Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 13 mei 2006, 21:26   #21
bob.
Provinciaal Statenlid

bob.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
ik kom hier niet om op te bouwen of iets dergelijks.
ik kom hier om even stoom af te laten.

jij toch ook hé?
--------

ja natuurlijk , maar dan wel op een constructieve manier.

At your service
bob. is offline  
Oud 13 mei 2006, 21:29   #22
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

oei. maar waarom lukt het je dan niet, bob?
heb je te weinig talent?
Mitgard is offline  
Oud 13 mei 2006, 21:34   #23
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Nog iets dat wijst op een linksaard is het gegeven van de hoogbegaafdheid van de dader. Zoals elke zichzelf respecterende linkse zal beweren is dit een eigenschap die je wel het laatst van al bij een extreem rechtse rakker zou verwachten.
Ploertendoder is offline  
Oud 13 mei 2006, 21:43   #24
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Ik persoonlijk echt geen waarden aan uitlatingen van de heer Hugo Coveliers
Persoonlijke mening van duveltje382.
Je zal wel zien dat ik gelijk krijg
Mij nu niet bannen hé!!
Oud 14 mei 2006, 07:54   #25
bob.
Provinciaal Statenlid

bob.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
Nog iets dat wijst op een linksaard is het gegeven van de hoogbegaafdheid van de dader. Zoals elke zichzelf respecterende linkse zal beweren is dit een eigenschap die je wel het laatst van al bij een extreem rechtse rakker zou verwachten.
---------

deels correct PD , van extreem linkse rakkers wordt wel eens gezegd dat ze intellectueel zijn, helaas moet ik telkenmale constateren dat er van dat soort van intelligentie wel een serieuze hoek af is.
Keer op keer zien we dat wanneer handtastelijke afrekeningen met politieke tegenstanders gebeuren ,dat vanuit de zogezegde intellectuele linkse hoek komt.
Persoonlijk dicht ik dan wat dat betreft de rechtse rakkers een meer realistische kijk op de wereld toe.
Kijk ff naar het multicul gebeuren, elk rechts verstandig mens ziet dat het samengaan van bevolkingsgroepen vroeg of laat steevast leidt tot escalerende situaties.
Toch blijven onze politici met die zogezegde intellectuele naïve linkse halvegare groep op kop de immigratiedeuren wagenwijd open houden zodat nog meer autochtone burgers zich ergeren aan de overrompeling incompatibele culturen.

At your service
bob. is offline  
Oud 14 mei 2006, 07:56   #26
bob.
Provinciaal Statenlid

bob.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik persoonlijk echt geen waarden aan uitlatingen van de heer Hugo Coveliers
Persoonlijke mening van duveltje382.
Je zal wel zien dat ik gelijk krijg
Mij nu niet bannen hé!!

------

nochtans zegt de man regelmatig verstandige dingen, men moet er natuurlijk voor open willen staan.

At your service
bob. is offline  
Oud 14 mei 2006, 08:10   #27
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bob. Bekijk bericht
---------

deels correct PD , van extreem linkse rakkers wordt wel eens gezegd dat ze intellectueel zijn, helaas moet ik telkenmale constateren dat er van dat soort van intelligentie wel een serieuze hoek af is.
Keer op keer zien we dat wanneer handtastelijke afrekeningen met politieke tegenstanders gebeuren ,dat vanuit de zogezegde intellectuele linkse hoek komt.
Persoonlijk dicht ik dan wat dat betreft de rechtse rakkers een meer realistische kijk op de wereld toe.
Kijk ff naar het multicul gebeuren, elk rechts verstandig mens ziet dat het samengaan van bevolkingsgroepen vroeg of laat steevast leidt tot escalerende situaties.
Toch blijven onze politici met die zogezegde intellectuele naïve linkse halvegare groep op kop de immigratiedeuren wagenwijd open houden zodat nog meer autochtone burgers zich ergeren aan de overrompeling incompatibele culturen.

