Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2006, 01:31   #21
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Alle moslims, meer dan een miljard MENSEN, zijn klootzakken, zo goed?
alle moslims ,een miljard mensen, worden aangevoerd/gemanipuleerd door een paar klootzakken, zo goed?
En als één percent van dat miljard goed genoeg gemanipuleerd is om in de rest van de wereld bommen te gaan strooien, hebt ge toch al een flinke bende terroristen, nee?En het feit dat ze zich bijzonder snel voortplanten is ook geen goed nieuws...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2006, 07:46   #22
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Webcrusader Bekijk bericht
Daar kan geen sprake van zijn!
Assimileren of terugkeren naar het land van oorsprong!
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2006, 08:42   #23
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Mensen die geloven in de islam en nog andere bepaalde religies vind ik op zich al niet echt slim en een gevaar voor elke vrije samenleving.

Natuurlijk bestaat er zoiets als vrije keuze van religie en dit is een goede zaak en hier wil ik ook niet aan veranderen maar uw religie moet wel voldoen aan de wetten,waarden en vrijheden van het land waarin je woont en in dit geval voldoet de islam niet aan deze vereisten.

Daarbij komt nog eens het feit dat tal van terroristische organisaties de islam gaan gebruiken voor hun politieke doeleinden.
het feit dat men deze religie gaat gebruiken is opnieuw een reden te meer om deze te verbieden in onze gebieden.

Het kan dan ook niet dat onze overheid moskeën gaat subsidiëren met ons belastingsgeld terwijl in vele gevallen de moskee een plaats is geworden waar de haat tegenover het westen des te meer word verkondigd.

maar ik wil het niet enkel hebben over moslim in dit geval, kijk naar de sikhs in borgloon. de politie doet een inval en vergeten hun schoenen uit te trekken en hun hoofd te bedekken en kan strategisch terugtrekken, een week later doen ze een aangekondigde inval en dan nog vinden ze tal van messen zogezegd religieuse messen en daarvoor had men ook verschillende illegalen kunnen oppakken en dan moet je weten dat de burgemeester van borgloon deze tempel van die sikhs niet kan sluiten omdat hij niet over de juiste middelen beschikt inzake justitie.
dit vind ik dus wraakroepend hé, niet alleen valt men de politie zwaar aan (onze wettelijke uitvoerende macht) op basis van religische voorschriften, ook beschermt men ook eens illegalen en heeft men wapenbezit op basis van religische wetten.
dit kan niet dit is gewoon de wereld op zijn kop.
en ik zal dan ook blijven pleiten voor een verbod op bepaalde religies indien deze in strijd zijn met onze waarden,vrijheden en wetten en mensen die naar hier toe komen zullen en moeten respect voor ons krijgen en het verdienen en niet andersom dat wij hun respect moeten kopen en hun respect geven.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2006, 11:43   #24
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alle Bekijk bericht
beste lincoln, ne even serieus niet als rechts nationalist to moslim maar als man tot man. ofwel bent u een goed moslim en een goed mens, maar dan vrees ik dat u naif bent om niet te geloven dat er een probleem is binnen de *moslim*-wereld. dan bewonder ik u in uw geloof, en heb daar dan ook geen enkel probleem mee. maar ik zou u toch aanraden om de realiteit onder ogen te zien. en u als moslim bent daarvoor in de beste positie geplaatst.

ofwel, bent u zelf een moslim die zodanig door zijn geloof geindoctrineerd is dat u vind dat de dominerende houding van de islam normaal is. in dat geval, heb ik nog altijd respect voor u geloof, maar niet voor uw persoon en uw gedachtengoed. dan zou ik u aanraden om u geloof even onder de loep te nemen
Als u zegt dat er met de moslims een probleem is dan ben ik met u eens en ik ontken niet de achterstelligheid van onze mensen in de "derde wereld", maar als u zegt dat onze leer "de islaam" het probleem is dan raad ik u aan om de individualiteit van de moslims op sociologische een economisch niveau grondig te onderzoeken,.

Thx.
Oud 1 mei 2006, 11:46   #25
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Mjam,mjam, lamsbout... of is dat knor knor??
Oud 1 mei 2006, 13:17   #26
slegie
Staatssecretaris

Standaard

een leer of religie die de gelijkheid tussen man en vrouw niet erkent is een probleem op zich.

