Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2003, 13:19   #21
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Natuurlijk moeten wij dat! Of vind je dat we die mensen maar rustig moeten laten creperen van de honger.
Binnenlaten, sociale opvang, gratis en voor niets, want die sukkelaars komen van de miserie ( al afgevraagd HOE ze hier gekomen zijn?)

Citaat:
Is een immigratiestop voor jou dan meteen ook een asielstop? Jij gaat dan nog een stapje verder dan het Racistisch Blok...
Jij gaat noch veel verder dan het debiele agalev ( nah, wat een niveau hé)
Oud 5 augustus 2003, 13:22   #22
Rogier
Banneling

Rogier's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wardje

Ik keur de actie van de afghanen niet goed, maar we kunnen die mensen toch (alleszins voorlopig) wel opvangen zeker tot hun dossier afgehandeld is?
Hun dossier is afgehandeld, ze mogen een jaar blijven, maar ze willen belg worden, zij stellen eisen, en als die niet bekrachtigd worden, plegen ze chantage. En wij moeten ze opvangen?

Citaat:
kun jij eigenlijk wel akkoord gaan met een asielbeleid dat van tijd tot tijd asielzoekers toelaat?
Wel, als je een immigratiestop hebt, dan moet je inderdaad ervoor zorgen dat de immigratie stopt.

Citaat:
dank de goede god maar op uw blote knietjes dat jij in België bent geboren ipv afghanistan of congo.
Gebruik je dat werkelijk als argument?
Persoonlijk vind ik dit niet de methode. Zoals zeeds gezegd, het asielbeleid is geen groeps beleid maar het gaat in op personen. Iedere persoon die zich aanbied moet een reden hebben om asiel aan te vragen. Het is niet voldoende om te stellen in mijn land is het niet al te best en in bepaalde streken in het onveilig om als asiel zoeker erkend te worden. Men moet in afghanisstan bv. niet gaan rondlopen daar waar men gevaar loopt. Bovendien moet men ook eens aantonen waarom men veiligheid zoekt in een land een paar duizend km verder, en dit terwijl men die ook kan vinden in een van de buurlanden van afghanistan. Dat de opvang hier beter is daar twijfel ik niet aan. Dat men uit dankbaarheid hier wil blijven met inzet van alle middelen is reeds iets anders. Het punt is dat dit wel kan voor enkele uitzonderingen met een zeer goede reden. Geeft men toe aan mensen zonder goede reden en alleen maar om media en politieke redenen dan mag men zich in de toekomst aan nog veel meer en veel erger verwachten. Daar gaat het om, het spel wordt gespeeld en de bal kan alle richtingen uitrollen.

mvg. Rogier
Rogier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2003, 13:23   #23
wardje
Burgemeester

wardje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Yeah rite. Das al gemakkelijk zeg: wiens schouders kunnen de opvang van vluchtelingen het best dragen denkje: die van de belgen of die van de pakistanen?
Opvang?? Hallo, ze willen Belg worden dmv chantage !!!!
Ik heb al aangegeven dat ik die actie niet goedkeur. Dat daar niet aan toegegeven moet worden.

Ben je dan misschien bereid om die mensen op te vangen (zonder hen de nationaliteit te verlenen) tot het in afghanistan is opgeklaard? I think not. Ik denk dat ge net als ferro al vloekt omdat die mensen een douche nemen op kosten van de belgen.

Stel u toch eens in de plaats. Wat zou jij doen denk je, als afghaan? Nog niet over nagedacht zeker? Daarom herhaal ik het nog een keer: dank god maar op uw blote knietjes dat jij in het welvarende en conflictvrije belgië bent geboren.
wardje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2003, 13:25   #24
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach ja, Pakistan, het land van melk en honing... Ja daar zouden ze het ongetwijfeld véééél beter hebben dan in Afghanistan
So what? Moeten wij dan de ganse wereld opvangen? Er zijn namelijk tal van landen waar het veel slechter leven is dan in België

Citaat:
Natuurlijk moeten wij dat! Of vind je dat we die mensen maar rustig moeten laten creperen van de honger.
Wij doen niets! Die mensen kiezen erzelf voor om te creperen van de honger en wij dienen die mensen hun keuze te respecteren dus als die zich willen uithonger, is dat hun vrije keuze. Als dit leidt tot hun dood: jammer, maar helaas.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2003, 13:27   #25
C uit W

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Yeah rite. Das al gemakkelijk zeg: wiens schouders kunnen de opvang van vluchtelingen het best dragen denkje: die van de belgen of die van de pakistanen?
Opvang?? Hallo, ze willen Belg worden dmv chantage !!!!
Ik heb al aangegeven dat ik die actie niet goedkeur. Dat daar niet aan toegegeven moet worden.

