Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2006, 00:50   #21
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke Bekijk bericht
Ik heb altijd beweerd dat niet de vreemdelingen de vijand zijn van het Vlaamse volk maar wel de linkse politiek-correcte dictators. Vreemdelingen zijn voor links enkel nuttig als ze "links" denken en stemmen anders mogen ze van de "progressieve democraten" gerust creperen.
Kiesvee moet stemmen en zijn bakkes houden! Daarvoor krijgen ze dop en gerechterlijke bescherming...dat moet maar genoeg zijn!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2006, 00:50   #22
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
wie weet is het gewoon een eerlijke mens zeg! Mirakel! Dat ZOIETS nog bestaat!
Ik houd dat voor mogelijk.
Oud 17 mei 2006, 00:53   #23
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Leugens, leugens en nog eens meer leugens.
Ik bewonder Hirshi maar het moet me van het hart dat ze niet meer moet verwachten nog als geloofwaardig te kunnen overkomen.
Het is maar best dat ze verdwijnt naar de USA, want hier zal haar bescherming wegvallen.
Maar
dan hadden ze voor één keer eens een sympatiek meisje dat bij hun immigreerde , en dan pieren ze die toch buiten zeker!? En al die schurken, geabonneerd op Gevangenis & Dop & Sociaalhulp, die mogen blijven ? Te gek om los te lopen....
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2006, 00:53   #24
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Voor alle duidelijkheid; de hypocrisie ligt bij verdonck, en bij Hirsi Ali zelf, niet bij de vrt!

Hirsi Ali is een uitgesproken carriërejaagster zonder enige ethische rem op het behalen van successen. Verdonck is daarentegen eveneens een tang van een mens die me doet denken aan een xenofobe versie van margaret Tatcher.
Ik ben over het algemeen voor legalisatie van alle asielzoekers, maar als extreem-rechtse populistische carrierejaagster moet ze zich maar naar haar eigen hypocriete ideeën richten en die van haar rechtse burgerlijke partij.

Ik zal haar niet missen...
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2006, 01:15   #25
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
AHA! Als de Nederlanders dit echt doen (haar nationaliteit afnemen), dan opent dit interressante perspectieven.Hier in België bvb. zit ook iemand in de politiek die hier binnengesukkeld is op frauduleuze wijze...door een schijnhuwelijk. En wie is dat ? Uw aller Abou Jahjah...Zullen ze die ook met open armen ontvangen in Amerika?
"Technisch" verschillend: volgens de constatering van Mw Rita (op basis van naslag, jurisprudentie etc.) is dat Nederlanderschap van Mw Ayaan "uit zijn aard nietig" onder de gegeven omstandigheden.

Op zijn zachtst toont Rita hiermee een discrepantie aan tussen Letter en Strekking van de Wet(ten).

Had zij naar redenen gezocht om in dit geval een "uitzondering" toe te staan dan zou meteen het hek van de dam zijn, geen beleid meer (zoals nog niet veel jaren geleden).

Ik denk/vind dat Rita duidelijk en consequent het veld van haar verantwoordelijkheden afbakent: moet het "anders", verander dan de wetten maar en/of laat minstens iemand anders daartoe doorslaggevende spitsvondigheden aanvoeren, maar ZIJ handhaaft de voorhanden regels.

Wordt er "hiërarchisch" een oplossing ad hoc geregeld met eenmalige opzijzetting van Wetten, ik fantaseer maar: misschien via een beroep op De Kroon, dan zal Rita daar (denk ik) geen enkele moeite mee hebben: het komt mij zelfs voor dat zij SYMPATHIE heeft voor de Persoon Mw Ayaan.

Iets anders is, of Rita nog lang voldoening zal ondervinden in haar huidige bezigheden onder gemengd "links" en "rechts" vuur; een Dame van dit kaliber kan in een "burgerbaan" minstens haar huidig salaris vangen. Oeverloze kamerdebatten lijken mij niet echt een van haar hobbies.
Oud 17 mei 2006, 01:17   #26
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
dan hadden ze voor één keer eens een sympatiek meisje dat bij hun immigreerde , en dan pieren ze die toch buiten zeker!? En al die schurken, geabonneerd op Gevangenis & Dop & Sociaalhulp, die mogen blijven ? Te gek om los te lopen....
Ja, klopt(e), daterend van vóór het "Rita-tijdperk".
Oud 17 mei 2006, 01:25   #27
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Voor alle duidelijkheid; de hypocrisie ligt bij verdonck, en bij Hirsi Ali zelf, niet bij de vrt!

Hirsi Ali is een uitgesproken carriërejaagster zonder enige ethische rem op het behalen van successen. Verdonck is daarentegen eveneens een tang van een mens die me doet denken aan een xenofobe versie van margaret Tatcher.
Ik ben over het algemeen voor legalisatie van alle asielzoekers, maar als extreem-rechtse populistische carrierejaagster moet ze zich maar naar haar eigen hypocriete ideeën richten en die van haar rechtse burgerlijke partij.

Vrij vertaald: je wilt alleen maar legalisatie van (al dan niet eerlijke) asielzoekers, zolang die maar LINKS stemmen?
Oud 18 mei 2006, 06:17   #28
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
uitgesproken carriërejaagster zonder enige ethische rem op het behalen van successen. Verdonck is daarentegen eveneens een tang van een mens die me doet denken aan een xenofobe versie van margaret Tatcher.
Over de zin/onzin/waarde van een eigen carriere najagen kan worden gedebateerd, maar dat maakt haar nog geen aanhangster van extreem-rechts. Of ben je soms vergeten dat toen het blok haar probeerde op te vrijen, zij heel duidelijk haar afkeer liet blijken?

Laatst gewijzigd door Esperanza : 18 mei 2006 om 06:18.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 06:21   #29
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Wat mij betreft, ik vind het niet abnormaal dat ze gelogen heeft. Het is voor vele vluchtelingen die onder één of andere vorm van vervolging of repressie lijden vaak de enige manier om hun hachje te redden.
De meesten heb inderdaad maar weinig keus. Pompen of verzuipen.
Citaat:
Het doet me plezier dat sommigen met VB-sympathieën dat beginnen in te zien.
Eerder het volgende, vrees ik...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
ofwel hebben we hier te maken met een zééééér slecht geïnformeerde Vb'er, of een aan acuut geheugenverlieslijdende Vb'er die een serieuse vijs kwijt is,
Oud 18 mei 2006, 07:29   #30
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door saintamour Bekijk bericht
Hirsi Ali en de hypocriete VRT
Er heerst een superieur gevoel van algehele vreugde en van een collectief orgasme bij de rooie rakkers van de pers in het algemeen en bij de VRT in het bijzonder.
Hirsi Ali, notoir tegenstander van de multicul en door haar afkomst en huidskleur moeilijk te bestempelen als racist heeft gelogen mensen. Deze dame die systematisch het sprookje van de linkse multicul droom doorprikt heeft, heeft bij haar aanvraag als politiek vluchteling niet de waarheid verteld. En plots is dat onvergefelijk. De heren en dames van de linkse pers gaan zelfs zo ver dat een gedwongen huwelijk plotseling de week van een gelukkig koppeltje wordt, voor alle gemak wordt ook nog even vergeten dat men Hirsi Ali heeft onderworpen aan het barbaarse ritueel van de vrouwen besnijdenis.
Dat hier duizenden illegalen in kerken zitten, die allen gelogen hebben , die hier zijn tegen alle regels van onze wetgeving in, dat moet volgens onze linkse pers met alle mogelijke middelen verdedigd worden. Deze verdediging van de allochtoon houd natuurlijk op te bestaan wanneer, zoals in het geval Ali, deze allochtoon een politiek tegenstander blijkt te zijn.
Hirsi Ali heeft niet anders gedaan dan wat de meeste vluchtelingen doen, ze is naar hier gekomen met een reden en een verhaal, een verhaal waarbij ze moest liegen om hier in Europa te kunnen blijven. Want in tegenstelling tot de meeste allochtonen kwam zij uit een “ veilig land”. Een veilig land, een land waar men vrouwelijke genitale verminking praktiseert, waar men vrouwen uithuwelijkt aan onbekende mannen, waar men vrouwen opsluit in huis, waar men vrouwen mag verminken of doden als ze niet luistert naar haar man.
Omdat Hirsi Ali loog over het land waar ze verbleef wordt ze nu aan het kruis genageld door de hypocrieten van de pers. Maar dat is slechts het excuus van de linkse jongens, want als ze deze lijn zouden doortrekken moeten ze hun steun aan 95% van de illegalen ook intrekken, dan moeten ze eisen dat deze illegalen onmiddellijk terug gestuurd worden.
Neen in het geval Ali gaat het om een politiek afrekening van een zeer lastige tegenstander, een tegenstander die men niet kon en kan demoniseren als racist, een tegenstander die men niet kan afschilderen als een neo nazi. Het is een politieke afrekening met een tegenstander die uit een eigen verschrikkelijke ervaring – en dus ontegenspreekbaar- de waarheid verkondigd over de monstruositeiten van de Islam, zij legde ook steeds weer de vinger op de zwerende wonde van de ongebreidelde multicul fabel, ervoor pleitend dat de immigranten zich moeten aanpassen aan onze cultuur en onze wetten .
De manier waarop de linkse pers met op kop de VRT deze dame nu publiekelijk onderuithaalt laat maar weer eens zien hoe hypocriet deze rode meute wel is. Je moet meehuilen met de wolven in het bos van de multicul, heb je een afwijkende stem wordt men geëlimineerd dit ongeacht kleur of herkomst .
Gerard Weytjens

http://www.gerardweytjens.be/articles.php?nid=49

Ze heeft inderdaad gelogen, en zo wordt iemand die met argumenten tegen de vrienden van de ISLAM strijd onderuit gehaald, ...

Maar de amerikanen hebben haar al opgevist, ondertussen, die zijn dringend op zoek naar "kenners" om het fenomeen te bestrijden... hopelijk gaat ze daar nuttiger werk kunnen verrichten.

In een boekje uit de Pilitical Incorect Guide staat overigens ook letterlijk beschreven dat de rode pers, bijna overal ter wereld dergelijk mensen probeerd te nekken. Ook in een artikel van Belieën van maanden geleden wordt verteld over geheime bijeenkomsten van Islamologen en mensen als Hirsi Ali omdat ze voor hun leven vrezen mochten ze in het openbaar over hun ideën spreken.

't is ver gekomen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 07:34   #31
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mij bevreemdt het een beetje om iemand met een VB-logo als avatar de verdediging te zien opnemen voor een asielzoekster die liegt om haar aanvraag goedgekeurd te krijgen.
Dat is ook niet bepaald jullie gewoonte moet ik zeggen.

Wat de VRT betreft, ik kijk nooit tv, dus ik kan me daarover niet uitspreken, maar dat het in haar geval als nieuws wordt gepresenteerd lijkt me niet onlogisch. Overigens wordt er in Nederland onderzocht of ze nu eigenlijk wel de Nederlandse nationaliteit bezit en dus wel gerechtigd is om in het Parlement te zetelen.

Wat mij betreft, ik vind het niet abnormaal dat ze gelogen heeft. Het is voor vele vluchtelingen die onder één of andere vorm van vervolging of repressie lijden vaak de enige manier om hun hachje te redden.

Het doet me plezier dat sommigen met VB-sympathieën dat beginnen in te zien.

De consequentie gebied inderdaad van een liegende asielaanvrager buiten te gooien in elk ander geval zou dat ook oportuun zijn,

Maar we hebben hier te doen met iemand die 100% geïntegreerd is, en bovendien eerlijk is mbt de ISLAM en ons in Europa wil waarschuwen voor de gevaren daarvan.

U als vrouw zou dat zeker op prijs moeten stellen, ... Want als er een bevolkingsgroep gaat getroffen worden, door de steeds meer uitdeinende islamitische vloedgolf, dan zullen het de vrouwen en holebi's zijn.

Maar ja dit is uiteraard rechtse zever in pakskes, u doet er mee wat u wil.
Oud 18 mei 2006, 07:39   #32
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Zij is waarschijnlijk de eerste allochtone, waarvoor links het niet opneemt...

inderdaad, dat maakt het allemaal wel heel grappig,

vooral omdat links nu eindelijk eens hun eigen beleidsmaatregelen wil toepassen op iemand die ze anders zo goed als nooit toepassen,

de enige reden dat ze ze toepassen is omdat ze er vanaf willen.
Oud 18 mei 2006, 07:42   #33
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb altijd beweerd dat niet de vreemdelingen de vijand zijn van het Vlaamse volk maar wel de linkse politiek-correcte dictators. Vreemdelingen zijn voor links enkel nuttig als ze "links" denken en stemmen anders mogen ze van de "progressieve democraten" gerust creperen.
Ik geef u daar 100 % gelijk in
Oud 18 mei 2006, 07:49   #34
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
AHA! Als de Nederlanders dit echt doen (haar nationaliteit afnemen), dan opent dit interressante perspectieven.Hier in België bvb. zit ook iemand in de politiek die hier binnengesukkeld is op frauduleuze wijze...door een schijnhuwelijk. En wie is dat ? Uw aller Abou Jahjah...Zullen ze die ook met open armen ontvangen in Amerika?

Ik denk eerder dat ze die direct op vakantie sturen naar Guantanamo Bay...
Oud 18 mei 2006, 07:50   #35
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

2 goei politiekers dus,... mietenpolitiekers zoals verafstoot lopen er genoeg rond...
Oud 18 mei 2006, 16:17   #36
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Niks nieuws aan:ik wist dat al lang (sinds haar overstap naar de VVD ongeveer) Verdonck wist het ook
http://www.google.com en eens grondig doorgooglen...
sympathie voor Muslimbrotherhood,
steun aan de fatwa tegen Rushdie

Als ze niet eerst ruzie had gemaakt met Wiegel en dan met Verdonck zou het "geregularizeerd" zijn, want 't was een goeie stemmentrekster...
Maak je geen zorgen: ze zal ginds ook wel goed boeren...
Nu ja, ik heb sindsdien het debat gevolgd in de tweede kamer, en ik heb er wel een grondige afkeuring voor ' het Beest' Rita Verdonck' aan over gehouden.
Ik neem ook aan dat vele emigranten geen andere keuze hebben dan liegen om gereguraliseerd te raken, en inderdaad was dit allemaal allang bekend (door Hirshi zelf) en ouwe koek.
De kamer verliest een zeer efficient lid, iedereen verliest, niet allen de VVD...tenzij Hirschi aanvaardt, terug te komen, als ze een nieuwe aanvraag mag indienen...wat waarschijnlijk is...

Laatst gewijzigd door eno2 : 18 mei 2006 om 16:21.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 16:19   #37
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb mijn standpunt bijgesteld. Zie hierboven.
Oud 18 mei 2006, 16:20   #38
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
De hele zaak is nogal hypocriet: men wist al jaren dat ze gelogen had bij haar asielaanvraag, maar nu die leugens door een actualiteitenprogramma nog eens op een rij worden gezet, ontstaat er ineens een enorme heisa over. Dat de bevoegde minister Rita Verdonk in een strijd om het partijleiderschap van de VVD is verwikkeld en Hirsi Ali haar medestanders vooral in het kamp van Verdonks rivaal Mark Rutte vindt, zal ook wel meespelen bij Verdonks beslissing om plotseling zo snel de nationaliteit te willen intrekken.
Id.
Standpunt bijgesteld.
Oud 18 mei 2006, 19:06   #39
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chipie
Zij is waarschijnlijk de eerste allochtone, waarvoor links het niet opneemt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
inderdaad, dat maakt het allemaal wel heel grappig, vooral omdat links nu eindelijk eens hun eigen beleidsmaatregelen wil toepassen op iemand die ze anders zo goed als nooit toepassen,
Als jullie het debat een beetje zouden gevolgd hebben quod non, dan zouden jullie gemerkt hebben dat er maar één partij voor het intrekken van haar Nederlandse nationaliteit was: de Lijst Pimmeke.
De 'linkse' partijen van GroenLinks tot de leden van de VVD-fractie, hebben vòòr Hirshi Margan gepleit en dat pleit ook gewonnen: de Minister zal -tegen haar radicale en principiële opstelling- een nieuw onderzoek openen.

Jullie tonen nog maar eens aan de bal kompleet mis te slaan. Als je een beetje zou lezen, dan zou je vaststellen dat ook op dit forum alle wat progressievere en linkse deelnemers vòòr haar verder verblijf in Nederland opkomen.

Maar goed: feiten zijn voor jullie als parels voor de zwijnen

Laatst gewijzigd door kaatd : 18 mei 2006 om 19:07.
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 00:18   #40
waarnemer
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Wel, ik laat uw woordgebruik "creperen", "politiek-correcte", "dictators", "vijand" voor uw rekening, het behoort wellicht tot de folklore van uw politieke groep. Die U kennelijk ook een beetje verward met de meerderheid van de Vlamingen.

Maar, in essentie ben ik akkoord, links heeft het niet hoger op met (extreem) rechtse allochtonen dan met dita autochtonen.
waarnemer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be