![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Lokaal Raadslid
|
![]() "... of het nu gaat om (nieuwe) Belgen, Marokkanen of Polen, het signaal van deze Tweede Witte Mars luidt dat de regering er eindelijk moet voor zorgen dat onze kinderen over straat kunnen lopen zonder aangevallen te worden door geboefte allerhande."
Het einde van een zeer treffende column! Laatst gewijzigd door An VdS : 27 april 2006 om 11:48. |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zolang niet iedereen gelijk kan denken, wat nooit zal zijn, kunnen we beter voor ons eigen deur keren om de straat proper te houden. Minder inspanning voor hetzelfde resultaat. Geen risico op burenruzies en ga zo verder. Trouwens, als extreem anti VBer, vind ik het merkwaardig dat je Annemans citeert. Laatst gewijzigd door Boadicea : 27 april 2006 om 11:54. |
|
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
Dat men achter Noord-Afrikanen zocht heeft gewoon te maken omdat ze er zo uit zagen. Alle andere conclusie is pure onzin door de linkse kaste alweer uitgebracht. Laatst gewijzigd door Geertje : 27 april 2006 om 11:59. |
|
![]() |
![]() |
#25 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ja, maar bij mijn weten bestaat de grootste groep mensen met een getaande huidskleur in Brussel niet uit inwoners van Nieuw-Patagonië
#26 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Deels klopt dit wel. Heb ooit ook zulke tests gedaan als onderdeel van een opleiding observatietechnieken. En toen bleek dat niet alleen blanken daar last van hadden. Bij kleurlingen en echte zwarten waren de resultaten juist dezelfde. De uitleg hiervoor is heel simpel. De mens herkent bij zijn rasgenoten de uiterlijke kenmerken en gelaatsvormen namelijk veel beter dan bij iemand van een ander ras. Voor blanken lijken de meeste negers veel meer op elkaar, (en omgekeerd) en als ze een persoonsbeschrijving moeten schetsen is het praktisch onmogelijk om de proefpersonen eruit te halen van wie de beschrijving gegeven is. Een blanke die een blanke moet beschrijven kan dit veel nauwkeuriger en op de vijf proefpersonen werden de vijf personen aan de hand van de beschrijvingen ook aangeduid. Niets abnormaal dus en heeft helemaal niets te maken met vooroordelen zoals u hier wil beweren. De test omvatte ook nog andere aspecten. Twee soldaten op patrouille zijn betrokken bij een (geënceneerd) gewapend treffen met de vijand en moeten hierover 2 dagen nadien(zonder slaap) mondeling verslag uitbrengen bij hun directe oversten (caporal) die op zijn beurt verslag uitbrengt bij de Cie Com. De Cie Com krijgt twee totaal verschillende rapporten die nog nauwelijks met de werkelijkheid te maken hebben. Ze overdrijven in het aantal vijanden (het waren er 4 terwijl zij er minstens 10 meenden gezien te hebben), de duurtijd van het vuurgevecht was in werkelijkheid 3 minuten terwijl ze dachten minstens een kwartier onder vuur gelegen te hebben. Ze waren het zelfs niet eens over de precieze locatie waar het vuurgevecht had plaatsgevonden. Om een lang verhaal eigenlijk kort te maken. In stress situaties interpreteren mensen zaken op de vreemste manier volgens hun eigen perceptie en inschattingsvermogen en dat heeft niets met vooroordelen te maken.
![]() |
![]() |
#27 |
Parlementslid
|
![]() Hier speelt het cgkr natuurlijk handig op in. Men kan zich evenwel de vraag stellen indien er zich wat meer allochtone getuigen, die er ongetwijfeld ook waren, gemeld hadden zou het misschien zover niet gekomen zijn. Zij kunnen volgens dezelfde theorie kleurlingen veel beter beschrijven. Voor een blanke is een kleurling een kleurling. Een neger uit centraal afrika haalt er zo de hutu, tutsi of de ivoriaan uit.
|
![]() |
![]() |
#28 |
Minister-President
|
![]() Jozef De Witte, van het CGKR:
"Het is nooit een goed idee om meteen na de feiten, zeker als niet alle gegevens bekend zijn, al processen te maken en conclusies te trekken. Toch gebeurt dat telkens weer. Hitler was een vegetariër. Zijn alle vegetariërs daarom gevaarlijk?" Juist! Maar mr De Witte heb ik nog nooit op TV of via andere mediabronnen horen zeggen dat het verderfelijk is om misdadigers van welke origine dan ook niet of amper te vervolgen of op te sporen ,weet Mr De Witte hoe frustrerend het is voor mensen dat hun bezwaren zomaar weggewuift worden,zelf al betreft het "kleine criminaliteit". Moeten we nu in een keer (na onze exuses te hebben aangeboden)gaan geloven dat er geen misdaden meer gaan gebeuren door niet van origine geboren Belgen? En gaan nu in een keer die voorwaarden geschapen worden door onze regering zodat het niet meer zal gebeuren? Wat hebben ze dan de voorbije jaren gedaan? Het lijkt mij wat gemakkelijk om bezwaren van gedupeerden weg te wuiven en mensen de mond te snoeren,met als basis dat wanneer men ook maar iets negatief stelt ten opzichte van verdachte vreemdelingen het als racisme zal worden aanzien,terwijl men de beerput jaren laten stinken heeft. Zoals altijd zal de waarheid ergens in het midden liggen,niet langs extreem links of extreem rechtse kant.
#29 |
Minister-President
|
![]() We hadden echt een professor nodig om ons dingen te vertellen die elke volwassen al begrepen had : mensen hebben vooroordelen. Jij hebt er, ik heb er, de maghrebijnse busconducteur heeft er, Filip Dewinter heeft er en Johan Vandelanotte ook.
Nu wij als het ware het warm water hebben ontdekt kunnen wij misschien eindelijk aan een debat beginnen over de jeugdcriminaliteit in het algemeen en de criminaliteit onder de maghrebijnse jeugd in het bijzonder? Neen, dat kan nog steeds niet. De dader is een Pool en dus is het weer de schuld van de bange blanke man. Ik geef er de brui aan. De politiek correcten zullen nooit veranderen. Er komt nooit een hardere aanpak van de criminaliteit. Er zullen nooit vragen gesteld worden rond de toenemende radicalisatie binnen de maghrebijnse gemeenschap. Wie verandering wil moet eerst de huidige politieke klasse uit de machtscentra afstoten. |
![]() |
![]() |
#30 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() dat kan ook niet volledig zijn he...
of zou die echt voet gezegd hebben ipv voelt... |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat is idd de conclusie die ik begin jaren '90 trok. Het probleem is niet de overvloedige immigratie, noch de stijgende criminaliteit onder allochtone tieners. Die kunnen we wel aan als we ze echt aanpakken. Hét probleem is onze elite die al enkele decennia het gevoel heeft dat ze de controle over het volk verliest. Al evenlang is ze aan het experimenteren met middelen om die controle weer aan te scherpen. Twee instrumenten spelen daar een uitgelezen rol in: - de migrantenmassa's die nieuwe gezagsgetrouwe stemmen leveren aan de elite; - de steeds heviger wordende stigmatisering van de autochtonen. |
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ziedaar uw multiculturele maatschappij, waarvoor steeds meer mensen bedanken. Laatst gewijzigd door baarle : 27 april 2006 om 14:27. |
|
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
#37 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
En het probleem zit hem inderdaad in de cultuur. 1) We kennen elkaar niet en wantrouwen elkaar dus (zie start van de thread). Het antwoord is echte communicatie, echt samenleven, samen initiatieven opzetten (maar dat is natuurlijk te soft voor de meesten onder jullie hier, en ook veel te moeilijk waarschijnlijk) 2) Uit een vreemde cultuur komen levert je een gebrek aan kansen op. Op vlak van sociale vaardigheden, zeker op vlak van taal en deels op vlak van discriminatie bij werkzoeken, hulpverlening, ... . Dit levert armoede op, ontreddering, grotere kans op criminaliteit. (De zaak is nog wel een stuk complexer, maar dat is hier allemaal al heel veel keren verteld.) En daar kunnen we ook aan werken, maar weer op een te softe manier waarschijnlijk: opleidingen, GOK en weer communicatie. Nu zou ik willen weten wat jouw oplossing is om om te gaan met deze multiculturele maatschappij. |
|
![]() |
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Lees mijn post nog eens opnieuw. Ik scheef "uw multiculturele maatschappij". Dat was gericht aan Feremans en de multiculturele maatschappij zoals hij en een groot deel van onze elite die zien. In http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=35 kan u lezen hoe ik de samenleving niet zie, maar hoe ze nu grotendeels wel is en steeds meer wordt: met de autochtonen in een dhimmi-statuut. Daaruit volgt meteen hoe ik ze mogelijk wel zie. En dat is vrij simpel: de nieuwelingen moeten onze wetten en een welbepaalde set van normen en waarden (daarover kunnen we praten) zonder bijkomende voorwaarden aanvaarden. Elke andere oplossing leidt tot de groeiende chaos die we voor ons zien, en die steeds meer mensen kwetst in de figuurlijke en de fysieke zin. Laatst gewijzigd door baarle : 27 april 2006 om 15:27. |
|
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
************************************** Open gesprek met homo correctus VRAAG "Zeg er is toch een probleem met die marrokanen he, gisteren in de metro..." ANTWOORD "Hitler" VRAAG "Mijn zus werd uitgemaakt voor hoer toen ze in korte rok ... ANTWOORD "Middeleeuwen" VRAAG "Die Bin Laden toch. Zit constant te zeuren over Israël maar wil wel Spanje weer inpalmen, is dat niet een beetje ..." ANTWOORD "Kruistochten" VRAAG "Is het niet gevaarlijk dat Iran de bom brijgt. Ahmendinejad lijkt mij ..." ANTWOORD "Hiroshima" VRAAG "Waarom mogen moslims hier moskeeën bouwen en christenen in moslimlanden niet?" ANTWOORD "Kruistochten" VRAAG "Je hebt het nog al veel over het verleden. Wat dat betreft meen ik ergens te hebben gelezen dat Moslims in de 7de eeuw na Christus ..." ANTWOORD "VuilBer" |
|
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |