![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister
|
![]() of dat rassen niet bestaan doen niet ter zake,wat wel ter zake doet is als je een zwarte mens aanziet als een aandere soort,rasse,vreemdeling je hem stigmatiseert en als racist met hem omgaat.
Dus racisme is een attitude.
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is niet omdat sommigen de term racisme onterecht gebruiken dat racisme niet bestaat hé!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vraag is waarom je hem geld uit onze kas moet toesteken om te beginnen. Daar begint en zal ook alles mee eindigen, voor de rest kunnen we perfect elkander een streepje zon gunnen.
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Ik besta ook niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Enfin, dat is dus een semantische discussie, die helemaal niet bepaald of racisme bestaat. Racisme wordt immers bij wet gedefinieerd als iedere discriminatie op basis van zogenaamd ras, huidskleur, afkomst en nationale of etnische afstamming. Dat racisme idioot is betwist niemand! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
2om de plunderindg van het westen in afrika goed te maken?
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
De natuur wijst toch uit dat het ook kan klikken tussen een jacht- en een herdershond. Er zijn genoeg "gemengde" menselijke relaties die soms beter draaien dan sommige niet gemengde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister
|
![]() @Boadicea
Bezie je dan die ander ras als superieur?als gelijken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Er zijn nu eenmaal volkeren (soorten) met sterkere kwalitatievere genen.
Ik las dat het bij de oorspronkelijke stam lag (bv Germanen) maar dat door generaties en eeuwen heen alles wat verzwakt is. Het is toch een feit dat Zwarten beter zijn in bepaalde sporten dan Blanken ? Dat Blanken een gemiddeld hoger IQ hebben ? Als ik dat even nuchter analyseer dan stel ik vast dat bepaalde eigenschappen gelinkt zijn aan een huidskleur/ras ? Of begrijp ik dit verkeerd ? Ze blijven evenwaardig en gelijk kan ik best begrijpen maar er zijn verschillen naargelang afkomst. Ieder volk heeft zo zijn karakter vind ik. Hollanders gierig, Fransen chovenist enz |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Op lange termijn kunnen de genen ervoor zorgen dat het overlevingskans in een bepaalde regio verhoogd wordt,dit is dan ook in symbiose met de omgeving wat de verschillende kleuren,hoogte kan verklaren,that's all.
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat betekent natuurlijk niet dat er geen genetische en uiterlijke verschillen bestaan. En er bestaan mensen die op basis van die verschillen discrimineren. Dat noemen we dus racisten. Jouw stelling is vergelijkbaar met de stelling: god bestaat niet dus er bestaan geen godsdiensten. Jammer genoeg is die conclusie fout. Ook al bestaat god niet, toch zijn er mensen die op basis van het vermeende bestaan van die god hun leven inrichten. Hetzelfde geldt voor rassen en racisme. Ook al bestaat het eerste niet, het tweede bestaat wel degelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat "strikt wetenschappelijk" is maar een doekje voor het bloeden, nl. dergelijke benadering onderstelt dat men zich bepaalde vragen niet mag stellen en ook bepaalde onderscheiden niet mag hanteren. Huidskleur bijvoorbeeld (pigmentering) zou volgens u niet mogen gebruikt worden om mensen in te delen. Natuurlijk mag dat wel, alsook andere uiterlijke kenmerken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Als gelijkwaardig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Men kan genetisch aantonen of iemand zwart, blank... is. Rassen bestaan dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hiermee haal je je eigen stelling onderuit en valt er dus ook niet meer te discussiëren. Ik vind het wel erg dat dit nog niemand eerder was opgevallen, hier moeten toch wel mensen zitten die ooit een cursus logica of debatteren hebben gevolgd. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister-President
|
![]() Men kan genetisch vaststellen of iemand kans maakt op alcoholisme of andere ziektes... mag men dan ook onderscheid gaan maken? Zo kan men genetisch vaststellen of iemand kans maakt om kinderen met het syndroom van Down te krijgen, moet men deze mensen dan alvast preventief gaan steriliseren? Ruikt dit niet verdacht veel naar naz.........
![]() |
#40 |
|
![]() Als men genetisch de afkomst van iemand kan bepalen, wil dat zeggen dat er genetische verschillen zijn tussen de verschillende rassen.
|
![]() |
![]() |