![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik begrijp verder niet dat ondernemers die al geen stap kunnen verzetten zonder dat de fiscale inquisitie in hun nek hangt het risico durven nemen om illegalen te werk te stellen. Beste systeem zou zijn om de ondernemers een verklikkerspremie te geven, maw, illegalen lokken om die dan over te dragen aan de politie die ze onmiddellijk naar huis stuurt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het zou me trouwens niet verwonderen dat de baas van dat café zoveel uren klopt om zijn zaak draaiende te houden dat hij op de keper beschouwd misschien minder overhoudt dan die Polen! Illegalen geen sociale bescherming? Legale zelfstandigen OOK niet hoor, maar in de ogen van Roos Valkje zijn dat allemaal uitbuitende kapitalisten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soit, toen die mensen uit Polen weggegaan zijn, was dat wellicht niet met de bedoeling om hier 12 uren per dag, 7 dagen op 7 te werken aan een hongerloontje om dan ook nog eens in één of ander berghok te moeten verblijven, denk je ook niet?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Gouverneur
|
![]() Even enkele vraagjes : wie zegt dat die Polen als ze niet werkten ook in dat berghok verbleven ?
Ik dacht dat het een schuilhok was voor als er controle was ? Zou die uitbater die mensen hebben vastgehouden aan een ketting zodat ze niet konden gaan lopen ? Werden die mensen met geweld daar gehouden ? Wat doen Polen aan de belgische kust ? Misschien waren ze op vakantie ? ![]() Zo zie je maar wat er allemaal kan gebeuren als je illegalen in je land niet daadwerkelijk naar huis stuurt. Dus de wijze les die de regering hier uit kan halen is : stuur illegalen werkelijk naar huis zodat ze niet meer kunnen uitgebuit worden.
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Zoiets is pure cafépraat.
"Ik denk dat ze eer naar hier zijn gekomen om van het OCMW te profiteren... zwartwerk.... honderdduizenden aan kindergeld... " kortom: het zijn allemaal vuile profiteurs, ja toch. En 600 Euro de maand met een naar Belgische maatstaven -of moeten ze maar blij zijn omdat ze daar in een hutje woonden?- krot is niet veel, zeker in vergelijking met véél autochtonen.
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De meeste inbraken in de regio Evergem zijn gebeurt door Poolse inbrekers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het is aan u om uw stelling te bewijzen dat "vreemdelingen" gekomen zijn "om van het OCMW te profiteren". Onmogelijk: want de bijzonder grote groep die u veralgemeent is onmogelijk in het vakje 'crimineel' te steken, in zijn totaliteit uiteraard. Maar dat schreef. Tijd voor nuancering?
![]() |
![]() |
#34 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Aaaahhh.. Blud und Bodem. Ik dacht al waar hij bleef
![]() is "herbronning" je antwoord?
![]() |
#36 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En denk maar niet, dat wanneer ze naar hier komen met "mensen"smokkelaars, dat ze niet weten waar ze moeten zijn. De regering heeft een veel te laks beleid gevoerd. En nu zitten de luizen in hun pels. Kijk maar naar de Agfanen. Eerst en vooral wil ik zeggen dat het schandalig is dat dit kan gebeuren! Zowel voor die mensen als voor de regering. Uitgeprocedeert, de grens over. Asielzoekers, in asielcentra opsluiten. Zoals de arme asielzoekers over de grenzen van hun land in in "vluchtelingenkampen" worden opgesloten. Asielzoekers moeten opgevangen worden door de hun omringende landen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Dat was nochtans wat u zei
![]() |
![]() |
#39 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik kan mij ook niet verplaatsen in de geest van een werkloze Pool of Let, maar ik heb bijv; wél genoeg tegenwoordigheid van geest om niet hals-over-kop naar,zeg maar, Afghanistan te vertrekken omdat ze mij hebben wijsgemaakt dat de gebraden kippen u daar in de mond vliegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |