Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2006, 11:47   #21
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Niemand verbied je om kinnekes te verwekken mijn beste, en wat je hierboven geschreven hebt noem ik "evolutie" en de economie moet leeggezogen worden anders zal de economie stilvallen maw de sociaal voorziening mag leeggezogen worden zodat het vervuld kan worden en zo krijg je een draaiende(economische) wiel, de maatschappij is gul , de mensen moeten dat ook zijn, met "hollanders" hebben we niets rijk aan en je weet wat ik hiermee bedoel als ik over gulzigheid spreek,.

En over die brokstukken waarover je spreekt ,ik weet niet wat u ermee wilt bedoelen, brokstukken die op je hoofd vallen ??
Lincoln, ik ben ervan overtuigd dat je een brave mens bent. En ik dacht dat ook te zijn. Maar het bovenstaande stukje is toch een beetje om in te kaderen...
Oh ja, wat die "kinnekes" betreft. Ik had toch geschreven: " de vanzelfsprekende" geboortes... Zie je daar een verbod in?
En je mag het een "evolutie" noemen, uiteraard. Maar sommigen denken dat het een "negatieve evolutie" is.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 11:48   #22
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
Abu Jahjah is een extremist en een racist. Die voert hetzelfde discours als het VB. Les extrèmes se touchent.
Maar dat verbied je niet om soms naar de mening van wat een "extremist" zegt! Als er een programma op tv is waar fillip de winter gaat spreken dan ben ik als eerst die voor de tv zit,.
Oud 24 mei 2006, 11:50   #23
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...die niet zienen wil.
... d�*t is het hem juist! We "zien" het, en wat we zien staat ons niet erg aan.
Oud 24 mei 2006, 11:52   #24
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar dat verbied je niet om soms naar de mening van wat een "extremist" zegt! Als er een programma op tv is waar fillip de winter gaat spreken dan ben ik als eerst die voor de tv zit,.
En je zegt of schrijft daarna wat je ervan denkt. Juist, zo doen we dat.
Oud 24 mei 2006, 11:52   #25
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Lincoln, ik ben ervan overtuigd dat je een brave mens bent. En ik dacht dat ook te zijn. Maar het bovenstaande stukje is toch een beetje om in te kaderen...
Oh ja, wat die "kinnekes" betreft. Ik had toch geschreven: " de vanzelfsprekende" geboortes... Zie je daar een verbod in?
En je mag het een "evolutie" noemen, uiteraard. Maar sommigen denken dat het een "negatieve evolutie" is.
IK, brave mens?? I hope so.
Oud 24 mei 2006, 11:53   #26
Lincoln

Standaard

Citaat:
En je zegt of schrijft daarna wat je ervan denkt. Juist, zo doen we dat.
Ja maar, soms heeft je wel raak punten eh, zowel fillip de winter als abou jah jah.
Oud 24 mei 2006, 13:19   #27
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
IK, brave mens?? I hope so.
Neeeeeeeeeeeeeeee!!!!
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 13:35   #28
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zouden ze van gedacht zijn veranderd denk je?
Alleen vanwege het terrorisme. ID is er nog niet door. Eerder zal Blair vertrekken.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 13:40   #29
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk maar naar Frankrijk en wat Sarcozy er nu weet over te vertellen...
http://forum.politics.be/showthread.php?t=51172

En kijk maar wat ik en wat Afrika over Sarkozy te vertellen heeft (Sarkozy, die daar nu een fel gehekelde promotietoer doet)

Een toetje: de nieuwe regering van Prodi gaat in Italië alle illegalen met een job papieren geven...

Italië, UK, Spanje, langzamerhand zullen we de concurrentie niet meer aankunnen...

