Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Discussietools
Oud 25 april 2006, 10:55   #21
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Dan heb je niet geluisterd naar de Moslimexecutieve of de tekst van de AEL niet gelezen.
Ik heb die een tijdje geleden wel gelezen, en heb het helemaal niet als een openbaring kunnen ervaren. Oproerkraaier Abou kan best zijn bek houden en terug in Libanon de bevolking wat opruien en daar de passie gaan prediken of zo. Die kerel interesseert me geen bal meer...
Ondertussen is het driewerf hoera! omdat het eens geen Noord Afrikaan was die erbij betrokken was? Maakt voor mijn part ook niet veel uit: ze zijn en blijven de groep met de meeste delicten op hun kerfstok! Straks zijn ze weer x-keer aan de beurt zeker! Toch eigenaardig dat ook de moslimgemeenschap meteen overtuigd leek dat het om leden van hun gemeenschap ging! Ze kennen dus blijkbaar toch hun eigen pappenheimers! Ik kon het best appreciëren dat er ook veel "positieve" reacties van hun kant kwamen, maar het probleem blijft: de meeste rotte appels zitten onder hen!
Hopelijk gaan onze politiekers straks weer niet over tot de orde van de dag maar zorgen ze eindelijk eens voor een "jeugdsanctierecht" dat een beetje aan de ribben hangt, ipv begeleiding en gepamper van kandidaat-kriminelen voor de rest van hun dagen! En het maakt niet uit of het om een "oorspronkelijke" Belg gaat, of om een allochtoon of een verloren gevlogen marsmannetje.
andev is offline  
Oud 25 april 2006, 12:48   #22
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Kan je eens de link geven waar je dat geschreven hebt?
http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=12
kaatd is offline  
Oud 25 april 2006, 12:54   #23
Arnold
Minister

Arnold's schermafbeelding

Standaard

Gelieve on topic te blijven. Flauwe humor hoort thuis in K&K.

mvg,
Arnold.
Arnold is offline  
Oud 25 april 2006, 14:56   #24
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Ik
Citaat:
Ik vraag me af hoe de Moslim- en de Marokkaanse gemeenschap zal reageren op het nieuws dat de daders Polen zijn.

Er is naar aanleiding van de moord op Joe gescholden op de Moslims, er zijn verwijten gestuurd naar de Marokkaanse ouders, er is gesuggereerd dat er iets mis was met hun godsdienst, dat er streng moet opgetreden worden, dat ze aan zelfkritiek moeten doen, dat de Moslimexecutieve zich had moeten aansluiten bij de oproep, dat de AEL zwaar over de schreef is gegaan.

Er is zwaar en heftig met het vingertje gewezen en het racisme kwam als stinkende pus uit de abscessen waar veel mensen onderhuids mee zitten. Gisteren trok Urbanus nog zijn onderste schuif open en haalde daar het ene vooroordeel na het andere naar boven terwijl je op teletext al kon lezen dat het om Polen ging.

Hoe zou jij je nu voelen als Moslim of Marokkaan? Hoe zou jij reageren? Hou denk je dat wij moeten reageren?

Zullen we ons verontschuldigen voor de meest lage en smerige vooroordelen die de afgelopen dagen uit onze smerige beerputten naar boven zijn geborreld?

'fin, ik niet natuurlijk, ik heb me daar niet aan schuldig gemaakt. Maar jullie?

Ik moet eten maken vanavond en ging dus Carrefourwaarts om wat "magere" producten in te slaan (Moet ik doen van mijn charmante huisartsin). Zag ik daar toch "De Morgen" liggen met als kop iets van Dader is Pool - wat verder lag de GvA met als hoofding "Daders gepakt" of iets in die geest...

In dezelfd krant (De Morgen dus) stond er een artikel over het feit dat de jeugdbende die in het Brusselse sedert 1 januari stoutmoedige en zeer geweldadige overvallen -voor-een -in verhouding-kleine buit - pleegde ook al gepakt is & dat waren allochtone en autochtone Belgen van Noord-Afrikaanse afkomst.

Hoe multicultureler de maatschappij, hoe meer we de klemtoonop religie en afkomst mogen of moeten leggen ?

Als het van de moderators mag nu een grapje :

Het is een poolse grap me vertelt door een Pool naar aanleiding van de nog volgens communistisch systeem georganizeerde "verkiezingen"

Vraag : Waarom heeft een partijsecretaris een auto ?
Antwoord : die heeft hij nodig om in een andere parochie naar de mis te kunnen gaan.

Vertaling voor niet-Polen : alle Polen zelfs de atheïsten en communisten zijn katholiek.

Moeten de katholieke priesters in navolging van de imams nu een serieuze preek gaan houden over de integratie in deze maatschappij - het belang van de opvoeding, de normen en waarden ? Blijkbaar zijn het niet alleen maar "de moslims" die wat normbesef kwijt zijn, maar ook...(vul zelf maar in)

Voor diegenen die menen dat deze oude zak nu wat aan jongerendiscriminatie aan het doen is. Vandaag begon er in het Assisenhof van Antwerpen een proces tegen een 77 jarige,
die zijn eega waarmee hij 55 jaar getrouwd was ombracht "omdat ze in de keuken aan het zingen en dansen was".

Zinloos geweld in de maatschappij ? Misschien moeten we behalve een Everberg II een RVT voor criminele ouderen inrichten (bovendien)....
Oud 25 april 2006, 15:04   #25
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'fin, ik niet natuurlijk, ik heb me daar niet aan schuldig gemaakt. Maar jullie?
Ik ook niet.
Toch word ik voor racist uitgescholden.
Fouad Ahidar deed het echter uitgesproken.
En raar maar waar, daar zie je de Katootjes en Manu-tjes NOOIT naar wijzen...
Knuppel is offline  
Oud 25 april 2006, 15:06   #26
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gisteren trok Urbanus nog zijn onderste schuif open en haalde daar het ene vooroordeel na het andere naar boven
Kruisig hem, kruisig hem!
baarle is offline  
Oud 25 april 2006, 15:07   #27
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik ook niet.
Nee maar, hoe zou dat komen?

Verblind door hun politiek racisme?
Knorretje is offline  
Oud 25 april 2006, 15:10   #28
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar blijven de bewijzen voor uw aantijging dat ik beweerde dat alle Noord-Afrikanen crimineel zijn?

Of was dat een "vooroordeel zonder kennis van de feiten" van uwentwege?
baarle is offline  
Oud 25 april 2006, 15:10   #29
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Over racisme en misdaad - volgens racisten bestaan er 2 soorten misdaad die verschillend beoordeeld worden .. volgens niet-racisten bestaat er slechts één soort misdaad die slechts op één manier beoordeeld moet worden..
Oud 25 april 2006, 15:10   #30
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik ook niet.
Linkse vooroordelen. Niets meer aan de hand. Ze ontkennen gewoon dat ze die "rechtse" ideeën soms ook hebben.
Oud 25 april 2006, 15:54   #31
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gisteren trok Urbanus nog zijn onderste schuif open en haalde daar het ene vooroordeel na het andere naar boven terwijl je op teletext al kon lezen dat het om Polen ging.

Nog niet bij stil gestaan dat dit programma wel eens opgenomen zou kunnen zijn?
Of denk jij dat die studiogasten midden van de nacht nog zouden bebatteren?

En wat Urbanus zei was geen vooroordeel.
Hij ergerde zich aan het feit dat de media het steeds over de jongeren heeft als er boel is inplaats van de ware daders te noemen.
daiwa is offline  
Oud 25 april 2006, 16:08   #32
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent ter kwader trouw. Mijn zin is volledig als volgt:

Dat zijn dus drie nuances in één zin. Meer dan ik tot nog toe in het hele debat naar aanleiding van de moord heb gehoord en meer dan driemaal zoveel als ik in jouw posts heb teruggevonden.

Je verwijt mij dat ik stigmatiseer en in dezelfde zin verwijt je me dat ik nuanceer en dus niet genoeg stigmatiseer. Je kronkelt een beetje als een duivel in een wijwatervat.
geef toe dat je dolgelukkig bent dat het geen Marrokanen zijn (als er tenminste niet doelbewust gelogen word door de gemanipuleerde media in dienst van kaviaar-linkse partijen).Dat je het fantastisch vind dat het Polen zijn.Die zijn immers katoliek.Maar vooral, geen moslims!Dan kan je die wéér eens gaan verdedigen...
Men vergeet er zelfs bij dat er een dode gevallen is, zijn lijk is pas begraven...
carlgustaaf is offline  
Oud 25 april 2006, 16:13   #33
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
Polen of Marrokanen of andere immigranten, het doet er mij persoonlijk niet veel toe, maar wat mij wel opviel: De marrokaans/islamtische gemeenschap kroop wel onmiddellijk in de verdediging. Ze waren er als de kippen bij om dit af te keuren, blijkbaar waren ze er zelf vrij vlug van overtuigd dat het gemeenschapsgenoten waren. Ik heb Ahadir bijvoorbeeld niet horen zeggen dat we beter het onderzoek afwachten of het wel Maghrebijnen waren. Niemand trouwens. Om dan nog maar te zwijgen van hun deelname in de stille mars. Instinctieve slachtofferrol? Of macht der gewoonte?

Is het dan ook niet hypocriet om nu te gaan roepen "Ziet ge wel, het waren geen noord-afrikanen! Ik heb het toch gezegd!"

Doet mij denken als aan een kwajongen vragen "Heb jij soms iemand die ruit zien ingooien?" en als antwoord krijgen "Ik heb niks gedaan!".
Negen op tien keer zijn zulke bloederige misdaden door Noord-Afrikanen gepleegd.Dat weten die mannen evengoed als de Belgen.Iedereen weet dat...enkel blijven enige koppige, dove, blinde en stomme ezels dit ontkennen....

Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 25 april 2006 om 16:13. Reden: schrijffout
carlgustaaf is offline  
Oud 25 april 2006, 16:29   #34
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Deze indruk heb ik ook. Dat de daders geen Belgen zijn, daar kan me nu niet meer om heen.

Anderzijds vind ik het vreemd dat Ahidar meteen een mea culpa sloeg en opriep tot de mars van zondag. Als de daders zo goed met Marokkanen te vergelijken zijn, qua uiterlijk, klopt er toch iets niet.

In mijn buurt wonen zowel Marokkanen als Polen en ik moet eerlijk bekennen dat deze twee groepen absoluut niet op elkaar lijken. De robotfoto en videobeelden, deden (en doen trouwens ook) mij toch eerder vermoeden dat het Berbers waren.

Mijn persoonlijk mening is dat het weer een pamper van de regering is. De gemoederen dreigen hoog op te lopen, dus moeten ze met een dader voor de proppen komen. Nu rijp beraad hebben ze besloten er een Pool van te maken. Dan kunnen ze hun multicul sprookje blijven vertellen en hebben ze meteen een excuus voor de Europese commissie, die hen dreigt te sanctioneren wegens ... racisme. Reden: beperkingen opleggen aan deze nieuwe leden op de arbeidsmarkt. De VDAB gaat ook zorgen dat het vooral BELGISCHE werklozen zijn, die tewerk moeten gesteld worden in de functies, die nu door (zwartwerkende) Polen worden ingevuld.

Met dit in het achterhoofd vind ik de Poolse nationaliteit van de dader handig uitkomen voor politiek correct België. Zo goed zelfs, dat hij meteen minderjarig is en zijn privacy zodanig moet beschermd worden, dat we niets meer over hem te weten mogen komen.
Prima redenering.De kaviaar-linkse regering wint op meerdere fronten tegelijk.De blanke polen worden zwartgemaakt, en hun bruine lieverdjes/beschermelingen/kiesvee worden witgewassen.Fantastisch!Euh...dit is natuurlijk enkel een theorie, die ik met de nodige reserves en nuancering naar voor schuif...Als er nieuwe feiten bekend gemaakt worden, trek ik mischien andere konklusies.
carlgustaaf is offline  
Oud 25 april 2006, 18:37   #35
Panther
Partijlid

Standaard

Wel, en ik ben dat altijd blijven verkondigen, ik vond van in het begin dat er iets niet klopte. Ik acht het onmogelijk dat een Marokkaan, of zelfs eender wie, iemand, zonder enige reden (mp3 is geen reden), 5 messteken zou toebrengen (intentie om te doden) om een mp3-speler.
Mijn gedachten waren:

- of de personen kennen elkaar en er is iets met drugs in het spel... maar Joe werd zo positief/onschuldig geschetst
- of de echte reden is "relatief" ernstig, en het mp3-prulletje heeft er niets mee te maken
- het is geen Marokkaan, maar de onduidelijke beelden en getuigenissen maakten dit erg moeilijk
Panther is offline  
Oud 25 april 2006, 19:05   #36
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vraag me af hoe de Moslim- en de Marokkaanse gemeenschap zal reageren op het nieuws dat de daders Polen zijn.

