Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2003, 22:03   #21
Aangebrande Phönix
Minister

Aangebrande Phönix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Dat de Senaat op termijn zal afgeschaft worden, daar bestaat geen twijfel meer over. Daarna de Kamer nog en we zijn er. 8)
Verhofstadt heeft dat indertijd trouwens al aangekondigd bij de aantreding van de eerste regering paars-groen.
Net zoals men deze keer aankondigde plan alle verkozen en gecoöpteerde senatoren op te nemen in de kamer (de beruchte uitbreiding) en de Senaat zo een langzame dood tegemoet te laten gaan. I wouldn't count on it, Jan.
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2003, 22:03   #22
wardje
Burgemeester

wardje's schermafbeelding

Standaard

never mind - foutje
wardje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2003, 23:10   #23
vivanter007
Burgemeester

vivanter007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix
Waarom afschaffen? Bevoegdheden ontnemen volstaat voor mij. Ik heb wel zin in een olijke adviesraad vol mislukte burgemeesters en what's left of Belgian nobility. Kan ik taart eten op de opendeurdag.
Dan wel een dure taartwinkel. Net nu de regering van geen hout pijlen weet te maken om aan centjes te geraken. Er zijn bakkers genoeg, dus voor de taart, beste Phönix, hoeven we het zeker niet te doen.
vivanter007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2003, 01:29   #24
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

was het niet de bedoeling van de senaat af te schaffen ?

volgens mij heeft verhofstadt dat al eens gezegd en heeft hugo coveliers de taak gekregen om zichzelf op te heffen! (moeilijke taak dus, maar goed betaald, ik zou er ook vier jaar over willen doen )

in elk geval is dit totaal niets nieuws van mevrouw dingeske

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2003, 01:43   #25
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

de senaat afschaffen die handel.....
al was het maar om "drie senatoren van rechtswege" te kunnen buiten zwieren,
die krijgen al poen genoeg ieder jaar !
Oud 6 augustus 2003, 10:25   #26
Voltaire
Partijlid

Standaard

Citaat:
Och, geef ze een ruimte met stoelen, een stel kranten, koffie en gebak en ze zullen wel tevreden zijn. Een "vergoeding" kan er wel af. Vergeet niet dat je uitspaart op het deponeren van politici die hebben afgedaan, zoals ene M Eyskens, een Herman De Croo of die vleesgeworden Hans Molman om nog maar te zwijgen van die "nimmer ouder wordende" knapen als Karel Dillen die men in het Europees parlement stopt.
Bah nee, die mannen zullen wel hun centjes binnenrijven door in allerlei ondernemingsraden en raden van bestuur te gaan zetelen. Weg dus met dat zootje.
Voltaire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2003, 13:46   #27
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

We kunnen beter Caroline Gennez afschaffen
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2003, 17:00   #28
Aangebrande Phönix
Minister

Standaard

Het komt misschien stom en onorigineel over, maar wat als we ineens heel België zouden afschaffen? (kwestie van ook hier de BUB-ers bij te betrekken)
Oud 6 augustus 2003, 17:26   #29
dejohan
Minister-President

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Het komt misschien stom en onorigineel over, maar wat als we ineens heel België zouden afschaffen? (kwestie van ook hier de BUB-ers bij te betrekken)

Allez vooruit, omdat ge zo aandringt, ik zal mij op offeren om België af te schaffen. Verspreid jij dan dit bericht?

"Waarde landgenoten,
Vanaf overmorgen worden jullie allemaal afgeschaft. Teneinde te veel rommel te voorkomen ten gevolge van jullie afschaffing, verzoek ik u vanaf morgen al uw geld en bezittingen bij mij thuis te komen afgeven.
Overmorgen zal ik dan de definitieve afschaffing voltrekken. Omdat het daarna maar eenzaam zal zijn voor mij, zal ik van jullie geld een harem Russische, Turkse en Marrokaanse bruiden koop, zodat ik daarmee mijn eigen landje kan stichten op de ruines van het oude België.
Gegroet,
Uw weldoener
Dejohan"

"
Oud 6 augustus 2003, 19:39   #30
Aangebrande Phönix
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Citaat:

Allez vooruit, omdat ge zo aandringt, ik zal mij op offeren om België af te schaffen. Verspreid jij dan dit bericht?

"Waarde landgenoten,
Vanaf overmorgen worden jullie allemaal afgeschaft. Teneinde te veel rommel te voorkomen ten gevolge van jullie afschaffing, verzoek ik u vanaf morgen al uw geld en bezittingen bij mij thuis te komen afgeven.
Overmorgen zal ik dan de definitieve afschaffing voltrekken. Omdat het daarna maar eenzaam zal zijn voor mij, zal ik van jullie geld een harem Russische, Turkse en Marrokaanse bruiden koop, zodat ik daarmee mijn eigen landje kan stichten op de ruines van het oude België.
Gegroet,
Uw weldoener
Dejohan"

"
U krijgt mijn steun (en die van mijn collegae federale ministers, jammer dat zijne majesteit iets moeilijker te overtuigen is)
Oud 7 augustus 2003, 09:02   #31
dejohan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Citaat:

"Waarde landgenoten,
Gegroet,
Uw weldoener
Dejohan"

"
U krijgt mijn steun (en die van mijn collegae federale ministers, jammer dat zijne majesteit iets moeilijker te overtuigen is)

Ge moogt uw geld en bezittingen vanaf 10 u bij mij thuis komen afgeven
Oud 7 augustus 2003, 18:48   #32
studente
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
de bicamerale procedure voor het maken van wetten bij bepaalde bevoegdheden vind ik een goede procedure omdat het overhaaste beslissingen haast onmogelijk maakt.
volledig tweekamerstelsel? Idd, is een hele goeie (de meest democratische denk ik) procedure en ik ga helemaal akkoord dat dit ook de meest grondige is. Helaas wordt het maar zelden toegepast wegens te tijdrovend en te weinig resultaat.

Ik denk dat de senaat toch wel zijn nut heeft. Debateren blijft toch een essentieel onderdeel van democratie.

studente is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be