Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2003, 17:46   #21
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Een hoogtechnologische FN F2000 zorgt er ook voor dat de eigenlijke wapens (5,56mm lood) iets precieser zijn doel raakt dan een ouderwetse AK-47 waardoor de kans op 'onschuldige' slachtoffers vermindert en als we daar eens een nachtkijkertje van OIP uit onze Vlaamse Ardennen of zo'n 40mm 'ploepertje' met een Fins vuurgeleidingssysteemtje opzetten dan is het feest compleet. Eigenlijk moeten we dus blij zijn dat FN zo goed is om hoogtechnologische wapens te produceren om de mensheid te verlossen van onnauwkeurige wapens als de AK-47.
Ik juich ook toe dat de wapens van FN precieser zijn. Ik vind het echter wel betreurend dat deze wapens ook naar landen in burgeroorlog worden geëxporteerd. Is er nu echt niemand die deze mening deelt? Is mijn mening nu echt zo buitenaards?

Citaat:
De idee dat je die wapens kan afvuren zonder vuurgeleidingssysteem of schermjes van Barco is uiteraard complete onzin en verdient zelfs geen commentaar. Dit is een regelrechte kaakslag voor Vlaanderen.
Nog nooit van domme bommen gehoord misschien? Er zijn talloze manieren om bommen of raketten naar hun doel te gidsen.
[/quote]

Een domme bom is veel slimmer dan ie er uit ziet hoor. En tja wellicht kun je ook visueel bommen afwerpen zonder op je schermpjes te kijken of via de HUD (Heads-up-display) maar dat zijn van die argumenten die nergens op slaan. Je kan ook iemand met een geweer de hersens inslaan hoor maar meestal wordt het op een 'modernere' manier gebruikt. Als ik me niet vergis levert Barco ook aan onderzeeboten en daar kan je niet uit te raampje kijken hé om een torpedootje of (nucleaire) kruisraket af te schieten en wat doet men dan. Yep naar de schermjes kijken. Geen schermpjes geen raket zo simpel is het.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2003, 19:45   #22
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Ik vind het echter wel betreurend dat deze wapens ook naar landen in burgeroorlog worden geëxporteerd. Is er nu echt niemand die deze mening deelt? Is mijn mening nu echt zo buitenaards?
Wees gerust Alpina uw mening is niet buitenaards en ik denk dat er veel mensen uw mening delen. Ook al behoor ik daar dan zelf niet bij.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2003, 21:45   #23
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Johan,

Niet zo happig op wijwater? Schrik van een duiveluitdrijving?

Marie-José is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be