Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2006, 09:17   #21
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Dus gewoon de VDAB eens hun werk laten doen waarvoor ze bedoeld zijn.
Nu in de rest van het land de VDAB nog eens aan het werk krijgen. Misschien moeten ze Brussel eens proberen. Tzal andere koek zijn vrees ik.
idd vlamingen zijn nog steeds een stelletje gefokte slaven waartegen ge kunt zeggen "pakt dien borstel en keert da daar op" en die stomme vlaming zal da nog doen ook . De slavenmentaliteit zit diep ingebakken. We zouden beter eens wat opsteken van de walen en de brusselaars. Als ge door kapitalisten met uw kloten laat spelen raakt ge immers van de regen in de drop.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 09:24   #22
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
idd vlamingen zijn nog steeds een stelletje gefokte slaven waartegen ge kunt zeggen "pakt dien borstel en keert da daar op" en die stomme vlaming zal da nog doen ook . De slavenmentaliteit zit diep ingebakken. We zouden beter eens wat opsteken van de walen en de brusselaars. Als ge door kapitalisten met uw kloten laat spelen raakt ge immers van de regen in de drop.
opsteken van Walen en Brusselaars waar de werkloosheid tot 20% bedraagt en waar de miserie gewoon niet te overzien is? kom jij in feite wel eens in pakweg Charleroi? zie jij dan niet de miserie? is dat dan beter?
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 09:37   #23
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
... onder bedreigingen? Indien ze die dus niet hadden gekregen waren ze op hun lui gat blijven zitten, niettegenstaande de vele jobkes, al is het soms maar tijdelijk! Dat is dus wat jij normaal vindt???

Het bewijst vooral dat de vele jobs, waaronder veel waar je geen bijzondere kwalificaties moet hebben, niettegenstaande onze 600.000 "werklozen", grotendeels ingevuld zouden kunnen worden!
Pruts wat aan de uitkeringen van diegenen die jobs min of meer op hun niveau weigeren... en je zult ze zien afkomen.
Blijkbaar ligt voor sommigen de oplossing echter in het blijven aantrekken van buitenlanders... en de verdere verloedering van onze sociale zekerheid.
Persoonlijke ervaring duidelijk nul.

Al eens gehoord van de werkloosheidsval?

De verloedering van onze sociale zekerheid is even duidelijk toevertrouwd aan diegenen die de nu al ontoereikende uitkeringen nog verder naar beneden willen schroeven.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 09:38   #24

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
opsteken van Walen en Brusselaars waar de werkloosheid tot 20% bedraagt en waar de miserie gewoon niet te overzien is? kom jij in feite wel eens in pakweg Charleroi? zie jij dan niet de miserie? is dat dan beter?
ik kom idd in charleroi en nee daar zou ik nie willen wonen. Maar als ge een beetje landelijk gaat in wallonie daar dan weer wel. Daar is het best wel prettig leven, met een quasi onvoorwaardelijk basisinkomen.

En een onvoorwaardelijk basisinkomen gaan ze niet zomaar geven natuurlijk. Ge moet dat gewoon pakken. De enige manier waarop de bevolking de staat kan dwingen om de kapitalisten uit te gaan melken ipv de werkmens.

Jaja voor wat hoort wat - als ge de ballen niet heb om de gestrekte middelvinger op te steken en altijd braafkes onder eender welke (loon)voorwaarden gaat werken dan zullen ze u gewoon alleen maar verder en verder leeg blijven melken.

wie niet assertief is heeft geen (sociale) rechten. Ze komen dat niet in uwe schoot werpen. Dat is een natuurwet die nu eenmaal boven alle andere wetten staat.

ps wat die indeling in klassen betreft is wel grof van u om deze arme luis ook daar nog eens de schuld van te geven he. Is wel gemakkelijk he om een arme luis de schuld te geven. Ge zijt daarin juist hetzelfde zoals frankske van de kakbroek en zoals water - dat zoekt ook de gemakkelijkste weg.

Het is het kapitalisme dat de klassen maakt - en ik benoem ze. Gij ontkent ze - gehersenspoelt als ge zijt neemt ge weer klakkeloos aan dat we in een klasseloze maatschappij leven. Een beeld dat de kapitalisten maar al te graag ophangen.

Maar kijk eens rond man en laat de paar hersencellen die ge hebt eens ne keer werken en wees mentaal niet zo lui. Klassen bestaan overal daar waar er privileges bestaan. De rijke heeft bvb het privilege om te kunnen ondernemen omdat hij kapitaal heeft. de arme heeft dat privilege niet. De rijke kan dure advocaten betalen en heeft dus bij het gerecht meer gelijk. de rijke kan ook vanalles afschrijven van de belasting en rechtspersonen oprichten enzo ( een bvba kost 750000 bfr een NV 1250000) enz enz. over gezondheidszorg zullen we bovendien maar zwijgen zeker en over het onderwijs dat onze kinderen uit de verschillende klassen genieten ...

en tot slot

ja ik voel me als arme dan toch idd mentaal beter dan de rijke. Ik heb teveel rijke sukkelaars ( armen van geest ) gekend. In deze maatschappij wordt de arme als de minste gezien en hoe meer geld ge hebt hoe meer ge zogezegd zijt. En ik draai da nu eens lekker om - al was het maar alleen om daarmee uw bot verstand te sjokeren.

en nog iets ? zijt ge mss christen ?

soit ook als ge dat niet zijt - onze maatschappij is op christelijke roots geent. Wie onze maatschappij van vandaag de dag wil begrijpen moet eerst het christendom begrijpen. Of ge nu gelovig zijt of niet. En de stichter van die christelijke maatschappij heeft ook zo eens uit zijn nek geslagen gehad dat de laatsten de eersten zullen zijn en dat degenen die hier het hoogste worden geacht daarboven de minste worden geacht en omgekeerd.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 23 mei 2006 om 09:45.
Oud 23 mei 2006, 09:42   #25
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Ook in Limburg schijnt de jeugdwerkloosheid fors gedaald te zijn.
Vooral in de mijngemeenten, Houthalen in het speciaal (-24%)
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 09:48   #26
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik kom idd in charleroi en nee daar zou ik nie willen wonen. Maar als ge een beetje landelijk gaat in wallonie daar dan weer wel. Daar is het best wel prettig leven, met een quasi onvoorwaardelijk basisinkomen.

En een onvoorwaardelijk basisinkomen gaan ze niet zomaar geven natuurlijk. Ge moet dat gewoon pakken. De enige manier waarop de bevolking de staat kan dwingen om de kapitalisten uit te gaan melken ipv de werkmens.

Jaja voor wat hoort wat - als ge de ballen niet heb om de gestrekte middelvinger op te steken en altijd braafkes onder eender welke (loon)voorwaarden gaat werken dan zullen ze u gewoon alleen maar verder en verder leeg blijven melken.

wie niet assertief is heeft geen (sociale) rechten. Ze komen dat niet in uwe schoot werpen. Dat is een natuurwet die nu eenmaal boven alle andere wetten staat.

ps wat die indeling in klassen betreft is wel grof van u om deze arme luis ook daar nog eens de schuld van te geven he. Is wel gemakkelijk he om een arme luis de schuld te geven. Ge zijt daarin juist hetzelfde zoals frankske van de kakbroek en zoals water - dat zoekt ook de gemakkelijkste weg.

Het is het kapitalisme dat de klassen maakt - en ik benoem ze. Gij ontkent ze - gehersenspoelt als ge zijt neemt ge weer klakkeloos aan dat we in een klasseloze maatschappij leven. Een beeld dat de kapitalisten maar al te graag ophangen.

Maar kijk eens rond man en laat de paar hersencellen die ge hebt eens ne keer werken en wees mentaal niet zo lui. Klassen bestaan overal daar waar er privileges bestaan. De rijke heeft bvb het privilege om te kunnen ondernemen omdat hij kapitaal heeft. de arme heeft dat privilege niet. De rijke kan dure advocaten betalen en heeft dus bij het gerecht meer gelijk. de rijke kan ook vanalles afschrijven van de belasting en rechtspersonen oprichten enzo ( een bvb kost 750000 bfr een NV 1250000) enz enz. over gezondheidszorg zullen we bovendien maar zwijgen zeker en over het onderwijs dat onze kinderen uit de verschillende klassen genieten ...

en tot slot

ja ik voel me als arme dan toch idd mentaal beter dan de rijke. Ik heb teveel rijke sukkelaars ( armen van geest ) gekend. In deze maatschappij wordt de arme als de minste gezien en hoe meer geld ge hebt hoe meer ge zogezegd zijt. En ik draai da nu eens lekker om - al was het maar alleen om daarmee uw bot verstand te sjokeren.

en nog iets ? zijt ge mss christen ?

soit ook als ge dat niet zijt - onze maatschappij is op christelijke roots geent. Wie onze maatschappij van vandaag de dag wil begrijpen moet eerst het christendom begrijpen. Of ge nu gelovig zijt of niet. En de stichter van die christelijke maatschappij heeft ook zo eens uit zijn nek geslagen gehad dat de laatsten de eersten zullen zijn en dat degenen die hier het hoogste worden geacht daarboven de minste worden geacht en omgekeerd.
wat jij duidelijk niet wilt snappen is dat het onderscheid rijk-arm volledig is achterhaald. er is ondertussen al een héél brede middenklasse gekomen die het goed heeft maar nu ook niet zo goed heeft. en het zijn vooral die mensen die constant moeten afdragen en constant hun belastingsgeld zien verdwijnen. Die mensen hebben geen enkel probleem om solidair te zijn (christelijke roots nietwaar) maar dat ze daarvoor toch willen dat er aan de andere kant op z'n minst wat goede wil is, dat is toch normaal??? maja, dat zal wel het klootjesvolk voor jou zijn zeker??

jij komt niet op voor de "gewone" man maar voor een héél klein deeltje van de bevolking die weigert om mee te doen aan de samenleving. jij bent tegen solidariteit met het gewone volk, dat is duidelijk, je bent er zelf tegen.

De arbeider van vroeger is nu de gewone werkmens geworden die elke dag zijn best doet om het zo goed mogelijk te hebben in het leven, dat lukt niet altijd en sommigen verliezen zich in het materialisme, volledig mee akkoord. maar het is nu eenmaal zo dat de overgrote meerderheid van de mensen beseffen dat er alleen brood op de planken kan komen als er iets voor in de plaats staat.
Oud 23 mei 2006, 10:20   #27
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klassen bestaan overal daar waar er privileges bestaan. De rijke heeft bvb het privilege om te kunnen ondernemen omdat hij kapitaal heeft.
Ik wil even inpikken. Hoe komt het dat er klassen zijn? Hoe wordt je rijk?

King denkt in termen van een kaste, je wordt erin geboren en je gaat er volgens hem in dood als je niet de langharige rebel uithangt en naar arbeidsextensieve oproer en andere onnobele methodes grijpt om zijn imaginair klasse systeem omver te werpen.

Hoe komt het dat er 'kapitalisten' zijn, hoe komt het dat er 'rijken' zijn en 'armeren'? Geboorte? Gelooft King nu echt nog in sprookjes? Tuurlijk, je hebt adelijke klassen, en zelfs dan moet er ergens in het verleden een moment geweest zijn dat er een onderscheid actief werd gemaakt door een actie van een voorouder van die adelijke familie die zichzelf heeft op-gewerkt ten opzichte van zijn gelijken.

