![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Sommigen zijn daar ongetwijfeld blij mee (zie hoger), ik vind dat een teken aan de wand.
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Vanwaar die "dus"? of is het een "grapje"?
![]() |
#24 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
2. Je stelling dat het 'separatisme' puur economisch is, daarvoor had ik graag wat argumenten gezien, te meer omdat je in andere discussies met evenveel zekerheid verkondigt dat het flamingantisme enkel door onverdraagzaamheid wordt gedreven.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. Laatst gewijzigd door ossaert : 26 april 2006 om 14:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bij een win/win situatie wordt Wallonië ook sterker.
![]() |
![]() |
#26 |
Minister
|
![]() Brussel was toen nog een bruisende stad. Inderdaad, toen, toen er in Brussel nog véél Vlamingen waren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() En wanneer was dat? In 1302?
![]() |
#28 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
2. Je brengt te veel aan, daarom haal ik er het punt uit dat me opportuun lijkt. Citaat:
Als je de separatistische/flamingante argumenten erop naleest, zal je merken dat die steeds op een of andere manier over "poen" gaan.
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 26 april 2006 om 16:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister
|
![]() ![]() U zit hier te janken dat het forum vol zit met onverdraagzamen, maar u bent er zelf een van. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() België is het gevolg van separatisme, en dat kunnen we toch niet hebben zeker?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Brel had het over de toenemende anonimiteit van de grootsteden. En nogmaals: Brel is niet het onderwerp. Flamingantisme in het algemeen, en de opinie van VOKA daarover ivm Brussel in het bijzonder, zijn het onderwerp.
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
USSR was een gevolg van imperialistisch oorlogen, een kolonisatie. De onafhankelijkheid van Oekraïne is dus een soort dekolonisatie. België-Nederland was een gevolg van een slecht ingeschatte hertekening van de kaart Europa na het Congres van Wenen (na Waterloo). Vlaams seperatisme is een streven naar het onafhankelijk maken van een provincie, of verzameling provincies, door ze misplaatst voor te stellen als "natie". Het is afscheuringspolitiek.
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 26 april 2006 om 16:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister
|
![]() Voor Wallonië zou het idd. slecht geweest zijn. Voor Vlaanderen niet. Ik denk dat Vlaanderen véél slechter af is met belgië, dan met Nederland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Gouverneur
|
![]() Niemand heeft de Vlamingen verplicht om te verhuizen uit Brussel.
Stadsvlucht is echter een bekend fenomeen waarbij bemiddelde mensen verkiezen om uit de drukte van de stad weg te trekken naar de groene gordel rond de stad (waardoor op termijn dit ook verstedlijkt gebied wordt, maar dit terzijde) Ook Antwerpen kende dit fenomeen. Het vacuum dat de Vlamingen lieten in Brussel werd opgevuld door Franstaligen en (vooral) door de migranten. De migranten gebruiken de taal van de omgeving waartoe ze behoren, in casu het Frans, waardoor de franstalige meerderheid nog groter werd. De enige manier om de Vlaamse aanwezigheid in Brussel te versterken is een massale migratie van Vlamingen in het Brussels gewest. Al de rest is praat voor de vaak en Flamingantische stoerdoenerij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
2. Wat is de intrinsieke waarde van België, die zo groot is dat er in geen geval aan mag getornd worden? Hoe langer ik je hameren op dit onderwerp gewaar wordt, hoe meer ik begin te vermoeden dat jij er een crypto-fascistische staatsopvatting op na houdt. Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. Laatst gewijzigd door ossaert : 26 april 2006 om 16:45. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik stel voor dat je zelf één duidelijk afgebakend punt kiest waarop je wil antwoorden of waarvan je van mij toelichting verwacht.
![]() |
![]() |
#39 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
'Brüssel Vlaams? Jamais! Votez FDF!' ![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister-President
|
![]() Natuurlijk is dat mijn mening, maar één waar jij het zelfs maar vertikt op te antwoorden. Ik geef mijn antwoorden bijna steeds puntsgewijs, per onderwerp, om het je gemakkelijk te maken, maar zelfs dan weiger je te antwoorden. Bovendien heb ik je al herhaaldelijk én uitdrukkelijk om antwoorden verzocht, maar opnieuw zonder gevolg. Als ik antwoord op een bepaald punt, dat mooi nummer, dan is dat omdat ik er een antwoord of een toelichting op verwacht; dat is nu eenmaal de idee achter een discussie, niet?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
![]() |
![]() |