![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik denk dat ge u gewoon wat meer moet ontspannen, turkje. |
|
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ik denk dat Mitgard zich wat meer moet INspannen.
|
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() ja, en dan naar zweet stinken zeker.
bah. |
![]() |
![]() |
#24 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() [SIZE=2] En je weet toch waar het echte probleem zit, hé ? Kijk gewoon naar de opiniebladzijden van de Standaard van de laatste twee dagen. Bambi Ceuppens, Christopher Oliha, Patrick Loobuyck, Abdelhay Ben Abdellah en zelfs Walter Zinzen. Zij zingen allemaal de nieuwe symphonie van de stigmatisering. Bambi (wordt maar culturele antropoloog met zo'n naam) weet ons zelfs te vertellen wat de volgende halte van de stigmatisering zal zijn. Al onze maatschappelijke onderzoekers zijn blijkbaar behept met de gave der voorzienigheid. Het begint behoorlijk grof te worden hoe een hele bevolking door een stelletje opiniemakers wordt gedegradeerd tot een meute blinde racisten. 'Wij' zijn dit, 'wij' zijn dat. Ik heb nochtans een behoorlijke aanleg tot misantropie, maar die verzinkt in het niets als je ziet welke bak drek over de hele maatschappij en haar burgers moet uitgestort worden. Eerst waren we een bende egoïstische lafaards omdat er in de paar seconden dat dit voorval zich voordeed niemand was tussengekomen. Nu zijn we stigmatiserende racisten die alleen maar Noord-Afrikanen tot criminaliteit in staat achten. Nog even wachten (ik schat volgende week) en we zijn allemaal verwende materialisten die met onze rijkdom staan te zwaaien in het aangezicht van de armere EU-medeburgers. Mag ik die bende verwaande, arrogante kwasten eens verzoeken hun 'analyses' voor zich te houden. It may be that opinions are like assholes, but some opinions come out of assholes. Want wat geeft hun verdomme het recht om zelf stigma's uit te delen in naam van de stigmatisering? Zijn het Noord-Afrikanen, Polen of Romazigeuners, I don't care !! Het zijn lafhartige moordenaars, maar laat dat nu hét aspect zijn dat blijkbaar niet meer telt sinds zondag. [/SIZE]
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lui zweet is anders het rapst gemaakt.
#26 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Racisme en stigmatisering zijn als begrippen totaal gedevalueerd. De Jodenwetten van de jaren '30 in Duitsland, dat was pas stigmatisering. Het apartheidsregime in Zuid-Afrika, dat was pas racisme. Daartegenover staat onze maatschappij. Ook stigmatiserend en racistisch. Maar gelukkig werpen de politici en het overheidsapparaat een dam op tegen haar racistische en stigmatiserende bevolking. En het kost telkens weer veel moeite en geld om de mensen tegen hun zin in gelukkig te maken. ![]()
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb me ook met hand en tand verdedigd tegen MIJN stigmatisering door de Belgische bisschoppen. Ik was het ook NIET die de daders 'stigmatiseerde' door het een racistische moord te noemen, noch ben ik Fouad of, eender wie, daarin bijgetreden. Voor mij waren de lafhartige moordenaars de schuldigen, én de ouders die geen controle over hun minderjarige kinderen hebben. Maar als ik dan zeg: dwing die ouders om hun kinderen van straat te houden en te studeren zodat ze tenminste aan werk kunnen geraken, dan janken de criminelenknuffelaars over de politiestaat die zij niet willen. Wel, ik vrees dat ze veel vlugger dan ze ook maar durven dénken met die politiestaat opgezadeld zullen zitten indien HUN politici maar lang genoeg op de ingeslagen weg voort blijven gaan.
![]() |
#28 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() wat probleem ?
wie probleem ? waar probleem ? Goede tekst Turkje... |
![]() |
![]() |
#29 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Laten we zeggen dat ik op dit moment heen en weer slinger tussen pessimisme en optimisme wat dat betreft. Maar de manifestatie van afgelopen zondag bewijst dat het gezonde verstand en het fatsoen nog lang niet is verdwenen uit onze maatschappij. Het is in ieder geval daar meer aanwezig dan bij onze 'opiniemakers'. [/SIZE]
![]() |
#30 |
|
![]() Typisch redenering van de Belgische politici, zoals bij BHV, DHL en ga zo verder: "Voor elk probleem is er een oplossing. Ik zie hier geen oplossing, dus is er geen probleem."
Zaak gesloten (voor de ministers). |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(om het simpel te houden) - "criminaliteit is een gevolg van discriminatie; spreken over culturele oorzaken is taboe en is een racistisch argument" - "criminaliteit is een gevolg van de multiculturele samenleving; spreken over matschappelijke oorzaken is taboe en is een politiek correct argument"Hierdoor valt ieder sereen debat in het water, en verzeilen we in welles-niets spellekes ipv na te denken over het aanpakken van de problemen, zonder ze weg te moffelen en zonder te vergroten.
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
#34 |
|
![]() take it easy...
|
![]() |
![]() |
#35 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zeer expliciet wordt aangetoond dat er geen problemen zijn, en dat het allemaal te wijten is aan "rechtse en populistische thema's die diepgeworteld zijn in onze samenleving". Let wel: deze moraalfilosoof waagt het dus om zelfs niet meer te spreken van "extreem-rechts", neen, neen, gewoonweg alle rechtse thema's leiden tot zo'n zinsverbijstering. Ge moet het potverdekke maar durven, denk ik dan... Citaat:
![]() |
#36 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Turkje heeft hier overschot van gelijk.
Ik blijf me afvragen hoe de politiek correcte meute gaat reageren als er volgende maal door getuigen een persoonsbeschrijving wordt gegeven van twee blonde daders die dan achteraf ... marokkanen blijken te zijn. Zal Lauretje zich persoonlijk bij mij komen excuseren omdat ze MIJ en mijn blondharige medemensen dan collectief heeft gestigmatiseerd? Zal men een week wachten om de video's te tonen om de blonde mensen niet op hun teentjes te trappen? Zal ik klacht kunnen indienen bij ons geprezen Centrum omdat door het uitzenden van opsporingsberichten van blonde mensen, ik op mijn blonde ziel getrapt ben? De daders zagen er nu eenmaal uit als "Noord-Afrikanen"! Zelfs als het Polen waren! Ik ga écht niet mee in het meaculpa gedoe als zouden we collectief "denken" dat het wéér xxxxxxxxxxxxxx (politiek correct gecensureerd) waren! Deze uitspraak kan enkel gelden als men twee blonde Scandinavische types laat zien op een video, met daarbij de vermelding dat het Noord-afrikanen zijn! Me dunkt is dat niet gebeurd. Sommigen wisten zelfs al dat de daders gediscrimineerd waren, geen job konden vinden, geen toekomstperspectief hadden door al die racisten in dit land. Feit IS dat geen van beide roma zigeuners hier aanwezig moesten zijn! Ik kots gewoonweg van al de tegenwoordig gespuide hypocrisie. |
![]() |
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het zou de moeite zijn om eens een studie over te maken: hoe de Noord-Afrikaanse migranten hier destijds ontvangen werden in wijken als Borgerhout en Kuregem, wanneer de positieve discriminatie en het "antiracistische" beleid begonnen zijn, en of de opgang van het Belang én de evolutie van de Marokkaanse tienercriminaliteit daarmee parallel lopen. |
|
![]() |
![]() |
#39 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#40 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
(Heimelijk hopend dat jij er wel tijd voor vindt...) ![]() Laatst gewijzigd door baarle : 27 april 2006 om 13:41. |
|
![]() |