![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() Stel je voor, een Vlaamse lijst in Wallonië haalt 22 000 stemmen, en een Belgische partij in België haalt er 10 000...
Sire, il n'y a pas de belges, mais il y a des flamands en Wallonie ![]()
![]() |
#24 |
Minister
|
![]() Vwalla!
(Patriot is precies op congé vertrokken.. 8) ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() Neen hoor, Patriot is er wel degelijk vandaag.
Ik zou niet willen dat hij over dit berichtje kijkt. Dus: graag uw mening over het feit dat BUB niet eens de helft van het anatal stemmen van VLAAMS haalt, maar dat jij toch vindt dat ze amper een stem haalden. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister
|
![]() Allo allo?
Zijn er Blub'ers thuis? |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Gouverneur
Locatie: Speciaal om GC plezier te doen: 2 dagen op de 14 Meuzegem
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister
|
![]() Misschien moeten we het eens in het Frans vragen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Parlementslid
|
![]() Dit is echt wel grappig.
Komaan Patriot en andere Blubbers, oefen jullie "ontkenningstechnieken" nog eens ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Ja Vlaanderen komt er misschien wel, maar de BUB'ers hebben intussen wel hun biezen gepakt... Even een reconstructie...
... Bob zit te surfen op internet, de website van de federale overheid. Hij zucht weer verliefd als hij ziet dat de BUB wel tienduizend stemmen heeft gehaald. "Wat een toffe grote partij zijn wij" klinkt het met een zucht die passie uitdrukt... Bob kijkt even verder, en ziet daar ergens een lijstje VLAAMS staan bij de kolom van 1999. Geen stemmen in 2003, en een 5000 in 1999... Bob ruikt een cover story, en zijn zeemzoeterige houding verandert in vechtlust. Verdorie, een Vlaamse lijst die nauwelijks 5000 stemmen haalt en dan verdwijnt: hét onweerlegbare bewijs dat VlaemSSch-Nazionalisme achterhaald is. Dus Bob logt in op politics.be en schrijft zijn coverstory. 2 minuutjes later blijkt het een lijst uit Wallonië te zijn van flaminganten, en ze 2X zoveel stemmen haalden dan de BUB bij een vorige verkiezing... Bob is ontgoocheld, en wil niet meer reageren op die flamingantische onzin, want ze hebben toch ongelijk, nèh... En nog eens nèh!!! ![]()
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist. Mag ik je er wel even op attent maken dat de Belgicistische lijsten in 1995 (BEB, SUD-BEB en UNIE) samen bijna 30.000 stemmen haalden. Maar dat even terzijde.
Nee, ik wilde gewoon weten wat dit vreemde ding is (ik ben alle lijsten eens aan 't overlopen en als er iets bijstaat da 'k nie ken, dan vraag ik het gewoon, dus ik zal nog wel wat vragen af en toe ![]() Maar dit geeft me wel enige hoop. De Walen zijn dus helemaal niet anti-Vlaams! Nee! Ze zien het woord Vlaams zien en sommigen stemmen er onmiddellijk op om hun sympathie voor die vriendelijke landgenoten te laten zien! Misschien was het zelfs een proteststem tegen het splitsen van de partijen, waardoor Walen niet meer op partijen kunnen stemmen die ook in Vlaanderen opkomen! Goede Belgen, die Walen ![]() Oja, en wij wanhopen niet hoor, ook al hebben wij geen N-VA/Blok budget achter ons ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Blijkbaar ben je de 'taalgrenscorrecties' van 1962 vergeten, waarbij veel Vlamingen opeens in Wallonië woonden, aan de andere kant van de taalgrens, o.a. Edingen, Moeskroen, Ploegsteert, Komen, Waasten, Dottenijs,... De mens die de Vlaams Blok lijst trok in Henegouwen was trouwens dacht ik de directeur van het Vlaams schooltje van Komen... Dan zie je van waar het komt he... Weet je: ik heb respect voor initiatieven als Vlaams of de Henegouwse lijst van het VB: dat is eens wat het UF doet in Vlaams-Brabant en alle Franstalige partijen in BHV... En razend dat ze dan zijn, die franstaligen...
![]() |
![]() |
#35 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
De N-VA heeft ook geen budget hoor, volg je het nieuws niet? ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het budget van de Belgische Unie bedroeg minder dan 80.000 frank, en we overtuigden 10.034 kiezers. Elke stem kostte dus 8 frank. U zei? ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Gesteld dat de BUB nu 10 euro vraagt per lid, en dat er wel ergens een of andere graaf Charles-Victor de la Cuisse-Peterselie een centje voor jullie over heeft etc etc... Over welk budget zal de BUB minimaal en maximaal beschikken voor de verkiezingen van 2004? Ik neem aan dat jullie nu over die 2000 euro komen, nietwaar, jullie sterke en groeiende partij.
Soit, deel dat bedrag eens door 20 cent (0,2 euro voor moest je het niet begrijpen). Dat zal dus het aantal kiezers zijn dat je volgens jou zal hebben in 2004. Hoeveel zijn er dat?
![]() |
#40 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
220 frank per stem vs. 8 frank per stem zegt niets, dat zijn gewoon de uitgaven. Ga je me pas geloven als jullie 44 miljoen zullen hebben uitgegeven aan een campagne en zullen merken dat jullie meer dan 4000 frank per stem hebben gehaald? Die 220 frank per N-VA stem zegt gewoon dat ze veel te veel geld hebben gespendeerd want de meerderheid der kiezers kan je niet winnen door reclame in hun bus/krant wel door mee te doen aan idiote speletjes op TV ![]() |
|
![]() |
![]() |