Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2006, 15:10   #21
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

drugs maken het leven niet mooier maar ze maken het leven ook niet perse meteen helemaal kapot, net zoals alcohol en roken dat niet perse meteen doen.

dat is een realistische weergave.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 april 2006 om 15:11.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2006, 15:12   #22

Standaard

veel ouders van kinderen die eens met drugs experimenteren hebben door die angstcampagnes de neiging om letterlijk meteen het kind met het badwater weg te gooien .
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 april 2006 om 15:12.
Oud 14 april 2006, 15:23   #23
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Veel hangt toch af over welke drugs men juist praat
Ik persoonlijk ben voorstander om softdrugs te legaliseren

Maar ouders blijven in de eerste plaats opvoeders van hun kinderen, het wijzen op gevaren van drugs en alcohol zit in dat opvoedingspakket dat jij als ouders moet mee geven aan Uw kinderen

Het ontlopen van verantwoordelijkheden vind IK persoonlijk ook een misdaad

Maar dat jongeren experimenteren met drugs is al zo oud als de straat zelf(ik herinner mij dat ik als gastje van 12 sigaretten rookten)

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 14 april 2006 om 15:24.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2006, 17:00   #24

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
een zwaar probleem indien opvoeders zich op amerikaanse sensatiefilmkes baseren teneinde hun visie over jongeren en druggebruik te vormen. In feite zouden ze ipv drugs beter die films verbieden
En, heb je hem gezien?
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2006, 17:03   #25

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
En, heb je hem gezien?
nee maar de andere twee waarvan sprake is wel. Is het dan soms geen film die vooral op de gevaren van drugs hamert ? dat zou wel kunnen natuurlijk.

Maar voor de rest heb ik geen duiding rond crack nodig

ik heb het dacht ik drie keer gedaan destijds
en ik ben er nooit aan verslaafd geraakt

ps moest mijn kind daarmee experimenteren zou ik ook geen gat in de lucht springen hoor.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 april 2006 om 17:05.
Oud 14 april 2006, 17:10   #26

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee maar de andere twee waarvan sprake is wel. Is het dan soms geen film die vooral op de gevaren van drugs hamert ? dat zou wel kunnen natuurlijk.

Maar voor de rest heb ik geen duiding rond crack nodig

ik heb het dacht ik drie keer gedaan destijds
en ik ben er nooit aan verslaafd geraakt

ps moest mijn kind daarmee experimenteren zou ik ook geen gat in de lucht springen hoor.
Het is een verhaal van een persoon die er mee te maken krijgt. Vermits zijn familie in de armoede leeft ondanks dat hij altijd gaat werken besluit hij op een bepaald moment om te beginnen dealen. Oorspronkelijk was hij van plan om dit te doen totdat hij uit de onkosten geraakte maar hij blijft in het wereldje zitten en ondertussen geraakt hijzelf verder verslaafd.
Oud 14 april 2006, 17:26   #27
Thanatos
Burger

Standaard

Ik heb een mail gestuurd naar vrt-nieuws om hen uit te lachen. Dat ze dat nu pas doorhebben, en dan hebben ze er nog een 'ondervoorzitter van het Universitair Wetenschappelijk Instituut voor Drugproblemen' voor nodig ook. Ronduit lachwekkend.
Oud 14 april 2006, 17:30   #28

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Het is een verhaal van een persoon die er mee te maken krijgt. Vermits zijn familie in de armoede leeft ondanks dat hij altijd gaat werken besluit hij op een bepaald moment om te beginnen dealen. Oorspronkelijk was hij van plan om dit te doen totdat hij uit de onkosten geraakte maar hij blijft in het wereldje zitten en ondertussen geraakt hijzelf verder verslaafd.
mijn intuitie bedroog me dus andermaal niet . En een zielig verhaaltje zeker ?

Alleens bij stil gestaan dat sommige mensen zieligheid ook romantiseren ? er zich dus toe aangetrokken voelen ? Hoe verklaar je anders het succes van new wave en gothic ?

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 april 2006 om 17:31.
Oud 15 april 2006, 14:08   #29

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nog zoiets

destijds was er in amerika een crack epidemie

van crack werd bij wijze van preventie rondverteld dat het van bij de eerste keer direct verlavend is.

heeft men er al eens bij stil gestaan dat deze gedachte ( die pertinent onjuist is hoewel crack wel heel verslavend is ) op zich al indien de jongeren die voor de eerste keer in contact komen met crack zijn invloed heeft ? En dus de laatste weerstand van de jongeren tegen de verslaving teniet doet ?

soit crack is gewoon coke in feite, coke die met een eenvoudige bewerking in de lepel van de junk vele malen sterker gemaakt kan worden. Het is een procedé dat door junkies in nederland werd uitgevonden opdat ze langer met hun coke zouden kunnen toekomen. En dat deden ze natuurlijk doordat die coke door de illegaliteit zo duur was. Deze nederlandse junkies noemden dat echter niet crack. En er waren in nederland nooit noemenswaardige problemen met crack.

Crack is een uitvindsel van een paar commercanten die in de states hetzelfde procedé dat de nederlandse junks al jaren in hun lepel deden in grote ketels zijn gaan herhalen. En de overheid heeft via preventiecampagnes hun reklaam voor hun "nieuwe" goedje op zich genomen.
http://www.unitydrugs.nl/drugsdb_crack.html
Oud 15 april 2006, 14:09   #30

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
moest men cannabis destijds in de jaren dertig niet verboden hebben dan zou het nu helemaal niet zo populair onder de jeugd geworden zijn.

mensen die met goede bedoelingen drugs trachten bestrijden moeten weten dat ze daardoor net verantwoordelijk zijn voor veel meer gebruik, probleemgebruik en miserie.
hoe verklaar je dan dat de sigaretten en de alcohol nog steeds op nr 1 en nr 2 staan in het gebruik?
Oud 15 april 2006, 17:36   #31
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Ehm, dat werd al veel gezegd denk ik: omdat het drugs zijn die goed zijn om het capitalisme te onderhouden.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2006, 17:38   #32
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thanatos Bekijk bericht
Ik heb een mail gestuurd naar vrt-nieuws om hen uit te lachen. Dat ze dat nu pas doorhebben, en dan hebben ze er nog een 'ondervoorzitter van het Universitair Wetenschappelijk Instituut voor Drugproblemen' voor nodig ook. Ronduit lachwekkend.
Dat is inderdaad ook iets wat ik al van in het prille begin doorheb.
Oud 15 april 2006, 18:48   #33

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ehm, dat werd al veel gezegd denk ik: omdat het drugs zijn die goed zijn om het capitalisme te onderhouden.
Ach so, 'k dacht dat het was omdat men ze gewoon in de winkel kan kopen.
Oud 15 april 2006, 18:51   #34
Bhairav

Standaard

Misschien had u nog iets DOMMER moeten denken, dat zou pas lachen geweest zijn. Maar neen hoor...
Oud 15 april 2006, 22:45   #35

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Misschien had u nog iets DOMMER moeten denken, dat zou pas lachen geweest zijn. Maar neen hoor...
ik probeer gewoon mijn niveau aan te passen tot degene die tot mij spreekt.
Oud 15 april 2006, 23:22   #36
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Laat die drugs toch eens ongemoeid, het is het laatste bolwerk van de misdaad waar je u in kan verschuilen als het eens wat minder gaat.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be