![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
en het principe om iemand financieel te steunen als hij of zij zijn werk verliest is een zeer goede zaak en mag zeker niet ageschaft worden maar ik vind toch dat er een bepaalde hervorming mag komen hierin en dat de profiteurs eruit worden gegooid. Alle WERKENDE mensen zijn verplicht solidair met de werklozen maar ik vind niet dat een werkloze zonder iets te doen deze steun kan genieten. ik vind dat ook de werkloze solidair moet zijn met de werkende mens en dus ook voor zijn steun een bepaald werkje doet voor de overheid. Dit wil zeggen dat werklozen evenzeer zullen moeten gaan werken voor hun uitkering. Er zijn in mijn ogen genoeg overheidswerkjes waar de overheid nu nog eens extra mensen voor moet aannemen om te doen en deze werkjes kunnen dan door de werklozen gedaan worden in ruil voor hun uitkering. Dit is een win win situatie voor iedereen. De werkloze blijft van zijn uitkering genieten, de overheid kan kosten besparen doordat de veel werklozen bepaalde werkjes nu voor hun uitkering doen en de werkende mens zal weer iets minder moeten afgeven en weet dat luiheid niet meer beloond word met gratis uitkeringen. natuurlijk is het niet de bedoeling dat mensen deze overheidswerkjes als een job gaan zien en deze werklozen zullen ook niet oneindig in dit systeem kunnen blijven. Deze werklozen krijgt de nodige tijd om sollicitaties te kunnen doen alsok eventueel zichzelf te verbeteren door middel van opleidingen. maar deze punten worden nauwkeurig gecontroleerd om misbruiken tegen te gaan. Voor de luierikken en profiteurs onder ons zal het zo zijn dat ze voor een keuze komen te staan. oftewel gaan ze deze overheidswerkjes doen oftewel verliezen ze volledig hun uitkering en worden ze de grootste sukkelaar in dit land maar dit lot hebben ze hun eigen bezorgd dan. ik vind niet dat een samenleving een bende luierikken en profiteurs moet blijven onderhouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister
|
![]() Zelfs werk weigeren kan je niet zo zwart-wit bekijken. Soms zijn er wel echt gegronde redenen om een job te weigeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het toch altijd moeilijk met het woordje moeten werken, verplicht 40 uur. Stel dat ik bv. geen auto wil, geen huis wil, geen TV. wil, elke dag spaghetti eet, met oude kleren blijf rond lopen, waarom moet ik dan 40 uur gaan werken? Stel dat ik graag elke dag buiten wil zijn, moet ik dan in dat stinkfabriek mijn 40 uur per week gaan verblijven? Gewoon de vraag waarom moeten?
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 7 mei 2006 om 09:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Er bestaan daarnaast ook heel wat ziektes of grote persoonlijke problemen waardoor iemand eenvoudigweg met de beste wil niet mee kan in het arbeidsritme. Deze problemen zijn gekend maar helaas wordt er nog steeds te weinig rekening mee gehouden. Men heeft daarvoor wel de sociale economie opgericht met "werk op maat". Maar helaas staat dit nog in zijn kinderschoentjes en schiet het vaak zijn doel helemaal voorbij. De sociale economie is een stap in de goede richting maar er zal nog veel aan gesleuteld moeten worden voordat het zijn doel bereikt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand heeft u verplicht u in te schrijven als werkzoekende, als je dat wel doet moet ge wel de consequenties dragen. Voor wie graag buiten is kan ik fruitpluk en groendienst aanraden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() Hierin moet ik je gelijk geven, ik snap het niet, tenzij men heel gelukkig is met de uitkeringen die men krijgt en voor de show aan de klaagmuur staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() Een discussie waar de waarheid wss ergens in het midden ligt (zoals zo vaak).
Langs één kant heb je de extremen die vinden dat werklozen en sukkelaars moeten geholpen worden en daar zo goed als geen voorwaarden willen tegenoverstellen. Aan de andere extreme zijde heb je mensen die vinden dat werklozen eigenlijk profiteurs zijn die niet moeten geholpen worden (ieder moet maar op eigen houtje rondkomen). Ik ben er van overtuigd dat geen van deze beide extremen juist zijn. Het is dus een kwestie van het juiste midden te vinden. Laatst gewijzigd door satiper : 7 mei 2006 om 12:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() Ik denk ook dat we met de huidige regelgeving iets te veel opgeschoven zijn in de richting van het eerste extreem.
Maw er zou iets (niet veel) meer inspanning van de werkloze mogen gevraagd worden. Laatst gewijzigd door satiper : 7 mei 2006 om 12:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik werk zelf heel graag,maar ik kan me wel inbeelden dat er zo mensen denken hé. En ja je zal maar een eerlijke vrouw zijn die in zo één of ander bar moet gaan werken ![]()
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Oorspronkelijk bericht door duveltje382
Ik heb het toch altijd moeilijk met het woordje moeten werken, verplicht 40 uur. ----------------------------------- Jij wil dus geld krijgen voor niets te doen, zonder verplichtingen. De mensen die nu aan het werk zijn mogen die keuze dus ook maken. Ik voorspel dat er dan nog minstens 500000 werklozen bijkomen. Van waar gaan de centen komen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() nee, maar waarom werken?
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() ?????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij als VDAB man zou dat moeten weten!!!!
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Alsof je récht zou hebben op een werkloosheidsuitkering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie verzekerd wil zijn , moet de spelregels eerbiedigen. Het recht om niets te doen en toch steun krijgen , moet voor iedereen gelden, ook voor de mensen die nu werken! Ik ben zeker dat het er meer dan 500000 zullen zijn die onmiddellijk zouden stoppen met werken. Maar zo zal duveltje3 niet redeneren... anderen moeten blijven werken.. ![]() Er zijn nu al te weinig actieven voor de passieven te onderhouden. Het probleem on-nederlandskundigen aan het werk te zetten niet vergeten aub... En ieder jaar komen er bij. Daarbovenop de vergrijzing van de samenleving. Voorspelling: In de niet zo verre toekomst zal de werkloosheidswetgeving scherper worden, in plaats van zachter. |
|
![]() |
![]() |