Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2006, 16:00   #21
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
[SIZE=7]Verraad!! Kaakslag!! bis.[/SIZE]
Afijn, weer een volwassen reaktie van verdraagzaam links. Wanneer gaan die mannen eens een einde maken aan hun puberaal gedrag?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2006, 18:37   #22
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Het debat met Reynders was een vrij "los" debat, zelfs daar kon Dewever het niet laten om de nodige steken onder water te geven aan Reynders. Gevolg was dat Reynders daar niet op inging maar Dewever met argumenten van tafel veegde. En ja, toen is Dewever met hangende pootjes naar huis gegaan.
Dit klinkt heel geloofwaardig Is het door diezelfde Belgicistische bril dat je dat 'volwaardig federalisme' voor België ziet?
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2006, 18:38   #23
ilfalco
Minister-President

Standaard

@ Jazekr: wanneer is die welkomsgroep er gekomen denkje ... nadat de n-va bij haar onstaaan zelf aangaf dat ze het Vb ging terugdringen en dat ze het Alternatief gingen zijn voor het Vb; Het VB ging helemaal kapot gaan door de n-va. Dat waren de letterlijke woorde van Bourgois op VTM en andere zenders. Er was toen helemaal nog geen sprake van welkomsgorpe of wat dan ook.

Toen waren het de n-va'ers die op vele plaatsen VB'ers bewerkten en met steun van de media zogezegd de vlaams-nationalisten uit het VB gingen overtuigen. Bourgois daarentgen die wou no niet NAAST annemans zitten op een viering of bijeenkomst. Dus je moet de zaken niet omkeren.

het is de n-va die bij haar otstaan zich als alternatief en concurrent die het VB ging terugdringen heeft opgewopren; En ik kan het goed weten want ik ben een jaar lid geweest van de n-va. . Het is pas nadat bleek dat de uitspraken van de n-va inzake het cordon slechts holle woorden bleken en ze met de cdenv samengingen en verkiezingsbedrog pleegden dat de ontchoochelde N-VA'ers de welkomsgrope opgericht hebben.

het getuigt dan ook van een complete onwetendheid of doelbewuste manipulatie om te doen alsof het de welkomsgroep is die samenwerking in de weg staat.

neen eerst waren er de uistpraken vs het VB van de n-va top, dan bleek dat de n-va nog PC'ter dan de PC'ten was inzake het cordon ... dan gingen ze met de tsjeven op pad en dan tekenden ze een regeerakkoord waarmee 2 beloftes gebroken werden.

En pas dan kwam de welkomsgroep!

Dus een beetje eerlijk blijven hé. De realiteit is dat de n-va top omwille van het gaaf houden van haar federale kansen niet met het Vb wil samenwerken. De welkomsgroep heeft daan NIETS maar dan ook NIETS mee te maken.
Dewever vindt nl elke dag een andere reden uit om z'n eigen gebroken beloftes te vergoeilijken en om het Vb te demoniseren.

Nog lang voor de welkomsgroep sleurde dewever WO2 en collaboratie erbij om het VB te demoniseren. Hij heeft nooit anders gedaan ..
De N_VA heeft steeds elke samenwerking met het VB uitgesloten. En uit frustratie daarover is ondermeer de welkomsgrope ontstaan. Je kan daar tegen zijn , maar daarom moet je de zaken nog niet omdraaien.
De N-VA is nooit bereid geweest haar PC maagdenvlies op te geven , maar wou wel electoraal scoren met te doen alsof ze tegen het cordon was...

het VB houdt het trouwens steeds op feiten ipv via demonisering de tegenstander te beschadigen.
Men zou bvb kunnen zeggen dat bob maes ook verschave herdenkt als n-va'er.
Maar uiteindelijk staat in welkomechoo niet meer dan onomstotelijk vaststaande feiten ipv demonisering. Het gaat over stemgedrag en beloftes die zwart op wit in de krant staan.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 13 april 2006 om 18:43.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2006, 18:41   #24
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Die Welkomsgroep is inderdaad een regelrechte schande. Zoiets is enorm laag-bij-de-gronds.
Ik hoop dat je ook bemerkt hebt dat het Vlaams Belang niet van plan is om deze politiek t.a.v. de N-VA te wijzigen.
Oud 13 april 2006, 18:49   #25
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
@ Jazekr: wanneer is die welkomsgroep er gekomen denkje ... nadat de n-va bij haar onstaaan zelf aangaf dat ze het Vb ging terugdringen en dat ze het Alternatief gingen zijn voor het Vb; Het VB ging helemaal kapot gaan door de n-va. Dat waren de letterlijke woorde van Bourgois op VTM en andere zenders. Er was toen helemaal nog geen sprake van welkomsgorpe of wat dan ook.

Toen waren het de n-va'ers die op vele plaatsen VB'ers bewerkten en met steun van de media zogezegd de vlaams-nationalisten uit het VB gingen overtuigen. Bourgois daarentgen die wou no niet NAAST annemans zitten op een viering of bijeenkomst. Dus je moet de zaken niet omkeren.

het is de n-va die bij haar otstaan zich als alternatief en concurrent die het VB ging terugdringen heeft opgewopren; En ik kan het goed weten want ik ben een jaar lid geweest van de n-va. . Het is pas nadat bleek dat de uitspraken van de n-va inzake het cordon slechts holle woorden bleken en ze met de cdenv samengingen en verkiezingsbedrog pleegden dat de ontchoochelde N-VA'ers de welkomsgrope opgericht hebben.

het getuigt dan ook van een complete onwetendheid of doelbewuste manipulatie om te doen alsof het de welkomsgroep is die samenwerking in de weg staat.

neen eerst waren er de uistpraken vs het VB van de n-va top, dan bleek dat de n-va nog PC'ter dan de PC'ten was inzake het cordon ... dan gingen ze met de tsjeven op pad en dan tekenden ze een regeerakkoord waarmee 2 beloftes gebroken werden.

En pas dan kwam de welkomsgroep!

Dus een beetje eerlijk blijven hé. De realiteit is dat de n-va top omwille van het gaaf houden van haar federale kansen niet met het Vb wil samenwerken. De welkomsgroep heeft daan NIETS maar dan ook NIETS mee te maken.
Dewever vindt nl elke dag een andere reden uit om z'n eigen gebroken beloftes te vergoeilijken en om het Vb te demoniseren.

Nog lang voor de welkomsgroep sleurde dewever WO2 en collaboratie erbij om het VB te demoniseren. Hij heeft nooit anders gedaan ..
De N_VA heeft steeds elke samenwerking met het VB uitgesloten. En uit frustratie daarover is ondermeer de welkomsgrope ontstaan. Je kan daar tegen zijn , maar daarom moet je de zaken nog niet omdraaien.
De N-VA is nooit bereid geweest haar PC maagdenvlies op te geven , maar wou wel electoraal scoren met te doen alsof ze tegen het cordon was...

het VB houdt het trouwens steeds op feiten ipv via demonisering de tegenstander te beschadigen.
Men zou bvb kunnen zeggen dat bob maes ook verschave herdenkt als n-va'er.
Maar uiteindelijk staat in welkomechoo niet meer dan onomstotelijk vaststaande feiten ipv demonisering. Het gaat over stemgedrag en beloftes die zwart op wit in de krant staan.
Je vergeet wel dat het Vlaams Belang haar afbraakpolitiek t.a.v. de N-VA al afstamt van de periode van Vlaams Nationaal.
Oud 13 april 2006, 18:51   #26
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon Bekijk bericht
Dit klinkt heel geloofwaardig Is het door diezelfde Belgicistische bril dat je dat 'volwaardig federalisme' voor België ziet?
U was bij mijn weten niet aanwezig op het debat in kwestie, ik wel.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2006, 18:53   #27
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U was bij mijn weten niet aanwezig op het debat in kwestie, ik wel.
So? Moet ik daarom zomaar geloven wat jij hier allemaal neertypt? De ooggetuigeverslagen van debatten zijn meestal waardeloos. Elke politieke strekking op dit forum geeft er een eigen interpretatie aan.

Laatst gewijzigd door Xenon : 13 april 2006 om 18:58.
Oud 13 april 2006, 20:12   #28
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je vergeet wel dat het Vlaams Belang haar afbraakpolitiek t.a.v. de N-VA al afstamt van de periode van Vlaams Nationaal.
Daartegenover staat dat Geert Bourgeois al als voorzitter van de VU voorstellen lanceerde ter bestrijding van 'racistische partijen' en dit via een Europees Hof.
Welke racistische partij zou Geert Bourgeois daarmee in gedachten hebben gehad?
Oud 13 april 2006, 20:18   #29
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
So? Moet ik daarom zomaar geloven wat jij hier allemaal neertypt? De ooggetuigeverslagen van debatten zijn meestal waardeloos. Elke politieke strekking op dit forum geeft er een eigen interpretatie aan.
U kan het ook altijd eens navragen bij Gerolf Annemans, die zat namelijk de rij achter mij duchtig te lachen met de uitspraken van Dewever.
Oud 13 april 2006, 20:20   #30
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geloof het dan maar omdat ik het zeg, Xenon.

Ik hoorde onlangs van een lid van 'Het Verbond' dat Bart de Wever het ook al heel moeilijk had in een debat met een B-plusser. Jammer genoeg herinnerde de man zich de naam niet meer.
Als dat waar is dan moet het zeker voor Didier Reynders een koud kunstje zijn om Bart de Wever van antwoord te dienen.

Bart de Wever kan het echt wel goed gezegd krijgen in debatten, maar zijn pretentie, arrogantie en zelfs regelrechte haat vertroebelen nu eenmaal iedereens zicht die daarmee behept is.
Oud 13 april 2006, 20:21   #31
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U kan het ook altijd eens navragen bij Gerolf Annemans, die zat namelijk de rij achter mij duchtig te lachen met de uitspraken van Dewever.
Je weet best dat je daar niets mee bewijst, Kim.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 13 april 2006 om 20:21.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2006, 20:23   #32
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je weet best dat je daar niets mee bewijst, Kim.
Ik hoef ook helemaal niets te bewijzen, maar ik laat me ook niet verslijten voor leugenaar.

Nu goed, ik was daar en heb ten volle genoten van dat debat. Ik vond het zelfs zo goed dat ik achteraf minister Reynders gefeliciteerd heb.8)
Oud 13 april 2006, 20:24   #33
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geloof het dan maar omdat ik het zeg, Xenon.

Ik hoorde onlangs van een lid van 'Het Verbond' dat Bart de Wever het ook al heel moeilijk had in een debat met een B-plusser. Jammer genoeg herinnerde de man zich de naam niet meer.
Als dat waar is dan moet het zeker voor Didier Reynders een koud kunstje zijn om Bart de Wever van antwoord te dienen.

Bart de Wever kan het echt wel goed gezegd krijgen in debatten, maar zijn pretentie, arrogantie en zelfs regelrechte haat vertroebelen nu eenmaal iedereens zicht die daarmee behept is.
Weet de persoon in kwestie nog wanneer het debat heeft plaatsgevonden?
Oud 13 april 2006, 20:29   #34
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zag hem laatst op dat debat in Leuven maar heb niet verder gevraagd waar en wanneer Bart De Wever het zo moeilijk had.
Ik geloof echter rotsvast in de onpartijdigheid van mijn contactpersoon. Het was namelijk de schoonzoon van een bestuurslid van 'Het Verbond'.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 13 april 2006 om 20:30.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2006, 20:39   #35
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zag hem laatst op dat debat in Leuven maar heb niet verder gevraagd waar en wanneer Bart De Wever het zo moeilijk had.
Ik geloof echter rotsvast in de onpartijdigheid van mijn contactpersoon. Het was namelijk de schoonzoon van een bestuurslid van 'Het Verbond'.
Het zal dan wel een debat van een tijdje geleden zijn. Bart Dewever staat namelijk niet meer te springen om in debat te treden met B-Plus (hij heeft verklaard niet meer met ons in debat te willen gaan). De laatste debatten waaraan B-Plus en N-Va deelnemen, vonden plaats met Jan Peumans (N-Va).
Oud 13 april 2006, 20:41   #36
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bart De Wever, één van Vlaanderens meest getalenteerde politici
Oud 13 april 2006, 20:43   #37
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
Ach jongen, maak uwzelf niet zo belachelijk. Leer toch eens toegeven dat iemand met een andere overtuiging OOK intelligent kan zijn... Links heeft daar steeds problemen mee..
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2006, 20:51   #38
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nochtans, hij heeft al meer dan één VLD'er en SP.A'er tot brandhout verwerkt.
In tijden van olieschaarste is dat mooi meegenomen.

Die zogezegde conflicten tussen VB en N-VA zijn onvoorstelbare desinformatie. In Mechelen wil kandidaat-burgemeester (Karel van Butsel) van het kartel N-VA/CD&V doen geloven dat de Mechelaars moeten kiezen tussen het VB en hen. Tussen "slechte flaminganten" en "goeie flaminganten".

Alsof alles rond flaminganten draait.

Een ferme show voeren die mannen op.
Oud 13 april 2006, 22:40   #39
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de twee Vlaams-Nationalistische partijen eens een einde willen maken aan deze broedertwist, is dat de enige oplossing. Het Vlaams Belang is nu al de grootste partij, en als de N-VA de CD&V laat schieten (slechts een kwestie van tijd) kunnen N-VA en VB samenwerken aan een toekomst voor Vlaanderen, aan onze onafhankelijkheid.
Ik zie niet zo gauw tweespalt komen tussen tsjeven en de n-va.
Het Vlaams Kartel komt cd&v bijzonder goed uit: naar binnen toe kan cd&v zich belgicistisch positioneren en naar buiten kan men gezwind een Vlaams vlaggetje laten wapperen. Bovendien loopt n-va netjes in het gareel.
Wat de n-va betreft die weet zich in een tsjeefs kartel gesteund door de ganse pc meute. Geen gevaar voor demonisering door de media en de andere traditionele partijen omwille van haar flamingantisme.
Citaat:
Apropos; het Vlaams Kartel was een noodzakelijk kwaad. De N-VA kreeg als kleine partij geen vertrouwen van de kiezers, en zou elektoraal ten onder zijn gegaan.
Geenszins. Ze had de uitgestoken hand vh VB kunnen aanvaard hebben . Die uitnodiging was oprecht.
Of ze had alleen aan de verkiezingen kunnen deelgenomen hebben. Dat had haar sympathiestemmen kunnen opleveren hebben en mss stemmenverlies richting vb voorkomen. Maar dit laatste is uiteraard slechts een vermoeden.
Citaat:
Dankzij het kartel met CD&V is dit niet gebeurd, en, wat zien we? De N-VA schiet omhoog naar bijna 8% in peilingen!
Zolang die stemmen niet van het Belang komen, wens ik dat die partij toe, maar waar zouden die stemmen vandaan komen? Na het bhv debacle, na 2 of straks 3 jaren Vlaams low-profile van de partij.
Citaat:
Kortweg: Weg met het Vlaams Kartel, weg met het ondemokratische CD, leve de verenigde Vlaams-Nationalistische partij!
Je speelt met vuur.
Oud 13 april 2006, 23:56   #40
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Imo is het erg eenvoudig.

Als de N-VA zich naast in woord ook in daad als een vlaams-separatistische partij gedraagt ben ik voor een eerlijke samenwerking. Zolang dat niet het geval is, is het echter beter om zoveel mogelijk vlaams separatisten ervoor te behoeden hun stem weg te gooien aan de N-VA, i.e. ik steun het idee van de welkomgroep zolang de N-VA zich niet anders gedraagt...
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be