Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2006, 15:17   #21
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Tof voor de pastoors: nu voelen zij zich niet meer verplicht hun terreinen open te stellen voor een bende joelende kinderen
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2006, 15:24   #22
TheBlackadder
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Maar als niet-christelijke scoutsgroepen toch gratis of goedkope lokalen krijgen van de parochie, waarom dan de christelijke inspiratie blijven benadrukken.
Omdat niet alle groepen zo'n vriendelijke pastoor (of verantwoordelijke) hebben die graag helpt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Welke bijdrage aan de parochie kan er dalen wanneer ze de huurprijs van (één van) haar lokalen optrekt? Indien een parochie werkingsmiddelen zou krijgen van de gemeente (of een andere overheid) dan mogen die toch niet afhangen van eventuele huurinkomsten.
Kerkfabriek krijgt bijvoorbeeld bijdrage per gemeente, die elk jaar herzien kan worden. De kerk algemeen krijgt geld van de nationale en regionale overheden. Uiteraard hangen die niet rechtstreeks af van de huur die ze krijgen, maar vele gemeenten zullen hier wel rekening mee houden. Als de lokale scoutsvereniging met 200 leden komt zeggen dat ze meer moeten betalen, zullen de meesten hier iets voor doen.

Laatst gewijzigd door TheBlackadder : 14 mei 2006 om 15:25.
TheBlackadder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2006, 13:33   #23
eno2
Banneling

Standaard

Mijn lidmaatschap bij de scouts dateert nog uit de tijd toen het in het College als ongewenst beschouwd werd bij de scouts te gaan, het werd verwacht dat je bij de KSA aansloot.

De Scouts waren niet katholiek genoeg...

Dat heb ik trouwens nooit begrepen, waarom.

Toen de hoofdleider stierf, mocht ik niet naar de begrafenis, maar de principaal van het College was er natuurlijk wel.
Ik liep hem daar tegen het lijf, omdat ik broste op school daarvoor, en werd door hem geïdentificeerd en gestraft...

De arrogantie van die zwartrokken van toen is onbegrijpelijk naar huidige normen en ze zijn ook goed afgestraft.

Baden Powell had overigens met de katholieken niets vandoen.

Maar het crypto-militaire is vermoedelijk evenzeer uit de beweging verdwenen als nu het crypto-katholieke...

Een goeie zaak, vind ik, zoals ook de gemengde jeugdbeweging, ook al ondenkbaar in mijn tijd.

Laatst gewijzigd door eno2 : 16 mei 2006 om 13:35.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be