Laatst gewijzigd door eno2 : 24 mei 2006 om 13:43.
Oud 24 mei 2006, 13:48   #30
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

nananana, nananana

hey hey hey

Goodbye !
(but no kiss)
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 14:54   #31
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja maar, soms heeft je wel raak punten eh, zowel fillip de winter als abou jah jah.
Indien je bedoelt dat er soms raakpunten zijn met wat mensen zoals Abou of het VB te vertellen heeft? Dat is toch maar de vanzelfsprekendheid zelve? Ik zeg dus niet: akkoord met alles wat ze verkondigen...
Dat is juist de stommiteit die sommigen nu uithalen: zodra ze ergens het VB kunnen bijsleuren, deugt er niets meer van. Ook als het VB zegt dat 1+1=2...
Oud 24 mei 2006, 15:01   #32
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Abou Jahjah is een element in de zieke strijd tussen extreem-rechts tegen extreem-links, van populisten tegen extreme moslims. Zelfs in de moslimwereld moeten ze er vrijwel niks van weten. Velen kennen hem niet eens.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 15:03   #33
Rogier
Banneling

Rogier's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
Indien je bedoelt dat er soms raakpunten zijn met wat mensen zoals Abou of het VB te vertellen heeft? Dat is toch maar de vanzelfsprekendheid zelve? Ik zeg dus niet: akkoord met alles wat ze verkondigen...
Dat is juist de stommiteit die sommigen nu uithalen: zodra ze ergens het VB kunnen bijsleuren, deugt er niets meer van. Ook als het VB zegt dat 1+1=2...
Simpel vraagske: Noem eens iets dat Abou voorstelt dat praktisch nuttig kan zijn.

Rogier
Rogier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 15:11   #34
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
http://forum.politics.be/showthread.php?t=51172

En kijk maar wat ik en wat Afrika over Sarkozy te vertellen heeft (Sarkozy, die daar nu een fel gehekelde promotietoer doet)

Een toetje: de nieuwe regering van Prodi gaat in Italië alle illegalen met een job papieren geven...

Italië, UK, Spanje, langzamerhand zullen we de concurrentie niet meer aankunnen...
Stukje tekst uit het artikel:

Volgens minister Ferrero maakt die wet het ,,onmogelijk om legaal naar Italië te emigreren''. Alleen immigranten die al werk hebben in Italië, maken kans op een verblijfsvergunning. En een legale baan vinden, kan alleen als je al een verblijfsvergunning hébt. Vooral Noord-Italië teert op een economie van zwartwerkers. Ferrero wil die vicieuze cirkel doorbreken: ,,De immigranten die in Italië werken, moeten worden geregulariseerd.''

Critici vrezen dat zo'n regularisatiegolf van duizenden illegale zwartwerkers de kraan opendraait voor een nog grotere toevloed van illegalen. Het eilandje Lampedusa, ten zuiden van Sicilië, kreunde maandag alweer onder de honderden nieuwe bootvluchtelingen.

...

Als Ferrero zijn plan doorvoert, worden 300.000 tot 500.000 illegalen geregulariseerd.

Dus... alle illegalen die werk hebben moeten een kans krijgen om geregulariseerd te worden. Hij heeft het dus niet over duizenden die geen werk hebben, weinig of geen kans om eraan te geraken, en het OCMW als opperste levensdoel... Want d�*t is juist het probleem.
Hoeveel Italianen die mening delen, dat weten we ook nog niet via dit artikel.
Die 300 �* 500.000 geregulariseerde illegalen, zullen die geen impact hebben op de Italiaanse samenleving ? En vooral: hoeveel honderdduizenden staan er nog klaar die dezelfde weg willen bewandelen?
Zullen die allemaal in Italië blijven, of is het maar een eerste halte of aanlegsteiger voor de rest van Europa, zoals Spanje???

Ik vermoed dat er hier veel meer vragen en problemen klaar liggen dan oplossingen en antwoorden...
Oud 24 mei 2006, 15:19   #35
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
Simpel vraagske: Noem eens iets dat Abou voorstelt dat praktisch nuttig kan zijn.

Rogier
Dat hangt eerst af van wat jij nuttig noemt, anders is de discussie erover hopeloos( over wat jah jah voorstelt),.
Oud 24 mei 2006, 15:33   #36
Rogier
Banneling

Rogier's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
Dat hangt eerst af van wat jij nuttig noemt, anders is de discussie erover hopeloos( over wat voorstelt),.
Er is een verschil tussen zomaar wat voorstellen op tafel gooien en de uitvoerbaarheid of nut er van.
Nuttig: sociale en economische omstandigheden, doelstelling, die omstandigheden verbeteren!
Welke voorstellen van jah jah kunnen daar toe bijdragen en waarom.

