![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De rede dat Iran een antiwesters islamofascistisch regime heeft dat beter geen kernwapens in zijn bezit krijgt heeft natuurlijk niks met de zaak te maken. neen het gaat'm om natuurlijk om beursperikelen en de dollar. Daarvoor gaan ze oorlog voeren volgens oliepiek en co.
![]() Domheid kent geen grenzen. Zeg oliepiek. Zou het niet zo kunnen zijn dat ze na de Iraakse ook de Iraanse olie willen inpikken. Da zijt ge nog vergeten te vertellen. ![]()
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 10 mei 2006 om 15:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Lees mijn vorige post nog maar eens goed: Ze zijn de Iraniers uit hun kot aan het lokken. Als er dan zo'n uitspraken uitkomen moet je niet gaan verschieten. Duwen en dan verschieten als er teruggeduwd wordt zeker? Nee nee, het is duwen en verwachten dat men teruggeduwd wordt. Begrijp je een beetje wat ik bedoel? Het is niet altijd even gemakelijk ideeën te verwoorden. Ik begrijp ook dat de wereld niet altijd rooskleurig is en dat er soms geen andere keuze is dan geweld (lees: oorlog). Maar systematisch naar geweld grijpen en dialoog wijgeren (zoals de VS dat al jaren doet) zal ik nooit kunnen steunen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
[SIZE=2]Smiley: Dat men het antiwesterse amerika/israelhatende Iraanse regime weg wil sinds de val van de sjah weet iedereen. Dat wil niet zeggen dat men daarom de dreiging van een kernwapen nu als een excuus gebruikt om het regime te kunnen omverwerpen. Er zijn tekenen genoeg die erop wijzen dat zij in het bezit wille nraken van een kernwapen. Feiten zijn. 1) Het olierijke Iran heeft kerntechnologie helemaal niet nodig om aan zijn energiebehoeften te voorzien. 2) Zoals reeds vermeld, het ondergronds in het geheim werken werpt vraagtekens op. Ze hebben gelogen. 3) Ze hebben het voorstel van de Russen om de verrijking van uranium aan hen over te laten afgewezen. Indien ze dit hadden geaccepteert was het probleem opgelost. 4) Ze hebben nu reeds voldoende (5%) uranium verrijkt voor burgelijke doeleinden, voor kernenergie. Waarom blijven ze dan nog doorgaan met het verrijken van uranium? 90% hebben ze nodig voor een atoomwapen. [/SIZE]Waarom zouden ze 19 jaar lang hun plannen stilhouden, om dan plots zomaar toe te geven wat ze van plan zijn? Lees mijn vorige post nog maar eens goed: Ze zijn de Iraniers uit hun kot aan het lokken. Als er dan zo'n uitspraken uitkomen moet je niet gaan verschieten. Duwen en dan verschieten als er teruggeduwd wordt zeker? Nee nee, het is duwen en verwachten dat men teruggeduwd wordt. [SIZE=2]Smiley: Zeggen dat ze Israel van de kaart willen vegen is niet hetzelfde als zeggen dat ze aan een atoomwapen aan het werken zijn. Dat ze Israel van de kaart willen dat weten we al lang, net zoals men dit terreurgroepen zoals Hamas en de Islamitische Jihad ook al hebben horen zeggen. Ze willen 'de israeliers terug in zee drijven'. Helemaal geen nieuw feit enkel maar een herhaling van wat men al wist. Het nieuwe feit is de dreiging dat jihadis in het bezit zouden raken van een kernwapen. [/SIZE]Begrijp je een beetje wat ik bedoel? Het is niet altijd even gemakelijk ideeën te verwoorden. Ik begrijp ook dat de wereld niet altijd rooskleurig is en dat er soms geen andere keuze is dan geweld (lees: oorlog). Maar systematisch naar geweld grijpen en dialoog wijgeren (zoals de VS dat al jaren doet) zal ik nooit kunnen steunen. [SIZE=2]Smiley: Ik snap best wat je bedoelt. En ik weet dat de Amerikanen berichtgeving gemanipuleert hebben om de aanval in Irak mogelijk te maken omdat ze Saddam koste wat het kost weg wilden maar ik ben er helemaal niet rauwig om dat saddam weg is. Ze hebben zich alleen misrekend met de islamfanaten die een oprichting van een democratie in Irak helemaal niet zien zitten. Wat de islamfanaten in Iran betreft. Ik vrees wel degelijk dat zij aan een atoomwapen aan het werken zijn. En een islamfanaat met een atoomwapen is een nachtmerrie. [/SIZE]
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 11 mei 2006 om 11:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Vreemdeling
|
![]() Smiley, ik zie dat je inderdaag deftig nagedacht hebt over de kwestie.
