders deze emoticon achter je reactie?
![]() Ketnet is een jongerenprogramma waar kinderen, buiten taalvaardigheid, op een speelse manier met de gangbare gebruiken van dit land vertrouwd geraken. Wat is daar mis mee? Zoals je kon lezen was mijn hoofdbekommernis destijds het leren van de taal waar allochtone kinderen niet zonder kunnen willen ze aan een fatsoenlijk diploma geraken. Halen ze dit niet dan zal het in hun latere leven van kwaad naar erger gaan. Nog meer voor de meisjes dan voor de jongens en dit door de nalatigheid en het fanatisme van de eigen ouders. Misschien heb je iets aan het volgend voorbeeld om te beseffen hoe belangrijk het is de streektaal in voldoende mate te beheersen. Dankzij een goedkope lening slaagde het Turkse gezin dat ik kende erin een eigen huis te bouwen. Veel te groot en (uiterlijk) luxueus echter dan hun portemonee het toeliet. Gevolg: er was geen geld meer voor trappen naar boven en naar de kelder. Toen zij er uiteindelijk in slaagden wat 'geleend' geld van familie in Turkije te recupereren werd er NIET gekozen voor veilige trappen maar voor een moderne keuken. Op een dag zag ik de vrouw met een kokende ketel voedsel van de ladder uit de kelder naar de keuken kruipen. Ik vroeg geschrokken waarom ze nog altijd kookte in de kelder op een oud gasvuur inplaats van op het nieuwe in haar moderne keuken. 'Het nieuwe vuur werkte niet normaal' vertelde ze me. Ik raadde direct waar de oorzaak lag en vroeg waar de gebruiksaanwijzing en de extra pitjes waren die werden meegeleverd. De toenmalige gasvuren werden immers afgeleverd om op aardgas aan te sluiten maar de pitjes voor butaangas waren er altijd bij voor het geval dit nodig was. Vermits de Turkse vrouw maar weinig Nederlands verstond, en haar man nog veel minder, bewaarden ze geen gebruiksaanwijzigingen. Alles werd meteen weggegooid om dezelfde reden. Ook de gaspitjes, de bankuittreksels, de garantiebewijzen. Op dat vlak was het daar dus één grote puinhoop. De plaats waar ik nieuwe gaspitjes moest opvragen was dus ook niet op te speuren. Ik nam daarom contact op met de hoofdzetel van het merk van het onbruikbare vuur, en regelde dat er in de dichtsbijzijnde electrozaak gaspitjes voor butagas werden afgeleverd. Dat was toch nog 20 km uit de buurt. Ik ging ze ook nog zelf (weeral gratis) ophalen terwijl ze toch zelf ook een auto hadden. Kortom, de vrouw kon vanaf dat ogenblik veilig koken en kokerellen op het gelijkvloers. Stel je voor dat ze met een kokende ketel van de ladder donderde als moeder van vier kinderen? Niettemin heb ik nooit van haar klaar gekregen dat ze, naast hun schotelantenne, de kabel binnenhaalde, terwijl ze toch goed moet beseft hebben wat een nadelen, ongemak, en zelfs regelrecht gevaar het gebrek aan taalkennis met zich meebrengt.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 12 april 2006 om 15:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is duidelijk.
En hun multiculturele verrijking brengen ze in ruil mee naar hier om er ons mee te 'plezieren'.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 12 april 2006 om 15:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou je niet beter je energie steken in de zinnige dingen die er geschreven worden inplaats van al boos te reageren op reacties die je nog zelf uitlokt ook?
![]() |
#37 |
|
![]() Hoe ?? boos ,ikke ?? Ik ben niet boos. Begrijp mij ni verkeerd hé!
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat bedoelde je hier mee?
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|