Ben je dan misschien bereid om die mensen op te vangen (zonder hen de nationaliteit te verlenen) tot het in afghanistan is opgeklaard? I think not. Ik denk dat ge net als ferro al vloekt omdat die mensen een douche nemen op kosten van de belgen.

Stel u toch eens in de plaats. Wat zou jij doen denk je, als afghaan? Nog niet over nagedacht zeker? Daarom herhaal ik het nog een keer: dank god maar op uw blote knietjes dat jij in het welvarende en conflictvrije belgië bent geboren.
Jij bent echt wel proper. Heb ik ergens gezegd dat we die mensen niet moeten opvangen?? Neen. Jij denkt dat ik ...en dan een hele hoop blabla. Weet je wel he DOM dat overkomt?
Oud 5 augustus 2003, 13:27   #26
wardje
Burgemeester

wardje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
So what? Moeten wij dan de ganse wereld opvangen?
Natuurlijk niet. Maar dat zinnetje wordt al te vaak gebruikt als eufemisme voor "wij willen hier justekes niemand opvangen; trek allemaal uw plan".
wardje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2003, 13:29   #27
C uit W

Standaard

Citaat:
Citaat:
So what? Moeten wij dan de ganse wereld opvangen?
Natuurlijk niet. Maar dat zinnetje wordt al te vaak gebruikt als eufemisme voor "wij willen hier justekes niemand opvangen; trek allemaal uw plan".
Dat komt omdat we een fragiel sociaal systeem hebben, en sommige gelukszoekers echt wel bloedzuigers zijn, en die ******** veroorzaken racisme, dus het is echt wel beter dat er verstandig mee omgegaan wordt.
Oud 5 augustus 2003, 13:29   #28
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Binnenlaten, sociale opvang, gratis en voor niets, want die sukkelaars komen van de miserie ( al afgevraagd HOE ze hier gekomen zijn?)
Al waren ze hier geraakt met een trottinette, dat speelt geen rol; ze zijn hier en wij moeten er voor zorgen.

Citaat:
Citaat:
Is een immigratiestop voor jou dan meteen ook een asielstop? Jij gaat dan nog een stapje verder dan het Racistisch Blok...
Jij gaat noch veel verder dan het debiele agalev ( nah, wat een niveau hé)
Is dat het antwoord op de vraag of een immigratiestop meteen ook een asielstop moet inhouden?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2003, 13:31   #29
C uit W

Standaard

[quote="Raf"]
Al waren ze hier geraakt met een trottinette, dat speelt geen rol; ze zijn hier en wij moeten er voor zorgen. [/quorz] het doet er wel toe, ze hebben ervoor betaald. Nu wil je eens zeggen vanwaar die sukkelaars dat geld halen?

Citaat:
Is dat het antwoord op de vraag of een immigratiestop meteen ook een asielstop moet inhouden?
Een asielstop zal er ook nooit komen, en daar gaat het niet om. Ze willen Belg worden!
Oud 5 augustus 2003, 13:31   #30
Coekie
Provinciaal Gedeputeerde

Coekie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
kun jij eigenlijk wel akkoord gaan met een asielbeleid dat van tijd tot tijd asielzoekers toelaat?
Wel, als je een immigratiestop hebt, dan moet je inderdaad ervoor zorgen dat de immigratie stopt.
Beste C uit W, uw mening over asiel werd gevraagd en u antwoord ging over de migratiestop. Misschien bedoelde je het zo niet maar je leek toch minstens de indruk te geven om asiel en migratie over dezelfde kam te scheren.

De Afghanen in Elsene willen inderdaad min of meer overstappen van een asielprocedure naar migratie, dat zou inderdaad niet mogen kunnen.
In your neighbourhood.
Coekie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2003, 13:32   #31
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ferro
LAATSTE NIEUWS***LAATSTE NIEUWS***

Naar aanleiding van de enorme stankoverlast in de buurt heeft de burgemeester douches laten plaatsen voor de kerk.

OP WIENS KOSTEN ???

Hoelang nog moet de eerlijke burger betalen voor het gedrag van deze asielbedriegers ?????
Is wijwater dan niet gratis?????
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2003, 13:38   #32
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ach ja, Pakistan, het land van melk en honing... Ja daar zouden ze het ongetwijfeld véééél beter hebben dan in Afghanistan
So what? Moeten wij dan de ganse wereld opvangen? Er zijn namelijk tal van landen waar het veel slechter leven is dan in België
De ganse wereld is niet op de vlucht, slechts een zeer beperkt deel daarvan. Van dat beperkte deel komt er dan nog maar een fractie in België terecht. Bespaar me dus het "OCMW voor heel de wereld"-argument, dat is een beetje te goedkoop...

Citaat:
Citaat:
Wij doen niets! Die mensen kiezen erzelf voor om te creperen van de honger en wij dienen die mensen hun keuze te respecteren dus als die zich willen uithonger, is dat hun vrije keuze. Als dit leidt tot hun dood: jammer, maar helaas.
Je mededogen siert je...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 5 augustus 2003, 13:50   #33
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Al waren ze hier geraakt met een trottinette, dat speelt geen rol; ze zijn hier en wij moeten er voor zorgen.
het doet er wel toe, ze hebben ervoor betaald. Nu wil je eens zeggen vanwaar die sukkelaars dat geld halen?
Dat kan mij niet schelen vanwaar ze dat geld halen; mij gaat het erom dat ze hier zijn en dat ze recht hebben op een menswaardige behandeling.

Citaat:
Citaat:
Een asielstop zal er ook nooit komen, en daar gaat het niet om. Ze willen Belg worden!
Sta me toe je nog even aan je eigen woorden te herinneren:
Citaat:
Citaat:
Mijn vraag was dus of je een onderscheid maakt tussen asiel en immigratie.

Citaat:
Oud 5 augustus 2003, 13:53   #34
Klaas
Gouverneur

Locatie: Speciaal om GC plezier te doen: 2 dagen op de 14 Meuzegem
Standaard

Tijdbom voor Dewael

Dewael heeft er nog een probleem bij. Volgens de ambassadeur van Afghanistan in ons land kan elke Afghaan terugkeren als hij dat wenst, maar wil de regering in Kaboel niet weten van een gedwongen terugkeer. "Want dat stelt ons voor sociale problemen", aldus de diplomaat.

Intussen worden steeds meer vragen gesteld bij de hongerstaking. Getuigen zijn verwonderd over het feit dat vele 'hongerstakers' na dagen uithongering nog altijd in een blakende gezondheid verkeren. Philippe Brunelli, van het OCMW, wierp als eerste een steen in de kikkerpoel. "De bloedspiegel van sommige van die vermeend hongerstakers komt helemaal niet overeen met iemand die elke vorm van voedsel weigert." Brunelli lijkt nu luidop te zeggen wat artsen omwille van hun beroepsgeheim moesten verzwijgen. Volgens één van de bezetters doet het er allemaal niet zo veel toe.

De hongerstaking gaat zijn derde week in en de zaak zit duidelijk in een patstelling. De afgewezen asielzoekers willen van geen opgeven weten en Patrick Dewael kan zich, na eerdere toegevingen, geen publiek gezichtsverlies meer veroorloven.

Maar daar kan snel verandering in komen. Zo schrijft de Financieel Economische Tijd vandaag: "De hongerstaking is een tijdbom voor Dewael. Het idee is in de Wetstraat taboe, maar als een vluchteling sterft, wordt de positie van Dewael bijzonder penibel. De vraag naar de politieke verantwoordelijkheid wordt dan onvermijdelijk."

Nieuwe toegevingen zijn dus wellicht al even onvermijdelijk. Bovendien speelt ook mee dat de regering in het verleden al vaker door de knieën ging na een hongerstaking. Denk maar aan de 14 Iraniërs die in juni dit jaar een herziening van hun dossier bekwamen. Of aan de Turkse extreem-linkse terroriste Feyriye Erdal, die in hongerstaking ging tegen haar mogelijke uitlevering aan Turkije en tegen haar opsluiting in de gevangenis van Brugge. Erdal werd vrijgelaten en kreeg huisarrest. Die voorbeelden strekken natuurlijk tot navolging.

Pieter De Grijse, woordvoerder van het Overlegcentrum voor de Integratie van Vluchtelingen, laat er weinig twijfel over bestaan: "Het zal ons niet verrassen als er nieuwe hongerstakingen gestart worden". Dewael zal het zich allemaal wel wat anders hebben voorgesteld.

Gevonden op www.vlaamsblok.be
Klaas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2003, 14:05   #35
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je er ooit al bij stilgestaan dat die mensen door het plegen van een hongerstaking helemaal niet uit zijn op hulp? Als ze er zelf voor kiezen om zich uit te hongeren dat ze dat dan doen he, dan kan men ondertussen de energie steken in andere migranten of asielzoekers. Mensen die op zulke manier chantage plegen mag men voor mijn part onmiddellijk duidelijk maken dat ze ofwel stoppen met hun chantage ofwel onmiddellijk het land worden uitgezet. Moesten ze echt enkel uit zijn op asiel zouden ze al lang beroep hebben kunnen ingediend. Dat doen ze niet wat mij doet vermoeden dat het voor hen om een puur politiek spel gaat, namelijk alle Afghanen de indruk geven dat Belgie hen wel zal opvangen.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2003, 14:05   #36
C uit W

Standaard

Citaat:
Natuurlijk doe ik dat, maar hier gaat het niet om asiel, maar om het verkrijgen van een Belgisch pasport
Oud 5 augustus 2003, 14:11   #37
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Natuurlijk doe ik dat, maar hier gaat het niet om asiel, maar om het verkrijgen van een Belgisch pasport
Die vraag ging ook niet over een concreet geval; dat is de draai die je er nu aan wil proberen te geven.

Citaat:
Oud 5 augustus 2003, 14:18   #38
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Heb je er ooit al bij stilgestaan dat die mensen door het plegen van een hongerstaking helemaal niet uit zijn op hulp? Als ze er zelf voor kiezen om zich uit te hongeren dat ze dat dan doen he, dan kan men ondertussen de energie steken in andere migranten of asielzoekers. Mensen die op zulke manier chantage plegen mag men voor mijn part onmiddellijk duidelijk maken dat ze ofwel stoppen met hun chantage ofwel onmiddellijk het land worden uitgezet. Moesten ze echt enkel uit zijn op asiel zouden ze al lang beroep hebben kunnen ingediend. Dat doen ze niet wat mij doet vermoeden dat het voor hen om een puur politiek spel gaat, namelijk alle Afghanen de indruk geven dat Belgie hen wel zal opvangen.
Heb jij er ooit al bij stilgestaan dat als die mensen in hongerstaking gaan, dat ze dat dan niet zomaar doen? Natuurlijk gebeurt dat met politieke motieven en natuurlijk willen ze hun lotgenoten het signaal geven dat België hen wel zal opvangen, want er zullen allicht nog heel wat mensen zijn die daar weg willen. Hebben ze daar niet alle reden toe sinds ze van de geweldige internationale politiek van mijnheer Bush hebben mogen proeven? Valt het te verwachten dat de hele bevolking van Afghanistan nu integraal zal emigreren naar België? Natuurlijk niet, blijf toch een beetje realistisch...

Citaat:
Oud 5 augustus 2003, 15:14   #39
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb jij er ooit al bij stilgestaan dat als die mensen in hongerstaking gaan, dat ze dat dan niet zomaar doen? Natuurlijk gebeurt dat met politieke motieven en natuurlijk willen ze hun lotgenoten het signaal geven dat België hen wel zal opvangen, want er zullen allicht nog heel wat mensen zijn die daar weg willen. Hebben ze daar niet alle reden toe sinds ze van de geweldige internationale politiek van mijnheer Bush hebben mogen proeven? Valt het te verwachten dat de hele bevolking van Afghanistan nu integraal zal emigreren naar België? Natuurlijk niet, blijf toch een beetje realistisch...
Wil dat dan zeggen dat we daar aan toe moeten geven? Natuurlijk niet!
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2003, 15:22   #40
Kempen
Gouverneur

Standaard

Raf, ik meende ergens gelezen te hebben dat er nog 4 miljoen Afghanen op de vlucht zijn. Vooral in Paksitan en Iran dacht ik.

Mogen wij die ook allemaal opvangen aub.
Wat gaan die 4.000.000 monden extra uitmaken.

Allen hierheen.

Zelfkennis is het begin van de wijsheid.

Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden

Vlaanderen onafhankelijk
Kempen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be