Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2006, 09:00   #21
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Enige tijd geleden jubelden de belgicisten het uit dat de Franse zanger Johnny Hallyday (terug) Belg werd. Volgens de goed ingelichte belgicistische bronnen deed hij dat uit ware vaderlandsliefde. Wat blijkt nu echter?

Hallyday deed dit om in Monaco te kunnen wonen... Immers, als gevolg van een akkoord tussen Frankrijk en Monaco worden Franse staatsburger die in Monaco hun domicilie hebben in Monaco belast met ongeveer eenzelfde heffing als in Frankrijk. Met België heeft Monaco niet zo'n akkoord gesloten, waardoor Belgische inwoners in het prinsdom geen euro belasting moeten betalen. Nu blijkt dat Hallyday dit in gedachten had... Tot daar dus diens "ware vaderlandsliefde"...
Aha, weer een voorbeeld hoe Belgie aanzet tot corruptie
Oud 25 mei 2006, 10:14   #22
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
???

Wat komt uw opmerking over de KBC hier doen?

Dit gaat over Hallyday over wie de belgicisten (genre: bubbelsmurfen) beweerden dat hij uit ware vaderlandsliefde Belg werd. Uit de reportage op de RTBF bleek dat hij wel andere redenen had...

Bij mijn weten handelen banken niet uit "vaderlandsliefde", maar wel zijn wel gericht op winst. En het is nog steeds niet verboden ook in niet-EU-landen een vestiging te hebben ("antenne" is een gallicisme tussen haakjes).
och Jan, ik verwachte uw opmerking...
omdat Monaco vermeld werd als belastingsparadijs (al dan niet met die blaas van een Hallyday = tussen haakjes: ik heb nooit begrepen waarom die kerel zo'n aanhang had in franstalig België, maar soit: "les goûts et les couleurs ne se discutent pas") en ik onlangs geconfronteerd werd met een vraag over opbouw van private banking in Luxemburg en Monaco door die fameuze KBC, kon ik het niet laten wat off-topic te gaan... omdat enerzijds KBC studies maakt die controversieel zijn voor mensen met wat kennis over economische statistiek en econoomie... studies die dan als een hemels manna door bepaalde separatisten aangegrepen worden... eveneens controversieel voor iemand die van economische analyse wat kent.... dus ik was off-topic en erken dat... al wil ik de mensen die hier op dit en andere fora off-topic gaan wanneer een posting hen aan een idee helpt... en ik weet dat jij liever nieuwe topics of postings opent dan off-topic te gaan... ik erken fout en vraag excuus daarvoor....

en dat banken geen liefdadigheidsinstellingen zijn, weet ik ook en dat ze daarvoor zelfs op het randje van wetten en legaliteit kunnen gaan, weet ik ook... omdat precies winst nog altijd de grootste motor van economie en economische ontwikkeling is...
en nationalisme past daar slechts in voor zover aan econimische doelstellingen voldaan kan worden....

en uitraard mogen zij zich vestigen daar waar hun klanten wensen dat ze actief zijn...

maar dan moeten ze niet hypocriet zijn... en Remi Vermeiren, voormalig KBC topman en nu blokker vergeet heel gauw wat zijn vroegere pekelzondekes waren...
ik ken die man trouwens heel goed vanuit relaties met mijn vroegere werkgever en heb vroeger vaker de kans gehad met hem te discussiëren...
vandaar dat zijn huidige bekommernsiien als VB sympathisant me soms doen glimlachen... maar ja... enkel zotten en simpelen van geest veranderen nooit van gedacht

en wat het gallicisme betreft... akkoord... dat ik in het vuur van een betoog gallicismen gebruik... ik ga niet steeds groene of witte woordenlijsten raadplegen... wanneer men dagdagelijks de twee talen door elkaar gebruikt zijn de verschillen tussen gallicismen en leenwoorden niet altijd evident... maar ik vind het fijn dat u mij op taalfouten wijst... en ik aanvaard dergelijke opmerkingen graag...
Oud 25 mei 2006, 10:23   #23
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Het is niet omdat je akkoord gaat met de KBC-studie qua transfers, dat je ook akkoord moet gaan met de belastingsontduiking van KBC en KB-Lux.
Het is niet omdat je akkoord gaat met een aantal analyses uit het Warandemanifest, dat je akkoord moet gaan met hun liberale voorstellen en hun DC-statuut voor Brussel.
Het is niet omdat je akkoord gaat met het VB in hun kritiek op het systeem, dat je akkoord gaat met hun programma.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2006, 22:42   #24
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:

Hallyday deed dit om in Monaco te kunnen wonen... Immers, als gevolg van een akkoord tussen Frankrijk en Monaco worden Franse staatsburger die in Monaco hun domicilie hebben in Monaco belast met ongeveer eenzelfde heffing als in Frankrijk. Met België heeft Monaco niet zo'n akkoord gesloten, waardoor Belgische inwoners in het prinsdom geen euro belasting moeten betalen. Nu blijkt dat Hallyday dit in gedachten had... Tot daar dus diens "ware vaderlandsliefde"...
Nu begrijp ik waarom België een opportuniteit is
Oud 26 mei 2006, 10:50   #25
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Nu begrijp ik waarom België een opportuniteit is
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 15:48   #26
tasmdevil
Burger

Standaard

Op tv zei Hallyday: "j'aime la wallonie!"

dus ik denk dat het eerder ne waal dan nen belg zal zijn dan
tasmdevil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 16:01   #27
end
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tasmdevil Bekijk bericht

Ze mogen em hebben.
end is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 17:37   #28
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tasmdevil Bekijk bericht

Zijn papa, genaamd Léon, was nochtans van Schaarbeek.
Nu ja, waarschijnlijk denkt hij dat dit een pitoresk dorpje in de Ardennen is.
Of misschien kiest hij gewoon eieren voor zijn geld, onzen Jonnie, want zijn zeverplaten krijgt hij in Vlaanderen aan de straatstenen niet kwijt.
Ik denk trouwens dat een titel geschonken door den Albert er ook nog wel in zit, want Jonnie is een goede Belg. Een verloren schaapje die terugkeerde naar de stal. Chevalier Halliday...dat klinkt goed.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be