![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote=redwasp;1699021]assalaam alaikum,
lieve smiley, ik vraag echt niet dat je de islam zou aannemen. ik probeer hier ook niet de uitwassen van de laatste eeuwen, zogenaamd in naam van de godsdienst van de profeet mohammed, te verdedigen. ik vraag alleen maar dat je samen met de duizenden eerlijke en vredelievende muslims, christenen, buddhisten, hindus, humanisten, atheisten, agnosticisten, accordeonisten... te werken aan vrede in de plaats van te blijven stoken. de profeet shakyamuni buddha (vzmh) leerde ons: slm, redwasp Beste redwasp, uw profeet is net het probleem. Dit was geen man van vrede. Ook de koran toont helemaal geen respect voor andersgelovigen/andersdenkenden. Ik heb geen enkel probleem met Budha. En ik stook niet. Ik waarschuw alleen de mensen voor de islam.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 10 mei 2006 om 23:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Staatssecretaris
|
![]() assalaam alaikum,
Citaat:
redwasp |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() Als islampromotors het over Mohamlmed hebben dan spreken ze over de Mohammed in de beginperiode toen hij nog geen macht had. Zodra hij echter macht gekregen had dan kregen we een andere Mohammed te zien een intolerante dictator die geen enkele tegenspraak dulde. Ten oorlog en op rooftocht trok. De lof zong over de oorlogsbuit. met vrouwen sliep waarvan hij hun man had laten vermoorden, mannen afslachtte die zich niet wilden onderwerpen en vrouwen en kinderen tot slaaf maakte, vele vrouwen had waaronder een kind van 9 en daarnaast nog sexslavinnen, een leugenaar die zijn verbintenis verbrak zodra hij sterk genoeg geworden was enz. enz.
Geen echt toonbeeld om volgen ...
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 10 mei 2006 om 23:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Staatssecretaris
|
![]() assalaam alaikum,
Citaat:
redwasp
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() ik vraag alleen maar dat je samen met de duizenden eerlijke en vredelievende muslims, christenen, buddhisten, hindus, humanisten, atheisten, agnosticisten, accordeonisten... te werken aan vrede in de plaats van te blijven stoken
Alle vredelievende moslims zouden beter ophouden zichzelf moslim te noemen. Niks om trots op te zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() in het midden van het tabernakel van de joden zou er zich een soort ring met een gleuf in het midden daarvan bevinden. en in die gleuf heeft men een haar van een bokkepoot (symbool van shaitan ) gestoken.
de joden hebben dit gedaan om shaitan symbolisch ook zijn plaats te geven binnen het geheel van de schepping. je bedoelingen zijn goed redwasp maar ook de bedoelingen van osama bin laden en hitler zijn goed. door tegen shaitan ten strijde te trekken geef je hem volgens mij meer macht. men strijd immers enkel tegen datgene waarvan men denkt dat het een bedreiging kan vormen. en door te geloven in de bedreiging van shaitan wordt hij ook een bedreiging ( u geschiedde naar uw geloof ) wat ik wil zeggen is dat sommige mensen nu eenmaal tijdelijk haten ( luisteren naar de stem van shaitan) en mijn ervaring is dat hoe harder je ze tot liefhebben probeert aan te zetten hoe harder ze net gaan haten. de beste manier om shaitan te bestrijden is ook met liefde en liefde betekent ook in hem het goede en onschuldige willen zien.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 11 mei 2006 om 01:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() de baghavad gita leert ons dat er drie geaardheden zijn waarin de mensen zich kunnen bevinden ( de geaardheid onwetendheid, hartstocht en goedheid ) en dat dus ook de geaardheid goedheid overstegen dient te worden om vrij te worden en tot innerlijke vrede te komen.
wie zich in de geaardheid goedheid bevind trekt ten strijde tegen het kwade maar wie de drie geaardheden overstegen is weet dat goedheid en kwaadheid slechts kwaliteiten zijn waarin de door maja begoochelde mens alles en iedereen in de wereld opdeeld. Wie de geaardheden overstegen is weet dat zowel goed als kwaad slechts een illusie is. ook indien we genesis lezen dan kunnen we leren dat de miserie met de mensen is begonnen vanop het moment dat ze gegeten hadden van de boom van het besef ( ik zeg altijd dwaling ) van goed en kwaad. lieve redwasp denk er toch eens over na - zolang we alles en iedereen opdelen in goed en kwaad zolang zal er oorlog zijn. zelf heb ik het er ondanks dat ik dit zeg ook soms moeilijk mee maar vergeet niet dat god als hij wil kan ingrijpen maar toch gunt hij de mensen hun kwaadheid zolang ze dat zelf wensen. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 11 mei 2006 om 01:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister
|
![]() Hoe je het ook draait of keert: de islam (volgens mijn terminologie: de mohammedaanse leer) is gebaseerd op de koran, en voor de meerderheid van de volgelingen eveneens, en in de praktijk zelfs meer, op de hadiet. Beide zal ik omschrijven als de mohammedaanse schrifturen.
Als die schrifturen oproepen tot de jihad weten we intussen uit de praktijk wat dat inhoudt. Welke verklaring enkele sofisten er aan geven willen, historisch is het zo dat de kleine jihad betekende: de zuivering van het ganse Arabische schiereiland (al Jazeera). De grote jihad betekende: de onderwerping van de christelijke wereld (toen de Byzantijnse). Toen een van de rovers aan hun hoofdman vroeg welke stad eerst in hun handen zou vallen, Bysantium of Rome, was het antwoord duidelijk. Rome komt nu aan de beurt, als symbool van de christelijke wereld. De koran is het meest agressieve boek dat ooit gepubliceerd werd, zeker agressiever dan bijvoorbeeld "Mein Kampf", en zeker meer racistisch. De goede dingen die men in de koran wil lezen zijn beter te ontdekken in de Gita en zelfs in het Nieuwe Testament. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Kijk eens in de ogen van Ahmadinejad!
Vandaag is hij een 'charme-offensief' begonnen in het grootste moslimland van de wereld: Indonesië, waar in Bali meer dan 200 toeristen vermoord werden met een laffe bomaanslag omwille van de "Jihaad".
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking. De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam. '' |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Wie zegt dat u er symphatie moet hebben??
![]() |
#32 |
Staatssecretaris
|
![]() assalaam alaikum,
toch interessant dat de vraag naar vrede tot een stormpje kan leiden. blijkbaar hebben we allemaal al heel veel geleden, en heeft dat leed zich in ons opgestapeld en er allerlei emotionele infarcten veroorzaakt. incha'allah zullen wij hier ooit allemaal weer leren vriendelijk en liefdevol met elkaar te communiceren. slm, redwasp |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 |
Staatssecretaris
|
![]() assalaam alaikum,
lieve donald duck, kun je ook proberen iets positiefs te zien bij je moslimbroeders en -zusters? als je dat kunt, incha'allah, zullen liefde en mededogen als verfrissend bronwater in je hart opwellen. slm, redwasp |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Burger
|
![]() machalla habidie baba lllalesdfdf,sdfsdnfnsdl blabla
Hier heb je een goed plan, wij verdrijven jullie gewoon, teisteren jullie thuislandjes, buiten jullie goed uit, en laten jullie goed creperen. Nou wat vinden jullie daarvan??? ![]() shaitan likes nuclear weapons ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() De enige echte vijand van de mens, is de mens zelf. Je bent zelf je ergste vijand. Daar heb je geen satan voor nodig. Deze is zoiets als verantwoordelijkheidsafwending.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Vreemdeling
|
![]() redwasp je mag mss. de braafste en liefste moslim op deze aardkloot zijn maar ga je mij beschermen tegen de fundi's en hoe ga je dat doen , niet met praten hoop ik , ik wil gerust iedereen een kans geven maar als ik de islam bezig zie in bv. Iran zie ik ni veel positiefs.
![]() |
#38 |
|
![]() het zou goed zijn moest iran morgen een rakettenarsenaal hebben met kernkoppen geladen en waarmee ze israel met zekerheid zouden kunnen treffen.
net zoals bij de koude oorlog zou de situatie in het middenoosten daardoor kunnen afkoelen tot een koude oorlog waarbij niemand onder de dreiging van de totale vernieteging de ander nog gaat durven aanvallen. dat geeft beide partijen even de tijd om eens na te denken wel spijtig dat het nog altijd zo onder de dreiging van de totale vernieteging moet gaan natuurlijk
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 17 mei 2006 om 01:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() is allemaal leuk een aardig, maar wat heb ik met satan te maken, een anti-god van de joods/christelijk/islamitische religie die de religies zijn van de semitische rassen van het midden oosten.
als Nederlander die van de oud Europese stammen af stamt heb ik als niet-semiet niks van satan te vrezen, net zo min dat ik als niet-Hindoe niet van Kali hoef te vrezen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() *dubbel*
Laatst gewijzigd door Morghodius : 17 mei 2006 om 02:29. |
![]() |
![]() |