Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 mei 2006, 09:26   #21
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Vermelding van een bron of een onderzoek zou dit soort beweringen heel wat geloofwaardiger maken.
Dat geld voor de tegenstanders ook tussen haakjes.
Ik zal eens mijn best doen de komende dagen.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2006, 09:27   #22
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Net zoals er ook vrouwen tegen vrouwenstemrecht waren he...
Is daar dan iets mis mee? Hebben die vrouwen dan geen recht op een eigen mening? Of hebben ze alleen maar recht op een mening als het de correcte is?

Laatst gewijzigd door baarle : 9 mei 2006 om 09:27.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2006, 09:29   #23
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Is daar dan iets mis mee? Hebben die vrouwen dan geen recht op een eigen mening? Of hebben ze alleen maar recht op een mening als het de correcte is?
Je begrijpt het meerderheidsprincipe nog altijd niet? Vrije mening is en blijft het uiten van een mening en IS een uiterst belangrijk recht. Maar met je mening alleen voer je geen wet in. Als er nu een paar gaan zeggen dat ze geen geen stemrecht willen moeten we het toch niet afschaffen?

Die vrouwen kunnen overigens altijd een volmacht geven he?
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 9 mei 2006 om 09:31.
Oud 9 mei 2006, 09:48   #24
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je begrijpt het meerderheidsprincipe nog altijd niet?
Oud 9 mei 2006, 12:39   #25
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Dus tegen het homohuwelijk of homo-adoptie zijn is direct homofoob gedrag
Dan ben ik maar homofoob, ondanks ik holibi's ken en ik die mensen appercieer.
Oud 9 mei 2006, 12:46   #26
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Iedere gezonde, fatsoenlijke partij wijst homoseksualiteit af, omdat het een afwijking betreft. Het huidige regime wil juist die afwijking als de norm maken.

Ik geeft het Vlaams Belang groot gelijk met hun standpunt.
Neemt er iemand max eigenlijk nog serieus?

Het is een leuk typetje en je bent ook altijd consequent in het verdedigen van de nationaal-solidaristische basisprincipes, maar meen je het ook echt?

Indien ja, weet ik niet of ik eens goed moet lachen of mij ernstig zorgen maken.

Gezien je standpunt kan ik enkel zeggen dat het pure zever is en homoseksualiteit is geen afwijking/ziekte of hoe je het ook wil benoemen. Holebi's zijn mensen zoals een ander, het enige verschil is dat ze een andere seksuele geaardheid hebben, ze zijn niet automatisch extreem-links, ze luisteren niet de hele dag naar discomuziek en ze zijn ook niet minder geschikt dan gelijk wie om een kind op te voeden, laat staan dat ze minder rechten zouden krijgen dan gelijk wie.

En indien het uw mening is dat een kind opgevoed moet worden door zowel een vader en moeder, dan kan u de pot op met uw mening. Er is nergens en nog nooit iets bewezen dat u zou moeten gelijk geven, je zou de VB'ers wil zien zwaaien met de papieren.

BTW: als de vader/moeder dan overlijdt in een normaal gezin; wat dan?
Als het kind ongewenst is en wordt verwaarloosd; wat dan?

Bij een holebi-adoptie is een kind 100% gewenst en worden de ouders (nog meer dan gewone adoptie-ouders, en die is al zeer grondig) gescreend op hun capaciteiten.
gsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2006, 13:00   #27
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gsus Bekijk bericht
BTW: als de vader/moeder dan overlijdt in een normaal gezin; wat dan?
Als het kind ongewenst is en wordt verwaarloosd; wat dan?
Dat de gewenste situatie niet altijd haalbaar is, is normaal. Daarom moet je het omgekeerde nog niet wettelijk gaan organiseren.
Oud 9 mei 2006, 13:02   #28
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
In een VB-maatschappij zullen jouw woorden idd wet zijn. Er is echter geen enkele studie die aantoont dat kinderen in een homo-gezin hetzij automatisch homoseksueel worden hetzij crimineel worden hetzij automatisch links stemmen.

Het tegendeel is vaak waar. Zo blijken van alle kinderen die homo-ouders hebben er zelfs wat minder homoseksueel te zijn dan bij louter hetero-koppels. Ze blijkt namelijk ook dat homo-ouders vaak een duidelijker beeld hebben op opvoedingspatronen en soms een sterkere neiging hebben tot rollen- en taakverdeling.

Vergeet niet dat totop vandaag de dag heel veel homoseksuelen reeds een normaal huwelijk hadden en dus kinderen en die na een scheiding ook nog opvoedden zonder welke wet dan ook vroeger. Ik zie niet in waarom de invloed van homoseksuelen plotseling slecht wordt na het opstellen van een paar letters in een wetboekje.

Vergeet ook niet dat homoseksuelen ook 2 vrouwen kunnen zijn. Blijkbaar zijn de conservatievere geesten in dit thema ook vaak milder tegenover vrouwen, wat natuurlijk goed past binnen hun maatschappelijke utopie (vrouwen zorgen voor kinderen). Maar waarom zijn 2 vrouwen niet erg en 2 mannen wel? Hebben de heren hier weer falus-angsten?
Frankrijk liet adoptie door lesbische koppels toe maar niet door mannen (ook democratisch)... je bent dus alle Fransen aan het uitlachen, wat nogal 'plomp' overkomt in zulk een delicate discussie ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2006, 15:29   #29
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Acid Bekijk bericht
Noem me conservatief of ouderwets, maar ik had er moeite mee dat men het huwelijk en het adoptierecht, iets wat traditioneel was voorbehouden voor partners van verschillend geslacht, openstelde voor homo's.

Maar het zou onmenselijk zijn om de klok te willen terugdraaien en om hen deze verworven rechten weer af te nemen.

Ik verwacht trouwens dat binnen enkele jaren een groot deel van de europese landen een gelijkschakeling van homo- en heterokoppels zal hebben doorgevoerd. België was er voor één keer vroeg bij, maar een evolutie in die zin is onvermijdelijk. En het heeft totaal geen zin om zich daarin op te winden.

Een welgemeende proficiat en ik wéét dat jullie het beter gaan doen dan sommige hetero-koppels.
Hoe jij dat weet, weet ik niet. Maar ik hoop wel dat je gelijk hebt.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2006, 15:33   #30
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Traditie is zoals ondermeer "tragische" afschaffing van traditionele gladiatorenspelen, openbare executies, martelen, slavenhandel, kinderarbeid, vrouwenbesnijdenis of één van die andere schitterende gebruiken...
Om in je stijl te blijven:
vooruitgang dat is de gaskamers en de atoombom.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2006, 18:27   #31
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Acid Bekijk bericht
Noem me conservatief of ouderwets, maar ik had er moeite mee dat men het huwelijk en het adoptierecht, iets wat traditioneel was voorbehouden voor partners van verschillend geslacht, openstelde voor homo's.

Maar het zou onmenselijk zijn om de klok te willen terugdraaien en om hen deze verworven rechten weer af te nemen. .

Ik ben het ermee eens dat je moeilijk koppels die een kind geadopteerd hebben dat kind kan afpakken. Daartegenover staat bij mij wel het kind centraal en gezien o/h moment de vraag naar adoptiekinderen >>>>>> het aanbod zijn er vast wel genoeg liefdevolle heterokoppels te vinden.

I.e. ik ben voorstander van het afschaffen van die wet, zij het natuurlijk dat eventuele adopties die plaatsvonden tijdens deze wet niet teruggedraaid kunnen worden. Als een nieuwe wet specifieert dat homo's enkel in aanmerking komen als er geen geschikt heterokoppel kan gevonden worden mogen van mij homo's adopteren. Alles is beter dan een staatsopvoeding/weeshuis.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2006, 19:36   #32
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

Maar waarom denken jullie nu allemaal dat een kind niet normaal kan opgroeien in een gezin met twee vaders/moeders??

Maar om heel eerlijk te zijn, is het zelfs grof om te zeggen dat je tegenstander bent van de homo-adoptiewet, want tenzij je er ook wetenschappelijke studies kan naast leggen, volstaat een mening niet om iemand een fundamenteel recht te ontzeggen!

Je kan zo ook van mening zijn dat holebi's geen leerkrachten mogen zijn in het onderwijs, maar dat betekent nog niet dat je ze daarom ook een job moet ontzeggen.

Laatst gewijzigd door gsus : 9 mei 2006 om 19:37.
gsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 07:06   #33
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar waarom denken jullie nu allemaal dat een kind niet normaal kan opgroeien in een gezin met twee vaders/moeders??
.
Ik zeg niet dat het niet kan, ik zeg wel dat volgens mij de kansen beter zijn bij een heterogezin. Dat kind zal bvb wel héél erg snel geconfronteerd worden met het feit dat de ouders niet de natuurlijke ouders zijn, en voor veel kinderen is die ontdekking behoorlijk traumatisch.

Citaat:
Maar om heel eerlijk te zijn, is het zelfs grof om te zeggen dat je tegenstander bent van de homo-adoptiewet, want tenzij je er ook wetenschappelijke studies kan naast leggen, volstaat een mening niet om iemand een fundamenteel recht te ontzeggen!
.
Ik vind kinderen adopteren geen fundamenteel recht.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 10:16   #34
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Frankrijk liet adoptie door lesbische koppels toe maar niet door mannen (ook democratisch)... je bent dus alle Fransen aan het uitlachen, wat nogal 'plomp' overkomt in zulk een delicate discussie ...
Neen, ik vind dat zelf volstrekt kant noch wal raken, maar ik leg mij neer bij de keuze van de Franse meerderheid.
leve de manmanman club
Oud 13 mei 2006, 10:32   #35
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Homofilie is en blijft een vreselijke ziekte!
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2006, 11:41   #36
bob.
Provinciaal Statenlid

bob.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Allé daar gaan we weer, het is een afwijking..... kun je dat dan eens te meer eens aantonen?
------------

hier begrijp ik iets niet.
Het is geweten dat de ferventste voorstanders van heel dat holibi geflikker de partijen Groen! en SP.a zijn.
Het is geweten dat veel holibi's om die reden op die partijen stemmen.
Tegelijkertijd zijn het nu net die partijen die uitblinken in werving van kiezers (islamieten) die er zo mogelijk nog een fanatiekere anti-homosexuele mening op nahouden dan die van het Vlaams Belang.
Van ambivalentie gesproken nietwaar.

Wat betreft het aantonen van die afwijking;
Nu los van het feit dat de natuur het eigenlijk wel helemaal anders in elkaar heeft geknutseld en bedoeld, ....je weet wel...., mannelijk en vrouwelijk dier zorgen voor de continuiteit van de species, werd onlangs wetenschappelijk aangetoond dat wie een holibi ouder heeft , een grote kans maakt om van hetzelfde laken een broek te krijgen, dus er is al een genetisch overdraagbaar aspect geconstateerd.
Recent werd tevens vastgesteld dat bepaalde genen van holibi's een zekere afwijking aantonen.
Dus dan kan er toch met vrij grote zekerheid worden gezegd dat homosexualiteit een afwijking is.

Als morgen de farma industrie een medicijn ontwikkelt dat als bij wonder en toverslag de homosexualiteit doet verdwijnen, dan denk ik niet dat er nog zoveel gayparades zouden gehouden worden.
Die artificiële trots van holibi te zijn zou snel plaats maken voor het gevoel van normaal te zijn.
Kwestie van een kat een kat te noemen

At your service

Laatst gewijzigd door bob. : 13 mei 2006 om 12:04.
bob. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2006, 12:36   #37
bartje
Minister-President

Standaard

Hmmm het is algemeen geweten dat de VLD het ook altijd bijzonder goed bij de holebi's; een enquête heeft onlangs uitgewezen dat ze het populairst zijn bij de holebibevolking weliswaar op de voet gevolgd door SP.a.

Ook de Groenliefde van de holebi's is serieus aan het afkalven, nu zijn ze zelfs net iets minder groot dan het VB.
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2006, 12:36   #38
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion Bekijk bericht
Homofilie is en blijft een vreselijke ziekte!
Bewijzen graag.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
Oud 13 mei 2006, 12:36   #39
kingtiger
Banneling

kingtiger's schermafbeelding

Standaard homohuwelijk

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Iedere gezonde, fatsoenlijke partij wijst homoseksualiteit af, omdat het een afwijking betreft. Het huidige regime wil juist die afwijking als de norm maken.

Ik geeft het Vlaams Belang groot gelijk met hun standpunt.
Goed gezegd.Homosexualiteit is een tegennatuurlijke afwijking en mag geen enkele vorm van officiele erkenning krijgen.
kingtiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2006, 12:48   #40
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
Goed gezegd.Homosexualiteit is een tegennatuurlijke afwijking en mag geen enkele vorm van officiele erkenning krijgen.
Maar yeah ondertussen gaat die gelijkschakeling altijd maar beter en beter hé; maar er is uiteraard zoals ik in een andere topic aangehaald heb nog werk aan de winkel.

MAar tja bewijzen dat het een ziekte is, tegennatuurlijk, afwijking, daar blijft het natuurlijk op wachten????

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be