![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Mag voor u een verbod op hoofddoek in een KATHOLIEKE school? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
81 | 73,64% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
29 | 26,36% |
Aantal stemmers: 110. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wat is dat nu weer voor een zever. Iedereen draagt wat ze willen, dit is nog steeds een vrij land. Als ik zin heb om een panamahoed te dragen dan doe ik dat. Als zij een hoofddoek willen dragen dan doe ze dat ook maar, ik ga er geen last van hebben.
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben zelf in Turkije, Palestina, Egypte en genoeg Magheblanden geweest om te weten dat d�*�*r die hoofddoekjes enkel door oude vrouwen gedragen worden, NIET door de jongere (kijk eens naar TRT, dan kan je het zelf zien..) Vorig jaar ben ik alleen nogal diep zuid-Tunesië ingetrokken: zelfs in een provinciestadje als Nefta of een groot dorp dorp als Douz zag ik er nauwelijks. Daar waren wél gemengde scholen, wat zelfs niet voor alle vlaamse ouders evident is...In een grote stad als Tunis, Sfax of Gabes, moest je er echt een ganse tijd achter zoeken om eens iemand met een hoofddoekje te zien Idem in Tanger, geruime tijd terug al. Conclusie: Hoe meer lawaai je erover maakt, hoe belangrijker die pubertjes zich vinden... en hoe koppiger ze die hoofddoekjes zillen dragen. Zwijg erver, en 't verdwijnt vanzelf! Wie of wat stoort een hoofddoekje nu? Willen ze daarmee rondlopen? Dan gewoon negeren en er geen staatszaak van maken, d�*t is 't niet waard ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag ik trouwens uit uw tekst afleiden dat er volgens u zoveel VB en feministische leerkrachten rondlopen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Regels moeten gebaseerd zijn op een algemeen nut. Anders hebben ze geen zin. Zelf heb ik nog steeds moelijkheden met regels waarvan ik het nut niet inzie. Geef mij het nut van" de regel van de hoodfbedeksels", en dan pas ik mijn opinie misschien aan, maar zolang er geen algemeen belang mee wordt gediend, blijf ik bij mijn standpunt.
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie ook niet altijd het nut in van bepaalde regels, maar regels zijn nog steeds regels. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Schooldag om 8h30: het tijdstip dat de ouders ook op de baan moeten en zo hun kinderen kunnen afzetten, de docenten hebben ook een huishouden, kwestie van organisatie. Languit met je voeten op de bank: maakt de bank vuil, als je een rok aan hebt is het ver open deurdag.... Nog van dat !
![]() |
![]() |
#33 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- 8:30 ok, daar heb je een punt - Schoolbanken: Wat dan als je je schoenen uitdoet? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Hoedanook, die moslimmeisjes storen daar toch niemand mee, en juist met het dragen van de hoofddoek, volgens de islamitische regels dan, tonen ze aan dat ze wel degelijk regels kunnen volgen.
![]() |
![]() |
#35 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Gouverneur
|
![]() Het dragen van hoofddeksels in een klas nuttig ? Daar regent het toch niet, daar schijnt de zon toch niet te hard op uw bolleke ?
De school heeft als taak de leerlingen belangrijke levenslessen bij te brengen, niet alleen wetenschap maar ook gedrag. Elke samenleving kent regels. Als je de kinderen van jongs af aan regels oplegt (ook al lijken die onzinnig voor de kinderen zelf maar daar hebben ze niet over te beslissen) dan moeten ze in theorie gezagsgetrouwe volwassenen worden. De schoolreglementen die het dragen van hoofddoeken verbieden verbieden meestal ook andere "extravagante" tooi... een staaltje van discipline dat door de ouders die hun kroost aan zo'n school toevertrouwen gewenst wordt. Anders zouden die wel een andere school uitkiezen. Ik ben trouwens een voorstander van schooluniformen om de leerlingen bij te brengen dat uiterlijke schijn vals is, en om ze al onmiddelijk af te leren duurdere spullen tentoon te stellen dan hun klasgenoten, wat de democratische vorming moet versterken. Voor alle regels en reglementen zijn goede redenen te vinden. Als je maar helder genoeg nadenkt en niet onmiddelijk jezelf gaat verliezen in neo-semi-bijna-anarchistische platitudes.
![]() |
#38 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Die hoofddoeken maken ook steeds het onderscheid tussen moslims en de niet-moslims, hoe kun je nu beide partijen met elkaar laten samenleven als één partij zich ten alle tijden blijft onderscheiden van de andere? Politiek/religieuze symbolen hoor daar waar ze echt thuis horen, in dit geval in het eigen huis en in de eigen instituten (moskees,..), maar niet in het openbaar... En dit zou moeten gelden voor iedere godsdienst.. (ja ook de ultra-orthodoxe joden in Antwerpen)
![]() |
![]() |
#39 |
Gouverneur
|
![]() Oh maar je kunt gerust met een hakenkruis in India rondlopen hoor, daar is het een vruchtbaarheidssymbool in verband met de zon. Er zijn wel twee versies... het symbool dat lijkt op het "nazi"-hakenkruis draait namelijk tegen de klok in, het oorspronkelijke symbool draait met de klok mee.
![]() |
#40 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |