Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2006, 19:57   #21
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar Bekijk bericht
wie heeft je dat allemaal wijsgemaakt? Zelf gezien?
In Gent zal men dat idd niet zien... Nog niet...

Googelt eens... als U wilt...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2006, 17:11   #22
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar Bekijk bericht
wie heeft je dat allemaal wijsgemaakt? Zelf gezien?
Neen, gewoon het nieuws gevolgd. En tenzij onze media door Verhofstadt gecensureerd worden, blijf ik er tot nader order bij. Dit houdt geen goedkeuring van het regime in, maar tegen een despotisch regime zijn houdt niet automatisch in dat je zelf geen boter op je kop hebt, zie de Rode Khmer.

Enne... voor de rest gewoon effe afwachten!
Wedden?

Wedden?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 22 april 2006 om 17:13.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2006, 18:42   #23
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik ben bang dat dit totaal fout gaat aflopen: die koning heeft en houdt het leger achter zich.

Andersom, zou "het volk" toch kunnen winnen dan vrees ik een niet kleiner bloedbad.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2006, 14:34   #24
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik ben bang dat dit totaal fout gaat aflopen: die koning heeft en houdt het leger achter zich.

Andersom, zou "het volk" toch kunnen winnen dan vrees ik een niet kleiner bloedbad.
Een deel(tje) van leger en/of politie schermt de koning inderdaad af.
Het ziet ernaar uit dat nu de post van "Koning" in vraag komt.De idioot denkt werkelijk dat er voor hem nog meer rest dan "constitutioneel en protocollair" vorst te zijn...

Als hij deze "slag" alsnog wint heeft hij geen greintje respect meer van de bevolking,zullen zijn soldaten ook niet gretig zijn om voor hem te sterven...en kunnen we binnenkort een optocht van Rode vlaggen verwachten in Kathmandu...
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2006, 16:43   #25
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het ziet ernaar uit dat nu de post van "Koning" in vraag komt.De idioot denkt werkelijk dat er voor hem nog meer rest dan "constitutioneel en protocollair" vorst te zijn...

Als hij deze "slag" alsnog wint heeft hij geen greintje respect meer van de bevolking,zullen zijn soldaten ook niet gretig zijn om voor hem te sterven...en kunnen we binnenkort een optocht van Rode vlaggen verwachten in Kathmandu...
De rode vodden zullen idd binnenkort hun intrede doen... 'De' burger heeft zich door de Maoïsten opnieuw voor de verkeerde kar laten spannen...

Zet de kaviaar al maar klaar...

Laatst gewijzigd door Chipie : 23 april 2006 om 16:45.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2006, 14:53   #26
SpaceRunner
Burger

SpaceRunner's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

Dat is meestal wel zo bij de meeste alleenheersers. Ze zorgen voor een klein "priveleger" dat goed in de watten wordt gelegd en zodoende voor hun mecenas wel willen vechten.

Ik denk dat deze vraag al eerder gesteld werd (zeker vlak na de machtsgreep) maar nu pas ook echt gedragen worden door de rest van de bevolking.

Nu dat het parlement terug bijeen mag komen, ziet het er naar uit dat hij de slag dus verloren heeft. Naar de reden is het wat mij betreft nog even gissen maar hopelijk kan iemand mij hier even 'verlichting'* brengen.
* En dan bedoel ik geen lampen natuurlijk.
SpaceRunner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2006, 18:50   #27
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
'De' burger heeft zich door de Maoïsten opnieuw voor de verkeerde kar laten spannen...
Ach zo, burgers komen op straat op risico van hun eigen leven om het herstel van de deomcratie te bewerkstelligen en dat noemt chipie 'de verkeerde kar'. Welke kar hadden ze dan moeten trekken, die van een feodaal, absolutistische vorst die geen greintje respect heeft voor zijn eigen volk?

Verder ga je er gemakshalve vanuit dat de burgers zich natuurlijk hebben laten manipuleren door Maoïsten. Anders is het voor jou wellicht onbegrijpelijk dat de bevolking van een land op straat komt om radikale veranderingen te eisen. Dat moet wel manipulatie zijn, volgens jou, want 'gewone' burgers doen zoiets niet.
Vreemd, want de hele menselijke geschiedenis is er één van revoluties.
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2006, 21:22   #28
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Ach zo, burgers komen op straat op risico van hun eigen leven om het herstel van de deomcratie te bewerkstelligen en dat noemt chipie 'de verkeerde kar'. Welke kar hadden ze dan moeten trekken, die van een feodaal, absolutistische vorst die geen greintje respect heeft voor zijn eigen volk?

Verder ga je er gemakshalve vanuit dat de burgers zich natuurlijk hebben laten manipuleren door Maoïsten. Anders is het voor jou wellicht onbegrijpelijk dat de bevolking van een land op straat komt om radikale veranderingen te eisen. Dat moet wel manipulatie zijn, volgens jou, want 'gewone' burgers doen zoiets niet.
Vreemd, want de hele menselijke geschiedenis is er één van revoluties.
Niet zo somber, Kaatd; ik ben niet echt, of zelfs echt niet, "links" maar ik heb alle begrip ervoor dat mensen die (aan) een minimum-bestaan of erger leiden/lijden, zich aan een strohalm vastklampen.

Veel heersers/regimes zijn FOUT, maakt niet uit of ze zichzelf "links" of "rechts" noemen.

Of een (hopelijk geweldloze) revolutie tot werkelijke verbetering zal leiden valt nog maar af te wachten.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be