Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2006, 10:44   #21
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Als we nu gewoon eens een apart onderwijsnet instellen voor minderjarige moslims (2de en 3de generatie) om hen daar voor te bereiden op hun terugkeer naar eigen land? (Als ze assimileren mogen ze misschien blijven.)
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 12:33   #22
sony
Burger

sony's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Loop eens door Brussel... En je hoort de Marokkaanse jeugd Arabisch spreken onder elkaar.
Raar maar als allochtoon hoef je maar een reis maken door Belgie van de ene provincie naar de andere provincie, en kunt je al vaststellen dat Belgie toch wel een rare taal heeft.
Verschillende dialecten, accenten, boers praten, enz..en dan nog hun taal is in echt niet hun taal. Raar, als je dan als allochtoon dan naar school gaat om taal te leren en daar merk je nog eens dat de taal die je leert op school niet hetzelfde is als in al die provincies. vind ik wel zielig.

Als je dan eens naar de baker of winkel gaat en je spreekt die mensen aan in mooi nederlands dan is het precies dat je chinees aan praten zijt, want die mensen verstaan je niet, en dan als je enige reactie hoort dan hoor je hun dialect of hun boers taal die jezelf niet verstaat aangezien je een mooi nederlands hebt geleerd!

Hm,. tis toch wel raar he

Maar het raarste aan heel dat verhaal is, dat het juist die mensen zijn die roepen dat de allochtonen de taal moeten leren of anders moeten ze opkrasen!

Laatst gewijzigd door sony : 10 mei 2006 om 12:40.
sony is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 16:14   #23
lenco
Burger

lenco's schermafbeelding

Standaard

Beste sony,

Een vraagje... hebben turken/marokanen/polen/.... geen dialecten?

Vervolgens: als ik een bakker binnenkom spreek ik vaak ook in m'n streektaal, maar toch verstaan ze me wel en de meeste dialecten komen in grote lijnen met elkaar overeen..
Oud 10 mei 2006, 17:21   #24
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

sony, het zal je misschien verbazen, maar als ik door Vlaanderen reis kan ik overal terecht met gewoon Algemeen Nederlands. Raar maar waar! Overal verstaan ze me, en bovendien versta ik ook iedereen. Zou ik nu een speciale talenknobbel hebben?
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 17:35   #25
lenco
Burger

lenco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
sony, het zal je misschien verbazen, maar als ik door Vlaanderen reis kan ik overal terecht met gewoon Algemeen Nederlands. Raar maar waar! Overal verstaan ze me, en bovendien versta ik ook iedereen. Zou ik nu een speciale talenknobbel hebben?
En als "wij" de vaardigheid om A.N. te spreken niet hebben... hoe schrijven we dan?! Dialecten hebben onze Nederlandse schrijftaal weinig tot niet beïnvloed.
Oud 11 mei 2006, 12:45   #26
sony
Burger

sony's schermafbeelding

Standaard

Dus ik had gelijk, je spreekt je baker ook in je streektaal he

En dat je in alle steden in Belgie dezelfde dialect hebt is wel niet waar he
Je bent zeker niet verder gekomen dan je eigen provincie
sony is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 14:53   #27
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sony Bekijk bericht
Dus ik had gelijk, je spreekt je baker ook in je streektaal he

En dat je in alle steden in Belgie dezelfde dialect hebt is wel niet waar he
Je bent zeker niet verder gekomen dan je eigen provincie
Wie zegt er dat in alle Belgische steden hetzelfde dialect wordt gesproken? Ik heb de indruk dat U nog nooit van Algemeen Nederlands hebt gehoord of zo. In welke "taal" (want tegenwoordig zijn er mensen die denken dat dialecten tot verschillende talen behoren) schijf jij eigenlijk? Kan je die "taal" ook spreken? Wel, ik wel, en ik geraak daarmee heel Vlaanderen en heel Nederland door. Wat vind je daarvan?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be