Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2006, 22:34   #21
prutske
Burgemeester

prutske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Zou het niet veel eenvoudiger zijn om gewoon de reeds bestaande wetten toe te passen, en alle Belgen (d.i. mensen die de Belgische nationaliteit hebben) volgens dezelfde maatstaven te beoordelen en te bestraffen?

Ik vermoed dat de door 'New Era' voorgestelde maatregelen niet zullen toegepast worden wanneer het gaat om '5e generatie' (!) Amerikanen, Italianen, Duitsers, Russen, Japanners, ... maar enkel en alleen 'een bepaalde bevolkingsgroep' viseren.

Ik ga eigenlijk gewoon akkoord met wat Jozef Ostyn in post #4 en #5 naar voor brengt. En wat Firestone opmerkt is zeker ook de moeite waard om over na te denken.
Ik denk dat je nog niet te veel van die Amerikanen,Italianen,Duitsers,Russen of Japenners zult moeten terrugsturen.Nu ja je weet zelf welke doelgroep ze bedoelen.
Oud 18 april 2006, 07:32   #22
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Een klein voorbeeld is niet waar het om gaat.

Indien je je voorstel ernstig neemt, dan moet je in staat zijn een werkbare definitie te geven van "vreemdeling tot in de 5de generatie" en van zijn/haar "land van herkomst".

Ik zal het eens uitwerken.
1-ste generatie: 1 persoon.
2-de generatie: 2 ouders.
3-de generatie: 4 grootouders.
4-de generatie: 8 overgrootouders.
5-de generatie: 16 betovergrootouders.

Totaal dus 16+8+4+2+1=31 personen.
Hoeveel van deze 31 personen moeten "vreemdeling" zijn geweest om van onze persoon uit de eerste generatie een vreemdeling te maken?
Als sommige van deze 31 personen uit verschillende landen komen, wat is zijn/haar "land van herkomst"?
Dat was hetgene ik dus wilde zeggen.... en dat zijn nog maar de afkomsten tot de 4e generatie, de 5e ken ik niet eens....
Oud 18 april 2006, 07:35   #23
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Dat was hetgene ik dus wilde zeggen.... en dat zijn nog maar de afkomsten tot de 4e generatie, de 5e ken ik niet eens....

Misschien moeten je dan maar liefst preventief uitwijzen, hé Cookie?
Oud 18 april 2006, 07:36   #24
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door prutske Bekijk bericht
Ik denk dat je nog niet te veel van die Amerikanen,Italianen,Duitsers,Russen of Japenners zult moeten terrugsturen.Nu ja je weet zelf welke doelgroep ze bedoelen.
Ik weet dat wel, maar ga even een voorbeeldje geven: mijn grootmoeder was Britse, dat wil dus zeggen dat mijn (toekomstige) kleinkinderen nog zullen kunnen uitgewezen worden voor een misstap. Zullen nochthans met een typisch 'vlaamsche' achternaam rondlopen...
Oud 18 april 2006, 07:37   #25
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht

Misschien moeten je dan maar liefst preventief uitwijzen, hé Cookie?
Och, Firestonetje, er zijn zo van die theorieën die vol gaten zitten hé...
Oud 18 april 2006, 19:08   #26
New Era
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Zolang men er de voorkeur aan geeft van de bruid of bruidegom te importeren zal men zich in hetzelfde keurslijf blijven dringen.

Het gaat echt niet om het aantal voorouders, wel om de ideologie die men meent te moeten aankleven. En het moge duidelijk zijn dat het voor de aanhangers van de mohammedaanse ideologie, om het met premier Verhofstadt te zeggen, onmogelijk is zich in te passen in onze samenleving.
Het eerste verwacht een mentaliteitswijziging die los staat van deze wetgeving. Deze trend zal met tijd wel afzwakken, als het proces om Belg te worden des te moeilijker wordt.