At your service
Al gehoord dat er aan de Franse immigratiedeuren wordt tegengeduwd en wat daar het gevolg van is?
Oud 14 mei 2006, 08:15   #28
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
------

nochtans zegt de man regelmatig verstandige dingen, men moet er natuurlijk voor open willen staan.

At your service
Pim zei ook verstandige dingen en hij kreeg er de kogel voor.

Niettemin heb je gelijk. Coveliers is niet te onderschatten. Hopelijk slaagt hij waar Ward Beysen faalde.
Oud 14 mei 2006, 08:40   #29
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
------

At your service
Daarmee wordt hij overal buiten gekieperd. Mooi praten kan hij wel,maar verstandige dingen zeggen is een andere zaak

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 14 mei 2006 om 08:41.
duveltje382 is offline  
Oud 14 mei 2006, 09:15   #30
bob.
Provinciaal Statenlid

bob.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Pim zei ook verstandige dingen en hij kreeg er de kogel voor.

Niettemin heb je gelijk. Coveliers is niet te onderschatten. Hopelijk slaagt hij waar Ward Beysen faalde.

---------

voor alle duidelijkheid, ik uit geen electorale liefdesverklaring voor Coveliers, hij is voor mij net zoals JM Dedecker, een afgezwakte copy van het gedachtengoed waarvoor ik sympathiseer.
En jullie kennen de slagzin van het copy en het origineel neem ik aan.

En los van het recente menselijk leed en verdriet te Antwerpen (dat ik ten zeerste betreur) hopen we in stilte dat een lange hete zomer de huidige electorale setback voor de partij van mijn keuze kan compenseren.
Ik reken hierbij op MoHAmed (vrt klemtoon op tweede lettergreep graag) MoHAmed , MoHAmed , MoHAmed , MoHAmed en natuurlijk ook op Ahmed, Ahmed, Ahmed, Said, Said ,...en vanzelfssprekend niet te vergeten ons MoHamedje.
Er kwam me namelijk aan de oren dat die guitige deugnietjes elk een ' betaalbare ' MP3 speler zoeken.
Ze zoeken er naar verluid nog een geschikt ' shoppingcentrum ' voor.
Het zilvermeer (Mol) , De Ster (Sint Niklaas) en Casablanca (Plage Antwerpen linkeroever) liggen het meest voor de hand.

At your service
bob. is offline  
Oud 14 mei 2006, 09:38   #31
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
---------

At your service

Zeer, zeer, zéér JUIST!!
MisterXYZ is offline  
Oud 15 mei 2006, 06:38   #32
bob.
Provinciaal Statenlid

bob.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Al gehoord dat er aan de Franse immigratiedeuren wordt tegengeduwd en wat daar het gevolg van is?

----------

Neen beste knuppel, buiten dan de vele betogingingen die ze houden om die verstrengde wetten te blokkeren zou ik niet weten wat het verdere gevolg is ?
Of zijn het die betogingen en dat verzet waarnaar jij refereert ?

Zo wordt op die manier mijn vrees voor onze toekomst als autochtonen eens te meer bevestigd.
Ik herhaal het tot in den treure, er zal een kantelmoment komen waarin als gevolg van de demografische verschuiving en het meer dan normale geboortecijfer van onze ...' nieuwe belgen ' , wij, de nazaten van de stichters van dit land en cultuur , opgejaagd ongelovig wild zullen zijn.
Filip DeWinter heeft er in zijn (inmiddels door het centrum van De Witte verboden) betogen meermaals naar verwezen,...we hebben het paard van Troye binnengehaald.

And there 's nowhere to run to

At your service
bob. is offline  
Oud 15 mei 2006, 08:12   #33
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
hij was vroeger al voor het VB, zo verklaart een vriend van hem.
Onzin, die vriend zei dat hij het eens was met standpunten tegen abortus en euthanasie (wat overigens mooi samengaat met zijn liefde voor dieren en de natuur). Als iedereen die het daarmee eens is een VB-er is, dan heeft die partij nog een mooi reservoir.
Oud 15 mei 2006, 08:31   #34
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
" Wie in zijn jeugd niet links is, heeft geen hart "
" Wie op latere leeftijd niet rechts is, heeft geen verstand "

Waarop druiloor Vic Anciaux met een homegoal antwoordde,....." ik word nochtans steeds linkser ".