Fin soit, ik geloof niet in determinisme op dat vlak, het staat iedereen vrij om zelf te klimmen op de sociale ladder. Mijn vader dronk, hij ging zelfs gaan bijklussen om meer te kunnen drinken. Mijn moeder is dan ook maar uit miserie en omdat ze mentaal niet sterk genoeg meer was gaan drinken en vorig jaar eraan overleden. Een schone jeugd heb nu niet echt gehad. Volgens King's mentaliteit dat je in een klasse valt en er niet door er zelf iets aan te doen (lees het noeste, als minderwaardig beschouwde concept 'werken') moest ikzelf ook allang zonder middelbaar diploma aan den dop hangen en de helft ervan opdoen aan drank en de schuld van mijn miserie op de maatschappij steken. Ik heb het tegenovergestelde gedaan: gekeken naar wat het verschil was tussen mijn situatie en dat van de 'betere' klasse, gaan studeren (6 jaar unief), intussen (bah, hoe vies hé, King, in de zomer gewerkt, en ja toch ook een beetje van de staat geprofiteerd met een studiebeurs, maar ik zie dat meer als een geweldige investering van de staat), en momenteel (19 dagen heb ik zonder werk gezeten, de rest heb ik opgevuld met interimwerk onder mijn niveau, want nee, ik heb daar geen problemen mee, ik deed het zelfs met plezier) en nu doctoreer ik. En weet je wat, ja, nu voel ik me beter dan de ik die ik kon geweest zijn als ik die moeite allemaal niet had gedaan en mezelf in geweeklaag over het systeem had gewenteld. Laat ze daar maar langs de kant van de weg staan jammeren, binnen X aantal jaar gaan ze nog harder staan bleten als het sociaal stelsel instort.
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 10:32   #28
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Werkloosheid daalt redelijk snel hoor, op gemeentelijk niveau is dat echt geen referentie. Weet je, ik kan ook een gemeente werkloosvrij maken als ik alle werklozen aan de deur zet.
Oud 23 mei 2006, 11:35   #29

Standaard

idd lombas - je zorgt er gewoon voor dat de huren hoog genoeg zijn - dat er geen sociale woningen kunnen zijn enzo en je hebt van die werklozen geen last.

een andere dubieuze manier om de werkloosheidscijfers te doen dalen is mensen van de dop schorsen.
Oud 23 mei 2006, 11:46   #30
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
idd lombas - je zorgt er gewoon voor dat de huren hoog genoeg zijn - dat er geen sociale woningen kunnen zijn enzo en je hebt van die werklozen geen last.

een andere dubieuze manier om de werkloosheidscijfers te doen dalen is mensen van de dop schorsen.
maar ondertussen kan je niet inhoudelijk reageren op wat ik en genehunter hebben gepost.

btw, mensen worden nooit zomaar van de dop gesmeten, daar is altijd een goede reden voor, zoals in het zwart werken of weigeren van weer aan het werk te gaan.
Oud 23 mei 2006, 11:47   #31

Standaard

Citaat:
maar ondertussen kan je niet inhoudelijk reageren op wat ik en genehunter hebben gepost.
dat is omdat ik teveel werk heb met de armen. en die gaan voor op jullie want die zijn zoals je weet in mijn ogen meerderwaardig .

btw ben omwille van dergelijke vrijwillige activiteit ook eens een jaar geschorst geweest - dus best niet alles zomaar slikken wat de media en der propagandaapparaat van frankske van de kakbroek je voorkauwt.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 23 mei 2006 om 11:51.
Oud 23 mei 2006, 16:33   #32

Standaard

Citaat:
wat jij duidelijk niet wilt snappen is dat het onderscheid rijk-arm volledig is achterhaald. er is ondertussen al een héél brede middenklasse gekomen die het goed heeft maar nu ook niet zo goed heeft. en het zijn vooral die mensen die constant moeten afdragen en constant hun belastingsgeld zien verdwijnen.
1. Volgens de laatste cijfers leeft ongeveer zestien percent van onze bevolking onder de armoedegrens.
2. Die groep neemt sinds halverwege de jaren negentig tot op de dag van vandaag bovendien opnieuw in omvang toe. cfr AVA
3. Van degenen die onder de armoedegrens leven wordt de groep van werkende armen steeds groter. Het gaat dan vooral over kleine zelfstandigen en mensen die werken in een gesubsidieerd verband ( gesco, art 60 paragraaf 7, dienstencheques, pwa, parttime enz )
4. dat de arm rijk tegenstelling achterhaald is is pure wishfull thinking dus die op geen enkele realiteit doch op een gevaarlijke vorm van negationisme gebaseerd is. Als het echt nodig is wil ik je wel eens gidsen daarin en de wereld zoals ie echt is laten zien, daarbij komt er bovendien spontaan een stuk tekst van ralph mc tell bij me op "let me take you by the hand and lead you true the streets of londen ( brussels ) ; I ll show you something to make you change your mind."

soit de rest van je post weerleg ik straks wel en die van genehunter ook.
maar nog even een vraagje om alvast over na te denken - is het de schuld van die zestien percent van de bevolking die uitgesloten worden dat de werkende middeklasser ( een groep die ook terug minder breed wordt ) voor hen moet opdraaien ?

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 23 mei 2006 om 16:47.
Oud 23 mei 2006, 17:35   #33
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
Ook in Limburg schijnt de jeugdwerkloosheid fors gedaald te zijn.
Vooral in de mijngemeenten, Houthalen in het speciaal (-24%)
Tschijnt?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 18:16   #34
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Volgens de laatste cijfers leeft ongeveer zestien percent van onze bevolking onder de armoedegrens.
2. Die groep neemt sinds halverwege de jaren negentig tot op de dag van vandaag bovendien opnieuw in omvang toe. cfr AVA
3. Van degenen die onder de armoedegrens leven wordt de groep van werkende armen steeds groter. Het gaat dan vooral over kleine zelfstandigen en mensen die werken in een gesubsidieerd verband ( gesco, art 60 paragraaf 7, dienstencheques, pwa, parttime enz )
4. dat de arm rijk tegenstelling achterhaald is is pure wishfull thinking dus die op geen enkele realiteit doch op een gevaarlijke vorm van negationisme gebaseerd is. Als het echt nodig is wil ik je wel eens gidsen daarin en de wereld zoals ie echt is laten zien, daarbij komt er bovendien spontaan een stuk tekst van ralph mc tell bij me op "let me take you by the hand and lead you true the streets of londen ( brussels ) ; I ll show you something to make you change your mind."

soit de rest van je post weerleg ik straks wel en die van genehunter ook.
maar nog even een vraagje om alvast over na te denken - is het de schuld van die zestien percent van de bevolking die uitgesloten worden dat de werkende middeklasser ( een groep die ook terug minder breed wordt ) voor hen moet opdraaien ?
U kunt straks mss ook refereren naar uw topic:
<<Tips om aan de dop te geraken of te blijven>>...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 18:22   #35
Alle
Partijlid

Alle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Op 4 maand tijd lijkt me dat sterk.
dat het met 37 % gedaald is, lijkt u niet sterk?
Oud 23 mei 2006, 18:34   #36

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
U kunt straks mss ook refereren naar uw topic:
<<Tips om aan de dop te geraken of te blijven>>...
aangezien jij dat bij deze al deed hoef ik dat niet meer te doen he. bedankt alvast .

[SIZE=1]zou je trouwens de link er eens niet kunnen bijzetten of ben je daar weeral te lui voor ?[/SIZE]

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 23 mei 2006 om 18:35.
Oud 23 mei 2006, 23:03   #37

Standaard

Citaat:
jij komt niet op voor de "gewone" man maar voor een héél klein deeltje van de bevolking die weigert om mee te doen aan de samenleving. jij bent tegen solidariteit met het gewone volk, dat is duidelijk, je bent er zelf tegen.
k ben idd voorstander van solidariteit (desnoods opgelegd ) van de rijken naar de armen en niet van de net niet armen naar de armen toe. Dit zal echter enkel kunnen gebeuren indien de net niet armen verder weigeren om voor de rijkdom van de rijken te werken.
Oud 23 mei 2006, 23:22   #38

Standaard

Citaat:
De arbeider van vroeger is nu de gewone werkmens geworden die elke dag zijn best doet om het zo goed mogelijk te hebben in het leven, dat lukt niet altijd en sommigen verliezen zich in het materialisme, volledig mee akkoord. maar het is nu eenmaal zo dat de overgrote meerderheid van de mensen beseffen dat er alleen brood op de planken kan komen als er iets voor in de plaats staat.
van oudsher heeft men altijd twee klassen gekent. Enerzijds de bezitters en anderzijds het proletariaat(de bezitslozen ).

in de feodaliteit was het zo dat de bezitsloze voor de verwerving van hun basisbehoeften ( toen via landbouw ) aangewezen waren op de landen van de bezitters. Om de landen van de bezitters te mogen gebruiken moesten de bezitslozen een deel van hun oogst afstaan aan de bezitters. Voor wat hoort wat dat is idd waar maar daar waar de bezitslozen zich handhaafden vanuit hun noesten arbeid deden de bezitters dit puur vanuit hun bezit, vanuit hun privileges op het land dus en vanuit het parasiteren op het feit dat de bezitslozen aangewezen waren op hun land om te kunnen leven.

In feite is er in wezen op dit vlak helemaal nog niet zoveel verandert. Op zeker ogenblik zijn er steden ontstaan. Daar woonden vrije mensen. In een nog latere fase konden lijfeigenen zichzelf door het betalen van schatplicht aan de bezitters vrijkopen.

Wat zien we vandaag de dag ? Wie bezitsloos wordt geboren ( in een arm gezin dus ) moet om te kunnen wonen ( een plek onder de zon ) betalen aan bezitters ( huishuur )en om te kunnen werken moet men werken voor de winst van de eigenaars van de bedrijven. Wie hard werkt en niet teveel tegenslag heeft kan zich idd ook uit dit lijfeigenschap ( degene die werkt in loonverband beschikt voor een groot deel immers niet over zijn eigen tijd ) bevrijden door het betalen van schatplicht aan de bezitters van de bedrijven en de gronden en huizen.

daarbij komt nog eens dat de bezitters via de klassieke verdeel en heers strategie hun bezit en hun daaraan gekoppelde priviliges vrijwaren. Dit doen ze door degenen die zich wensen vrij te kopen buiten hun vrijkoopsom ook nog eens te laten opdraaien voor degenen die niet de kans krijgen of zich te goed voelen om zich vrij te kopen en dit middels het systeem van de belasting op arbeid ipv op bezit. Men heeft dus gewoon de klasse der bezitslozen opgedeeld in twee subklassen. Via de belasting op arbeid zet men de vrijkopers op tegen degenen die zich niet kunnen of willen vrijkopen. Daarmee is dan meteen de aandacht van de vrijkopers afgeleid van diegenen die echt op hun parasiteren.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 23 mei 2006 om 23:28.
Oud 23 mei 2006, 23:36   #39

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
Ik wil even inpikken. Hoe komt het dat er klassen zijn? Hoe wordt je rijk?

King denkt in termen van een kaste, je wordt erin geboren en je gaat er volgens hem in dood als je niet de langharige rebel uithangt en naar arbeidsextensieve oproer en andere onnobele methodes grijpt om zijn imaginair klasse systeem omver te werpen.

Hoe komt het dat er 'kapitalisten' zijn, hoe komt het dat er 'rijken' zijn en 'armeren'? Geboorte? Gelooft King nu echt nog in sprookjes? Tuurlijk, je hebt adelijke klassen, en zelfs dan moet er ergens in het verleden een moment geweest zijn dat er een onderscheid actief werd gemaakt door een actie van een voorouder van die adelijke familie die zichzelf heeft op-gewerkt ten opzichte van zijn gelijken.

Fin soit, ik geloof niet in determinisme op dat vlak, het staat iedereen vrij om zelf te klimmen op de sociale ladder. Mijn vader dronk, hij ging zelfs gaan bijklussen om meer te kunnen drinken. Mijn moeder is dan ook maar uit miserie en omdat ze mentaal niet sterk genoeg meer was gaan drinken en vorig jaar eraan overleden. Een schone jeugd heb nu niet echt gehad. Volgens King's mentaliteit dat je in een klasse valt en er niet door er zelf iets aan te doen (lees het noeste, als minderwaardig beschouwde concept 'werken') moest ikzelf ook allang zonder middelbaar diploma aan den dop hangen en de helft ervan opdoen aan drank en de schuld van mijn miserie op de maatschappij steken. Ik heb het tegenovergestelde gedaan: gekeken naar wat het verschil was tussen mijn situatie en dat van de 'betere' klasse, gaan studeren (6 jaar unief), intussen (bah, hoe vies hé, King, in de zomer gewerkt, en ja toch ook een beetje van de staat geprofiteerd met een studiebeurs, maar ik zie dat meer als een geweldige investering van de staat), en momenteel (19 dagen heb ik zonder werk gezeten, de rest heb ik opgevuld met interimwerk onder mijn niveau, want nee, ik heb daar geen problemen mee, ik deed het zelfs met plezier) en nu doctoreer ik. En weet je wat, ja, nu voel ik me beter dan de ik die ik kon geweest zijn als ik die moeite allemaal niet had gedaan en mezelf in geweeklaag over het systeem had gewenteld. Laat ze daar maar langs de kant van de weg staan jammeren, binnen X aantal jaar gaan ze nog harder staan bleten als het sociaal stelsel instort.
het is waar dat de klassen dynamischer zijn geworden en dus minder deterministisch. Ik ben er ook heilig van overtuigd dat deze evolutie zich verder zal zetten, hoewel met ups en downs. Zeggen dat er geen klassen meer bestaan is echter nog veel te voorbarig. Stel dat uw vader niet gedronken zou hebben dan zou u het toch veel makkelijker hebben gehad dan nu. Indien u bovendien een rijke drinkende vader had gehad dan had u het zelfs makkelijker gehad dan als kind van een arme niet drinkende vader.

zelf ben ik geen marxist en de geheel klasseloze maatschappij streef ik zelfs helemaal niet na. Misschien zal dat er ooit in een verre toekomst van komen maar ik vind het geen prioriteit.

Wat wel een absolute prioriteit is dat is dat ten eerste de klassen volledig dynamisch worden en dat men verder enkel in klasse kan stijgen dmv arbeid en niet louter via bezit en ten tweede dat ook de allerlaagste klassen in het kader van de humanisering van onze maatschappij en dus de toepassing van de mensenrechten een menswaardig bestaan kunnen leiden. Voor zestien percent van de bevolking geldt heden dat menswaardig bestaan niet. Hun mensenrechten worden dus geschonden.

Het zal u mss raar overkomen maar ik ben het westers constitutioneel model zijnde van alle kwalen de minst erge best wel genegen. Het fundament van dit model wordt gevormd door de mensenrechten. Indien deze mensenrechten niet worden gerespecteerd dan ondergraaft dit systeem haar eigen fundamenten. Meer en meer mensen gaan dan immers niet meer in die mensenrechten geloven. Van daaruit acht ik het dus mijn burgerlijke plicht om tegen deze afkalving van de humanistische verworvenheden te verzetten. Dit verzetten probeer ik te doen op drie manieren. En die zijn

1. zelfredzaamheid nastreven ( niet of zo min mogelijk consumeren )
2. non cooperatie ( niet werken = staken = doppen )
3. burgerlijke ongehoorzaamheid. ( politieke actie )

ik ben er heilig van overtuigd dat enkel deze drukkingsmiddelen ertoe kunnen leiden dat de humanisering van onze maatschappij verder afgekalft wordt.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 23 mei 2006 om 23:46.
Oud 24 mei 2006, 00:08   #40

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mezelf
ik ben er heilig van overtuigd dat enkel deze drukkingsmiddelen ertoe kunnen leiden dat de humanisering van onze maatschappij verder afgekalft wordt
ff hernemen

ik ben er heilig van overtuigd dat enkel deze drukkingsmiddelen ertoe kunnen leiden dat de humanisering van onze maatschappij niet verder afgekalft wordt
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be