De 5de generatie heeft ook z'n achterliggende bedoelingen. Als men na 5 generaties lang in een land te wonen en men nog steeds vastklampt aan de cultuur van land van herkomst, dan zal men er altijd blijven aan vast klampen. Dit is een duidelijk signaal van onwil om zich aan te passen en de dienst vreemdelingenzaken zullen wellicht hun conclussies er uit trekken.

Citaat:
Ik vermoed dat de door 'New Era' voorgestelde maatregelen niet zullen toegepast worden wanneer het gaat om '5e generatie' (!) Amerikanen, Italianen, Duitsers, Russen, Japanners, ... maar enkel en alleen 'een bepaalde bevolkingsgroep' viseren.
Waarom zouden zij niet "geviseerd" mogen worden door deze wet? Is het omdat ze afkomstig zijn uit EU-landen of de Westerse leefwereld? Als de wet niet zou toepasbaar zijn op hen, dan zouden we een heel verkeerd signaal geven aan de "andere" mensen met buitenlandse roots. Dit voorstel is om uiteindelijk de discriminatie tegen te gaan en als er al een vorm van discriminatie in de grondbeginselen zit verwerkt, dan is deze wet zeker gedoemd tot falen.

Citaat:
Het "vreemd" zijn van de voorouders is niet relevant. Men kan voorouders hebben die uit Frankrijk, Nederland, Rusland, Polen, Italië, of Spanje komen, allemaal "gastarbeiders", zonder dat die als "vreemd" ervaren worden, of die nu tweehonderd jaar geleden naar hier gekomen zijn of pas vijftig jaar. Als je zelf geen Poolse, Italiaanse of Spaanse "koolputter" tussen je voorouders hebt, dan vindt je zeker wel een collega, vriend of buur die deze rijk is. Is daar een probleem mee?
Ervaringen zijn subjectief en als we daar al rekening mogen meehouden in wetten, dan zullen we nooit tot een degelijk wetboek komen. De personen waarvan hun ouders 200 jaar geleden zich hebben gevestigd in België zullen waarschijnelijk gevrijwaard blijven van deze wet en in 200 jaar hebben ze ook al veel tijd gehad om zich aan te passen aan onze cultuur en dergelijke. Maar mensen die hier nog niet zo lang zijn, mensen die duidelijke buitenlandse roots hebben zijn hier nog altijd op een soort van proefbasis. Want zich aanpassen aan een cultuur vergt tijd en als men bovenop dit nog gaat misdrijven plegen, brengt men zichzelf niet enkel in gevaar maar ook de verdraagzaamheid tegenover mensen die wel de moeite doen om zich aan te passen en deze wet moet juist zorgen dat dit een zaak van het verleden wordt.

Citaat:
Natuurlijk zal men niet blij zijn dat deze mensen worden teruggestuurt. Want we brengen hen criminelen, want deze wet treft enkel criminelen, laten we daar duidelijk over zijn. Als men hier enkel kan komen om misdrijven te plegen, kan men even goed blijven in zijn geboorteland. Door hun criminele aard los te laten, brengen ze ook goedbedoelende mensen in gevaar en het is de taak van de staat om deze mensen te vrijwaren van kwade impulsen.

Citaat:
Als je er al zelf begint te maken ...
New Era is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2006, 21:26   #27
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht

Emmenthal-theorieën, en Gruyère-theorieën.

Welke zouden de lekkerste zijn ?
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2006, 21:29   #28
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Emmenthal-theorieën, en Gruyère-theorieën.

Welke zouden de lekkerste zijn ?
NWO-theorieën hebben de grootste gaten, maar of ze daarom lekker smaken? Nogal belegen denk ik.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 19:18   #29
New Era
Vreemdeling

Standaard

Dat het voorstel vorm begint te krijgen staat als een paal boven water, aangezien men steeds luider naast de kwestie begint te praten.

Laatst gewijzigd door New Era : 19 april 2006 om 19:18.
Oud 19 april 2006, 21:30   #30
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door New Era Bekijk bericht
Dat het voorstel vorm begint te krijgen staat als een paal boven water, aangezien men steeds luider naast de kwestie begint te praten.
Geef er dan toch eens vorm aan.

Probeer jouw voorstel eens met werkbare definities te formuleren (en dus niet met een aantal goed liggende voorbeelden).
Oud 19 april 2006, 21:45   #31
New Era
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Probeer jouw voorstel eens met werkbare definities te formuleren (en dus niet met een aantal goed liggende voorbeelden).
Ik neem de "uitdaging" aan. Geef me tijd en ik geef je wat je wil.

Laatst gewijzigd door New Era : 19 april 2006 om 21:47.
Oud 22 april 2006, 12:44   #32
New Era
Vreemdeling

Standaard

[SIZE=3]Iedere vreemdeling tot in de 5de generatie die een misdrijf pleegt wordt gedeporteerd naar het land van herkomst van hen of van hun (voor)ouders. De 1ste generatie zijn de mensen die gekomen zijn van het buitenland en zich hier gevestigd hebben. Als het gaat over een huwelijk waar de man/vrouw van Belgische herkomst is/was en zijn partner van het buitenland, dan gelden zij als de 1ste generatie en kunnen ook hun kinderen gedeporteerd worden naar het land van herkomst van hun vader/moeder. Deze wetgeving geld voor alle mensen uit het buitenland, er wordt geen onderscheid gemaakt tussen de westerse of oosterse wereld.[/SIZE]

[SIZE=3]Deze wet is tot stand gekomen ter bescherming van de groep mensen die hier zijn gekomen met goede bedoelingen. De 5de generatie heeft ook een nut, het vergt immers tijd om zich aan te passen en als men na 5 generaties zich nog niet aangepast heeft, zal men dit nooit doen. De deportatie in kwestie zal betaald worden door de familieleden en de gedeporteerde zal nooit meer toegang krijgen tot Belgisch grondgebied, voor welke reden dan ook. Mocht hij/zij dat wel doen, dan kan hij/zich verwachten op een gevangenisstraf die uitgezeten zal worden in het land waar ze gedeporteerd werden. [/SIZE]
Oud 22 april 2006, 13:15   #33
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
[SIZE=3]Iedere vreemdeling tot in de 5de generatie die een misdrijf pleegt wordt gedeporteerd naar het land van herkomst van hen of van hun (voor)ouders. De 1ste generatie zijn de mensen die gekomen zijn van het buitenland en zich hier gevestigd hebben. Als het gaat over een huwelijk waar de man/vrouw van Belgische herkomst is/was en zijn partner van het buitenland, dan gelden zij als de 1ste generatie en kunnen ook hun kinderen gedeporteerd worden naar het land van herkomst van hun vader/moeder. Deze wetgeving geld voor alle mensen uit het buitenland, er wordt geen onderscheid gemaakt tussen de westerse of oosterse wereld.[/SIZE]

[SIZE=3]Deze wet is tot stand gekomen ter bescherming van de groep mensen die hier zijn gekomen met goede bedoelingen. De 5de generatie heeft ook een nut, het vergt immers tijd om zich aan te passen en als men na 5 generaties zich nog niet aangepast heeft, zal men dit nooit doen. De deportatie in kwestie zal betaald worden door de familieleden en de gedeporteerde zal nooit meer toegang krijgen tot Belgisch grondgebied, voor welke reden dan ook. Mocht hij/zij dat wel doen, dan kan hij/zich verwachten op een gevangenisstraf die uitgezeten zal worden in het land waar ze gedeporteerd werden. [/SIZE]
Arrische volk, arrisch betekent in de oude talen "edel", Om edel te zijn in de oudheid moet je moedig zijn, strijdlustig ,sterk enz....lichaams bouw of uiterlijk heeft daar weinig voor iets mee te maken mits de nazi's in de jaren 1933 hebben dit misbruikt (zie project ahnenerbe) waarop hitler zijn theorie erop gebaseerd is om een hele groep te elimineren, ook himler heeft van dit gebruik gemaakt om in zijn propaganda "de zuiveringen" te vergoeilijken, maar voordat dit allemaal gebeurde begon men deze groep te verdrukken (reprresie) met al zijn gevolgen nadien, ook wat u hierboven staat is niet meer en niet minder dan van dat soort, en waarom je voor die nick gekozen hebt is ook mij een raadsel (new era, een nieuwe revolutie ,verandering?? een zuivering?? )wat daar allemaal achter staat is veel groter dan uwe benen kunnen verdragen....
Oud 22 april 2006, 17:56   #34
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik vind het in elk geval verdienstelijk dat je de tekst uitgewerkt hebt (geen ironie).

Maar ik ben het er helemaal niet mee eens.

Iemand die hier geboren is, evenals zijn ouders, grootouders en overgrootouders, maar met 1 van de 16 betovergrootouders die uit het buitenland is gekomen zou na één misdrijf naar het land van die vreemde betovergrootouder uitgewezen worden???

0/10 voor realisme vrees ik.
Oud 22 april 2006, 18:57   #35
New Era
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Arrische volk, arrisch betekent in de oude talen "edel", Om edel te zijn in de oudheid moet je moedig zijn, strijdlustig ,sterk enz....lichaams bouw of uiterlijk heeft daar weinig voor iets mee te maken mits de nazi's in de jaren 1933 hebben dit misbruikt (zie project ahnenerbe) waarop hitler zijn theorie erop gebaseerd is om een hele groep te elimineren, ook himler heeft van dit gebruik gemaakt om in zijn propaganda "de zuiveringen" te vergoeilijken, maar voordat dit allemaal gebeurde begon men deze groep te verdrukken (reprresie) met al zijn gevolgen nadien, ook wat u hierboven staat is niet meer en niet minder dan van dat soort, en waarom je voor die nick gekozen hebt is ook mij een raadsel (new era, een nieuwe revolutie ,verandering?? een zuivering?? )wat daar allemaal achter staat is veel groter dan uwe benen kunnen verdragen....
Om te beginnen vind ik het jammer dat u mijn visie en die van het Nazierijk in dezelfde post vermeldt. Ik ben gewoon geen voorstander van criminaliteit, het Britse rijk van vroeger deporteerde wel hun eigen staatsburgers die generaties lang op Brits gebied woonden naar kolonies omwille van hun misdaden. De tijden zijn nu verandert, maar ik ben van mening dat het een verkeerd signaal geeft tegenover huidige en toekomstige immigranten als we misdaad laks aanpakken. Een harde aanpak is misschien wel beter en terwijl we toch de rotte appels uit de mand aan het halen zijn, kunnen we even goed degene die zich wel inzetten belonen met een soepelere wetgeving.

Citaat:
Ik vind het in elk geval verdienstelijk dat je de tekst uitgewerkt hebt (geen ironie).

Maar ik ben het er helemaal niet mee eens.

Iemand die hier geboren is, evenals zijn ouders, grootouders en overgrootouders, maar met 1 van de 16 betovergrootouders die uit het buitenland is gekomen zou na één misdrijf naar het land van die vreemde betovergrootouder uitgewezen worden???

0/10 voor realisme vrees ik.
Dank u wel, maar we leven in een democratie en over ieder voorstel moet er onderhandelt worden tussen verschillende partijen. Zoals bij iedere onderhandeling zullen de eisen van alle partijen afgezwakt worden tot men tot een akkoord komt. Als men met een sterk voorstel komt zal het boven water blijven staan zelfs na onderhandelingen. En alhoewel het niet zo extreem zal zijn als het ingangspunt, zal het de essentie behouden en dat is altijd een doel om naar toe te streven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be