![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dat hysterische gekrijs dat u meende te horen is waarschijnlijk afkomstig van die paracommando uit laken die zonder valscherm van zijn vaders troon gesprongen is. Feit is dat Dilbeek de laatste jaren een ernstige verfransing aan het ondergaan is. Lokale politiekers denken er enkel aan hun eigen postje en laten de Vlamingen er in de kou staan. De strategie van het cordon sanitaire maar dan op plaatselijk niveau.
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Is het goed zo Superstaaf,ge moogt de fouten die er in staan zeker verbeteren,als de boodschap maar aangekomen is.
![]() |
![]() |
#23 |
Schepen
|
![]() verkiezingen zijn in aantocht en zoals gewoonlijk tonen onze blauwe smurfen weer is hun "tanden"
kiezers zouden massaal op het VB moeten stemmen om het vlaamse karakter in deze vlaamse randgemeenten zoals dilbeek te bewaren anders is vlaanderen deze gemeenten kwijt voor altijd aan de walen, een andere partij zal deze gemeenten meer in de waalse afgrond rijden |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De tsjeven waarmee n-va straks in coalitie gaat zijn dus net even verantwoordelijk voor de verfransing als de zog Vlaamse VLD. Cfr Vilvoorde. Cfr Overijse tot voor zes jaar terug. In deze laatste gemeente die een corridorgemeente is , zijn er ong een derde Franstaligen en is de situatie dank zij tsjeef Schamp, een ... ramp.
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 2 mei 2006 om 06:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Met wie gaat het Vlaams Kartel - indien 'geroepen' - straks een coalitie vormen?
Nog een vraagje: mag dat straks evtl met het VBelang? Voor u , bedoel ik wel.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 2 mei 2006 om 07:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Ik KEN frans, maar spreek het maar op 4 gelegenheden. 1. franse les 2. in Frankrijk 3. in Wallonië 4. In Brussel wanneer iemand mij in het Frans de weg/het uur/... vraagt. In Vlaanderen Vlaams, in Wallonië frans; als u dat niet kan respecteren, zegt dat meer over uwzelf dan over mij.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 2 mei 2006 om 15:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Ik zou niets liever hebben dan een coalitie, en zelfs een kartel, met het Vlaams Belang. Anders dan vice versa, heb ik respect voor die partij.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 2 mei 2006 om 15:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Als het mijn keuze zou zijn: direct een kartel of coalitie met het Vlaams Belang, de CD&V er bijpakken om een meerderheid te halen, en het 'Progressief Kartel' samen met de UF laten buigen in de oppositie.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 2 mei 2006 om 15:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Partijen naar grootte: VLD (nogal overweldigend, zelfs) CD&V UF ( ![]() Vlaams Belang Dan volgen N-VA, SP.A (zeer klein) en Groen!. Van die volgorde ben ik niet zeker.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Als hij mij het uur komt vragen, of de weg, of een vuurtje, of wat dan ook, dan zal ik hem met plezier in het Engels van dienst zijn. Eerst natuurlijk zien of ze Nederlands willen proberen te praten. Hetzelfde geld trouwens voor een franstalige. Het probleem is dat veel mensen van die taalgroep een arm pakt wanneer je ze een vinger geeft. Ik ben één keer uitgescholden voor racist, in Dilbeek nota bene, omdat ik een franstalige vroeg zijn vraag in het nederlands te stellen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om evidente redenen krijg ik dan ook geen half woord Engels over mijn lippen in Amsterdam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Gemeenteraadsverkiezingen Dilbeek op 8 oktober 2000. Aantal zetels: VLD 14 CVP 8 UF 5 VL.BLOK 2 VOLKS 2 AGALEV 2 SP. 0
"Door het invoeren van bindende referenda op alle niveaus krijgen de mensen een rechtstreekse stem in het beleid en tevens het laatste woord". (Guy Verhofstadt, 7 oktober 1997) Er is nog geen enkel referendum gehouden ondertussen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Zo kan je tal van voorbeelden opnoemen. In de grootwarenhuizen als Colruyt of Aldi in Dilbeek wordt je aangesproken met "bonjour-goedendag"... of nog onlangs werd er me een pamflet in mijn handen gestoken door een man verkleed in een tekenfilmfiguur. De pamfletten waren uitsluitend Franstalig. Toen ik terug naar de man stapte en vroeg of hij geen Nederlandstalige pamfletten bij had, bleek dat zijn baas hem Franstalige pamfletten had toegestopt omdat er zelfs geeen Nederlandstalige gedrukt werden. ![]()
"Door het invoeren van bindende referenda op alle niveaus krijgen de mensen een rechtstreekse stem in het beleid en tevens het laatste woord". (Guy Verhofstadt, 7 oktober 1997) Er is nog geen enkel referendum gehouden ondertussen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En het ergste is dat wij, Vlamingen, aan die verdere verfransing actief mee werken !!!
![]() |
![]() |
#39 |
Burger
|
![]() Inderdaad, en dit zijn nog maar enkele van de talrijke voorbeelden waarmee we iedere dag geconfronteerd worden.
Laten we nog even verder gaan. Sta me toe mijn buurt voor te stellen:
Een multiculturele samenleving, geen probleem; zolang ze maar Nederlands leren gvd!
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |