![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat als we allemaal een stukje "god" in ons hebben? En als god enkel bestaat door de illusie van scheiding met de collectieve eenheid van bewustzijn?
![]() |
![]() |
#22 |
|
![]() Is dat een grap?? Zou je een stukje hebben van god, waarom verrijkt u dan zelf niet of tenminste je "stukje-goddelijkheid-in-je" gebruiken om van je leven te genieten als een grootheid, of wat de ellende die op 9/11 gebeurt is kunnen verhinderen ??
![]() |
#23 |
|
![]() Zo simpel is het toch niet. Trouwens het woord "god" dat ik gebruikte zette ik express tussen aanhalingstekens want ik geloof niet in een god zoals ze gedefinieerd wordt door religies.
![]() |
![]() |
#24 |
Staatssecretaris
|
![]() slm,
lieve lincoln. het is misschien interessant dat je bij het citeren van koranpassages ook het surat- en versnummer aangeeft, zodat mensen zelf de tekst in zijn context kunnen gaan lezen. ik doe het zelf vlug even voor je citaat hierboven, volgens mij is dat het zevende vers uit het surat al imraan. heb je daar trouwens tafsir van? ik vind het een heel interessant vers... slm redwasp |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Als u het woord "god" hier gebruikt met als een definitie term van grootheid dan heeft inderdaad ieder van ons een beetje "meesterheid" maar dat is nietzozeer een positieve kwalitiet, wat toekomt tot grootheidswaanzin,.
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Hier is de bijlage: http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=19
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 9 mei 2006 om 14:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Staatssecretaris
|
![]() assalaam alaikum,
jammer genoeg ben ik het arabisch niet machtig. incha'allah leer ik die taal ooit. slm, redwasp |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Indien de Koran niet vertaald kan worden is hij onbruikbaar want dubbelzinnig. Trouwens ook in de Koran staat dat men zich moet verdiepen in de betekenis van alle dingen, je moet je kennis vergroten: filosofie en wetenschappelijk onderzoek zijn daar goede middelen toe. Please verwijt me geen concurrentie of jaloezie... ik wens enkel de juiste kennis op te doen, in de Koran vind ik geen voldoening.
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking. De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam. '' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 |
Minister
|
![]() De passage ivm het verwekken is afkomstig uit discussies tussen verschillende christelijke sekten die tijdens het ontstaan van de islam in het Syrische ruim aan de gang waren. Het ging in de eerste plaats om de goddelijke eigenschap van Jezus Christus, door sommigen betwist en door anderen verdedigd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Als ik iets over God of Jezus wil weten zal ik me beperken tot mijn eigen taal en dat kan perfect met behulp van een Bijbel en meer bepaald de evangeliën. Als er geen goede vertalingen van de Koran mogelijk zijn, dan is dat jammer voor jouw Koran en zijn schrijver je profeet Mohammed. Sowieso zou God de mensheid nooit dwingen het arabisch te leren kennen om zijn boodschap over te brengen. Het begint erop te lijken dat de meeste moslims hun godsdienst niet eens begrijpen of kennen.
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking. De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam. '' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Het uit het hoofd reciteren van de Koran is verschillend van het begrijpen van de Koran.
Het begrijpen van de woorden van de Koran is eveneens verschillend van het juist interpreteren van die woorden.
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Staatssecretaris
|
![]() assalaam alaikum,
kan het zijn dat we allemaal nogal vasthangen aan allerlei zogenaamde ultieme betekenissen van de koran. of die nu in discussies tussen christelijke secten of in de mystieke eenheid van god liggen, onze betekenissen zijn nooit ultiem en zijn alleen interpretaties. die interpretaties hebben alleen maar zin wanneer ze ons begeleiden op een geestelijk pad. als we niet van plan zijn dat pad te bewandelen, zouden we ons ook beter niet met al die koranverzen bezighouden. slm, redwasp |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Staatssecretaris
|
![]() assalaam alaikum,
de islam van imam ghazali of de islam van de mujahedin in afghanistan? het buddhisme van thich nhat hanh of het buddhisme van de kamikaze in de tweede wereldoorlog? slm, redwasp |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() w�*t?
![]() |
![]() |
#37 |
Staatssecretaris
|
![]() assalaam alaikum,
DE islam bestaat niet, net zo min als HET christendom of HET buddhisme bestaat. hoe mensen leven wordt maar voor een deel bepaald door de religie die ze aanangen. wie zegt dat DE moslims niet vredelievend zijn is veel te simplistisch bezig. slm, redwasp |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
We komen in de wereld als keizers, we verlaten de wereld als bedelaars. Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 10 mei 2006 om 21:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Dat is maar een voorbeeld, want als mens heb je niet altijd de kans om je wens te bevredigen.
![]() |
#40 |
Staatssecretaris
|
![]() assalaam alaikum,
als je wens niet bevredigd wordt, heb je het verkeerde gewenst. god weet alles het beste. slm, redwasp Laatst gewijzigd door redwasp : 10 mei 2006 om 22:21. |
![]() |
![]() |