Er is naar aanleiding van de moord op Joe gescholden op de Moslims, er zijn verwijten gestuurd naar de Marokkaanse ouders, er is gesuggereerd dat er iets mis was met hun godsdienst, dat er streng moet opgetreden worden, dat ze aan zelfkritiek moeten doen, dat de Moslimexecutieve zich had moeten aansluiten bij de oproep, dat de AEL zwaar over de schreef is gegaan.

Er is zwaar en heftig met het vingertje gewezen en het racisme kwam als stinkende pus uit de abscessen waar veel mensen onderhuids mee zitten. Gisteren trok Urbanus nog zijn onderste schuif open en haalde daar het ene vooroordeel na het andere naar boven terwijl je op teletext al kon lezen dat het om Polen ging.

Hoe zou jij je nu voelen als Moslim of Marokkaan? Hoe zou jij reageren? Hou denk je dat wij moeten reageren?

Zullen we ons verontschuldigen voor de meest lage en smerige vooroordelen die de afgelopen dagen uit onze smerige beerputten naar boven zijn geborreld?

Verweer je maar weer als een duiveltje in een wijwatervat, dat groot onrecht werd aangedaan... Inderdaad, het is nu een keer NIET een Noord-Afrikaan die aan de basis van het onheil lag! De reacties van de mensen, ook de allochtonen zelf gingen wel meteen die richting uit, men deed nauwelijks de moeite om eraan te twijfelen. Hoe zou dat toch komen, dacht je???
Hoe je het draait of keert, deze heren blijven in de bovenlaag van de overlastbezorgers, messentrekkers,kriminelen, enz
De show en de gemaakte verontwaardiging voor dit geval zal niet veel aan de dagelijkse waarnemingen veranderen op het terrein. Er zal heel wat meer nodig zijn dan een vergissing om het idee dat de mensen hebben over die bepaalde groep grondig te veranderen...
Spijtig voor de nog grotere gemeenschap "normaal functionerenden"... maar hun reactie bewees dat ze ook heel goed weten waartoe die bepaalde groep onder hen tot in staat is...
Ik blijf dus, spijtig genoeg, wachten op de volgende voorvalletjes...
andev is offline  
Oud 25 april 2006, 20:20   #37
keiko
Burger

Standaard

Citaat:

Er is naar aanleiding van de moord op Joe gescholden op de Moslims,
Wie heb jij horen schelden behalven enkele nitwits?
er zijn verwijten gestuurd naar de Marokkaanse ouders,
Vaak terechte verwijten. Een waarde en respect opvoeding is vaak ver te zoeken in de enge mannen(macho)cultuur die deze gemeenschap kent.
er is gesuggereerd dat er iets mis was met hun godsdienst,
Zoals met alle godsdiensten is er veel mis met de islam. Ik stel voor dat je de koran eens leest. Haat en geweld zijn pijlers van de tekst. Gellukig intrepreteren de meeste moslims de tekst op een vredelievende mannier. Maar je kan dagelijks de exploten van de harde zijde op het nieuws volgen.
dat er streng moet opgetreden worden, dat ze aan zelfkritiek moeten
Zelfskritiek is voor ieder een gezonde eigenschap
doen, dat de Moslimexecutieve zich had moeten aansluiten bij de oproep,
Dat hadden ze moeten doen toen iedereen (ook de moslimgemeenschap) dacht dat de daders noord-afrikanen waren.
dat de AEL zwaar over de schreef is gegaan.
De AEL is een extremistische beweging endus per definitie (over de schreef'

Er is zwaar en heftig met het vingertje gewezen en het racisme kwam als stinkende pus uit de abscessen waar veel mensen onderhuids mee zitten.
Hoeveel is VEEL???? Onvoorstelbaar hoe het extreemrechtse en (extreem)-linkse discour op mekaar trekt. Voor de ene moeten we ten oorlog trekken tegen al die 'vuil makakken' en voor de andere tegen al die 'vuil racisten'. Gevolg de meerderheid(en dat zeer er echt veel, zwart of blank) worden door een minderheid gestigmatiseerd, veralgemeend met als gevolg en hoop frustratie. Is het echt zo moeilijk om een aantal reele problemen bij de naam te noemen en proberen op een verstandig manier aan te pakkken. Stop alstublief met die stuisvogel politiek want die gaat ons allen nog zuur opbreken. En stop er vooral mee om ieder die jouw mening niet deelt voor racist uit te maken. Dat deuntje wordt al decenia lang gespeeld en is de oorzaak van de huidige problemen tussen alo's en auto's.
Gisteren trok Urbanus nog zijn onderste schuif open en haalde daar het ene vooroordeel na het andere naar boven terwijl je op teletext al kon lezen dat het om Polen ging.
Urbanus is een komiek geen politieker. Ieder zijn job. Of mag er voor onze 'vrijzinnige' linker zijde niet met onze donkere medemens worden gelachen? Hoe vrij is vijzinnig nog? Vrij selectief blijkbaar.

Hoe zou jij je nu voelen als Moslim of Marokkaan? Hoe zou jij reageren?
Ik zou mij schamen over al dat moorden in de naam van mijn godsdienst. Ik zou op straat komen om mijn ongenoegen hieromtrend te uiten en mij hiervan DUIDELIJK te distancieren ipv hysterisch te reageren op enkel satirische cartoons die een bestaand feit aan de kaak stellen, namelijk moslimterrorisme.
Hou denk je dat wij moeten reageren?

Welke kranten heb jij gelezen de laatste dagen? Of past dit in het typisch rode goed 'zij de gestigmatiseerde sukkelaars' en wij die grote meerderheid 'vuil racisten'?

Neen tuurlijk niet, jij ben die minoritaire Linkse intellectuele Elite die dagelijks geniet van de verrijkte samenleving vanuit zijn goed omwalde villa in een of andere fijne gemeente. Al maak ik mij hier schuldig aan een veralgemening waarvoor mijn excuus.
keiko is offline  
Oud 25 april 2006, 20:29   #38
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door keiko Bekijk bericht
Neen tuurlijk niet, jij ben die minoritaire Linkse intellectuele Elite die dagelijks geniet van de verrijkte samenleving vanuit zijn goed omwalde villa in een of andere fijne gemeente. Al maak ik mij hier schuldig aan een veralgemening waarvoor mijn excuus.
Nee, het mag eens gezegd worden, dat de meeste multiculprekers in de betere, allochtoonvrije wijken leven en hun kinderen naar exclusieve, blanke scholen sturen.
Salonheiligheid is hier aan de orde. Wie elke dag de rotte vruchten van hun geesteskind, de multiculturele postzegel, moet plukken, denkt er anders over. Zij kennen de ware betekenis van "cultuurrelativisme", omdat ze vooral dat tweede deel van het woord moeten toepassen om te overleven in een wereld waarin ze op twee fronten aangevallen worden: door de allochtone criminelen en door de linkse pamperaars, die wereldvreemd vanuit hun villa's alleen de klaagzang van de "onderdrukte" migranten willen horen.
Het is niet omdat er op de wereld verschillende culturen bestaan, dat we ze allemaal op 1 hoop moeten gooien. Zo creëert men een mesthoop en degene die het willen opruimen (mestkevers), worden hiervoor nog eens gestraft.
Ik zit er niets mee in om als mestkever mijn soort te verdedigen. Ik speel geen hypocriet.
Oud 25 april 2006, 21:51   #39
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Over racisme en misdaad - volgens racisten bestaan er 2 soorten misdaad die verschillend beoordeeld worden .. volgens niet-racisten bestaat er slechts één soort misdaad die slechts op één manier beoordeeld moet worden..
Daden worden immers nooit louter op de daad afgrekend maar ook naar gelang wie ze begaat.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline  
Oud 26 april 2006, 11:16   #40
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:

Bij de optocht van afgelopen zondag heeft 1 partij niet meegedaan aan de stigmatisering van de allochtone gemeenschap : het VB, zij deden niet mee aan de mars.

Dit noemt men dan zuivere ironie.
Geertje is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be