" Tja " was Coveliers repliek daarop !!!

-----

Net het eerste deel van die boutade deed me nadenken over de moordlustige raid van donderdag laatstleden.

Wat als wij het nu eens allemaal verkeerd voorhebben ?
Wat als de daad van Hans Van Temsche nu eens helemaal niet racistisch geinspireerd was ?
Wat als jonge Hans , die ondanks het feit dat hij uit een nationalistische omgeving komt , nu eens het schoolvoorbeeld is van die boutade.

De jongen is/was een voorbeeldig student die zich engageerde in allerlei school- en sociale engagementen.
Jong, lang haar, dierenvriend , intelligent (zelfs hoogbegaafd) , introvert, heel sociaalvoelend en ondanks zijn verklaringen (indien ze waar zijn) van ooit te zijn gepest door allochtonen mogelijk helemaal geen rancune tegenover vreemdelingen had.
Alle features en karakteristieken van een progressieve/groene naïeve jongen dus.

Stel je een jonge man met een jeugdig, onervaren en verborgen links engagement voor , die in een familie (waarvoor hij het grootste respect heeft) met overtuigd nationalistisch gedachtengoed zijn draai maar niet vindt , hierdoor zo verward geraakt dat hij een verdoken haat ontwikkelt tegenover de partij die borg staat voor dat gedachtengoed.
Een haat die door de onmacht en verdeelheid van de eigen gevoelens die haaks staan op de politieke standpunten van zijn familie na verloop van tijd zo intens wordt, dat hij door de uitsluiting op het internaat (roken op de kamer) de klik maakt , zijn leven als moeilijk en waardeloos ervaart en de grote stap zet.
Wie weet was het roken op de kamer zo bedoeld en gepland om in zijn verwarde en complexe geest (hoogbegaafdheid) een excuus , al dan niet bewust, te creëren.
Een jonge geest, hoe begaafd ook kan niet altijd de dingen in een juist perspectief plaatsen, of misschien in het geval van Hans juist wel.

Hoedanook, het haar wordt voor de allereerste keer in zijn jonge leven in een skinhead-coupe geknipt, de nodige uiterlijke extreem-rechtse kenmerken worden (zoals nooit voordien) omgehangen, en enkele VB-stickers verdwijnen, om één en ander wellicht nog duidelijker te maken , in de zakken.
De moordadige raid kon nu beginnen, maar niet vooraleer een afscheidsbrief te schrijven die zijn ouders van enig schuldgevoel moet verlossen, hij zat mogelijk per slot van rekening enkel met hun aangehangen ideologie in de knoop.
Na de schietpartij roept hij de toegesnelde agent doodkalm toe om hem dood te schieten, dat was in het master plan opgenomen, de afscheidsbrief maakte dat duidelijk.
Wat hebben rechercheurs buiten een afscheidsbrief, kledij , stickers en last but not least , zijn keuze van de slachtoffers meer nodig om bij een doodgeschoten dader een motief en kader te vinden.
Wat achterblijft is een publieke opinie die door kalibers als Verhofstadt , Somers en andere electoraal wanhopige politici wordt gesensibiliseerd , zeg maar geraffineerd worden bewerkt in wat extreem-rechtse ideëen zoal kunnen veroorzaken.

Het draaide wel even anders uit, Hans leeft nog , en misschien,.......misschien komen we wel ooit de ware toedracht van de zaak te weten.

Eén vraagje nog, .......moest bovenstaande de waarheid enigzins tegemoetkomen, met welk soort geweld hebben we dan te maken, met rechts of links geinspireerd geweld ?????????

At your service

Ps:
Bovenstaande is een NIET op bewijzen gefundeerde veronderstelling mijnentwege , niets meer niet minder.
Cui prodest.
Oud 15 mei 2006, 08:46   #35
skwirrel
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Cui prodest.
u bent ongetwijfeld een zeer intelligent persoon, of een tijdreiziger uit de Romeinse periode...

Maar niet intelligent genoeg om te beseffen dat de overgrote meerderheid u niet zal begrijpen.

Als uw opmerking zinnig was, graag een vertaling in het Nederlands dan. Zoniet, laat maar.
skwirrel is offline  
Oud 15 mei 2006, 08:55   #36
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skwirrel Bekijk bericht
Als uw opmerking zinnig was, graag een vertaling in het Nederlands dan.
Cui prodest = wie heeft er belang bij? of misschien preciezer: aan wie brengt het voordeel?

Hier vind je een lijst van Latijnse uitdrukkingen die al eens gebruikt worden in teksten en discussies:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_v..._uitdrukkingen
(deze staat er nu toevallig niet in, maar verder is het een goede lijst)

Laatst gewijzigd door baarle : 15 mei 2006 om 08:56.
baarle is offline  
Oud 15 mei 2006, 09:10   #37
bob.
Provinciaal Statenlid

bob.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Cui prodest.

---------

om één en ander duidelijk te maken nog even mijn theorie in een notedop.

Het is plausibel dat de hoogbegaafde jongen met deze gruwelijke daden het Vlaams Belang in discrediet wou brengen .
Indien dit zo zou zijn, betwijfel ik ten zeerste dat die informatie door de instanties wordt vrijgegeven.

Hoedanook, elk scenario, zij het een daad van een extreem-rechts geflipte jongen (wat ik ten zeerste betwijfel ), zij het een afrekening in eigen middens van een gedesorienteerde verdoken linkse jongen,.......dit is zowat de ultieme nachtmerrie voor de partijtop.
Jaren van vechten tegen politiek correcte windmolens, en nu dit ?!

De champagne staat al klaar over de taalgrens, en onze media mag over enkele decennia fier terugblikken op hun huidige verwezelijkingen en medeplichtig gedrag , wanneer het hen verboden zal worden om ook maar een schuine/scheve letter over de islam te publiceren.
We zijn gewaarschuwd.

At your service
bob. is offline  
Oud 15 mei 2006, 09:11   #38
skwirrel
Vreemdeling

Standaard

Bedankt. Misschien dan nog een toepasselijke uit het lijstje:

Ubi dubium, ibi libertas. — "Waar twijfel is, is vrijheid."
skwirrel is offline  
Oud 15 mei 2006, 09:15   #39
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
---------

om één en ander duidelijk te maken nog even mijn theorie in een notedop.

Het is plausibel dat de hoogbegaafde jongen met deze gruwelijke daden het Vlaams Belang in discrediet wou brengen .
Indien dit zo zou zijn, betwijfel ik ten zeerste dat die informatie door de instanties wordt vrijgegeven.

Hoedanook, elk scenario, zij het een daad van een extreem-rechts geflipte jongen (wat ik ten zeerste betwijfel ), zij het een afrekening in eigen middens van een gedesorienteerde verdoken linkse jongen,.......dit is zowat de ultieme nachtmerrie voor de partijtop.
Jaren van vechten tegen politiek correcte windmolens, en nu dit ?!

De champagne staat al klaar over de taalgrens, en onze media mag over enkele decennia fier terugblikken op hun huidige verwezelijkingen en medeplichtig gedrag , wanneer het hen verboden zal worden om ook maar een schuine/scheve letter over de islam te publiceren.
We zijn gewaarschuwd.

At your service
hij wou dus zijn eigen tante is discrediet brengen??? weinig waarschijnlijk hé.
Geef nu gewoon toe dat in en rond het VB nogal wat crapuul rondloopt!
vlijmscherp is offline  
Oud 15 mei 2006, 09:20   #40
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We zijn gewaarschuwd.
Zou Patrick De Wael nog steeds voorstander zijn van een verbod op hoofddoeken in openbare diensten?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be