![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Vreemdeling
|
![]() Geachte,
Dit soort taalgebruik kan niet door de beugel! Gelieve de discussie inhoudelijk en op een respectvolle manier te voeren! Mvg, Diatonos Laatst gewijzigd door Diatonos : 10 mei 2006 om 18:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vaticaan steunt kerkasiel
De pauselijke nuntius, de diplomatieke vertegenwoordiger van het Vaticaan in ons land, steunt volop de bisschoppen in hun asielacties. Dat laat hij via zijn secretariaat weten aan De Morgen. "De kerk heeft altijd de zijde gekozen van de zwaksten. Dit probleem verdient een politieke oplossing." Het kerkasiel staat donderdag hoog op de agenda van de Belgische bisschoppenconferentie. De kerk beseft dat de patstelling niet lang meer kan duren. De Belgische bisschoppen krijgen vanwege de Heilige Stoel alvast een stevig duwtje in de rug. De pauselijke nuntius heeft zich volledig achter de kerkasielacties geschaard. Het is hoogst uitzonderlijk dat een nuntius zich publiekelijk uitspreekt. Vaticaanse diplomaten zijn doorgaans mediaschuw. De Duitse aartsbisschop Karl-Josef Rauber behartigt sinds drie jaar de belangen van de Heilige Stoel in ons land. De nuntius is ook de eerste verbindingsman tussen de paus en de lokale Belgische kerk. De diplomaat rapporteert aan het Vaticaan over wat er op het terrein gebeurt en via hem krijgen de bisschoppen inzage in officiële Vaticaanse documenten. De vele acties van vluchtelingen in kerken overal te lande zijn het Vaticaan niet ontgaan. Terwijl de kritiek op de acties vooral in politieke hoek aanzwelt, zal de nuntius een positief rapport sturen naar Rome. "De kerk heeft altijd de zijde gekozen van de zwaksten", laat hij officieel aan de krant weten. "De acties zijn humanitair, terwijl de oplossing van de politici moet komen." Omdat er volgens hem inzake het kerkasiel geen conflict is tussen 'kerk' en 'staat', in concreto tussen de Heilige Stoel en België, wou hij geen verdere commentaar geven. De woordvoerder van kardinaal Danneels, Hans Geybels, vindt de steun van de nuntius "een positief signaal". Toch beseffen de bisschoppen dat de patstelling niet lang meer kan duren. "De oplossing kan niet enkel van de Belgische kerk komen", zegt Geybels. De bisschoppen krijgen voor hun acties zowel applaus als kritiek, ook intern. Mensen aan de rechterzijde van het spectrum hebben het er moeilijk mee. Mandatarissen in en rond het Vlaams Belang richtten alvast de nieuwe drukkingsgroep Christelijk Vlaanderen op, specifiek om tegen het kerkasiel te ageren. Zo schreef publicist Paul Beliën, de man van Alexandra Colen (Vlaams Belang), op zijn webstek The Brussels Journal dat "Allah de katholieke kerk overneemt in België". |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jan van de Berghe moet zich stillaan beginnen afscheuren...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() Vooral de kerkbezetters jagen ons op huisvestingskopsten, en hongestakers zijn de grote slokoppen die ons land leegroven.
OP simpele en onozele praat is er geen monopolie, zoals ik hierboven aantoon |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk is het goed, het moest aangemoedigd worden, we sparen er gesloten asielcentra mee uit. Wie de kerk verlaat oppakken en terugsturen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() We moeten onze bezette heiligdommen bestormen en ontruimen.
Iedereen die een initiatief mocht hebben in deze zin vraag ik uitdrukkelijk mij daarover in te lichten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat bedoeld U juist?
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Parlementslid
|
![]() ik steun deze actie NIET!
de priesters hebben toch meestal al thuis een hele zwerm negerinnen zitten dus het kan me geen reet schelen. Maar ik begrijp wel de gelovige hun reactie. Laatst gewijzigd door Revolutie : 10 mei 2006 om 15:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarvoor dienen kerken nu wel?
Toch niet om de bidden zeker? ![]() Ze zouden er heidense tempels van moeten maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#36 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Neem zelf het initiatief of ben je te laf?
![]() |
#37 |
Burger
|
![]() Bwa mijn initiatief, is goedkoop en simpel. , nl niets doen , vroeg of laat begint er daar toch weer ene met een hongerstaking , en mijn initiatief gaat verder, gewoon niets blijven doen , en dat ontbindend lijk zal de rest wel afhandelen .
Maar ja als het dan weer zo wijt is, geeft laffe blanke man weer toe , yup op dat vlak zijn we idd wel laf ![]() Laatst gewijzigd door Diatonos : 10 mei 2006 om 18:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#39 |
Burger
|
![]() Was de 2de slimste . En toch een goed initiatief?? of niet soms??? is perfect haalbaar hoor , mja ik vond mijn eerste idee, nl die brandgranaat nogal duur uitvallen, zie je.
En Smileys zijn nog altijd 'legaal' ![]() Damn, dat ziet er hier mij een leuk forum uit, allemaal extremistjes onder elkaar , flame �* volonté, kga me hier 'thuisvoelen' . En ja, voor je het in je hoofd moest halen , de rest van mijn klas, inclusief mij, doppen niet!!! Smileys zijn inderdaad legaal, maar u moet er ook niet mee overdrijven... Mvg, Diatonos. Laatst gewijzigd door Diatonos : 10 mei 2006 om 18:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |