Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Discussietools
Oud 26 april 2006, 22:11   #21
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Pfew !

Politiek correct België kan weer opgelucht ademhalen. Na de onheilspellende berichten, commentaren, reportages die de afgelopen weken ons (racistische) land teisterden, en die aan jan en alleman moesten duidelijk maken dat er een serieus probleem woekert in onze stadswijken, blijkt het allemaal "much ado about nothing". Het waren twee Polen, dus er is geen probleem.

De talloze pijnpunten die door diverse rechtse politieke commentatoren werden aangesneden, gaande van waardenverloedering, een te laks gerechtelijk apparaat, schoolachterstand, de hoge werkloosheidsgraad, de tanende of afwezige ouderlijke controle, ... en die allemaal betrekking hebben op wat gemeenzaam de "allochtone gemeenschap in België" wordt genoemd, maar waar impliciet vooral islamitische vreemdelingen mee worden bedoeld, worden nu triomfantelijk door de linkse goegemeente omgebogen: "U was racistisch, meneer. Het waren Polen, meneer. Er is geen probleem, meneer".

Die enkelingen, die nog hoopten dat er misschien eindelijk eens iets fundamenteels ging veranderen aan de "horen, zien en zwijgen" mentaliteit in de politieke middens der "traditionele partijen"; die nog hoopten dat de moord op Joe van Holsbeek eindelijk de noodzakelijke catharsis zou teweeg brengen om vrank en vrij over de problematieken van de "multiculturele samenleving" te schrijven - en er ook iets aan te doen -; krijgen nu frontaal de uppercut "right in your face". Het waren Polen, dus er is geen probleem.

Spijtig genoeg voor hetzelfde politiek correcte België wil dat ook zeggen dat alle excuusberichten - u weet wel, het komt door onze racistische aard dat jonge Noord-Afrikanen zo gewelddadig zijn geworden - eveneens met een welgemikte Poolse driepunter in de afvalbak belanden. Er is immers geen probleem.

Wel, ik moet eerlijk zeggen, ik voel me terug zieker dan tevoren, bij zovele niet-problemen...

ik denk dat ge u gewoon wat meer moet ontspannen, turkje.
Mitgard is offline  
Oud 26 april 2006, 22:25   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En ik denk dat Mitgard zich wat meer moet INspannen.
Knuppel is offline  
Oud 26 april 2006, 22:26   #23
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

ja, en dan naar zweet stinken zeker.
bah.
Mitgard is offline  
Oud 27 april 2006, 09:04   #24
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pfew !

Politiek correct België kan weer opgelucht ademhalen. Na de onheilspellende berichten, commentaren, reportages die de afgelopen weken ons (racistische) land teisterden, en die aan jan en alleman moesten duidelijk maken dat er een serieus probleem woekert in onze stadswijken, blijkt het allemaal "much ado about nothing". Het waren twee Polen, dus er is geen probleem.

De talloze pijnpunten die door diverse rechtse politieke commentatoren werden aangesneden, gaande van waardenverloedering, een te laks gerechtelijk apparaat, schoolachterstand, de hoge werkloosheidsgraad, de tanende of afwezige ouderlijke controle, ... en die allemaal betrekking hebben op wat gemeenzaam de "allochtone gemeenschap in België" wordt genoemd, maar waar impliciet vooral islamitische vreemdelingen mee worden bedoeld, worden nu triomfantelijk door de linkse goegemeente omgebogen: "U was racistisch, meneer. Het waren Polen, meneer. Er is geen probleem, meneer".

Die enkelingen, die nog hoopten dat er misschien eindelijk eens iets fundamenteels ging veranderen aan de "horen, zien en zwijgen" mentaliteit in de politieke middens der "traditionele partijen"; die nog hoopten dat de moord op Joe van Holsbeek eindelijk de noodzakelijke catharsis zou teweeg brengen om vrank en vrij over de problematieken van de "multiculturele samenleving" te schrijven - en er ook iets aan te doen -; krijgen nu frontaal de uppercut "right in your face". Het waren Polen, dus er is geen probleem.

Spijtig genoeg voor hetzelfde politiek correcte België wil dat ook zeggen dat alle excuusberichten - u weet wel, het komt door onze racistische aard dat jonge Noord-Afrikanen zo gewelddadig zijn geworden - eveneens met een welgemikte Poolse driepunter in de afvalbak belanden. Er is immers geen probleem.

Wel, ik moet eerlijk zeggen, ik voel me terug zieker dan tevoren, bij zovele niet-problemen...
[SIZE=2]Puike tekst.[/SIZE]
[SIZE=2]
En je weet toch waar het echte probleem zit, hé ?
Kijk gewoon naar de opiniebladzijden van de Standaard van de laatste twee dagen.

Bambi Ceuppens, Christopher Oliha, Patrick Loobuyck, Abdelhay Ben Abdellah en zelfs Walter Zinzen. Zij zingen allemaal de nieuwe symphonie van de stigmatisering. Bambi (wordt maar culturele antropoloog met zo'n naam) weet ons zelfs te vertellen wat de volgende halte van de stigmatisering zal zijn. Al onze maatschappelijke onderzoekers zijn blijkbaar behept met de gave der voorzienigheid.

Het begint behoorlijk grof te worden hoe een hele bevolking door een stelletje opiniemakers wordt gedegradeerd tot een meute blinde racisten. 'Wij' zijn dit, 'wij' zijn dat. Ik heb nochtans een behoorlijke aanleg tot misantropie, maar die verzinkt in het niets als je ziet welke bak drek over de hele maatschappij en haar burgers moet uitgestort worden.

Eerst waren we een bende egoïstische lafaards omdat er in de paar seconden dat dit voorval zich voordeed niemand was tussengekomen.
Nu zijn we stigmatiserende racisten die alleen maar Noord-Afrikanen tot criminaliteit in staat achten.
Nog even wachten (ik schat volgende week) en we zijn allemaal verwende materialisten die met onze rijkdom staan te zwaaien in het aangezicht van de armere EU-medeburgers.

Mag ik die bende verwaande, arrogante kwasten eens verzoeken hun 'analyses' voor zich te houden. It may be that opinions are like assholes, but some opinions come out of assholes.

Want wat geeft hun verdomme het recht om zelf stigma's uit te delen in naam van de stigmatisering?

Zijn het Noord-Afrikanen, Polen of Romazigeuners, I don't care !!
Het zijn lafhartige moordenaars, maar laat dat nu hét aspect zijn dat blijkbaar niet meer telt sinds zondag.
[/SIZE]
Oud 27 april 2006, 09:07   #25
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
ja, en dan naar zweet stinken zeker.
bah.
Lui zweet is anders het rapst gemaakt.
Oud 27 april 2006, 09:18   #26
Morduk
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Daar heb je het weer: rakel even de problemen op in achterstandswijken, waar hoofdzakelijk allochtonen wonen, jawel, en het doel is blijkbaar inherent dubieus verbonden aan "discriminatie" en "racisme". De paranoia die in zo'n discussies heerst, grenst aan het ongelooflijke. Denkt u nu werkelijk dat we hier efkens op 1-2-3 een nieuwe holocaust op poten gaan zetten of zo? Zijn er ook maar enige tekenen die erop wijzen dat vanuit de overheid bepaalde rassen, godsdiensten of culturen die een minderheid uitmaken in dit land, doelbewust gediscrimineerd worden?

Natuurlijk is het de bedoeling de criminaliteit aan te pakken, maar ook veel meer dan dat: we moeten zoveel als mogelijk die achterstandswijken en hun problemen uit het sociaal-economische slop halen. Dat doe je door een combinatie van (vooral) "responsabilisering" en "intelligent care". Dat doe je door duidelijke regels te stellen, en kansen te bieden. Heden ten dage worden responsabilisering en regels echter verbonden aan een xenofoob discours. Waarom? Ik zou het niet weten. Ik begrijp ook niet waarom het bespreken van deze problemen, zou moeten verbonden worden aan auto-agressie en alle andere kwalen die u daar opsomt. Is dat een nieuwe vorm van wafelijzerpolitiek die er uiteindelijk op neerkomt dat er niets gedaan wordt?

Racisme en stigmatisering zijn als begrippen totaal gedevalueerd.

De Jodenwetten van de jaren '30 in Duitsland, dat was pas stigmatisering.
Het apartheidsregime in Zuid-Afrika, dat was pas racisme.

Daartegenover staat onze maatschappij. Ook stigmatiserend en racistisch.

Maar gelukkig werpen de politici en het overheidsapparaat een dam op tegen haar racistische en stigmatiserende bevolking. En het kost telkens weer veel moeite en geld om de mensen tegen hun zin in gelukkig te maken.

Oud 27 april 2006, 09:21   #27
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
[SIZE=2]Puike tekst.[/SIZE]
[SIZE=2]
En je weet toch waar het echte probleem zit, hé ?
Kijk gewoon naar de opiniebladzijden van de Standaard van de laatste twee dagen.

Bambi Ceuppens, Christopher Oliha, Patrick Loobuyck, Abdelhay Ben Abdellah en zelfs Walter Zinzen. Zij zingen allemaal de nieuwe symphonie van de stigmatisering. Bambi (wordt maar culturele antropoloog met zo'n naam) weet ons zelfs te vertellen wat de volgende halte van de stigmatisering zal zijn. Al onze maatschappelijke onderzoekers zijn blijkbaar behept met de gave der voorzienigheid.

Het begint behoorlijk grof te worden hoe een hele bevolking door een stelletje opiniemakers wordt gedegradeerd tot een meute blinde racisten. 'Wij' zijn dit, 'wij' zijn dat. Ik heb nochtans een behoorlijke aanleg tot misantropie, maar die verzinkt in het niets als je ziet welke bak drek over de hele maatschappij en haar burgers moet uitgestort worden.

Eerst waren we een bende egoïstische lafaards omdat er in de paar seconden dat dit voorval zich voordeed niemand was tussengekomen.
Nu zijn we stigmatiserende racisten die alleen maar Noord-Afrikanen tot criminaliteit in staat achten.
Nog even wachten (ik schat volgende week) en we zijn allemaal verwende materialisten die met onze rijkdom staan te zwaaien in het aangezicht van de armere EU-medeburgers.

Mag ik die bende verwaande, arrogante kwasten eens verzoeken hun 'analyses' voor zich te houden. It may be that opinions are like assholes, but some opinions come out of assholes.

Want wat geeft hun verdomme het recht om zelf stigma's uit te delen in naam van de stigmatisering?

Zijn het Noord-Afrikanen, Polen of Romazigeuners, I don't care !!
Het zijn lafhartige moordenaars, maar laat dat nu hét aspect zijn dat blijkbaar niet meer telt sinds zondag.
[/SIZE]
Jammer genoeg zijn Turkje en jij in de minderheid.
Ik heb me ook met hand en tand verdedigd tegen MIJN stigmatisering door de Belgische bisschoppen.
Ik was het ook NIET die de daders 'stigmatiseerde' door het een racistische moord te noemen, noch ben ik Fouad of, eender wie, daarin bijgetreden. Voor mij waren de lafhartige moordenaars de schuldigen, én de ouders die geen controle over hun minderjarige kinderen hebben.
Maar als ik dan zeg: dwing die ouders om hun kinderen van straat te houden en te studeren zodat ze tenminste aan werk kunnen geraken, dan janken de criminelenknuffelaars over de politiestaat die zij niet willen.

Wel, ik vrees dat ze veel vlugger dan ze ook maar durven dénken met die politiestaat opgezadeld zullen zitten indien HUN politici maar lang genoeg op de ingeslagen weg voort blijven gaan.
Oud 27 april 2006, 09:23   #28
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

wat probleem ?
wie probleem ?
waar probleem ?

Goede tekst Turkje...
Tegendradigaard is offline  
Oud 27 april 2006, 10:20   #29
Morduk
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wel, ik vrees dat ze veel vlugger dan ze ook maar durven dénken met die politiestaat opgezadeld zullen zitten indien HUN politici maar lang genoeg op de ingeslagen weg voort blijven gaan.
[SIZE=2]Dat staat als een paal boven water

Laten we zeggen dat ik op dit moment heen en weer slinger tussen pessimisme en optimisme wat dat betreft. Maar de manifestatie van afgelopen zondag bewijst dat het gezonde verstand en het fatsoen nog lang niet is verdwenen uit onze maatschappij.

Het is in ieder geval daar meer aanwezig dan bij onze 'opiniemakers'.
[/SIZE]
Oud 27 april 2006, 10:27   #30
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Typisch redenering van de Belgische politici, zoals bij BHV, DHL en ga zo verder: "Voor elk probleem is er een oplossing. Ik zie hier geen oplossing, dus is er geen probleem."
Zaak gesloten (voor de ministers).
Boadicea is offline  
Oud 27 april 2006, 10:37   #31
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
[SIZE=2]Dat staat als een paal boven water

Laten we zeggen dat ik op dit moment heen en weer slinger tussen pessimisme en optimisme wat dat betreft. Maar de manifestatie van afgelopen zondag bewijst dat het gezonde verstand en het fatsoen nog lang niet is verdwenen uit onze maatschappij.

Het is in ieder geval daar meer aanwezig dan bij onze 'opiniemakers'.
[/SIZE]
Die waren er anders ook.
Oud 27 april 2006, 10:50   #32
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar heb je het weer: rakel even de problemen op in achterstandswijken, waar hoofdzakelijk allochtonen wonen, jawel, en het doel is blijkbaar inherent dubieus verbonden aan "discriminatie" en "racisme". De paranoia die in zo'n discussies heerst, grenst aan het ongelooflijke. Denkt u nu werkelijk dat we hier efkens op 1-2-3 een nieuwe holocaust op poten gaan zetten of zo? Zijn er ook maar enige tekenen die erop wijzen dat vanuit de overheid bepaalde rassen, godsdiensten of culturen die een minderheid uitmaken in dit land, doelbewust gediscrimineerd worden?

Natuurlijk is het de bedoeling de criminaliteit aan te pakken, maar ook veel meer dan dat: we moeten zoveel als mogelijk die achterstandswijken en hun problemen uit het sociaal-economische slop halen. Dat doe je door een combinatie van (vooral) "responsabilisering" en "intelligent care". Dat doe je door duidelijke regels te stellen, en kansen te bieden. Heden ten dage worden responsabilisering en regels echter verbonden aan een xenofoob discours. Waarom? Ik zou het niet weten. Ik begrijp ook niet waarom het bespreken van deze problemen, zou moeten verbonden worden aan auto-agressie en alle andere kwalen die u daar opsomt. Is dat een nieuwe vorm van wafelijzerpolitiek die er uiteindelijk op neerkomt dat er niets gedaan wordt?

Je ziet het al van ver afkomen: de "stille mars" werd vandaag door La Libre al vertaald als "een protest tegen xenofobie". De stemmen die gisteren nog durfden gewagen van een kantelmoment, zijn vandaag reeds verwaaid in de storm aan gespeelde verontwaardiging voor "zoveel racisme"...
Ik denk dat er inderdaad een soort "wafelijzerpolitiek" bestaat waarbij twee kampen systematisch met dezelfde argumenten naar voren komen :
(om het simpel te houden)
- "criminaliteit is een gevolg van discriminatie; spreken over culturele oorzaken is taboe en is een racistisch argument"
- "criminaliteit is een gevolg van de multiculturele samenleving; spreken over matschappelijke oorzaken is taboe en is een politiek correct argument"
Hierdoor valt ieder sereen debat in het water, en verzeilen we in welles-niets spellekes ipv na te denken over het aanpakken van de problemen, zonder ze weg te moffelen en zonder te vergroten.
Oud 27 april 2006, 12:16   #33
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
ik denk dat ge u gewoon wat meer moet ontspannen, turkje.
Zoals altijd "straight to the point". Ge zijt toch echt ne fijne kerel, soms.
Oud 27 april 2006, 12:22   #34
Tegendradigaard

Standaard

take it easy...
Tegendradigaard is offline  
Oud 27 april 2006, 12:37   #35
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het is inderdaad schrijnend. Iemand als Patrick Loobuyck, moraalfilosoof, klopt zichzelf veelbetekenend op de borst dat hij zoveel schroom aan de dag had gelegd om over de moord te praten toen iedereen er nog vanuit ging dat Noord-Afrikanen de daders waren. Nu het echter Polen blijken te zijn, wordt die schroom even snel afgegooid als de oude wintermantel, en zijn wij, de verzuurde rechtse maatschappij, weer de kop van jut. Onder de noemer "Collectieve zinsverbijstering" worden talloze maatschappelijke actoren als bokken beladen met de zonden van Israël de woestijn in gestuurd. Het duiden van problemen binnen achterstandswijken, ook door de (islamitische) woordvoerders van de allochtone gemeenschap, wordt verbasterd tot "stigmatisering van allochtone jongeren en de islam". Begrijpe wie begrijpe kan.

Zeer expliciet wordt aangetoond dat er geen problemen zijn, en dat het allemaal te wijten is aan "rechtse en populistische thema's die diepgeworteld zijn in onze samenleving". Let wel: deze moraalfilosoof waagt het dus om zelfs niet meer te spreken van "extreem-rechts", neen, neen, gewoonweg alle rechtse thema's leiden tot zo'n zinsverbijstering. Ge moet het potverdekke maar durven, denk ik dan...