Een religie moet in de eerste plaats een individueel gebeuren zijn, een persoonlijke zoektocht op antwoorden naar de vele levensvragen.
Dat personen met eenzelfde religie samenkomen om hun zoektocht samen te doen is op zich helemaal onschuldig.

maar het zijn de vele tradities en gebruiken die de mens zelf heeft ontworpen bij een religie die een gevaar en probleem vormen.
Een bepaald geloof verkondigen is op zich ook niet slecht maar iedereen moet de andere zijn keuze van religie respecteren op voorwaarde dat deze religie voldoet aan bepaalde mensenrechten.
en recht op een vrije meningsuiting, gelijkheid tussen man en vrouw en nog andere rechten vallen allemaal onder deze mensenrechten.

De islam respecteert niet de andere religies en dus ook niet de andere gelovigen van die religies en is dus bijgevolg een gevaar, net zoals de RKK een gevaar is geweest in haar bijna 1500 jarige overheersingen.
Oud 2 mei 2006, 13:44   #27
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Morghodius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
....een welke grond???
Voor Belgie is Molenbeek een goed voorbeeld

Bron: http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=GI1DCFHL

ik zou zeggen palestijntjes moslims en hun aanhangers, jullie willen geen bezetting ? mooi, flikker dan ook op uit onze landen.

En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee!
http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720
Morghodius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 13:49   #28
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morghodius Bekijk bericht
Voor Belgie is Molenbeek een goed voorbeeld

Bron: http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=GI1DCFHL

ik zou zeggen palestijntjes moslims en hun aanhangers, jullie willen geen bezetting ? mooi, flikker dan ook op uit onze landen.
LOL
Wat een bericht geving a la nieuwsblad.
Oud 2 mei 2006, 13:55   #29
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Webcrusader Bekijk bericht
Daar kan geen sprake van zijn!
Assimileren of terugkeren naar het land van oorsprong!
ik vertik het ook om te assimileren aan de vlaamse werkezelscultuur - maar toch kunt ge mij ( als die vb dromen zouden uitkomen ) lekker niet naar mijn land van oorsprong terug sturen. Want ik ben een belg .
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 mei 2006 om 13:55.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 17:10   #30
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Hebben de atheisten, facisten of communisten ook wat te vertellen???, zoveel ellende dat er gemaakt werd door facisme, en communisme, op de aarde.. 50 miljoen onschuldige burgers van Hitler en bijna 150 miljoen tussen Lenin, Stalin en Mao Tsi Tung ..deze twee systemen die gebaseerd zijn op de dialiktieke materialistische filosofie en de bedrog van darwinisme ??
hebben ze ook wat te vertellen?

nu deze topic, moslims frankrijk, apartheid invoeren?? wat een onzin!!
zij willen frankrijk toch niet veroveren?? zoals Franktijk Algerije, Marokko, Tunisië, en Egypte heeft gedaan ?? 2 miljoen onschuldige burgers enkel in Algerije zijn het leven omgekomen door deze verovering !!
mag ik vragen waar jij het over hebt??
apartheid invoeren??
wat een oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooonzin !!
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 18:00   #31
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
ik vertik het ook om te assimileren aan de vlaamse werkezelscultuur - maar toch kunt ge mij ( als die vb dromen zouden uitkomen ) lekker niet naar mijn land van oorsprong terug sturen. Want ik ben een belg .
Mensen zoals jij verdienen geen respect. jij bent niets meer dan een luie hond en ook al zou je creperen van de honger dan nog zou je van mij geen kruimel brood krijgen.
het systeem moest mensen zoals jij gewoon laten vallen als een baksteen en laten creperen in hun lui bestaan.
Oud 2 mei 2006, 18:01   #32
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
alle moslims ,een miljard mensen, worden aangevoerd/gemanipuleerd door een paar klootzakken, zo goed?
En als één percent van dat miljard goed genoeg gemanipuleerd is om in de rest van de wereld bommen te gaan strooien, hebt ge toch al een flinke bende terroristen, nee?En het feit dat ze zich bijzonder snel voortplanten is ook geen goed nieuws...
Ten eerste is de wereldwijde moslimgemeenschap geen homogene groep, er zijn enorm veel strekkingen (de eerste opdeling is al shia - sunni volgens mij) die op een verschillende manier hun religie beleiden en al dan niet ook politiek actief zijn, en over de hele wereld verspreid zijn.
Ten tweede zijn er verschillende vormen van jihad, deze term zou volgens sommige/vele moslims ook misbruikt of toch alleszins verkeerd geïnterpreteerd worden.
Ten derde komen mensen niet zonder rede tot fundamentalisme, meestal ligt daar wel een (al dan niet terecht) gevoel van frustratie (of miserie) aan de basis van.
...
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 18:09   #33
Alle
Partijlid