Even wat meer to the point, als je wilt: Mijn mening is dat men verkeerd bezig is. Men zou beter overleg hebben met de zogenaamde terreur landen. Een open dialoog. Zaken met hen doen. Met hen omgaan zodat ze zouden zien dat wij, de westerlingen, niet zo "evil" zijn. Het doel zou eigenlijk zijn: tot een situatie komen waar niemand zich door een ander bedreigd voelt omdat iedereen elkaar vertrouwt. Door open, respectvol en zelfs vriendelijk te zijn met hun leiders, en deze landen hun economie te herwarderen door er gewoon zaken mee te doen. Niet dreigen, maar aaien. Jij stelt voor, als ik het goed voorheb, om deze mensen uit te roeien? edit: ik vraag dus eigenlijk wat het doel is dat je zou willen bereiken Laatst gewijzigd door deJos : 11 mei 2006 om 12:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
[SIZE=2]Smiley: U wil dus net als chaimberlin destijds met de Nazis in overleg gaan ? U kent het resultaat. U zou met Osama Bin Laden en co in overleg willen gaan? Weet met wat en met wie u te maken hebt. Het enige wat de aanslagen van osama en co kan stoppen is u onderwerpen aan de islam. Elke andere vredesregeling is onislamitisch. [/SIZE]Het doel zou eigenlijk zijn: tot een situatie komen waar niemand zich door een ander bedreigd voelt omdat iedereen elkaar vertrouwt. [SIZE=2]Smiley: Het is de koran zelf die voor het wantrouwen en voor de paranoia van moslims tegenover niet-moslims zorgt. Een ware moslim kan onmogelijk een niet-moslim vertrouwen. De koran zegt dat niet-moslims allemaal leugenaars zijn en Najis, vuiligheid. [/SIZE] Door open, respectvol en zelfs vriendelijk te zijn met hun leiders, en deze landen hun economie te herwarderen door er gewoon zaken mee te doen. Niet dreigen, maar aaien. Smiley: De islam aaien is wat de politiek correcten nu aan het doen zijn. Het is fout de islam te aaien. U versnelt zo alleen maar uw uiteindelijke onderwerping. Een roofdier dat op het punt staat u te verzwelgen aait men niet. [SIZE=2] [/SIZE]Jij stelt voor, als ik het goed voorheb, om deze mensen uit te roeien? edit: ik vraag dus eigenlijk wat het doel is dat je zou willen bereiken [SIZE=2]Smiley: Het doel is samen met ex-moslims de vernietiging van de islam, niet van de mensen. De islam vernietigen via de pen dus daar vallen geen doden onder tenzij de schrijver zelf door de aanhangers van de 'religion of peace'. De waarheid over de islam schrijven tegen de islampromotors en politiek correcten in. De huidige aanpak (migranten/integratiepolitiek + mond houden uit respect voor de islam, geen kritiek meer durven uiten, geen afbeeldingen meer durven publiceren in kranten van rotprofeet mo omdat de lieverdjes anders gewelddadig worden en aan het moorden slaan enz. enz.) is de verkeerde aanpak. Men moet juist de confrontatie met de islam aangaan. Elke andere aanpak is hetzelfde als capituleren voor de islam. [/SIZE]
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 11 mei 2006 om 13:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Alle discussies hierboven ten spijte... geeft niemand goede suggesties/alternatieven voor de westerse onderhandelaars...
Iran wil niet luisteren, blijft provoceren... men zal nog 6 maanden 'onderhandelen': geef eens suggesties om op diplomatieke wijze Iran te overtuigen om geen kernwapens te ontwikkelen en geen uranium meer te verrijken en geen oorlogstaal meer te spreken tav Israël? En wat is uw alternatief voor geweld na die 6 maanden?
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking. De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam. '' |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Maar als er militair wordt ingegrepen moet je ook voorbereid zijn op mogelijke gevolgen daarvan op korte én lange termijn en ik heb ergens het gevoel dat de VS het laatste weleens uit het oog durft verliezen, getuige Irak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik hou me tenminste niet bezig met hilarische fantasieën over de Nieuwe Wereld Orde of de conspiracy theories rond 9/11. Dus wie is er zalig en zielig van geest? Intussen weet iedereen dat de aanval op Irak gemotiveerd werd door Saddam's beslissing de petro-euro te lanceren. Stafmedewerkers van het Witte Huis hebben dat zelfs toegegeven. We spreken in het geval van Iran's euro-petrobeurs niet over een conspiracy, maar gewoon over een eenvoudig economisch feit. Er is niemand in de VS die dat verbergt voor de buitenwereld, er wordt openlijk over gepraat. Je schiet dus op het verkeerde schijfje. Ga nu nog een beetje over de Nieuwe Wereld Orde schrijven. Daar ben je goed in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Sommigen beweren zelfs dat ene Osama Bin Laden erachter zat... Voor de rest: interessante bronnen over de euro-oliebeurs Laatst gewijzigd door tony p : 12 mei 2006 om 14:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Burger
|
![]() Voor elke dode irakees een vat olie??? Hmmmn, positief of negatief???
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Poetin wil olie in roebel gaan verhandelen: http://en.rian.ru/russia/20060510/47932818.html
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() het dollartje komst steeds meer onder druk te staan.
De wereld zal spoedig de USA tekorten niet meer willen financieren de amerikanen leven al lang boven hun stand, wat alleen mogelijk was door de dollar als ankermunt van de wereldhandel. Als dat in elkaar stort, zijn de gevolgen niet te overzien. PS : zowat alle grote oorlogen hebben een economische oorsprong... Niet bepaald rooskleurig. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Iraanse oliebeurs bijna open:
Citaat:
Laatst gewijzigd door tony p : 7 juni 2006 om 19:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet al waar ik m'n kortetermijngeld ga insteken
![]()
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Een enkeling ziet het Russische gevaar... We worden totaal afhankelijk van Rusland... En als die gewezen KGB chef met een vingerknip Rusland terug tot de onmenselijkheid, dus communisme, omvormt, zitten we hier met de gebakken peren...
Maar ja, communisme is goed voor de mensen... ![]() En Oliekomiek gaat natuurlijk een belangrijke job krijgen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() JA ik denk dat Iran zelf atoombommen wil maken maar JA ik denk óók dat zowel in Iran als in Irak OLIEbelangen meespelen.
Oorlog is gruwelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Iraanse euro-oliebeurs opent bij herdenking Islamistische revolutie!
Bekijk die timeline op wikipedia eens. Dat is nu toch al een tijdje dat men die beurs aankondigd maar er komt maar niks van. Nu zou de Iraanse minister van financieen aangekondigd hebben dat IOB bij de herdenking van de Islamitische revolutie in Iran(over enkele dagen), van start zal gaan. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |