![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als we nu gewoon eens een apart onderwijsnet instellen voor minderjarige moslims (2de en 3de generatie) om hen daar voor te bereiden op hun terugkeer naar eigen land? (Als ze assimileren mogen ze misschien blijven.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Verschillende dialecten, accenten, boers praten, enz..en dan nog hun taal is in echt niet hun taal. Raar, als je dan als allochtoon dan naar school gaat om taal te leren en daar merk je nog eens dat de taal die je leert op school niet hetzelfde is als in al die provincies. ![]() Als je dan eens naar de baker of winkel gaat en je spreekt die mensen aan in mooi nederlands dan is het precies dat je chinees aan praten zijt, want die mensen verstaan je niet, en dan als je enige reactie hoort dan hoor je hun dialect of hun boers taal die jezelf niet verstaat aangezien je een mooi nederlands hebt geleerd! Hm,. tis toch wel raar he Maar het raarste aan heel dat verhaal is, dat het juist die mensen zijn die roepen dat de allochtonen de taal moeten leren of anders moeten ze opkrasen! Laatst gewijzigd door sony : 10 mei 2006 om 12:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Burger
|
![]() Beste sony,
Een vraagje... hebben turken/marokanen/polen/.... geen dialecten? Vervolgens: als ik een bakker binnenkom spreek ik vaak ook in m'n streektaal, maar toch verstaan ze me wel en de meeste dialecten komen in grote lijnen met elkaar overeen..
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() sony, het zal je misschien verbazen, maar als ik door Vlaanderen reis kan ik overal terecht met gewoon Algemeen Nederlands. Raar maar waar! Overal verstaan ze me, en bovendien versta ik ook iedereen. Zou ik nu een speciale talenknobbel hebben?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Burger
|
![]() En als "wij" de vaardigheid om A.N. te spreken niet hebben... hoe schrijven we dan?! Dialecten hebben onze Nederlandse schrijftaal weinig tot niet beïnvloed.
![]() |
#26 |
Burger
|
![]() Dus ik had gelijk, je spreekt je baker ook in je streektaal he
En dat je in alle steden in Belgie dezelfde dialect hebt is wel niet waar he Je bent zeker niet verder gekomen dan je eigen provincie ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie zegt er dat in alle Belgische steden hetzelfde dialect wordt gesproken? Ik heb de indruk dat U nog nooit van Algemeen Nederlands hebt gehoord of zo. In welke "taal" (want tegenwoordig zijn er mensen die denken dat dialecten tot verschillende talen behoren) schijf jij eigenlijk? Kan je die "taal" ook spreken? Wel, ik wel, en ik geraak daarmee heel Vlaanderen en heel Nederland door. Wat vind je daarvan?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |