![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Koopt u iets voor moederdag | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
12 | 40,00% |
Nee. |
![]() ![]() ![]() |
13 | 43,33% |
Hoeft niet, ik heb geen moeder (meer) |
![]() ![]() ![]() |
2 | 6,67% |
Weet nog niet. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 10,00% |
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En voor de rest the usual: helpen met de afwas, een oud vrouwtje over straat helpen, de deur openhouden voor iemand die na u komt, enz.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ........ en mij dat mooi kwartetspel met speedboten gebracht.
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Gouverneur
|
![]() Ja, ik koop iets voor mijn moeder, maar pas op 15 augustus.
Heidenen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() René De Clerck schreef over moeders een aangrijpend gedicht dat ik ook opdraag aan mijn moeder ...
Moeder Mijn moederken, ik kan het niet verkroppen dat gij gekromd, verdroogd zijt en versleten, zoals een pop waarin een hart zou kloppen, door 't volk bij 't heengaan in een huis vergeten. Ik zie uw knoken door uw kaken steken en diep uw ogen in het hoofd gedrongen. En ik ben gans ontroerd en kan niet spreken, wanneer ge zegt 'kom, zit aan tafel, jongen'. Ik hoor u 's avonds aan de muren vragen of gij de vensters wel hebt toegesloten. Gij kunt den mist niet uit uw hersens jagen. Uw lied is uit, gij kreunt de laatste noten. Daar in de verte wordt een put gegraven; ik hoor zo goed het ploffen van de kluiten. En achter 't huis zie ik een schimme draven: hij staat waarachtig reeds op haar te fluiten. - Kom in, Mijnheer, ik stel u voor aan Moeder. - Vrees niets, kindlief, al heeft hij naakte benen: hij is een vriend, een goede vriend, een broeder: hij is niet ruw, hij wandelt op de tenen; Tot weerziens dan. Ik kom vannacht of morgen. Gij kunt gerust een onze-vader lezen, en zet uw muts wat recht. Hij zal wel zorgen dat gij geen kou vat en tevree zult wezen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() niet gemeend zulle, van mij krijgt ze een dikke proficiat en een cd van Laura Lynn
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Wat een triestig gedicht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() Hoe vlaamsch! Krijg al goesting om de savooiestoemp met spek ten tafel te dragen en al vendelzwaaiend ludiek mee te brullen met de eerste de beste vlaamsche schlager...
![]()
![]() |
#31 |
|
![]() Hier ook en wij vieren Sint-Maarten
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
[FONT=times new roman][SIZE=5] Geen kloef en kletst er* in krakende kruid of plompe daar pletst er een puiteke uit Men dompelt in 'water Zo potig ter per en een kringetje gaat er een voetje ver Het schiet er zo stille en het rept er meteen Zijn buik en zijn bille En zijn achterbeen Het strekt en het strijkt, en Hoe dieper het duikt Hoe lomper het lijkt Hoe dikker gebuikt Het stribbelt en strevelt, En eer gij het ziet Daar kruipt het en krevelt In 't roerende riet. Maak maar gedruis, en Stamp maar één keer Het zit in zijn kluis, en Toont zich niet meer [/SIZE][/FONT][FONT=times new roman][SIZE=5] [SIZE=3] 'Het puiteke' doet aan de natuurgedichten van Gezelle denken *puiteke: puitje, kikkertje *kloef: klomp[/SIZE] [/SIZE][/FONT][FONT=times new roman][SIZE=5]Ik ben van den buiten[/SIZE][/FONT] [FONT=times new roman][SIZE=5]Ik kreeg van mijn ouders, Van ieder mijn part Van vader mijn schouders Van moeder mijn hart Ik vocht om mijn stuiten* Met zuster en broer. Ik ben van den buiten Ik ben van den boer! Bij d'eigenste pachter, Eerst koeier dan knecht* Mijn klakke van achter,* Mijn hoofd immer recht Zoo dien 'k om duiten, En teer op mijn toer;* Ik ben van den buiten. Ik ben van den boer! Ik zout en ik zaaie Ik eg en ik ploeg Ik mest en ik maaie Ik zweet en ik zwoeg, Ik klets op de kluiten En glets op de moer.* Ik ben van den buiten Ik ben van den boer! En hebben de zeisens Gezinderenzind De mallende meisens De wagens gepint Dan zit ik te fluiten Van boven op 't voer: Ik ben van den buiten, Ik ben van den boer![/SIZE][/FONT][FONT=times new roman][SIZE=5] [SIZE=3]Uit 'Gedichten' - Sijthoff (Leiden) *stuiten: boterhammen *koeier: koejongen (hoeder van koeien) *klakke: pet *En teer op mijn toer: en vier op mijn beurt *moer: moerassig land Super gewoon! ![]()
![]() |
![]() |
#33 |
Minister
|
![]() Ik zal eens kijken of ik geen mooi doodskist kan vinden.
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() [SIZE=4]De Melkboer ![/SIZE]
![]()
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
PS: volgende week is het hier moederdag. Laatst gewijzigd door DaBlacky : 6 mei 2006 om 23:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Nee?
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ocharme da mens...
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#39 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Maarten werd priester, missionaris en later tot bisschop van Tours verkozen. Het volledige verhaal is te lezen op http://heiligen.net/CMS/content/view/430/55/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het is wel niet van René De Ckerck, maar wel van Willem Elsschot (1907) |
|
![]() |
![]() |