![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik ken de familie van Annemans persoonlijk (de dochter toch), maar dat gehaal terzijde.
Zo zie je maar dat links de bevooroordeelden zijn... trouwens de eerste racisitsche opmerking van Annemans moet ik toch nog zien hoor dus wil je die onzin achterwege laten in het vervolg. Zullen we dat afspreken? De linkse media napraten zonder na te denken, daar hebben we namelijk niets aan. |
![]() |
![]() |
#22 |
Burger
|
![]() Tja , veiligheid is zijn prioriteit.
|
![]() |
![]() |
#23 |
Burger
|
![]() Nee , ik vind dat hij recht heeft op bescherming , we zouden ook niet liever willen als we het nodig zouden hebben.
Laatst gewijzigd door Bratskos Di Mola : 24 mei 2006 om 16:09. |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nee, wie zo gek is om anderen naar het leven te staan is een mietje in mijn ogen. Enkel gestoorde gekken houden zich met zulke stommiteiten bezig, cfr. de zaak Bousakla.
|
![]() |
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Werk aan de winkel voor dikke Lambert, zou ik zeggen...
#27 | |
|
![]() Citaat:
Als je iemand niet kan hebben, maak het dan meteen in diens gezicht duidelijk, maar doe niet stom met anonieme dreigementen, zou ik zeggen. |
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Sorry, maar ik filosofeer er niet meteen over hoe ik iemand het leven zuur kan maken.
|
![]() |
![]() |
#30 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus jij kiest voor kloterij en anonieme dreigementen inplaats van je tegenstander in zijn gezicht te zeggen dat je hem niet mag?
#32 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Casca : 25 mei 2006 om 17:01. |
|
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is hij ook.
Ik zeg wie mij niet aanstaat trouwens ook in zijn gezicht wat ik van hem denk inplaats van mij met anonieme of niet anonieme dreigementen en andere kloterijen bezig te houden, en ik stem sinds kort ook VB.
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klinkt ongeveer zoals de bubbels die zich weer eens vast reden: 'het was maar om te lachen'.
Maar ze blijven evenzeer de Vlaams-nationalisten van alles de schuld geven.
#35 |
Minister
|
![]() Waarschijnlijk nen skinhead die zich verraden voelt
|
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De media napraten? Gaat ge zeggen dat ze stemmenimmitators gebruiken als Annemans en consoorten op TV hunne klap aan't doen zijn. Moesten Annemans en hun vriendjes nu hun mond houden voor de micro dan zou ik u nog willen geloven. maar je hebt geen media nodig om te zien dat dit onvervalst neo nazi tuig de mensen misled met leugens bedrog. Het extremistisch geweld keert zich nu zelfs tegen de eigen kopstukken. Het gaat nog spannend worden |
|
![]() |
![]() |
#37 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Editoriaal DM van 19/05/2006
Sereniteit door Yves Desmet Onwaarschijnlijk, de opstoot van hatemail in de elektronische brievenbussen op de redactie dezer dagen. Anoniem natuurlijk, van niet te traceren adressen, waarin met blinde woede de "kliek" op de korrel wordt genomen die de racistische moordpartij in Antwerpen durft "uitbuiten" in een "campagne" tegen de enige partij die alleen het goede met ons voorheeft. Of we dan niet weten dat de moordenaar "pesterijen van allochtonen" heeft meegemaakt? Of we ook zo zouden reageren als een "vreemde" schutter een aantal "blanken" had neergelegd? Of we niet beseffen dat het juist de fout van het niet ingrijpen van de "klassieke partijen" is die een labiele jongeman zover hebben gebracht dat hij door het lint ging? Wie denkt dat de gebeurtenissen van de afgelopen week een soort van Saulus-Pauluseffect zullen sorteren op de Vlaams Belangaanhang, zal teleurgesteld uitkomen. Wie eenmaal doordrenkt is van angst en haat heeft meer nodig dan een schietpartij om tot andere inzichten te komen. Niet eens de kromme redeneringen en het ontbreken van iedere logica vallen op, maar nog veel meer de emotie en de passie waarmee deze reacties geschreven zijn. Stemmen uit de diepste buik, de grootste frustratie, het enige en grote gelijk. De wetenschap dat zij, en zij alleen, de monopoliehouder van het slachtofferdom zijn en blijven. Ook na Luna, ook na Oulemata. Het contrast met de sereniteit waarmee de slachtoffers zelf, en dat deel van de samenleving dat nog wel in samen-leven gelooft, reageerden, kan moeilijk groter. Want ook daar kan men niet naast kijken: de rust en de sereniteit waarmee de brede samenleving reageert, niet alleen in Antwerpen, maar ook na de zinloze moord op Joe Van Holsbeeck in Brussel, is bijna bovenmenselijk te noemen. Zeker voor de directe nabestaanden, die in hun rouw telkens weer dezelfde buitengewone waardigheid betoonden. Ook al moeten in hun buik vele andere emoties kolken. "Er is een ideologie die dit soort gruwel toelaat", zei de oma van Luna, en gelijk heeft ze. Het is het jarenlang stigmatiseren van anderen, het ongenuanceerde denken dat een klimaat heeft geschapen waarin de grens van het grensoverschrijdende gedrag steeds verder is opgeschoven. Maar laten we niet opnieuw de fout maken die we nu al jaren maken, en de kans geven aan deze partij om zich voor de zoveelste keer tot slachtoffer van een "campagne" uit te roepen. Daar leeft ze namelijk van, van de identificatie met het slachtoffergevoel, van de woede en de frustratie en de haat. Die woede, frustratie en haat hebben bij de moordenaar pathologische trekken aangenomen, en daarvan zijn nu de 'anderen' het slachtoffer. Laat dat de essentie zijn. De wetenschap dat slachtofferschap geen monopolie is van de aanhangers van die ene partij. En de wetenschap dat op slachtofferschap ook rust, sereniteit en oproepen tot liefde en verbondenheid kunnen volgen. Tot samenleven, niet tot uitsluiten. Tot hoop, niet tot haat. |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En al dat gezaag van verdraagzaamheid. Als moslims nog niet tegen een cartoon kunnen, waarom zou mijn verdraagzaamheid dan grenzen moeten verleggen? ![]()
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door Gorefest : 25 mei 2006 om 17:40. |
|
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |