Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2006, 13:39   #21
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Van Hecke: "Lijkenpikker!"
Dewinter:"Parasieten!"
Belien:"Roofdieren!"
...
bart dewever : hoer, mesthoop,...
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2006, 13:40   #22
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
bart dewever : hoer, mesthoop,...
Ge moogt hem hebben als ge wilt.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 17 mei 2006 om 13:41.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2006, 13:50   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xylitar Bekijk bericht
Laat maar stijgen, laat maar een hoge vlucht nemen... des te dieper zal de put zijn wanneer er daden worden verwacht... We zullen dan wel zien he, als het spelletje grote woorden moet omgezet worden naar grote daden... En dan ben ik er zeker van dat ze het verre van beter zullen doen dan hetgeen er nu zit...

Maar blijf ondertussen nog maar wat op de bank nadenken over betere tactieken dan "'t zijn de buitenlanders", zoals we al 20 jaar (moeten) horen!!
Ik gun u graag uw waangedachte. Immers, voor een politieke tegenstander is het schitterend wanneer hij niet ernstig wordt genomen en de andere kant denkt dat men niets te bieden heeft. Ondertussen kan onze partij zich immers volledig voorbereiden, en aldus ongelukkige ontwikkelingen als de Lijst Fortuyn (te snel gegroeid en geen enkele voorbereiding) vermijden. Slaap maar verder, beste. 't Ontwaken zal des te schokkender voor u zijn!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2006, 13:50   #24
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xmordan Bekijk bericht
Is men niet heel gevaarlijk bezig als men het Vlaams Belang en zijn kiezers op alle mogelijke manieren blijft demoniseren? Cordon Sanitaire, afname van partijfinanciering, het systematisch uitsluiten uit politieke debatten en de media in het algemeen, beschuldiging van extremisme en zelfs verantwoordelijkheid aan moord, beschuldiging van banden met nazisme en faschisme.
Ik zou het zo karikaturaal niet uitdrukken, maar we moeten de dingen nog bij de naam durven noemen natuurlijk. Wanneer ik het Vlaams Belang een racistische partij noem, heb ik alleszins niet het gevoel de partij te demoniseren. Eerder houd ik haar een spiegel voor.

Citaat:
Men spreekt zelfs van afschaffing van de partij. Maar wat moet men dan met de 25% vlamingen die voor deze partij stemmen? Is het geen utopie te denken dat deze mensen gaan oplossen in de massa?
Hier ben ik het mee eens. Een verbod op de partij zou een deel van de 1.000.000 politiek dakloos, nog gefrustreerder en anti-politieker dan ooit maken. Vroeg of laat wreekt zich dat.

Citaat:
Geven we hier geen voedingsbodem voor nog harder en zelfs gewapend extremisme. Zoals het IRA in Ierland en het ETA in Spanje.
In Noord-Ierland heeft Sinn Fein het IRA niet doen verdwijnen.

Citaat:
Waarom wordt er niet gepraat? Van praten is nog niemand gestorven?
Zie verder.

Citaat:
Volgens mij komt dit gevaar niet uit de partij zelf maar uit de duizenden onbegrepen kiezers van het VB.
Je bedoelt: we moeten ons laten chanteren?

Citaat:
Mensen systematisch negeren, van racisme beschuldigen en als laaggeschoolden blijven zien is een gevaarlijke situatie scheppen.
Die mensen worden niet genegeerd.
De beschuldiging van racisme geldt in eerste instantie de partij zelf.
Ik zie niet in wat er mis is met laaggeschoolden.

Citaat:
Waar vooral de zogenaamde democratische partijen verantwoordelijk voor zijn. Is men niet iets aan het creëeren wat niemand van ons wil en dat nog moeilijk zal te bestrijden zijn. Hebben we hiervan al niet een voorproefje gekregen in Antwerpen? VB-kiezers zijn ook gewone burgers met hun eigen ontevredenheden waar niemand oog voor heeft.
Hier gaat uw klaagzang dus te ver. Er is wel degelijk oog voor al dat ongenoegen. Hooguit is er geen eensgezindheid over de oorzaken ervan en de oplossingen ervoor. Overigens lijk je te veronderstellen dat het VB en Hans van Themsche twee symptomen van dezelfde ziekte zijn. Ik zie dan ook niet in hoe het eerste symptoom het tweede zou kunnen genezen. Het is overigens evengoed denkbaar dat het eerste symptoom het tweede als neveneffect sorteert en het wegnemen ervan het ontstaan van het tweede symptoom onmogelijk maakt.

Citaat:
Er is ook een enorme trouw aan de partij en alleen via de partij kan men deze burgers bereiken.
Dat is dus nonsens. Men is enerzijds wel trouw, maar anderzijds nauwelijks geëngageerd, getuige het povere aantal leden. De verklaring lijkt me vrij eenvoudig: het gaat hier sowieso om een publiek dat politiek weinig geïnteresseerd of mondig is, en daarom des te meer nood heeft aan een partij die simpele stellingen verkondigt waarover niet moet nagedacht worden.

Citaat:
Is het niet al te makkelijk dat de politiek zich steeds verstopt achter de oneliner, met rascisten praten we niet?
Wie gesprekspartner wil worden, moet zich ook als gesprekspartner opstellen: racisme tast de dialoog aan omdat het in wezen irrationeel en schadelijk is.

Citaat:
Daarom hebben we hen niet verkozen, zwijgen kunnen we zelf ook. Ter herinnering ook VB-kiezers zijn Vlamingen zoals U en ik.
Dat is geen excuus. Ik ben bereid met iedereen de dialoog aan te gaan die zich wil baseren op feiten, en niet op karikaturen, en die bereid is zich in verschillende perspectieven te verplaatsen i.p.v. eenzijdig het perspectief van de mythische Vlaming te kiezen.

Citaat:
Stop de demonisering en ga de conversatie niet uit de weg.
De dialoog is een spel met eigen regels. Pas u aan aan de regels en u kunt opgenomen worden in het spel.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2006, 13:50   #25
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Steeds weer worden de EEN MILLIOEN kiezers van het VB als idioten, nazi's, mestkevers enz. uitgescholden.

In een voortdurende en niets ontziende hetze worden wij bestempeld als racisten terwijl wij dat niet zijn.
.
Ik wil best geloven dat die miljoen sukkelaars niet allemaal racisten zijn. Maar ze stemmen wel op een partij die onverdraagzaamheid zaait en racisme predikt. Ik zou me doodschamen moest ik ooit op het Blok/Belang hebben gestemd. Gelukkig heb ik dat nog nooit gedaan en zal ik dat ook nooit doen. Personen als Dewinter zijn niet meer of minder dan rasechte fascisten. En de Vlamingen? Die stemmen ermaar op. Onbegrijpelijk.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2006, 13:51   #26
xylitar
Schepen

Standaard

Citaat:
Steeds weer worden de EEN MILLIOEN kiezers van het VB als idioten, nazi's, mestkevers enz. uitgescholden.

In een voortdurende en niets ontziende hetze worden wij bestempeld als racisten terwijl wij dat niet zijn.

Intussen is heel onze samenleving verrot -niemand zal het ontkennen- en het volk likt maar de wonden.

Gelukkig komt er een tijd waarin wij dat alles zullen vergelden en die tijd is niet meer veraf.
Vergelden????

skilt en frind???

'k zie de vb'ers al door de straten trekken met hun slagzwaard en schild....

ps: dat de samenleving verrot is, maybe... Is het vb de partij die alles beter gaat maken? Ammenooitnie....
xylitar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2006, 13:52   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66 Bekijk bericht
als er een God is....
dan zal hij het jullie wel zwaar aanrekenen...
want jullie vermoorden zijn schepsels...
of laten ze vermoorden en steken dan jullie kop in het zand...
en jullie achterwerk door de haag...
Wij vermoorden niemand. Als er een God zal hij het de VLD'ers bijvoorbeeld aanrekenen dat ze de mogelijkheid creëerden om hulpeloze mensen te vermoorden voor het levenseinde (euthanasie) en onschuldig menselijk leven in de kiem te smoren (abortus). Dat zijn pas hemeltergende misdaden.
Oud 17 mei 2006, 13:55   #28
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Ik wil best geloven dat die miljoen sukkelaars niet allemaal racisten zijn. Maar ze stemmen wel op een partij die onverdraagzaamheid zaait en racisme predikt. Ik zou me doodschamen moest ik ooit op het Blok/Belang hebben gestemd. Gelukkig heb ik dat nog nooit gedaan en zal ik dat ook nooit doen. Personen als Dewinter zijn niet meer of minder dan rasechte fascisten. En de Vlamingen? Die stemmen ermaar op. Onbegrijpelijk.
Onze partij zaait geen onverdraagzaamheid en predikt al evenmin racisme. Onze boodschap is duidelijk en vormt een bedreiging voor de machtigen op dit ogenblik: juist daarom moet het Vlaams Belang met alle macht gedemoniseerd worden.

Ik ben blij, gelukkig en zelfs fier te mogen behoren tot een radicale rechtse partij die een duidelijke boodschap heeft en de zaken durft stellen zoals ze zich aandienen, wars van al dat gekonkel dat de traditionele machtspartijen zo kenmerkt.

Met uw gelul over "fascisme" lach ik eens goed en draai de bladzijde om. Wij, VB'ers, weten immers dat we geen fascisten, nazi's e.d. zijn en dat uw etikettering er alleen maar is opdat u geen inhoudelijke discussie aankunt en aandurft.
Oud 17 mei 2006, 13:56   #29
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Haat is geen goede raadgever, mijn vriend.
Oud 17 mei 2006, 13:59   #30
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is mij nog niet opgevallen.

Citaat:
De truc die u gebruikt is eenvoudig: u holt het begrip 'racisme' uit tot u er niet meer onder valt.

Citaat:
Intussen is heel onze samenleving verrot -niemand zal het ontkennen- en het volk likt maar de wonden.
Ik ontken dat.

Citaat:
Gelukkig komt er een tijd waarin wij dat alles zullen vergelden en die tijd is niet meer veraf.
Je kunt ook gewoon naar de psychiater gaan met je frustraties.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2006, 13:59   #31
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Onze partij zaait geen onverdraagzaamheid en predikt al evenmin racisme. Onze boodschap is duidelijk en vormt een bedreiging voor de machtigen op dit ogenblik: juist daarom moet het Vlaams Belang met alle macht gedemoniseerd worden.

Ik ben blij, gelukkig en zelfs fier te mogen behoren tot een radicale rechtse partij die een duidelijke boodschap heeft en de zaken durft stellen zoals ze zich aandienen, wars van al dat gekonkel dat de traditionele machtspartijen zo kenmerkt.

Met uw gelul over "fascisme" lach ik eens goed en draai de bladzijde om. Wij, VB'ers, weten immers dat we geen fascisten, nazi's e.d. zijn en dat uw etikettering er alleen maar is opdat u geen inhoudelijke discussie aankunt en aandurft.
Jan, je pleit voor dovemans oren. Zeno en nog anderen hier zijn verblind door de irrationele haat die zij om de een of andere manier hebben voor andersdenkenden. Marsen tegen zinloos geweld zijn dan ook zinloos zolang men niets onderneemt tegen deze enggeestige manier van denken.
Oud 17 mei 2006, 14:30   #32
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... tegen deze enggeestige manier van denken.
zoals
Citaat:
een vrouw die een hoofddoek draagt, tekent het contract voor de eigen terugkeer
?
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2006, 14:46   #33
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
zoals ?
Je moet dan in de "juiste" context bekijken!8)
Oud 17 mei 2006, 14:55   #34
xylitar
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik gun u graag uw waangedachte. Immers, voor een politieke tegenstander is het schitterend wanneer hij niet ernstig wordt genomen en de andere kant denkt dat men niets te bieden heeft. Ondertussen kan onze partij zich immers volledig voorbereiden, en aldus ongelukkige ontwikkelingen als de Lijst Fortuyn (te snel gegroeid en geen enkele voorbereiding) vermijden. Slaap maar verder, beste. 't Ontwaken zal des te schokkender voor u zijn!
Maar jongen toch, als een partij als vb NU nog moet voorbereiden....
Maar blijf ondertussen maar verder "waarschuwen", want EENS ze er zijn...
zal er niets beter worden, integendeel...

Al 20 jaar roepen dat het vb de antwoorden heeft... maar nog niet veel antwoorden gehoord... alleen VEEEEEEEL wind.

Laatst gewijzigd door xylitar : 17 mei 2006 om 14:57.
xylitar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2006, 15:03   #35
jan hyoens

Standaard

Citaat:

Al 20 jaar roepen dat het vb de antwoorden heeft... maar nog niet veel antwoorden gehoord... alleen VEEEEEEEL wind.
Misschien eens uit uw berghut komen en de media volgen?
Oud 17 mei 2006, 15:05   #36
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet dan in de "juiste" context bekijken!8)
en die was?
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2006, 15:07   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
De truc die u gebruikt is eenvoudig: u holt het begrip 'racisme' uit tot u er niet meer onder valt.
Fout. Totaal fout. Wij hollen niets uit. Het woord "racisme" en z'n betekenis is heel duidelijk:

Citaat:
het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat
Welnu, wij hebben geen minachting, vijandigheid of haat voor mensen van een ander ras omwille van hun huidskleur, hun etnische achtergrond... Wij haten ook geen mensen. Wel haten we de straffeloosheid, de criminaliteit, de laksheid van de overheid, de maatschappelijke problemen die het gevolg is van een totaal falend integratiebeleid, enzovoort.
Oud 17 mei 2006, 15:09   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien eens uit uw berghut komen en de media volgen?
Ik denk dat hij eerder in een donker hol diep onder de grond zit. De Zwitsers op hun alpenweiden en in hun berghutten denken veel gezonder dat dit heerschap!
Oud 17 mei 2006, 15:31   #39
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xmordan Bekijk bericht
Is men niet heel gevaarlijk bezig als men het Vlaams Belang en zijn kiezers op alle mogelijke manieren blijft demoniseren? Cordon Sanitaire, afname van partijfinanciering, het systematisch uitsluiten uit politieke debatten en de media in het algemeen, beschuldiging van extremisme en zelfs verantwoordelijkheid aan moord, beschuldiging van banden met nazisme en faschisme. Men spreekt zelfs van afschaffing van de partij. Maar wat moet men dan met de 25% vlamingen die voor deze partij stemmen? Is het geen utopie te denken dat deze mensen gaan oplossen in de massa?
Geven we hier geen voedingsbodem voor nog harder en zelfs gewapend extremisme. Zoals het IRA in Ierland en het ETA in Spanje. Waarom wordt er niet gepraat? Van praten is nog niemand gestorven? Volgens mij komt dit gevaar niet uit de partij zelf maar uit de duizenden onbegrepen kiezers van het VB. Mensen systematisch negeren, van racisme beschuldigen en als laaggeschoolden blijven zien is een gevaarlijke situatie scheppen. Waar vooral de zogenaamde democratische partijen verantwoordelijk voor zijn. Is men niet iets aan het creëeren wat niemand van ons wil en dat nog moeilijk zal te bestrijden zijn. Hebben we hiervan al niet een voorproefje gekregen in Antwerpen? VB-kiezers zijn ook gewone burgers met hun eigen ontevredenheden waar niemand oog voor heeft.
Er is ook een enorme trouw aan de partij en alleen via de partij kan men deze burgers bereiken.
Is het niet al te makkelijk dat de politiek zich steeds verstopt achter de oneliner, met rascisten praten we niet? Daarom hebben we hen niet verkozen, zwijgen kunnen we zelf ook. Ter herinnering ook VB-kiezers zijn Vlamingen zoals U en ik.
Stop de demonisering en ga de conversatie niet uit de weg.

ik heb dat ook al genoeg gezegd, ze doen maar , ze zullen er nog ver mee komen...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2006, 15:39   #40
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Veel antwoorden zijn nochtans al overgepikt door uw "traditionele democratische partijen" in een ander frakske gestopt en goedgekeurd...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be