![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Schepen
|
![]() jep mijn domheid en die van alle landen die afgestapt zijn van kolonisatie zonder reden
www.turrokaansbelang.blogspot.com De uitleg van de kippen over de wereld, berust op een "verkregen methode van denken." Dat betekent dat zij op de manier denkt die haar is aangeleerd of, minder aangenaam, de manier waarop zij is geïndoctrineerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vindt u dat nu serieus zélf een argument? U blijft steeds maar dezelfde premisse herhalen. het gaat om redeneren en feiten, mijn beste. Blijkbaar slaagt u er zelfs niet in dat te beseffen. Mijn medeleven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een andere mogelijkheid is ook dat het Afrikaans land zich vrijwillig onder curatele van een Fosterland plaatst. Dan mag het Fosterland opdraaien voor de kosten maar verliest toch geleidelijk de controle en alles is terug bij "AF". Een beter senario is zoals in 'the mouse roared'. Zij verlaren ons de oorlog, wij riposteren , zij gaan bewust lopen, wij winnen, bezetten en doen wat er te doen valt. Als het om uitbuiting gaat hebben we geen kolonisatie nodig, dat kan zo ook.
![]() |
![]() |
#25 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Ik heb voor een tijdje eens gelezen dat zekere veel aanhangers tellende sektes heelder gebieden opkopen in Afrika.Terreinen zo groot als Belgische provincies, waar die gewoon privé- eigenaar van worden.Dat is al een soort kolonisatie eigenlijk, maar ik weet niet of de bevolking er wel bij vaart...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik wacht nog steeds op hetgeen u precies simplistisch vindt en waarom. PS dat 'wachten' is slechts figuurlijk bedoeld. Ik weet dat u er toch niet in zult slagen. hihi |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
owkeej we hebben het hier over kolonisatie, mijn vrind, kolonisatie. niet een 'soort' kolonisatie ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Pas als het hier totaal vervuild is. Maar men moet dan wel ophouden om in Afrika allerlei smeerlapperij te gaan dumpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() waarom denkt gij dat ze aan die landen de onafhankelijkheid gegeven hebben? Omdat ze tijdens de kolonisatie te goed verzorgt werden.En door die goede verzorging werden ze te talrijk daar.D�*�*rom zijn ze onafhankelijk nu. Nu zijn er terug ziektes en veel mensenleven eisende oorlogen, en word hun aantal minder snel groot.Maar de rijkdommen, die zijn nog steeds in dezelfde handen , wees daar maar zeker van.En dat zijn géén zwarte , of bruine, afrikanen handen. Dat is echt niet uit domheid dat de westerse mogendheden daar weggegaan zijn.Hun afwezigheid is enkel schijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() Neem dat er enige stabiliteit komt door neo -kolonisatie,(en de nodige toestemming van het desbetreffende land)dat de nodige infrastructuren zoals wegen,ziekenhuizen en dergelijke tot de mogelijkheden behoren, en dat men onder begeleiding zelfs tot een vorm van economie komt,om kort te zijn we zorgen ginder voor meer welvaart.
Vraag is willen ze dat wel? Zolang potentaten of veredelde generaals,warlords of dergelijken ginder de macht uitmaken door het volk onder de knoet te houden en uit te buiten zal daar dus niet veel van in huis komen. Voorts zit je met verdragen die internationaal gelden en hebben meerdere landen zekere intresten in die gebieden. Als je ziet dat zelfs UNO-troepen niet mogen ingrijpen in die gebieden,kan je er van op aan dat zoiets niet vanzelf zal gaan. Voorts is uit vorige kolonisaties gebleken dat er dan wel enige vorm van beschaving zoals bebouwing,landbouw,onderwijs,geneeskunde en dergelijke tot ontwikkeling gekomen zijn,maar dan waren de winsten van de koloniserende landen navenant. Nu zou het meer zijn om het vluchtelingenprobleem aan te pakken en zou het pakken geld kosten om dit op zo een niveau aan te pakken. Internationale hulp en gedegen leiders,die hun land en hun onderdanen vooraan zetten zouden al een goede stap in de richting zijn.