![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
.....maar eerlijk gezegd, die mens die bluft(overdrijft)....
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Kijk naar Pakistan, nog zo een moslim-land: die vegen precies flink hun voeten aan het islam-verbod om atoom- wapens te bezitten.Trouwens , hoe kan een godsdienst die 1400 jaar geleden in het leven geroepen werd nu atoomkracht verbieden.Er staat in ieder geval geen enkele surra getiteld "gij zult niet met atoomwapens knoeien" in de koran... Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 15 april 2006 om 13:26. |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Banneling
|
voor mijn part binden ze Ahminedinges, Khamenei, G.W.Bush en Dick Cheney tezamen op een raket naar de maan, het zijn allemaal leugenaars.Wat ik niet begrijp, is dat men de één of de andere kan verdedigen...hoe kan een vrouw nu eigenlijk enige sympatie opbrengen voor ultra fundamentalisten zoals die Iraniërs die daar aan de macht zijn.En dan nog zo een vrijgevochten vrouw als tante Kaatd?!!
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Europees Commissaris
|
Vandaag nog eens een artikeltje gelezen dat Iran alleen maar zeer vies verrijkt Uranium kan produceren & dat de imminente productie van een nucleair wapentuig slechts een kwestie van retoriek is.. Mje als we bedenken dat de USA in 1941 of zo het op 3 jaar klaarspeelde om een bommetje te maken, mogen we toch veronderstellen dat bij de huidige technologische stand in de wereld Iran toch gerust zou mogen gekatalogeerd worden bij de landen die op zeer korte termijn WMD zullen hebben..
Vroeger maakte men lijstjes van landen die mogelijkerwijze op korte termijn "De bom" kunnen hebben. Ik mis die lijstjes, want het ontbreken ervan wijst op een veel ernstigere zaak : behalve landen zijn er steeds kleiner wordende "organisaties" die over dergelijkje vernietigingstuigen kunnen beschikken. Trouwens het hoeft niet nucleair te zijn : een rugzak en een GSM volstaat reeds ruimschoots om een serieuze dreiging te zijn. De huidige boodschap mag duidelijk zijn : Wij willen vrede, maar de staat Israël moet weg. Wat zal het volgende zijn ?
|
|
|
#25 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar voor de duidelijkheid: ik heb geen sympathie voor fundamentalisten. Niet die van Iran, niet die van de VS en niet die in België. Wat ik doe is het officiële standpunt weergeven van de Iraanse autoriteit omdat je dat in het debat omtrent Iran nergens leest. Bush zegt letterlijk dat Iran kernwapens nastreeft, Iran zegt letterlijk dat het dat niet doet. Iran zegt haar nucleair programma te onderwerpen aan het IAEA en het IAEA heeft geen enkel argument om te stellen dat Iran het NPT aan haar laars lapt. In de verklaring van Ahmedinejhad staat letterlijk dat Iran verder wil werken met de IAEA en dat het zich aan het NPT wil houden. Dat is te controleren. Wat de VS over de kwestie zegt heeft niets met het NPT te maken. Dat gaat -net zoals in Irak - om 'regimechange' en dat is volgens de internationale rechtsregels illegaal. Maar om je gerust te stellen: ik ben geen voorstander van eender welk regime dat vrouwen onderdrukt, mensen vervolgt en executeert omwille van hun seksuele voorkeur of zich baseert op een godsdienst om een staat in te richten. Ik ben wel voorstander van het respect voor de soevereiniteit van een volk en tegen de inmengingspolitiek van de VS die overigens niet gericht is op het welzijn van de Iraniërs maar op hun eigen belang. Laatst gewijzigd door kaatd : 18 april 2006 om 07:41. |
|
|
|
|