Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2006, 15:35   #21
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

De rede dat Iran een antiwesters islamofascistisch regime heeft dat beter geen kernwapens in zijn bezit krijgt heeft natuurlijk niks met de zaak te maken. neen het gaat'm om natuurlijk om beursperikelen en de dollar. Daarvoor gaan ze oorlog voeren volgens oliepiek en co.

Domheid kent geen grenzen.

Zeg oliepiek. Zou het niet zo kunnen zijn dat ze na de Iraakse ook de Iraanse olie willen inpikken. Da zijt ge nog vergeten te vertellen.

Laatst gewijzigd door smiley : 10 mei 2006 om 15:40.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 11:18   #22
deJos
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Omdat ze het op de radio en tv omroepen is het niet waar?
Wat ze dus ook mogen beweren op radio of tv ook al is het de waarheid, het is volgens u nooit waar.
Het is niet dat het nooit waar is, het is gewoon de halve waarheid. Het gaat niet enkel om kernwapens. Er is vanalles meer aan de gang, maar daar horen we niets over. Het feit dat diplomatie stilgevallen is vanwege die kernwapens zegt al genoeg eigenlijk. Er is iets ander, maar daar wil het westen niet over praten. M.a.w., die kernwapens zijn een excuus.

Citaat:
Dat Iran al 19 jaar in het geniep bezig was met nucleaire technologie, dat ze de wereld belogen hebben dat veegt u gewoon van tafel. Als het hen alleen maar te doen was om vreedzame doeleinden waarom het dan 19 jaar lang verzwijgen ?
Je spreekt je zelf hieronder tegen:

Citaat:
En dat Israel van de kaart moet worden geveegd dat was zeker maar om te lachen.
Waarom zouden ze 19 jaar lang hun plannen stilhouden, om dan plots zomaar toe te geven wat ze van plan zijn?

Lees mijn vorige post nog maar eens goed: Ze zijn de Iraniers uit hun kot aan het lokken. Als er dan zo'n uitspraken uitkomen moet je niet gaan verschieten. Duwen en dan verschieten als er teruggeduwd wordt zeker? Nee nee, het is duwen en verwachten dat men teruggeduwd wordt.

Begrijp je een beetje wat ik bedoel? Het is niet altijd even gemakelijk ideeën te verwoorden.

Ik begrijp ook dat de wereld niet altijd rooskleurig is en dat er soms geen andere keuze is dan geweld (lees: oorlog). Maar systematisch naar geweld grijpen en dialoog wijgeren (zoals de VS dat al jaren doet) zal ik nooit kunnen steunen.
deJos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 11:25   #23
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek Bekijk bericht
De echte reden achter de als gek voorthollende crisis rond Iran's nucleaire ambities is uiteraard niet die nucleaire ambitie zelf, maar het feit dat het land volgende week de eerste oliebeurs in Euro's opent.
[SIZE=2]
Het gepraat over nucleaire proliferatie is maar een maskerade:
[/SIZE]

De aanval op Irak is trouwens op hetzelfde gegeven gebaseerd. Saddam Hussein wilde als eerste zijn olie in €uros laten noteren. En dat is een gigantisch gevaar voor de V.S.

Iran doet nu hetzelfde, en bedreigt daarmee de economische dominantie van de V.S. De dollar houdt dan immers op de wereldreserve te zijn. En dat is voor de V.S. gewoon ondenkbaar.

Dus liever het denkbare ondernemen -- een paar tactische nukes op Iran -- in plaats van het ondenkbare te riskeren.
Zalig de simpelen van geest. Je houdt het niet voor welke mogelijk welke wilde fantasiën sommigen toch hebben.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 11:47   #24
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deJos Bekijk bericht
Het is niet dat het nooit waar is, het is gewoon de halve waarheid. Het gaat niet enkel om kernwapens. Er is vanalles meer aan de gang, maar daar horen we niets over. Het feit dat diplomatie stilgevallen is vanwege die kernwapens zegt al genoeg eigenlijk. Er is iets ander, maar daar wil het westen niet over praten. M.a.w., die kernwapens zijn een excuus.

Je spreekt je zelf hieronder tegen:

Waarom zouden ze 19 jaar lang hun plannen stilhouden, om dan plots zomaar toe te geven wat ze van plan zijn?

Lees mijn vorige post nog maar eens goed: Ze zijn de Iraniers uit hun kot aan het lokken. Als er dan zo'n uitspraken uitkomen moet je niet gaan verschieten. Duwen en dan verschieten als er teruggeduwd wordt zeker? Nee nee, het is duwen en verwachten dat men teruggeduwd wordt.

Begrijp je een beetje wat ik bedoel? Het is niet altijd even gemakelijk ideeën te verwoorden.

Ik begrijp ook dat de wereld niet altijd rooskleurig is en dat er soms geen andere keuze is dan geweld (lees: oorlog). Maar systematisch naar geweld grijpen en dialoog wijgeren (zoals de VS dat al jaren doet) zal ik nooit kunnen steunen.

[SIZE=2]Smiley: Dat men het antiwesterse amerika/israelhatende Iraanse regime weg wil sinds de val van de sjah weet iedereen. Dat wil niet zeggen dat men daarom de dreiging van een kernwapen nu als een excuus gebruikt om het regime te kunnen omverwerpen. Er zijn tekenen genoeg die erop wijzen dat zij in het bezit wille nraken van een kernwapen.
Feiten zijn.

1) Het olierijke Iran heeft kerntechnologie helemaal niet nodig om aan zijn energiebehoeften te voorzien.
2) Zoals reeds vermeld, het ondergronds in het geheim werken werpt vraagtekens op. Ze hebben gelogen.
3) Ze hebben het voorstel van de Russen om de verrijking van uranium aan hen over te laten afgewezen. Indien ze dit hadden geaccepteert was het probleem opgelost.
4) Ze hebben nu reeds voldoende (5%) uranium verrijkt voor burgelijke doeleinden, voor kernenergie. Waarom blijven ze dan nog doorgaan met het verrijken van uranium? 90% hebben ze nodig voor een atoomwapen.

[/SIZE]Waarom zouden ze 19 jaar lang hun plannen stilhouden, om dan plots zomaar toe te geven wat ze van plan zijn? Lees mijn vorige post nog maar eens goed: Ze zijn de Iraniers uit hun kot aan het lokken. Als er dan zo'n uitspraken uitkomen moet je niet gaan verschieten. Duwen en dan verschieten als er teruggeduwd wordt zeker? Nee nee, het is duwen en verwachten dat men teruggeduwd wordt.

[SIZE=2]Smiley: Zeggen dat ze Israel van de kaart willen vegen is niet hetzelfde als zeggen dat ze aan een atoomwapen aan het werken zijn. Dat ze Israel van de kaart willen dat weten we al lang, net zoals men dit terreurgroepen zoals Hamas en de Islamitische Jihad ook al hebben horen zeggen. Ze willen 'de israeliers terug in zee drijven'. Helemaal geen nieuw feit enkel maar een herhaling van wat men al wist. Het nieuwe feit is de dreiging dat jihadis in het bezit zouden raken van een kernwapen.

[/SIZE]Begrijp je een beetje wat ik bedoel? Het is niet altijd even gemakelijk ideeën te verwoorden. Ik begrijp ook dat de wereld niet altijd rooskleurig is en dat er soms geen andere keuze is dan geweld (lees: oorlog). Maar systematisch naar geweld grijpen en dialoog wijgeren (zoals de VS dat al jaren doet) zal ik nooit kunnen steunen.

[SIZE=2]Smiley: Ik snap best wat je bedoelt. En ik weet dat de Amerikanen berichtgeving gemanipuleert hebben om de aanval in Irak mogelijk te maken omdat ze Saddam koste wat het kost weg wilden maar ik ben er helemaal niet rauwig om dat saddam weg is. Ze hebben zich alleen misrekend met de islamfanaten die een oprichting van een democratie in Irak helemaal niet zien zitten. Wat de islamfanaten in Iran betreft. Ik vrees wel degelijk dat zij aan een atoomwapen aan het werken zijn. En een islamfanaat met een atoomwapen is een nachtmerrie.
[/SIZE]

Laatst gewijzigd door smiley : 11 mei 2006 om 11:48.
Oud 11 mei 2006, 12:54   #25
deJos
Vreemdeling

Standaard

Smiley, ik zie dat je inderdaag deftig nagedacht hebt over de kwestie.

Even wat meer to the point, als je wilt:

Mijn mening is dat men verkeerd bezig is. Men zou beter overleg hebben met de zogenaamde terreur landen. Een open dialoog. Zaken met hen doen. Met hen omgaan zodat ze zouden zien dat wij, de westerlingen, niet zo "evil" zijn.
Het doel zou eigenlijk zijn: tot een situatie komen waar niemand zich door een ander bedreigd voelt omdat iedereen elkaar vertrouwt.
Door open, respectvol en zelfs vriendelijk te zijn met hun leiders, en deze landen hun economie te herwarderen door er gewoon zaken mee te doen. Niet dreigen, maar aaien.

Jij stelt voor, als ik het goed voorheb, om deze mensen uit te roeien?

edit: ik vraag dus eigenlijk wat het doel is dat je zou willen bereiken

Laatst gewijzigd door deJos : 11 mei 2006 om 12:56.
deJos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 13:16   #26
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deJos Bekijk bericht
Smiley, ik zie dat je inderdaag deftig nagedacht hebt over de kwestie.

Even wat meer to the point, als je wilt:

Mijn mening is dat men verkeerd bezig is. Men zou beter overleg hebben met de zogenaamde terreur landen. Een open dialoog. Zaken met hen doen. Met hen omgaan zodat ze zouden zien dat wij, de westerlingen, niet zo "evil" zijn.
Het doel zou eigenlijk zijn: tot een situatie komen waar niemand zich door een ander bedreigd voelt omdat iedereen elkaar vertrouwt.
Door open, respectvol en zelfs vriendelijk te zijn met hun leiders, en deze landen hun economie te herwarderen door er gewoon zaken mee te doen. Niet dreigen, maar aaien.

Jij stelt voor, als ik het goed voorheb, om deze mensen uit te roeien?

[SIZE=2]Smiley: U wil dus net als chaimberlin destijds met de Nazis in overleg gaan ? U kent het resultaat.
U zou met Osama Bin Laden en co in overleg willen gaan? Weet met wat en met wie u te maken hebt. Het enige wat de aanslagen van osama en co kan stoppen is u onderwerpen aan de islam. Elke andere vredesregeling is onislamitisch.

[/SIZE]Het doel zou eigenlijk zijn: tot een situatie komen waar niemand zich door een ander bedreigd voelt omdat iedereen elkaar vertrouwt.

[SIZE=2]Smiley: Het is de koran zelf die voor het wantrouwen en voor de paranoia van moslims tegenover niet-moslims zorgt. Een ware moslim kan onmogelijk een niet-moslim vertrouwen. De koran zegt dat niet-moslims allemaal leugenaars zijn en Najis, vuiligheid. [/SIZE]

Smiley: De islam aaien is wat de politiek correcten nu aan het doen zijn. Het is fout de islam te aaien. U versnelt zo alleen maar uw uiteindelijke onderwerping. Een roofdier dat op het punt staat u te verzwelgen aait men niet.

[SIZE=2]
[/SIZE]Jij stelt voor, als ik het goed voorheb, om deze mensen uit te roeien?

[SIZE=2]Smiley: Het doel is samen met ex-moslims de vernietiging van de islam, niet van de mensen. De islam vernietigen via de pen dus daar vallen geen doden onder tenzij de schrijver zelf door de aanhangers van de 'religion of peace'. De waarheid over de islam schrijven tegen de islampromotors en politiek correcten in. De huidige aanpak (migranten/integratiepolitiek + mond houden uit respect voor de islam, geen kritiek meer durven uiten, geen afbeeldingen meer durven publiceren in kranten van rotprofeet mo omdat de lieverdjes anders gewelddadig worden en aan het moorden slaan enz. enz.) is de verkeerde aanpak. Men moet juist de confrontatie met de islam aangaan. Elke andere aanpak is hetzelfde als capituleren voor de islam.

[/SIZE]

Laatst gewijzigd door smiley : 11 mei 2006 om 13:21.
Oud 11 mei 2006, 14:21   #27
Webcrusader
Provinciaal Statenlid

Webcrusader's schermafbeelding

Standaard OK, wat zouden jullie doen om Iran te doen luisteren?

Alle discussies hierboven ten spijte... geeft niemand goede suggesties/alternatieven voor de westerse onderhandelaars...
Iran wil niet luisteren, blijft provoceren... men zal nog 6 maanden 'onderhandelen': geef eens suggesties om op diplomatieke wijze Iran te overtuigen om geen kernwapens te ontwikkelen en geen uranium meer te verrijken en geen oorlogstaal meer te spreken tav Israël?
En wat is uw alternatief voor geweld na die 6 maanden?
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking.
De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam.

''
Webcrusader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2006, 11:40   #28
SpaceRunner
Burger

SpaceRunner's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Webcrusader Bekijk bericht
Alle discussies hierboven ten spijte... geeft niemand goede suggesties/alternatieven voor de westerse onderhandelaars...
Iran wil niet luisteren, blijft provoceren... men zal nog 6 maanden 'onderhandelen': geef eens suggesties om op diplomatieke wijze Iran te overtuigen om geen kernwapens te ontwikkelen en geen uranium meer te verrijken en geen oorlogstaal meer te spreken tav Israël?
En wat is uw alternatief voor geweld na die 6 maanden?
Goed punt. Ik heb zelf m'n hoofd over liggen breken en eerlijk gezegd ik heb er voorlopig nog geen gevonden want diplomatiek weten we toch dat Iran een spelletje blijft spelen. Ze willen wel praten maar over wat? De verrijking zetten ze niet stil, tja. Heeft praten dan nog wel zin?

Maar als er militair wordt ingegrepen moet je ook voorbereid zijn op mogelijke gevolgen daarvan op korte én lange termijn en ik heb ergens het gevoel dat de VS het laatste weleens uit het oog durft verliezen, getuige Irak.
SpaceRunner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2006, 12:35   #29
oliepiek
Banneling

oliepiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Zalig de simpelen van geest. Je houdt het niet voor welke mogelijk welke wilde fantasiën sommigen toch hebben.
Ach, de analisten die ik citeer zijn gerespecteerde, verstandige mensen die al jaren om hun kennis en inzicht worden geprezen, omdat ze het ook steeds bij het rechte eind blijken te hebben (blijkt achteraf steeds; zoals tijdens de Iron Contragate of de Noriega affaire.)

Ik hou me tenminste niet bezig met hilarische fantasieën over de Nieuwe Wereld Orde of de conspiracy theories rond 9/11. Dus wie is er zalig en zielig van geest?

Intussen weet iedereen dat de aanval op Irak gemotiveerd werd door Saddam's beslissing de petro-euro te lanceren. Stafmedewerkers van het Witte Huis hebben dat zelfs toegegeven.

We spreken in het geval van Iran's euro-petrobeurs niet over een conspiracy, maar gewoon over een eenvoudig economisch feit. Er is niemand in de VS die dat verbergt voor de buitenwereld, er wordt openlijk over gepraat.

Je schiet dus op het verkeerde schijfje.

Ga nu nog een beetje over de Nieuwe Wereld Orde schrijven. Daar ben je goed in.
oliepiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2006, 14:52   #30
tony p
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik hou me tenminste niet bezig met hilarische fantasieën over de Nieuwe Wereld Orde of de conspiracy theories rond 9/11. Dus wie is er zalig en zielig van geest?
Ik houd mij ook niet bezig met die conspiracy theorieën over 9/11.
Sommigen beweren zelfs dat ene Osama Bin Laden erachter zat...

Voor de rest: interessante bronnen over de euro-oliebeurs

Laatst gewijzigd door tony p : 12 mei 2006 om 14:52.
tony p is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2006, 15:15   #31
NapalmBenny.
Burger

Standaard

Voor elke dode irakees een vat olie??? Hmmmn, positief of negatief???
NapalmBenny. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 23:33   #32
tony p
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Poetin wil olie in roebel gaan verhandelen: http://en.rian.ru/russia/20060510/47932818.html
Citaat:
In an effort to promote the national currency, the president called for the establishment of a ruble-denominated oil and natural gas stock exchange in Russia.

"The ruble must become a more widespread means of international transactions. To this end, we need to open a stock exchange in Russia to trade in oil, gas, and other goods to be paid for in rubles," he said.
Oud 24 mei 2006, 00:25   #33
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

het dollartje komst steeds meer onder druk te staan.

De wereld zal spoedig de USA tekorten niet meer willen financieren de amerikanen leven al lang boven hun stand, wat alleen mogelijk was door de dollar als ankermunt van de wereldhandel.

Als dat in elkaar stort, zijn de gevolgen niet te overzien.

PS : zowat alle grote oorlogen hebben een economische oorsprong...

Niet bepaald rooskleurig.
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2006, 19:05   #34
tony p
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Iraanse oliebeurs bijna open:

Citaat:
TEHRAN, June 5 (UPI) -- The Iranian Oil Bourse is in its final stages, Iran's Fars news agency reported Monday.

According to the Fars report, the board of directors of the International Bourse Co., which is charged with establishing the bourse, will review the final draft of the articles of association of the Iranian bourse this week.

The International Bourse Co. was registered last month, with an initial capital of $2,000, and is charged with setting up the Iranian Oil Bourse on Kish Island. The IBC is owned by the National Iranian Oil Co., which has an 80 percent stake, and by with Kish Free Zone Organization and the Mostaz'afan and Janbazan Foundation, each of which hold 10 percent stakes.

Once the IBC finalize the draft, the articles of association will be sent to the body in charge of securities for review.

The bourse will be established in phases; following discussions of the first phase, rules and bylaws involving the establishment, running, equipping and opening of the bourse will be negotiated.

Laatst gewijzigd door tony p : 7 juni 2006 om 19:06.
Oud 7 juni 2006, 19:12   #35
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik weet al waar ik m'n kortetermijngeld ga insteken
Oud 7 juni 2006, 20:01   #36
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Een enkeling ziet het Russische gevaar... We worden totaal afhankelijk van Rusland... En als die gewezen KGB chef met een vingerknip Rusland terug tot de onmenselijkheid, dus communisme, omvormt, zitten we hier met de gebakken peren...

Maar ja, communisme is goed voor de mensen...

En Oliekomiek gaat natuurlijk een belangrijke job krijgen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2006, 22:07   #37
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Kan iemand ondertussen misschien HIER nog even antwoorden want nu weet ik zelf dus niet of er nu van dat van die oliebeurs iets aan is of niet...
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2006, 05:36   #38
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De echte reden achter de als gek voorthollende crisis rond Iran's nucleaire ambities is uiteraard niet die nucleaire ambitie zelf, maar het feit dat het land volgende week de eerste oliebeurs in Euro's opent.
[SIZE=2]
Het gepraat over nucleaire proliferatie is maar een maskerade:

[/SIZE]
De aanval op Irak is trouwens op hetzelfde gegeven gebaseerd. Saddam Hussein wilde als eerste zijn olie in €uros laten noteren. En dat is een gigantisch gevaar voor de V.S.

Iran doet nu hetzelfde, en bedreigt daarmee de economische dominantie van de V.S. De dollar houdt dan immers op de wereldreserve te zijn. En dat is voor de V.S. gewoon ondenkbaar.

Dus liever het denkbare ondernemen -- een paar tactische nukes op Iran -- in plaats van het ondenkbare te riskeren.
Dus voor volgende week gaan ze iran nuken zodat ze niet op de beurs geraken?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2006, 01:38   #39
willem1940NLD

Standaard

JA ik denk dat Iran zelf atoombommen wil maken maar JA ik denk óók dat zowel in Iran als in Irak OLIEbelangen meespelen.

Oorlog is gruwelijk.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2008, 15:46   #40
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Iraanse euro-oliebeurs opent bij herdenking Islamistische revolutie!

Bekijk die timeline op wikipedia eens. Dat is nu toch al een tijdje dat men die beurs aankondigd maar er komt maar niks van. Nu zou de Iraanse minister van financieen aangekondigd hebben dat IOB bij de herdenking van de Islamitische revolutie in Iran(over enkele dagen), van start zal gaan.
Citaat:
Iran Oil Bourse to deal blow to dollar
Fri, 04 Jan
Iran's Finance Minister Davoud Danesh-Jafari
The long-awaited Iranian Oil Bourse, a place for trading oil, petrochemicals and gas in various non-dollar currencies, will soon open.

Iran's Finance Minister Davoud Danesh-Jafari told reporters the bourse will be inaugurated during the anniversary of the Islamic Revolution (February 1-11) at the latest.

"All preparations have been made to launch the bourse; it will open during the Ten-Day Dawn (the ceremonies marking the victory of the 1979 Islamic Revolution in Iran)," he said.
http://www.presstv.ir/detail.aspx?id...onid=351020103
http://www.energybulletin.net/12125.html
Ramón Gitannes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be