![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De Giro past toch wel in Wallonië? Het is net zo corrupt als Italië en het heeft een minister-president van Italiaanse afkomst!
![]() Maar even serieus, dat er niets georganiseerd is rond de wedstrijddagen is natuurlijk erg dom. Als je er zoveel geld voor betaalt, wil je daar toch je regio mee presenteren lijkt me. Misschien geeft het wel goed de mentaliteit in Wallonië weer, om volledig afhankelijk te willen blijven van de Belgische financiën en geen enkele moeite te doen om zelf voor ontwikkeling te zorgen. In dat opzicht zijn Vlamingen net Nederlanders, die proberen uit elk evenement hun slaatje te slaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heel sporadisch trakteer ik mezelf ook eens op een dagje vakantie. ![]() Dat gezegd zinde kunnen ze dat Waals parlement en die Waalse regering gewoon beter afschaffen wegens totaal nutteloos. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Zelf de "belgicistische" partij Ecolo en het MR klagen dit wangedrag aan. Maar de Voorzitter van de kleinste Partij van het land moet het weer beter weten. ![]() Citaat:
Wie denkt U, heeft deze politici verkozen heeft? Wie blijft deze politici kiezen? Hoe denkt U die politici te "vervangen" ? Citaat:
Laatst gewijzigd door Miguelito : 8 mei 2006 om 17:07. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerst neemt u het op voor die Waalse beslissing, en stelt u dat die Vlaamse kritiek enkel maar van een stel zageventen komt. Wanneer ik u gelijk geef, draait u uw kar 180° en keert u nu tegen de Waalse beslissing. Wat zal het zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() U begrijpt het niet.
Ik keer me niet tegen deze beslissing (die nemen ze allemaal wel eens), maar ik keer mij tegen de gewestvorming. Belangrijke nuance toch wel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Sluit het één het ander dan uit?
Ik heb wel niet gezegd dat dit een goede beslissing was, wel dat ze mij niet verrast van politici in het algemeen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Maar ja, u heeeft dan gemakshalve ook geen rechtstreekse toegang tot de blijkbaar infinitimale inhoud van onze nationale schatkist, edoch Wallonië blijkbaar wel ... Slaap rustig verder Jaani, ![]() Laatst gewijzigd door Diego Raga : 8 mei 2006 om 21:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe Wallonië zijn financiën regelt, is hun zaak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat de Giro door Wallonië rijdt, waarom niet? de Tour is ook al door Vlaanderen gereden en zou volgend jaar hier weer komen.
Maar dat er idd geen interesse is vanuit het Waalse volk om er geld uit te slaan (toch de belangrijkste reden om die naar hier te brengen) is ronduit bedroevend. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Burger
|
![]() Sparen wij ons echt een boterham uit de mond? Ocharme jij; maar daar heb ik nog niet veel van gemerkt hoor...
"Door het invoeren van bindende referenda op alle niveaus krijgen de mensen een rechtstreekse stem in het beleid en tevens het laatste woord". (Guy Verhofstadt, 7 oktober 1997) Er is nog geen enkel referendum gehouden ondertussen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister
|
![]() Neen, per kop, werkend of niet alles bij elkaar opgeteld ongv. 2 000€ per jaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
BRUSSEL - De Waalse ministers en volksvertegenwoordigers zullen maandag niet aanwezig zijn in het Waals parlement omwille van de doortocht van de Giro in Wallonië dit weekend. ,,Schandalig'', oordeelt Ecolo-parlementslid en oppositielid Bernard Wesphael zondag in de Franstalige krant La Dernière Heure. ,,Het is onaanvaardbaar. (...) De volksvertegenwoordigers moeten op maandag werken. Welk beeld geven wij anders? Diegenen die de het Waals gewest opnieuw op het rechte pad willen brengen en de arbeiders aanmanen de mouwen op te stropen zullen, in plaats van te werken, in hun gemeente rondparaderen voor hun toekomstige kiezers'', hekelt het parlementslid. Wesphael zegt dat hij een fervent voorstander is van de Giro, maar hij vindt het onaanvaardbaar dat de Waalse regering daar een dag vakantie voor uittrekt. ,,We hadden maandag normaal aan het werk kunnen gaan. Het is een flagrant gebrek aan verantwoordelijkheid.'' Ook de liberale oppositiepartij MR vindt dat de vakantiedag niet kan Hoezo, Zeno? Waar staan die burgers? (Tenzij u politici ook burgers noemt, natuurlijk, wat uiteraard ook juist is). ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |