Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Vlaams Blok/Belang: Waaraan danken zij hun constante groei tijdens verkiezingen?
24% van de mensen is racist 7 14,29%
Het cordon Sanitaire 5 10,20%
Het wanbeleid van de laaste decenia 31 63,27%
De vreemdelingen 6 12,24%
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2006, 09:55   #21
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Waar ligt volgens U de oorzaak van de groei van het VB?

1 - 24% van de mensen is racist
2 - Het cordon sanitaire
3 - Het wanbeleid van de laaste decenia
4 - De vreemdelingen

Ik persoonlijk opteer eerder voor nummer 3...
In een ietwat andere context schreef ik het volgende over de groei van het Vb

Alvorens in te gaan op de kern van de zaak is het goed om eens naar het verleden te kijken.
Bij de eerste Zwarte Zondag was de ontslagnemende regering een CVP-SP regering onder leiding van Martens. Hoewel het aangeduid werd als dè Zwarte Zondag gingen de regeringspartijen vrolijk verder. Dehaene wordt aan boord gehesen, maar voor de rest business as usual. 1995, nieuwe verkiezingen, nieuwe vooruitgang van het Blok en nieuw verlies voor CVP-SP. Dehaene doet vrolijk verder. 1999: de fameuze dioxineverkiezingen. Naast enorme winst voor Agalev zien we weer: winst voor het Blok. CVP wordt gedumpt. Paars-groen wordt uitgeprobeerd. We hebben dus een VLD-SP.a-Agalev-regering. Aardverschuiving! De CVP na 40 jaar van de macht verdreven! Deze regering ging alles anders doen. Snel en efficient! Modelstaat! Nu ging het Blok teruggedrongen worden. Tot...jawel, 2003. Agalev afgestraft. En het Blok? Dat ging er nog maar eens op vooruit.
Tot daar de federale verkiezingen. Maar ook op Vlaams niveau, 18 mei 2004 ging het Blok er nog maar eens op vooruit. (ondertussen was CVP gemuteerd in CD&V, Agalev had zich verpopt tot Groen!).

Dus noch de CD&V, noch de VLD noch Groen! noch SP.a zijn er ooit ergens in geslaagd het blok terug te dringen. Nog nooit, en nog nergens is dit gebeurd. Allen zijn ze gewogen, en te licht bevonden.

Waarom?
Alle partijen, en de bevriende journalisten (Yves Desmedt op kop) hebben telkens de schuld bij 'de kiezer' gelegd. Racistisch, verzuurd, verwend, what ever. Als de hand maar niet in eigen boezem moet worden gestoken. Als de balk in de eigen ogen maar niet moet worden gezien.
Want één ding werd nooit in vraag gesteld door de traditionele partijen: het beleid. Een beleid dat bestaat uit privatiseringen, liberaliseringen, snoeien in sociale voorzieningen en sociale bescherming, afkalving van werkzekerheid, een beleid gericht op een betere middenklasse. Maar ook een beleid dat een ideale voedingsbodem legt voor een zondebokpropaganda. En migranten en Walen vormen hier inderdaad de ideale zondebokken. Maar in essentie gaat het om de neoliberale aanvallen. In essentie gaat het erom de sociaaldemocratie haar arbeidersbasis volledig heeft veloochend (overigens is dit een fenomeen op Europees niveau, lees wat dit betreft maar eens le Monde Diplomatique van mei 2005, p 12-13).

Het klinkt heel verleidelijk en logisch om SP.a te stemmen 'als minste kwaad', of 'om ze naar links te trekken'. Maar helaas, zo werkt dat niet. Net zoals bij de herverkiezing van Chirac tegen Le Pen, 'stemmen met de neus dicht' niet zichtbaar was. Eens het bolletje rood gekleurd ben je er niet meer meester van. Eens het bolletje rood zal dat automatisch gezien worden als een goedkeuring van het beleid. En dus als een aanmoediging om dat beleid verder te zetten.
En dus ja, ik zou toch maar een stem op een oppositiepartijtje overwegen (LSP of PVDA).

Wie verklaringen aanvoert die zich beperken tot Belgie (Vlaams-Waalse tegenstellingen bijvoorbeeld) die vergist zich. Want het oprukkend extreem-rechts is een Europees fenomeen: in Frankrijk de FN, in Engeland de BNP, in Oostenrijk de FPÖ, etc. En telkens ghaat dit gepaard met de afkalving van de sociaal-democratie. Waarom? Omdat de sociaal-democratie twee zaken doet:
1) haar arbediersbasis afschudden, en daarmee de arbeiders politiek dakloos maakt
2) omdat de sociaal-democratie mee het neo-liberaal beleid voert van privatiseringen, flexibiliseringen, afbouw van de sociale zekerheid, uitverkoop van openbaar goed etc.
Om er maar eentje uit te pikken: mijn vader is op zijn 20 beginnen werken, en heeft op zijn 65ste dat bedrijf verlaten. Maar nu, vandaag, zie ik mensen van rond de 40 die terug als interimmer moeten beginnen en een perspectief hebben dat niet verder reikt dan een week. Denken jullie dat dat iemand motiveert? Maar vooral, denken jullie dat de 'sociaal-progressieven anders' daartegen in het verzet gaan? Driewerf neen. Zij hernemen braafjes de neoliberale retoriek. Of tijdens de toestanden rond het Generatie-pact: gans de SP.a heeft netjes het Generatie-pact meegestemd, alsof er op 28 oktober niks was gebeurd.
Dergelijke aanvallen maken dat men ergens een zondebok zoekt, en het is nu eenmaal gemakkelijker naar onder te schoppen dan naar boven. Als er dan nog een partij rondloopt die die neiging tot racisme aanwakkert en normaal maakt, dan is het hek van de dam.
Waar er nood aan is, is aan een echte linkse arbedierspartij, die met een duidelijk profiel de belangen van de loontrekkenden verdedigt, en die ook mobiliseert. Die keihard elke vorm van verdeling (arbeiders-bedienden, vaste-interimmers, Vlamingen-Walen, Belgen-migranten etc.) bekampt, en hen voortdurend op hun gezamenlijke belangen wijst.

Dat zal de groei van het VB afremmen, en niet de processen of de dotaties, die alleen maar bewijzen dat de traditionele burgerlijke partijen er geen antwoord op hebben. Zij zijn immers de rotte ondergrond waarop het VB als een schimmel kan groeien. Het volstaat niet om de schimmel weg te nemen. Het is de verrotting zelf die moet worden aangepakt.

Laatst gewijzigd door driewerf : 20 mei 2006 om 09:57.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 01:10   #22
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasdm Bekijk bericht
Waauw, blijkbaar lopen er in Vlaanderen veel gefrustreerde mensen rond! Wanbeleid?

Misschien leef ik in een ander Vlaanderen. Ik ben hier namelijk bijzonder gelukkig. Kijk eens naar hoe goed we het hier hebben! Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat er met wanbeleid bedoeld wordt.
Ja, iedere partij haalt wel 'domme stoten' uit, maar wanbeleid?
Vast jobke aan de overheid of nog student neem ik aan?
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 08:42   #23
TheBlackadder
Schepen

Standaard

Combinatie van Cordon Sanitair en opkomstplicht (enkel instroom, geen uitstroom)
TheBlackadder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 08:47   #24
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Waar er nood aan is, is aan een echte linkse arbedierspartij
Dat is écht wel iets nieuws. Het proberen waard...
Oud 21 mei 2006, 09:08   #25
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Dat is écht wel iets nieuws. Het proberen waard...
doel je op die dwaze typefout, of is dat inhoudelijk op te vatten?
Oud 21 mei 2006, 09:33   #26
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

De keuze van de peiling is te beperkt. Het is een mix van zaken die de groei van het VB hebben gestimuleerd. Een kleine greep:
  • Om te beginnen had er nooit een CS mogen opgericht worden. In plaats van in Antwerpen gezamenlijk een gemeentebestuur op te richten tegen het vb hadden ze het vb moeten laten meebesturen.
  • We kunnen niet ontkennen er is een vreemdelingenprobleem. Sommige partijen leggen die mensen wat teveel in de watten tov van de eigen bevolking. Dit zorgt voor misgenoegen bij de mensen die ook problemen hebben maar zelf hun boontjes moeten doppen.
  • Er zijn mensen die tegen niets meer kunnen. Ze kunnen bvb niet meer tegen het lawaai van spelende kinderen. Als we dat al niet kunnen tolereren … ???? .
  • De gerechtsprocedures die tegen het vb zijn ingeleid drijft bepaalde mensen in de armen van het vb. Zo kan het vb zich perfect in hun favoriete rol onderdompelen nl. hun slachtofferrol.
  • Sommige politici moeten weer eens naar de gewone mens gaan luisteren. Sommige politici weet niet meer wat er bij de gewone burger leeft.
  • Stop eens met bepaalde zaken door de mensen hun strot te duwen. (migrantenstemrecht) Was de meerderheid van de bevolking hiermee akkoord? Dit kon te weten gekomen zijn door een referendum.
Heeft het VB een goede oplossing voor deze zaken? Ik weet het niet. Daarom begin met het CS af te breken. Wanneer ze aan het beleid meedoen kunnen ze zich bewijzen en moeten ze eveneens rekening houden met de andere partijen in het beleid. Zo kunnen ze zaken niet eenzijdig bepalen.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 09:58   #27
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal Bekijk bericht
De keuze van de peiling is te beperkt. Het is een mix van zaken die de groei van het VB hebben gestimuleerd. Een kleine greep:

* Om te beginnen had er nooit een CS mogen opgericht worden. In plaats van in Antwerpen gezamenlijk een gemeentebestuur op te richten tegen het vb hadden ze het vb moeten laten meebesturen.
De stem op het VB is een proteststem, en liever dan naar et ongenoegen te luisteren heeft men het CS ingevoerd. Ik ben er absoluut tegen dat het VB ooit ergens aan de macht zou komen, hun beleid zou een ramp zijn, maar denken dat het CS alles zou oplossen is eveneens een illusie. Of, anders gezegd, het was maar de helft van het werk. Ondertussen is het duidelijk dat de burgerlijke partijen gewoon geen enkel antwoord hebben op wat de gewone arbeiders bezighoudt, en een beleid voeren dat enkel het patronaat ten goede komt.

*
*
Citaat:
We kunnen niet ontkennen er is een vreemdelingenprobleem. Sommige partijen leggen die mensen wat teveel in de watten tov van de eigen bevolking. Dit zorgt voor misgenoegen bij de mensen die ook problemen hebben maar zelf hun boontjes moeten doppen.
* Dit kan je niet menen. Er is een systematische en bewezen achterstelling van migranten inzake husvesting, onderwijs, jobs. Migranten worden systematisch vaker gefouilleerd door de politie etc. Maar inderdaad zijn er problemen. Maar door louter repressie ga je dat niet oplossen. Wat is de reactie van een jongere denk je, die de Belgische samenleving alleen ziet als een flik met een matrak? De Parijse banlieu's gaven je een voorproefje...
*
*
Citaat:
Er zijn mensen die tegen niets meer kunnen. Ze kunnen bvb niet meer tegen het lawaai van spelende kinderen. Als we dat al niet kunnen tolereren … ???? .
* De gerechtsprocedures die tegen het vb zijn ingeleid drijft bepaalde mensen in de armen van het vb. Zo kan het vb zich perfect in hun favoriete rol onderdompelen nl. hun slachtofferrol.
Die gerechtsprocedures zijn maar 12 jaar na de grote groei van het VB opgestart, en kunnen dus niet als verklaring dienen voor de groei daarvoor.

Citaat:
* Sommige politici moeten weer eens naar de gewone mens gaan luisteren. Sommige politici weet niet meer wat er bij de gewone burger leeft.
Mee eens. Gedeeltelijk. Politici die beweren arbeiders te vertegenwoordigen zouden met niet meer mogen doen dan het gemiddeld loon van een geschoolde arbeider. LSP-kandidaten verbinden zich ertoe om het verschil aan allerhande campagnes te storten. Waarom? Om de voeling te behouden met wat de gewone mensen meemaken. Om nog te weten wat een brood kost.
Citaat:
* Stop eens met bepaalde zaken door de mensen hun strot te duwen. (migrantenstemrecht) Was de meerderheid van de bevolking hiermee akkoord? Dit kon te weten gekomen zijn door een referendum.
Wat de burgerlijke partijen rond dat thema vooral fout hebben gedaan, is de arrogantie van de macht. Ze denken, dat, omdat ze een meerderheid in het parlement hebben de zaak wel oké is. Maanden lang hebben ze het publieke debat aan het VB overgelaten. Vooral de SP.A treft in deze zwaar schuld. De SP.A had maanden aan een stuk zalen moeten afhuren om het hoe en het waarom te gaan uitleggen. De enige stem die je nu buiten het parlement hoorde was dat van het VB. Maar zeker de SP.A is hoe langer hoe meer bang van 'de straat'. DAt zie je ook rond het Generatie-pact. Vandelanotte heeft met veel tamtam aangekondigd dat zijn millitanten aan de fabriekspoorten het Generatie-pact gingen komen uitleggen: we hebben ze er niet gezien.

LSP-millitanten hebben echter wel mee aan de bedrijfspoorten en aan de piketten getsaan, en een heel hevig anti-SP.A gevoel opgemerkt. Niet moeilijk dus dat de Vandelanotte-boys zich niet durfden te vertonen.
Oud 21 mei 2006, 09:59   #28
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal Bekijk bericht
Heeft het VB een goede oplossing voor deze zaken? Ik weet het niet. Daarom begin met het CS af te breken. Wanneer ze aan het beleid meedoen kunnen ze zich bewijzen en moeten ze eveneens rekening houden met de andere partijen in het beleid. Zo kunnen ze zaken niet eenzijdig bepalen.
Ik vraag mij af of 'België' het nog zich wel kan veroorloven om het CS af te breken, nu ad 2006, na de veroordeling vh Vlaams Blok, nu na de schietpartij in Antwerpen.
Vele Vlamingen die België niet ongenegen zijn , vergeten wel eens dat er ook Franstaligen in dit land wonen.
Franstaligen die sociologisch de politieke machtsmeerderheid zijn.
Of de Franzose gemeenschap een Belgisch samenleven zou kunnen verantwoorden met een Vlaanderen waarin - al was het maar in de kleinste gemeente - het cs doorbroken wordt, is zeer de vraag.
Dit was mss nog mogelijk geweest in 2000 in Antwerpen.
Oud 21 mei 2006, 10:23   #29
Den Bal
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dit kan je niet menen. Er is een systematische en bewezen achterstelling van migranten inzake husvesting, onderwijs, jobs.
Ik kan u verzekeren dat dit niet altijd het geval is. Ik heb familie werken in het OCMW. Daar is door de leden van de spa opgelegd dat er positieve discriminatie moet zijn. De migranten moeten eerst geholpen worden. Dat zet meestal kwaad bloed.
Citaat:
*
*
Die gerechtsprocedures zijn maar 12 jaar na de grote groei van het VB opgestart, en kunnen dus niet als verklaring dienen voor de groei daarvoor.
Dat is één van de mogelijke helpers van een verdere groei.
Oud 21 mei 2006, 10:26   #30
Den Bal
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Ik vraag mij af of 'België' het nog zich wel kan veroorloven om het CS af te breken, nu ad 2006, na de veroordeling vh Vlaams Blok, nu na de schietpartij in Antwerpen.
Vele Vlamingen die België niet ongenegen zijn , vergeten wel eens dat er ook Franstaligen in dit land wonen.
Franstaligen die sociologisch de politieke machtsmeerderheid zijn.
Of de Franzose gemeenschap een Belgisch samenleven zou kunnen verantwoorden met een Vlaanderen waarin - al was het maar in de kleinste gemeente - het cs doorbroken wordt, is zeer de vraag.
Dit was mss nog mogelijk geweest in 2000 in Antwerpen.
Er komt een moment waar het CS overbodig wordt. Er is trouwens maar 1 partij die baat heeft bij de groei ( of stabiliteit) van het VB nl. de PS.
Oud 21 mei 2006, 11:03   #31
dinoo
Vreemdeling

Standaard

[SIZE=2]Ik weet niet of het VB in oktober nog zal groeien, maar ik verwacht wel een lichte verschuiving van de partij naar het centrum. In de zevende dag heeft FDW nogmaals afstand genomen van skinheads, neo-nazi's en zeolfs racisten. Een slimme zet volgens mij, de partijtop is aan het rekenen gegaan en beseft dat ze door de schapevacht wat dikker te maken meer mensen over de streep kunnen trekken dan wat er aan de extreem-rechtse kant zal wegvallen. Die gaan trouwens voor VB blijven stemmen want ze hebben toch geen alternatief. Daar schuilt tegelijk ook het gevaar : hoe groter de partij wordt, hoe moeilijker om de extremisten en gematigden onder 1 dak te houden. Het zou me niet verbazen dat er op een bepaald moment een afscheuring komt van VB'ers van heteerste uur. Afwachten...
[/SIZE]
dinoo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 11:29   #32
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Waar ligt volgens U de oorzaak van de groei van het VB?

1 - 24% van de mensen is racist
2 - Het cordon sanitaire
3 - Het wanbeleid van de laaste decenia
4 - De vreemdelingen

Ik persoonlijk opteer eerder voor nummer 3...
Drie oorzaken (maar die kunnen variëren van kiezer tot kiezer):

1) vreemdelingenhaat
2) een bepaald wanbeleid (federalisme, verspillingen,...)
3) enige gekende oppositie (dank u, openbare media).
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 11:35   #33
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die keihard elke vorm van verdeling bekampt
Een grapje, neem ik aan? Als er één verdelingsblok is, dan zijn het wel de collectivisten.

Ach, ik denk dat je voor zulk project wel talloze gefrustreerde tirannetjes vindt, zeker?
Oud 21 mei 2006, 11:49   #34
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Een grapje, neem ik aan? Als er één verdelingsblok is, dan zijn het wel de collectivisten.

Ach, ik denk dat je voor zulk project wel talloze gefrustreerde tirannetjes vindt, zeker?
Bwo, qua tirannie gaat er niets boven een CEO.
Oud 21 mei 2006, 11:51   #35
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Bwo, qua tirannie gaat er niets boven een CEO.
De bourgeois staat zelf is nog een grotere tiran.
Oud 21 mei 2006, 12:28   #36
leeuwenhart
Banneling

leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benji Bekijk bericht
Ik ben voor een splitsing van den belgique ,dat is mijn grootste argument om Vlaams belang te stemmen .
Als ik de platbroeken van de nva bekijk die steeds woordbreuk plegen, rest me niets anders .
Geert Bourgois hoe was de koffie bij de koning? Rombouts zeker......
En u bent waarschijnlijk wel op de hoogte wat daar besproken is geweest?

Of hebt u het later niet gehoord over het "ontvloerst separatisme" Die roi albert aan het adres van Bourgeois toeschreef?
leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 13:52   #37
Don Quichote
Banneling

Standaard

Het Vb hoeft zelfs niet mee te regeren.

Maar de adem zal steeds heter worden.
Hoe meer het VB groeit, hoe minder zeteltjes voor de "goei".De goei gaan nog meer moeite doen om vrouwen en gekleurde medemensen, babes en BV-s die hun kost niet meer kunnen verdienen,aan een politiek mandaat te helpen.
De spoeling wordt dun voor de mannekes die keihard gewerkt hebben voor de partaai.
Dan nog een quota voor de vreemdelingen in openbare diensten?
Boost voor het VB.

Er zullen ruzietjes komen in de democratische partijen.
En spanninkskes enzo.

Laatst gewijzigd door Don Quichote : 21 mei 2006 om 13:53.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 14:16   #38
Bratskos Di Mola
Burger

Standaard

Citaat:
Ik ben voor een splitsing van den belgique ,dat is mijn grootste argument om Vlaams belang te stemmen .
Als ik de platbroeken van de nva bekijk die steeds woordbreuk plegen, rest me niets anders .
Geachte Benji , mag ik er u op wijzen dat geen argument is maar slechts een persoonlijke mening. Laat mij toe om u even te verwijzen naar het woordenboek.

[SIZE=4]ar·gu·ment[/SIZE] (het ~, ~en) 1 hetgeen men stelt om op grond daarvan een conclusie te trekken, iets te betogen of te bewijzen => bewijsgrond 2 [wisk.] hoek die de voerstraal van een punt met de nullijn maakt 3 [wisk.] de onafhankelijk veranderlijke x bij de functie y = f(x)[SIZE=4]ar·gu·men·ta·tie[/SIZE] (de ~ (v.), ~s) 1 bewijsvoering, aanvoering van argumenten[SIZE=4]ar·gu·men·te·ren[/SIZE]1 (onov.ww.) 1 bewijsgronden aanvoeren => redeneren[SIZE=4]ar·gu·men·te·ren[/SIZE]2 (ov.ww.) 1 met argumenten staven => beargumenteren

Het spijt me zo om u te teleurstellen dat het argument waar u het over had niet bestaat.

Misschien als er dan toch ooit een splitsing komt , lijkt het me dan ook aangeraden om eerst de taal te leren voor ze te hanteren.
Bratskos Di Mola is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 14:32   #39
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar is uw argumentatie even sterk als uw liefde voor België.
Oud 21 mei 2006, 14:33   #40
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
De bourgeois staat zelf is nog een grotere tiran.
Wat heb je toch tegen de Geert?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be