Citaat:
Volgens mij is het zelfs zo dat hun eigen morele superioriteitsgevoel hen bijna verplicht om die stigma's uit te delen...
Oud 27 april 2006, 12:41   #36
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik denk dat er inderdaad een soort "wafelijzerpolitiek" bestaat waarbij twee kampen systematisch met dezelfde argumenten naar voren komen :

- "criminaliteit is een gevolg van discriminatie; spreken over culturele oorzaken is taboe en is een racistisch argument"
- "criminaliteit is een gevolg van de multiculturele samenleving; spreken over matschappelijke oorzaken is taboe en is een politiek correct argument"
Hierdoor valt ieder sereen debat in het water, en verzeilen we in welles-niets spellekes ipv na te denken over het aanpakken van de problemen, zonder ze weg te moffelen en zonder te vergroten.
Simpel kan toch mooi zijn...
Oud 27 april 2006, 12:56   #37
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Turkje heeft hier overschot van gelijk.

Ik blijf me afvragen hoe de politiek correcte meute gaat reageren als er volgende maal door getuigen een persoonsbeschrijving wordt gegeven van twee blonde daders die dan achteraf ... marokkanen blijken te zijn.

Zal Lauretje zich persoonlijk bij mij komen excuseren omdat ze MIJ en mijn blondharige medemensen dan collectief heeft gestigmatiseerd? Zal men een week wachten om de video's te tonen om de blonde mensen niet op hun teentjes te trappen? Zal ik klacht kunnen indienen bij ons geprezen Centrum omdat door het uitzenden van opsporingsberichten van blonde mensen, ik op mijn blonde ziel getrapt ben?

De daders zagen er nu eenmaal uit als "Noord-Afrikanen"! Zelfs als het Polen waren! Ik ga écht niet mee in het meaculpa gedoe als zouden we collectief "denken" dat het wéér xxxxxxxxxxxxxx (politiek correct gecensureerd) waren!
Deze uitspraak kan enkel gelden als men twee blonde Scandinavische types laat zien op een video, met daarbij de vermelding dat het Noord-afrikanen zijn! Me dunkt is dat niet gebeurd.

Sommigen wisten zelfs al dat de daders gediscrimineerd waren, geen job konden vinden, geen toekomstperspectief hadden door al die racisten in dit land.
Feit IS dat geen van beide roma zigeuners hier aanwezig moesten zijn!

Ik kots gewoonweg van al de tegenwoordig gespuide hypocrisie.
circe is offline  
Oud 27 april 2006, 13:36   #38
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar gelukkig werpen de politici en het overheidsapparaat een dam op tegen haar racistische en stigmatiserende bevolking.
Zou het "racisme" van de bevolking niet precies beginnen opkomen zijn vanaf het moment dat de politici de migranten zijn beginnen gebruiken als wapen tegen hun mondig wordende bevolking?
Het zou de moeite zijn om eens een studie over te maken: hoe de Noord-Afrikaanse migranten hier destijds ontvangen werden in wijken als Borgerhout en Kuregem, wanneer de positieve discriminatie en het "antiracistische" beleid begonnen zijn, en of de opgang van het Belang én de evolutie van de Marokkaanse tienercriminaliteit daarmee parallel lopen.
baarle is offline  
Oud 27 april 2006, 13:38   #39
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Typisch redenering van de Belgische politici, zoals bij BHV, DHL en ga zo verder: "Voor elk probleem is er een oplossing. Ik zie hier geen oplossing, dus is er geen probleem."
Zaak gesloten (voor de ministers).
In dit geval is het eerder "voor elke oplossing is er een probleem"...
baarle is offline  
Oud 27 april 2006, 13:40   #40
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht

Interessante post, Attila. Als ik dat lees, heb ik vaagweg het gevoel dat er een oplossing zit. Als iemand zich maar eens het nadenken zet en een synthese uitwerkt. Helaas heeft niemand daar de tijd voor (ik ook niet), en hebben degenen wiens taak het is er geen belang bij.

(Heimelijk hopend dat jij er wel tijd voor vindt...)

Laatst gewijzigd door baarle : 27 april 2006 om 13:41.
baarle is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be