Alle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ten eerste is de wereldwijde moslimgemeenschap geen homogene groep, er zijn enorm veel strekkingen (de eerste opdeling is al shia - sunni volgens mij) die op een verschillende manier hun religie beleiden en al dan niet ook politiek actief zijn, en over de hele wereld verspreid zijn.
Ten tweede zijn er verschillende vormen van jihad, deze term zou volgens sommige/vele moslims ook misbruikt of toch alleszins verkeerd geïnterpreteerd worden.
Ten derde komen mensen niet zonder rede tot fundamentalisme, meestal ligt daar wel een (al dan niet terecht) gevoel van frustratie (of miserie) aan de basis van.
...
met welk recht??????
wanneer gaan we nu eens ophouden met die moslims in de watten te leggen?

MET WELK RECHT SPREKEN MOSLIMS OVER JIHAD???????????
wat heb ik een moslim misdaan om een jihad te ontketenen? een "verkeerde" godsdienst? "verkeerde" huidskleur?

waarom kunnen die intolerante zakken ons gewoon niet met rust laten?
Oud 2 mei 2006, 18:19   #34

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Mensen zoals jij verdienen geen respect. jij bent niets meer dan een luie hond en ook al zou je creperen van de honger dan nog zou je van mij geen kruimel brood krijgen.
het systeem moest mensen zoals jij gewoon laten vallen als een baksteen en laten creperen in hun lui bestaan.
en hoe harder jij daar aanstoot aan neemt des te meer zal ik het vertikken om te assimileren aan de achterlijke vlaamsche mentaal minderwaardige werkezelscultuur die je predikt .

btw van van die werkezels die te laf zijn om tegen de echte profiteurs af te geven en dus maar wat op werklozen kappen kan ik respect missen als tandpijn - de dag dat dergelijke debielen mij beginnen te respecteren dan is dat een teken dat ik verkeerd bezig ben.

btw 2 al een geluk dat er hier nog wat zuiderlingen rondlopen - die zijn ten minste normaal en kunnen nog over iets anders praten dan werken, werken, werken

btw 3 werk je zelf ? hihi dan betaal je belastingen. en dus moet je me wel een kruimel geven - of je dit nu leuk vind of niet .

dus ik zou zeggen - zwijgen en werken en op tijd belastingen betalen zodat mijnen dop er op tijd ligt - en anders een deurwaarder aan uw deur
en als u dat niet aanstaat dan kunt ge maar een ding doen en dat is ook gaan doppen. En als ge er zelf voor kiest om dat niet te doen dan is het uw eigen schuld dat ge voor mij [SIZE=4]moet [/SIZE]betalen en moet ge dus niet zagen.

pff onze stoere vlaamse leeuwkes ze
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 mei 2006 om 18:29.
Oud 2 mei 2006, 18:22   #35
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
...
de frustratie en de miserie hebben ze toch aan hun eigen te danken.
ooit waren de moslims vooruitstrevend op wetenschappelijk gebied en dergelijke maar blijkbaar hebben de cultuur en tradities van de islam ervoor gezorg dat ze op wetenschappelijk gebied en ook op sociaal gebied niet meer zijn geëvolueerd sinds de middeleeuwen
dus de overheersingen door de vele verschillende landen hebben ze zelf in de hand gewerkt door stug vast te houden aan een voorbij gestreefde en achterlijke religie. indien wij ons hadden blijven vastklampen aan de RKK waren we nu nog steeds niet verder dan heksenverbrandingen en dergelijke.
dus kom niet af om medelijden op te wekken voor een volk dat zijn eigen lot heeft vastgemaakt aan deze achterlijke religie en nu de rekening betaalt voor deze kortzichtige visie en het feit dat ze niet mee kunnen volgen of willen volgen met de moderne wereld en misschien zullen nog vele onschuldige westerlingen sterven in hun zogezegde barbaarse heilige oorlog niettemin is de islam gedoemd omzich zelf de vernietigen.
de aanslagen tussen moslims onderling in irak is het pijnlijke bewijs dat er een breuk zal komen tussen de moslims onderling en de verdeeldheid zal er voor zorgen dat een deel van de moslims zal evolueren en het andere deel zal uiteindelijk uitsterven en hiermee ook het moslim terrorisme.

het enige gevaar wat de moslims teweeg kunnen brengen is een eventuele burgeroorlog in europa maar dit zullen wij de europeanen aan ons zelf te danken hebben door ons vertroetelings beleid tegen deze vreemde achterlijke religie die haaks staat op onze waarde vrijheden en wetten
Oud 2 mei 2006, 18:25   #36
Alle
Partijlid

Alle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en hoe harder jij daar aanstoot aan neemt des te meer zal ik het vertikken om te assimileren aan de achterlijke vlaamsche mentaal minderwaardige werkezelscultuur die je predikt .

wat denk je nu, dat wij willen dat jij assimileert? aan jouw domme reacties is het genoeg bewezen dat je nooit onze cultuur zal respecteren.

ik ben rechts-nationalist, en u bent niet welkom in mijn land. als wij aan de macht komen zal u en uw rot-familie uit het land gezet worden.
Oud 2 mei 2006, 18:28   #37
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

btw van van die werkezels kan ik respect missen als tandpijn - de dag dat dergelijke debielen mij beginnen te respecteren dan is dat een teken dat ik verkeerd bezig ben.

btw 2 al een geluk dat er hier nog wat zuiderlingen rondlopen - die zijn ten minste normaal en kunnen nog over iets anders praten dan werken, werken, werken

pff onze stoere vlaamse leeuwkes ze
als ze ooit nog eens een holocaust organiseren dan mag jou soort als eerste de gaskamer in. jullie zijn niet meer dan een parasiet of deze aarde. het enige wat jullie doen is consumeren en afval produceren en voor de rest ben je niet meer als het afval dat je zelf produceert namelijk een stuk stront
jij bent gewoon zielig en lui meer niet.
Oud 2 mei 2006, 18:31   #38

Standaard

Citaat:
wat denk je nu, dat wij willen dat jij assimileert? aan jouw domme reacties is het genoeg bewezen dat je nooit onze cultuur zal respecteren.

ik ben rechts-nationalist, en u bent niet welkom in mijn land. als wij aan de macht komen zal u en uw rot-familie uit het land gezet worden.
van vooroordelen gesproken lol

k zal het in uw woorden zeggen dan he

k ben genen bruine en genetisch gezien wss vlaemscher dan gij
niet alle vlamingen zijn immers gefokte slaven he

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 mei 2006 om 18:34.
Oud 2 mei 2006, 18:33   #39
Alle
Partijlid

Alle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
van vooroordelen gesproken lol

k zal het in uw woorden zeggen dan he

k ben genen bruine en genetisch gezien wss vlaemscher dan gij

idd, ik heb vooroordelen, probleem?

nen bruine of nie, mensen met die mentaliteit zijn niet welkom.
eenmalige uitwijzing punt uit.
Oud 2 mei 2006, 18:35   #40

Standaard

Citaat:

idd, ik heb vooroordelen, probleem?

nen bruine of nie, mensen met die mentaliteit zijn niet welkom.
eenmalige uitwijzing punt uit.
dus eigen volk uitwijzen ? kortom vlaanderen is een werkezelskamp en iedereen die niet mee aan den band wil staan moet buiten ? Ook vlamingen

vraagje

buitenlanders die wel willen werken zijn die dan wel welkom in je vlaemsch werkkamp ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be