![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De verfransing alleen aan Anciaux toeschrijven is inderdaad straf. Maar het punt dit ik wel wou maken, is dat zijn manier van politiek voeren, deze verfransing zeker niet heeft kunnen afremmen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik merk juist een positieve evolutie. In de wijken rond de danseart straat hoor je amper nog frans bij wijze van spreken. Het nederlandstalig onderwijs in Brussel kan de vraag niet eens aan. Een zeer actief Cultuurbeleid. Ik denke dat het Vlaamse cultuuraanbod groter en betere is dan het Franse. De Beursschouwburg, KVS, het kaaitheater, den AB,.... In de meeste winkels en horeca zaken kan men nederlands spreken. Dit is natuurlijk wel Brussel stad( weet niet veel over rest gewest) en het zijn natuurlijk mijn persoonlijke ervaringen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk niet dat de verfransing van Brussel iets te maken heeft met Anciaux. Of kunt u dat aantonen misschien?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Momenteel is er in de politiek in Brussel niet veel mogelijk voor Nederlandstaligen,het is allemaal te krampachtig geworden,een soort politieke boksring voor vechthanen en pronte kippen.... Rustig verderwerken aan de basis echter kan,over een generatie gezien ,een gans andere tendens aanbrengen. Vergeet nooit,in Europa is de Franse taal wat in verdrukking door het Engels,dat meer als een "Linguia Franca"(o ironie) gezien wordt. Mogelijk daardoor die Franskiljonse krampachtigheid...... Acht......echt "Broessels",zo een mix van Franse en Oud-Vlaamse invloeden,DAT is de taal voor Brussel... (een sympathiserende West-Vlaming van tegen de schreve ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb toch het gevoel, dat de verfransing van Brussel (of tenminste de versnelling hiervan) voor een stuk met migratie te maken heeft. Enerzijds de eurocraten, navocraten... en anderzijds de laaggeschoolde migranten, voornamelijk uit Afrika. En wees er nu voor of tegen, migratie brengt verfransing mee. En de enige manier om dit af te remmen is de migratie afremmen (tenzij iemand mij kan aantonen dat door migratie het aantal nederlandssprekenden procentueel toeneemt). En dit is zeker niet de politiek van Anciaux.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Verander titel van topic eens....Anciaux BLEIT federale...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() "Bezondigen"?
![]() Uiteraard is iedereen eens sloganesk, maar reden te meer om "verkiezingen" hier juist niet als argument te gebruiken. Het is voor iedereen altijd verkiezingen, zeker op dit forum.
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien Anciaux dan toch maar de post van minister van multicultuur geven inplaats van die van minister van Vlaamse cultuur?
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie trouwens gewoonweg niet in, hoe men in coalitie met de spa, een echte vlaamse politiek kan voeren. Dan geloof ik hiervoor nog eerder in de coalitie cdv/nva (alhoewel deze er ook wel zal op letten, om Belgie niet te laten barsten). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een coalitie CD&V/NVA zou uitstekend zijn, maar helaas zal een federale "coalitie" zeker nog andere partijen ook inhouden. ![]()
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 2 mei 2006 om 12:41. |
||
![]() |
![]() |