Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 augustus 2003, 22:09   #21
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolter
En als het in Amerika regent druppelt er wel wat in België..

Het druppelt hier trouwens al een tijdje..

We hebben ook al zanger(e)s(sen), voetballers, trainers, ...

En wat dan nog

Voor mij mag eender wie hier een gooi doen naar het presidentschap als dit een introductie van een reubliek inhoudt
Hmm... why not...
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2003, 22:47   #22
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat de meesten er hier van zouden verschieten hoe intelligent Arnold zijn positie heeft opgebouwd. Die kerel is deze carriere al jaren aan het plannen en heeft inmiddels een klein imperium uitgebouwd in Hollywood. Hij heeft trouwens een mooie comeback op de slechte films: You may think what you want about those movies, but let me tell you one thing: Thanks to them I made so much money that I never need to worry about my finances again. You vote for me, you vote for someone that can't be bought.

Het team rond hem is ook niet aan zijn proefstuk toe. Ik zie het onzen Arnold nog ver schoppen.
Oud 13 augustus 2003, 23:28   #23
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Ik denk dat de meesten er hier van zouden verschieten hoe intelligent Arnold zijn positie heeft opgebouwd. Die kerel is deze carriere al jaren aan het plannen en heeft inmiddels een klein imperium uitgebouwd in Hollywood. Hij heeft trouwens een mooie comeback op de slechte films: You may think what you want about those movies, but let me tell you one thing: Thanks to them I made so much money that I never need to worry about my finances again. You vote for me, you vote for someone that can't be bought.

Het team rond hem is ook niet aan zijn proefstuk toe. Ik zie het onzen Arnold nog ver schoppen.
Heeft de man ook concrete plannen die hij wil uitwerken of gaat hij enkel voor het zitje?
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2003, 23:40   #24
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bluelagune
Jaja t'i s goed ze manneke..we weten dat ge tegen de Amerikanen zijt. Ga nu maar in uw zandbakske spelen en dromen over stoute Bush...
Alé, alé, argumenten op, onnozelaar?
Als hij groot genoeg is om gefundeerd te argumenteren mag het manneke met de grote mensen komen klappen, se...

Trouwens, smurf, geef eens één goede reden waarom ik tegen de Amerikanen ben, alé toe. Tegen de Amerikanen hé, niet tegen hun 'democratisch verkozen' regering waar ik op kots, daar ben ik inderdaad 100% tegen, maar zoek één bewijs dat ik tegen de Amerikanen ben (buiten het feit dat ik het niet echt heb op hun overpatriotisme.)

Neen jongen, als je weer schijnargumentatie als 'jij bent tegen Amerika' wil bovenhalen om je gelijk te halen, ben je bij mij aan het verkeerde adres, ik ben niet democratsteve of zo...

Trouwens toch opvallen dat je weer de drogreden 'anti-Amerika' moet bovenhalen, gaat het anders niet?
Dan ben ik ook zo spuugzat, je mag nog geen kritiek meer geven op Amerika of je bent een terrorist, anti-Amerika en blablabla. Kom uit uw hol gekropen en discussieer op een volwassen manier of ga slapen!
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2003, 23:50   #25
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:

Heeft de man ook concrete plannen die hij wil uitwerken of gaat hij enkel voor het zitje?
Ik heb hem nog maar vijf minuten beziggezien. Hij lijkt zeer conservatief en vermijdt vragen over het hoe van zijn beleid. Te vroeg om te oordelen.
Oud 14 augustus 2003, 10:13   #26
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Inderdaad, het is zo'n beetje hetzelfde team die 'in den tijd' Ronald Reagan heeft begeleid, dacht ik. Mja, mij maakt niet uit of een kandidaat nu gestudeert heeft of niet, bekend is of niet,...als hij er geraakt wordt hij toch omringd door zéér bekwame personen die hem als spreekbuis gebruiken. Dan zal hij pas moeten bewijzen of hij hierboven kan stijgen of hij 'slechts' een spreekbuis is.
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2003, 11:29   #27
Bluelagune
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Citaat:
Jaja t'i s goed ze manneke..we weten dat ge tegen de Amerikanen zijt. Ga nu maar in uw zandbakske spelen en dromen over stoute Bush...
Alé, alé, argumenten op, onnozelaar?
Als hij groot genoeg is om gefundeerd te argumenteren mag het manneke met de grote mensen komen klappen, se...

Trouwens, smurf, geef eens één goede reden waarom ik tegen de Amerikanen ben, alé toe. Tegen de Amerikanen hé, niet tegen hun 'democratisch verkozen' regering waar ik op kots, daar ben ik inderdaad 100% tegen, maar zoek één bewijs dat ik tegen de Amerikanen ben (buiten het feit dat ik het niet echt heb op hun overpatriotisme.)

Neen jongen, als je weer schijnargumentatie als 'jij bent tegen Amerika' wil bovenhalen om je gelijk te halen, ben je bij mij aan het verkeerde adres, ik ben niet democratsteve of zo...

Trouwens toch opvallen dat je weer de drogreden 'anti-Amerika' moet bovenhalen, gaat het anders niet?
Dan ben ik ook zo spuugzat, je mag nog geen kritiek meer geven op Amerika of je bent een terrorist, anti-Amerika en blablabla. Kom uit uw hol gekropen en discussieer op een volwassen manier of ga slapen!

In elke topic die handelt over de Verenigde Staten moet ge uw gal wel es kunnen spuien over Bush. Dit begint een beetje afgezaagd te worden vandaar mijn reactie!!!
Oud 14 augustus 2003, 21:46   #28
coosie
Provinciaal Statenlid

coosie's schermafbeelding

Standaard

Misschien doet arnie het wel goed, misschien ook niet, een euopees windje in amerika zal wel niet zo een slecht zijn.

Eigenlijk vind ik dat er tegenwoordig veel multigetalenteerde mensen bestaan. Al die mensen die vroeg of laat eens met hun kop op TV of in de film verschijnen, kunnen een week erachter acteren, zingen, modellen en maken dan nog eens carriere als politicus. Chapeau aan allen !

Cultuur eindigt waar racisme begint.
coosie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2003, 03:07   #29
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Wat kan het mij schelen wie de gouverneur van een of andere staat van Amerika wordt? Is dat nu werkelijk zo belangrijk?
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2003, 03:26   #30
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Wat kan het mij schelen wie de gouverneur van een of andere staat van Amerika wordt? Is dat nu werkelijk zo belangrijk?
Het is de zesde grootste economie van de wereld en tevens de staat met het meeste kiesmannen. Californie weegt zeer zwaar door op de Amerikaanse politiek.

Daarbuiten is het dan nog het feit dat dit een forum is over internationale politiek en dat het dus niet misstaat
Oud 15 augustus 2003, 03:41   #31
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolter
En als het in Amerika regent druppelt er wel wat in België..

Het druppelt hier trouwens al een tijdje..

We hebben ook al zanger(e)s(sen), voetballers, trainers, ...

En wat dan nog

Voor mij mag eender wie hier een gooi doen naar het presidentschap als dit een introductie van een reubliek inhoudt
[size=7]EDDY WALLY FOR PRESIDENT !![/size]
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2003, 10:34   #32
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
In elke topic die handelt over de Verenigde Staten moet ge uw gal wel es kunnen spuien over Bush. Dit begint een beetje afgezaagd te worden vandaar mijn reactie!!!
En denkt ge nu echt dat ik er rekening mee hou of gij iets afgezaagd vind of niet?
Natuurlijk, kritiek op een Amerikaan of het Amerikaans beleid past niet in uw kraam, dat weet ik!
Tegen Bush zijn, wat ik 110% ben, of tegen Amerika of Amerikanen zijn, daar is nog een enorm verschil tussen! Dus geef nu eens een voorbeeld van waar ik tegen de Amerikanen ben...

Dit is een discussieforum en als ik kritiek wil uiten op Bushaap zijn beleid, dan doe ik dat zoveel ik wil, tot spijt van zij die in een droomwereldje leven en nog steeds denken dat de grote broer over de plas voor ons zorgt en enkel het goede van de wereld voor ogen heeft...
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2003, 22:15   #33
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Even wat meer info om een aantal vooroordelen over de kandidatuur van Arnold Schwarzenegger als kandidaat-goeverneur voor Californië de wereld uit te helpen:

1) Arnie stelt zich als republikeinse kandidaat voor, maar zijn eigen ideeën zijn genuanceerder:
Hij is conservatief op economisch vlak : sterke verdediger van kmo's, in de V.S. genaamd "small business", aanhanger van Reaganomics (trickle down economics), investeren in de economie om meer werk en welzijn te creeëren.
Hij is minder conservatief op sociaal vlak : pro-abortus, pro-homorechten, etc.. Sommigen noemen hem een 'liberal republican'.

2) Arnie is niet zo dom als men het wilt doen geloven, en omringt zich goed. Hij kent veel van politiek in het algemeen en van de Amerikaanse politiek in het bijzonder. Zijn vrouw is niemand minder dan Maria Shriver, één van de top politieke correspondenten in Amerika, en tevens lid van de beroemde Kennedy-familie.
Zijn economisch adviseur in Californië, mocht Arnold winnen, wordt niemand minder dan Warren Edward Buffett, de tweede rijkste man ter wereld, na Bill Gates.

3) De kandidaturen van Ronald Reagan als goeverneur van Californië, en later als President van de V.S., werden ook telkens scheef bekeken omdat hij een acteur was. Uiteindelijk is hij als President twee keer verkozen met record aantal stemmen, en is hij na acht jaar Presidentschap vertrokken als de meest populaire President ooit, voor velen ook één van de beste Presidenten ooit.
Oud 17 augustus 2003, 23:01   #34
Maxwell Rain
Burger

Maxwell Rain's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maxwell Rain
Acteurs in de politiek.... dat heeft in de jaren '80 al tot mooie taferelen geleid
Het is grappig, want Reagan was ook eerst gouverneur van Californie voor hij president werd.
.
Ha, dat wist ik niet. En het beangstigt me nog meer

Oh Antoon, over Reagan :

Klik hier eens. In aansluiting op de zeer mooie Canvas-documentaire over de CIA.
Maxwell Rain is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2003, 13:17   #35
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Acteurs in de politiek.... dat heeft in de jaren '80 al tot mooie taferelen geleid
Het is grappig, want Reagan was ook eerst gouverneur van Californie voor hij president werd.
.
Ha, dat wist ik niet. En het beangstigt me nog meer

Oh Antoon, over Reagan :

Klik hier eens. In aansluiting op de zeer mooie Canvas-documentaire over de CIA.
Hoe relevant is dat?

Als u 1 ding slecht vind over de VS mag u veralgemenen?

Kijk eens op politiek binnnenland naar de slechte dingen in Belgie. Zullen we dan ook veralgemenen en zeggen dat Belgie nog veel slechter is dan de VS?
Oud 18 augustus 2003, 13:21   #36
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Helaba! Nu zou Rob Lowe (Democraat), mega-knap hunkacteur, mee willen werken met de campagne van Schwarzenegger (Republicein) bij deze verkiezingen.

Joehoe, Rob Lowe, memories, kinderadoratie... zet hem bij de Studs...
Oud 19 augustus 2003, 19:49   #37
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Rob Lowe zou nu daadwerkelijk de running mate van Arnold Schwarzenegger worden in de gouverneursverkiezingen van Californië!

Rob : democrat
Arnie : republican

BIPARTISANSHIP OP Z'N BEST!
Oud 19 augustus 2003, 19:52   #38
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Rob Lowe zou nu daadwerkelijk de running mate van Arnold Schwarzenegger worden in de gouverneursverkiezingen van Californië!

Rob : democrat
Arnie : republican

BIPARTISANSHIP OP Z'N BEST!
Of omgekeerd: Weer een stapke dichter bij de 1 partij staat.
Oud 20 augustus 2003, 04:31   #39
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Oud 20 augustus 2003, 04:32   #40
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be