![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien kan de overheid mensen middelen geven om anderen te hulp te schieten.
Want persoonlijk ga ik niets doen tegen dubbel gespuis met wapens, ze... |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat gaat de goegemeente roepen, den dag dat ik 2 "kansarme" "jongeren" de strot oversnij terwijl ze aan het "werken" zijn. Stel ik was in het CS geweest, stel ik had het gezien, en ik had mijn mes getrokken en had het bv, in de strot of ruggegraat geplant van een van die 2 gansters. Hoeveel jaar bak zou ik krijgen denk je ? Stel ik had mijn mes niet getrokken maar er me mee gemoeid en ik had met een paar welgemikte vuistslagen en trappen (120 kg bijna 2 meter... ) een van de 2 daders voor een paar weken gehospitaliseerd en zijn eetkamer zodanig verbouwd dat m een week lang enkel vloeibaar voedsel kon binnenpakken... Wat denkte dat ze met mij hadden gedaan, ... opdraaien voor de kosten, wat bak en een veroordeling voor racisme aan mijn broek,... MAW die kardinaal en guy verafstoot zijn twee dikke jan mijn klootens die geen flauw benul hebben van hoe de wereld ineen steekt. Langs den ene kant moete iemand in nood helpen, (en geloof mij als ik zie dat een zwakkere word aangevallen en ik heb tijd om te reageren dan zal ik dat doen, en het zal een heel pijnlijke ervaring worden voor de daders. ) Maar als ik dat zou doen, en dat weet ik ook, maar ik zal er mij geen fluit van aantrekken op dat moment. Mag ik het wel bij het gekrom gaan uitleggen na afloop. |
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Maar we leven nog normaal gezien in een democratie, wat wil zeggen dat de wetten ook een maatschappelijk draagvlak moeten hebben. Bv. een straat waar men 50 mag, maar die zo breed is en iedereen die limiet overschrijd, dan zal er men dat aanpassen (zijn precedenten van). Niet zo'n goed voorbeeld mss. maar enkele jaren geleden schoot de juwelier tyberghien een poolse inbreker in de rug. Naar mijn mening werd de man terecht voor doodslag veroordeeld. Maar door verzachtende omstandigheden heeft hij geen straf gekregen. Nu, als iemand de daders van de moord op Joe een fatale messteek had toegediend, dan had hij hoogstwaarschijnlijk wel in voorhechtenis gezeten. Wat normaal is, men moet eerst weten wat er precies is gebeurd. Maar ik denk niet dat die mens dan een gevangenisstraf boven het hoofd zou hangen. Ik denk dat er veel begrip vanuit de samenleving zou zijn, waardoor er geen veroordeling zou volgen... Er is zoiets als de geest van de wet... |
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Overheidscampagne tegen onverschilligheid
Voor al wie het alibi waar kardinaal en premier er vanonder muizen niet doorzien, lees hier maar eens wat ik ergens opraapte vandaag: Citaat:
Laatst gewijzigd door Knuppel : 18 april 2006 om 16:07. |
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Deze woorden hebben niet alleen betrekking op dat éne voorval. Het is een maatschappijkritiek. Met "waar waren wij?" wordt bedoeld: hoe ver hebben we het laten komen? Hoe hard zijn wij op onszelf gekeerd dat we de etterbuilen gewoon maar hebben laten groeien.. Het is een oproep aan de gewone mensen, maar nog belangrijker naar de politiek. We moeten ons laten zien en aan het schorriemorrie tonen dan we zo'n zaken niet accepteren... Je moet verder dan de woorden kijken, of geloof jij ook alles letterlijk wat er in de bijbel staat? |
|
![]() |
![]() |
#26 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tom Naegels boort in zijn fantastische column heel dat gedoe over "onverschilligheid" gewoon de grond in:
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=GKGR0FAI |
![]() |
![]() |
#27 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#29 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat we straks ook nog een overheidscampagne tegen verkoudheden, ochtendhumeur en blauwe ogen moeten hebben.
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is natuurlijk simpel Wanneer je kardinaal bent en in een ivoren toren zit van zulke onzin uit te kramen, de werkelijkheid is anders, ik wil wel helpen, laat het dan EHBO zijn en nadat de rovers weg zijn. Laatst gewijzigd door alberto : 18 april 2006 om 17:15. |
|
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jouw interpretatie van wat de kardinaal zei en naar wie hij het belerende vingertje hief (en vooral NIET hief) is in alle geval waardeloos.
#33 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik zou het prachtig vinden dat wanneer er in de toekomst zo'n voorvallen gebeuren, dat de bevolking (in de vorm van de omstaanders) met 1 stem krachtdadig optreden.. Enkel een overheid kan dit van bovenaf beinvloeden. Hoe dit gebeurd (ik geef het voorbeeld van een campagne) is vrij, maar de essentie is dat de overheid hier een verantwoordelijkheid heeft... Nu kan je zeggen in het geval van vorige week dat veel mensen het niet hebben gezien, maar er gebeuren veel van die zaken waar er wel toeschouwers zijn die verzuimen in te grijpen. |
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#35 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met 'wij' bedoelde de kardinaal zeker niet zichzelf of degenen die hier al jaren de situatie uit de hand laten lopen maar de brave burgers die met wapen-en muilkorfwetten machteloos geslagen worden.
|
![]() |
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() Knuppel : je hebt ongetwijfeld gelijk een kardinaal bedoelt dat men de mensen moet bewapenen zodat ze er op los kunnen schieten en bovendien meent hij dat men heelder bevolkingsgroepen moet mogen criminalizeren zodat een meerderheid eindelijk voldoende van haat vervuld zou mogen worden om "maatregelen" te nemen.
|
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
of dat dat de juiste interpretatie is, is nog maar de vraag... heeft weinig met bezinning te maken wat je daar zegt.. |
|
![]() |
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() Knor :
Er bestaat maar één soort racisme of dat nu van blanke christenen, iraanse moslims, zwarte afrikanen of aboriginals uitgaat doet niet ter zake : racisme is racisme. |
![]() |