Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Bekijk resultaten enquête: Moet de politie zich excuseren aan de allochtone gemeenschap?
Ja 6 18,75%
Neen 25 78,13%
#Care 1 3,13%
Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 27 april 2006, 17:30   #21
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KeyserH Bekijk bericht
Geduld, beste vriend, geduld. Hun minderwaardigheidsgevoel moet er even hard uit als ons meerderwaardigheidsgevoel, of ons aller opportunisme...
opportunisme vind ik voor iedereen een positieve zaak (je moet er altijd voor gaan!), maar heeft de belgische autochtone bevolking een meerderwaardigheidsgevoel?
fallen_angel is offline  
Oud 27 april 2006, 17:33   #22
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
De misdaad en de misdadigers moet bestreden worden, niet de gemeenschap waar misdadigers toe behoren.
Volledig mee oneens, vaak keurt de gemeenschap het op 1 of andere indirecte manier goed (of weigert zoals in het recent geval mee te werken). Als zelf zij het verschil niet zagen tussen Polen en Noord-Afrikanen, hoe moeten wij het dan doen?
fallen_angel is offline  
Oud 27 april 2006, 17:33   #23
KeyserH
Lokaal Raadslid

KeyserH's schermafbeelding

Standaard

wel tegenover allochtonen: ofwel zijn we eerlijker, ofwel werklustiger, ofwel slimmer, ofwel cultureel verder ontwikkeld, ...

en met opportunisme bedoel ik eigenlijk misbruik maken, ipv gebruik maken van situaties.
en is het gebruik maken van de angst om als racist versleten te worden of misbruik maken?

Laatst gewijzigd door KeyserH : 27 april 2006 om 17:35.
KeyserH is offline  
Oud 27 april 2006, 19:11   #24
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
De misdaad en de misdadigers moet bestreden worden, niet de gemeenschap waar misdadigers toe behoren.
Wordt die gemeenschap in kwestie dan bestreden?
Merkwaardig, tot nu toe stelde ik enkel ondemocratische prakijken vast, een islamofascistische staat waardig ! - tegen 1 bepaalde gemeenschap : CS, op maat gemaakte uitsluitingswetten aan de lopende band, de scheiding der machten die men vierkant aan zijn laars lapt, de vriendjes uit de 4de macht - de media - die aangesproken worden om hun gal te spuwen en zich vooral niet te storen aan de antiracismewet (luik uitsluiting op basis van politieke overtuiging), etc. etc.
Knorretje is offline  
Oud 27 april 2006, 19:36   #25
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer ze opgepakt zijn, dan is er geen enkele reden meer om in de media b.v. nog langer ras of nationaliteit te vermelden: dat is dan totaal irrelevant.
OK, dus achteraf ook geen gelul meer over "achteruitstelling", "racisme", "kansarmoede" e.v.a. irrelevante factoren. Deal?
baarle is offline  
Oud 27 april 2006, 19:45   #26
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Misdaadcijfers geven enkel aan of er een misdaadprobleem is.
je kan individuën niet met de vinger wijzen omdat ze behoren tot een groepering waarin de misdaad een hoger cijfer laat zien.
Als de politie meent dat vooral mensen met schoenmaat 43 op strooptocht gaan, dan is dat niet interessant om in de statistieken te voegen en degelijk te onderzoeken? Kwestie van te weten in welke richting men een volgende keer moet beginnen zoeken of een andere actie tegenover die groep te ondernemen?

Tssss.....
baarle is offline  
Oud 27 april 2006, 19:45   #27
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Ik vind het wel op z'n plaats als er excuses zouden komen, maar ze zullen niet moeten. Als blijk van beleefdheid is het natuurlijk wel geen slecht idee jezelf te verontschuldigen. Mijn antwoord is echter: I don't care!
Scarabaeida is offline  
Oud 27 april 2006, 19:47   #28
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Alleen al dat suggereren is een indicatie van slechte wil. Natuurlijk moet geen gemeenschap bestreden worden, maar het abnormaal hoog percentage misdaden in die gemeenschap wel.
baarle is offline  
Oud 27 april 2006, 20:39   #29
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Ik vind het wel op z'n plaats als er excuses zouden komen, maar ze zullen niet moeten. Als blijk van beleefdheid is het natuurlijk wel geen slecht idee jezelf te verontschuldigen. Mijn antwoord is echter: I don't care!
Moeten er ook excuses komen omdat Nihoul 'verkeerdelijk' verdacht werd als mededader in de zaak Dutroux?
Oud 27 april 2006, 21:06   #30
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
OK, dus achteraf ook geen gelul meer over "achteruitstelling", "racisme", "kansarmoede" e.v.a. irrelevante factoren. Deal?
Uiteraard!
Een individu kan achtergesteld zijn, niet een hele gemeenschap.
Waarom zouden b.v. geslaagde zakenmensen uit de allochtoonse gemeenschap moeten positief gediscrimineerd worden omwille van procentuele achterstand van de groep waartoe ze behoren?
De excuses die nu vaak wa priori worden aangewend omdat iemand tot zo een groep behoort, mogen enkel ter verschoning dienen als blijkt dat het bewuste individu slachtoffer geweest is in een of andere zin. Net zoals 'een ongelukkige jeugd' o.i.d. voor iedereen kan ingeroepen worden, ongeacht of het merendeel van zijn groep aan dat euvel leed.
Oud 27 april 2006, 21:06   #31
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Moeten er ook excuses komen omdat Nihoul 'verkeerdelijk' verdacht werd als mededader in de zaak Dutroux?
Nee, maar hier gaat het om een persoon en niet om een gemeenschap. Ik geef toe dat er veel problemen met Noord-Afrikanen zijn, dat is bij iedereen wel bekend. Het is natuurlijk wel zo dat het voor welwillende individuën binnen die gemeenschap veel kan beteken om een blijk van beleefdheid naar zich te krijgen.

Eventuele excuses vind ik niet verkeerd, maar als mensen erom gaan eisen is het natuurlijk ook verkeerd. Excuses zijn optioneel en ik zou ze niet als absurd gaan bestempelen moesten er er toch van komen (het Brusselse parket heeft zo al van zich laten horen al dan officieus)

Laurette Onkelinckx en Fouad Ahidar steun ik dus niet in deze zaak.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 27 april 2006 om 21:09.
Scarabaeida is offline  
Oud 28 april 2006, 08:19   #32
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

De Marokkaanse gemeenschap, met meneer Ahidar op kop heeft meegeholpen in het tot stand komen en houden van het misverstand, tot het tegendeel bewezen was. Eigenlijk hebben ze zo ook het onderzoek mee belemmerd.
Geen excuses, want ze spelen weer het slachtoffertje, waar ze al heel de tijd goed in zijn. Dan kunnen ze ondertussen verder onze samenleving onveilig maken.
Hebben ze zich verontschuldigd voor de feiten waarbij de dader wel 1 van hen is, bv. Mombaerts? Denken ze dat mensen achterlijk zijn en dit vergeten. Nee ... en wat mij betreft: vergeven ook niet.
Oud 28 april 2006, 08:25   #33
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
De politie moet zich niet excuseren, zij moet immers alleen het signalement van de verdachten doorgeven.
Diegenen die dit feit misbruikten, o.a. op dit forum, om een volledig deel van de bevolking te stigmatiseren omwille van het signalement van een gepigmenteerde huid zouden zich wel moeten verontschuldigen. Maar daar zullen ze waarschijnlijk te laf voor zijn.
Het probleem is dat niemand zich schuldig voelt.
Kaal is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be