Rogier
Rogier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 16:04   #37
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
nananana, nananana

hey hey hey

Goodbye !
(but no kiss)
Doorslaggevende argumenten.
Oud 24 mei 2006, 16:05   #38
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Stukje tekst uit het artikel:

Volgens minister Ferrero maakt die wet het ,,onmogelijk om legaal naar Italië te emigreren''. Alleen immigranten die al werk hebben in Italië, maken kans op een verblijfsvergunning. En een legale baan vinden, kan alleen als je al een verblijfsvergunning hébt. Vooral Noord-Italië teert op een economie van zwartwerkers. Ferrero wil die vicieuze cirkel doorbreken: ,,De immigranten die in Italië werken, moeten worden geregulariseerd.''

Critici vrezen dat zo'n regularisatiegolf van duizenden illegale zwartwerkers de kraan opendraait voor een nog grotere toevloed van illegalen. Het eilandje Lampedusa, ten zuiden van Sicilië, kreunde maandag alweer onder de honderden nieuwe bootvluchtelingen.

...

Als Ferrero zijn plan doorvoert, worden 300.000 tot 500.000 illegalen geregulariseerd.

Dus... alle illegalen die werk hebben moeten een kans krijgen om geregulariseerd te worden. Hij heeft het dus niet over duizenden die geen werk hebben, weinig of geen kans om eraan te geraken, en het OCMW als opperste levensdoel... Want d�*t is juist het probleem.
Hoeveel Italianen die mening delen, dat weten we ook nog niet via dit artikel.
Die 300 �* 500.000 geregulariseerde illegalen, zullen die geen impact hebben op de Italiaanse samenleving ? En vooral: hoeveel honderdduizenden staan er nog klaar die dezelfde weg willen bewandelen?
Zullen die allemaal in Italië blijven, of is het maar een eerste halte of aanlegsteiger voor de rest van Europa, zoals Spanje???

Ik vermoed dat er hier veel meer vragen en problemen klaar liggen dan oplossingen en antwoorden...
Vragen en problemen genoeg inderdaad.
Oud 24 mei 2006, 16:21   #39
xylitar
Schepen

Standaard

Citaat:
ABOU JAHJAH
Aan de heer Abou Jahjah, die om te beginnen zelf op uiterst dubieuze en frauduleuze wijze dit land is binnengekomen.

Ten eerste: wij hoeven van u geen moraliserende preek, laat staan dat we het moeten pikken dat u onze hele bevolking de huid vol komt schelden. (,,Vlaanderen is terminaal ziek'' DS 20 mei) En ten tweede: niemand heeft u ooit verplicht in dit land te blijven. Als we hier toch allemaal terminaal ziek zijn, waarom koopt u dan geen ticket enkele reis naar Beiroet? Misschien voelt u zich beter thuis in de 'democratische regimes' van het Midden-Oosten waar het mythologische maatschappelijke draagvlak de bevolking veel beter naar democratie en gelijkheid voert.

Het feit alleen al dat u publiekelijk en ongestraft een volledige bevolkingsgroep voor doortrapte racisten kunt uitmaken bewijst voldoende dat het met het democratisch gehalte van dit landje nog zo slecht niet is gesteld.

M. S.
uit de Standaard 240506

... een lezersbrief uit de Standaard die zodanig mijn eigen gevoelens weergeeft, als onderdeel van de multicul-idiotie, dat ik hem maar eventjes "copy-paste" om ook anderen te laten meegenieten...
Het is inderdaad zo dat we stilaan loslopend wild aan het worden zijn in ons eigen land, voortdurend met de vinger moeten gewezen worden door vreemdelingen die denken dat ze het hier al voldoende hebben overgenomen... We zijn toch maar een land van "racisten" nietwaar.
Loopt die hier nog altijd rond... ik dacht dat die al lang een paar tikken tegen het hoofd had gekregen en bij zijn moeke was gaan wenen......

blijkbaar een vergissing....
xylitar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 16:50   #40
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht

Rogier
Sorry, ik heb het artikel gelezen maar ik heb het echt niet in detail in mijn geheugen, met de algemene teneur had ik al mijn bekomst, en hoe dan ook, dat soort gast heeft ons niets voor te stellen, tenzij wanneer hij denkt op te hoepelen...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be