![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Het maakt me allemaal niks uit, als ze die lelijke posters van hun maar zouden weglaten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Gouverneur
|
![]() daaraan kun je zien dat het de linkiewinkies enkel om de plaatsjes te doen is en niet voor goed bestuur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() Er zal inderdaad heel veel gelachen worden op 8 oktober. Ik hoop dat er serieus gelachen zal kunnen worden met smiley en consoorten, die nu al zeker zijn van een klinkende overwinning, en dat niet onder stoelen of banken steken...
Maar het blijft voorlopig nog bij hopen, vermits ik geen glazen bol heb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Een paar prozac'skes op verkiezingsdag en 't is in orde ![]() Het infuus dat vrt heet werkt het gehele jaar door, mocht je toch ooit twijfelen roep dan de strijdkreet van de linkse kwieten : Zwart = Wit Zwart = Wit Zwart = Wit Leve de democratie ![]() Noorman Laatst gewijzigd door Noorman : 28 mei 2006 om 16:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ook niet vergeten dat probleemwijken gecreëerd zijn door de (decenialange) beleidsmakers...de SP-a dus. Als de trams vol zitten met illegalen moet daar tegen opgetreden worden....niet enkel omdat ze illegaal in het land zijn(wat op zich al een overtreding is), maar vooral omdat deze 'klanten' van De Lijn hun ritje niet betalen. Ivm. de ziekenhuizen lijkt me dit meer een verplaatsing dan een sluiting. Milieu?....voorbeelden graag. Lastenverlaging = goed voor de mensen/economie Generatiepact = lange termijn denken....tenzij u voor afschaffing Soc.Zek. bent. Ouders die weigeren hun kinderen aan de leerplicht te laten voldoen moeten idd beboet worden. Het zorgbudget stijgt elk jaar man. Maar idd Links is tegen al deze logische maatregelen. Sletje Van Brempt misbruikt zelfs haar macht om de controles op De Lijn stop te zetten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Vreemdeling
|
![]() Het zou weleens lelijk kunnen tegenvallen deze keer. Denk nu niet dat die 380.000 wapenbezitters content zijn met dat gedrocht van een nieuwe wapenwet. Dat zullen in oktober een flink aantal "proteststemmen" zijn! Aangezien de traditionele partijen onsn in de kou hebben laten staan zullen een groot deel van deze mensen de kaart van het VB trekken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De harde hand is meestal enkel symptoombestrijding en gaat bijna nooit naar de wortel van het probleem (te weinig sociale huisvestiging waardoor je huisjesmelkerij krijgt, socio-economische (en samengaan etnische/culturele) gettovorming (ook door stadswijken midden- en hogere klasse-vriendelijk te vernieuwen), buurtprojecteren niet stimuleren en vnl. een beleid van bovenaf voeren, maatschappelijke marginalisatie van heelder groepen mensen, ...)
Citaat:
Citaat:
Waarom lopen OCMW-medewerkers hand in hand met de dienst vreemdelingen zaken en politie de huizen in bepaalde wijken binnen? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 28 mei 2006 om 19:19. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Anderzijds ben ik ook voor het keihard aanpakken en bestraffen van huisjesmelkers(liefst door inbeslagname vh pand, wat vervolgens kan omgebouwd worden tot soc.woning) gettovorming kan men tegengaan dmv verplichte spreiding. Maar als Links zich ergens tegen verzet is het tegen zulks een maatregel. (Links neemt trouwens dezelfde houding aan als het gaat om verplichte spreiding van anderskleurige scholieren...onbegrijpelijk. En vervolgens klagen over concentratiescholen ) Citaat:
![]() Citaat:
En trouwens zou het niet al te belachelijk zijn dat wanneer men een zwartrijder betrapt, die ook nog es illegaal blijkt te zijn, gewoon te laten lopen! Citaat:
Het Deurganckdok was gewoon meer dan noodzakelijk. Citaat:
En ik zou niet weten (arm of rijk) waarom je je kind niet kan verplichten naar het (gratis) onderwijs te gaan. Als je kind evt. weigert schakel je desnoods soc.dienst of politie in....het is voor hun eigen bestwil. Of zou jij je kinderen op straat laten hangen tijdens de schooluren? Laatst gewijzigd door zorlac : 28 mei 2006 om 21:47. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En zeer recent is er toch nog wat discussie geweest over de grote kloof in het onderwijs (ook in Knack o.a.) over de enorme verschillen in succes in het onderwijs tussen 'allochtonen' en 'autochtonen'. Citaat:
En niet alle ouders hebben de tijd, de mogelijkheid en het ouderlijke gezag om zich sterk met hun kinderen in te laten op die leeftijd. Vb.: Iemand van 17 dwing je als alleenstaande huisvrouw die het met niet al teveel moet trekken, niet zomaar meer om naar school te gaan, zeker niet als je bijv. ook nog begrijpt of weet waarom hij/zij het onderwijs weigert. Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 28 mei 2006 om 22:22. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een deftige spreiding bekomt men enkel door verplichting of weigering(wanneer men op een kritiek aantal 'zwarten' zit). Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik vind het trouwens verkeerd om te luisteren naar het ongenoegen van deze puberale spijbelaars...het school kan idd saai en wat allemaal nog meer zijn....maar je moet er gewoon naartoe(voor eigen bestwil). Punt. Een puber kan ook veel onzin uitkramen weet je. En als je een kind hebt van 17 dat niet wil....dwing je hem/haar door het inschakelen van Soc.Dienst en/of Politie. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het klopt totdat het Vlaams Belang een meerdeheid krijgt ( wat nog een tijdje kan duren, maar zeker niet onmogelijk is ), oftewel, en dat lijkt mij nog sneller aan te komen, er bijvoorbeeld bij de VLD een machtswissel komt langs de rechterflank ( zeer zeker plausibel ), waardoor rechtse coalities weer mogelijk zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
tot het moment natuurlijk dat elke gemeenteraad gesaboteerd wordt, waneer er eene ziek is of op verlof van de coalitie, : klein voorbeeld, Jansens is op verlof, Gemeenteraadslid X ziek, en Gemeenteraadslid Y heeft geen goesting, of bereid voor een wisselmeerderheid. Vlott en VB hebben genoeg volk bijeen om een speciale gemeenteraad bijeen te roepen, en genoeg volk om een meerderheid te halen, wegens verlof en ziekte van coalitie... héhéhé, dit schept mogelijkheden nietwaar, ... ![]() elke week zou ik ze wel bij hun pietjen, hebben met het een of 't ander. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hier en daar zie je ze het al aftrappen trouwens... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||||||
|
![]() Citaat:
En men zou bijv. ook eigenaars van leegstaande panden en grondspeculateurs kunnen aanpakken. Het geld dat men in sociale woningbouw pompt verdient zich toch ook gedeeltelijk terug via de huur van de panden en via de minder overlast met huisjesmelkerij e.d.? Citaat:
Verder denk ik toch dat er dringend werk moet gemaakt worden van een eenduidige legalisatieprocedure met duidelijke criteria en een snelle en vooraal eerlijke afhandeling waarbij de bewijslast bij de overheid en niet bij de vreemdeling ligt. In de tussentijd vind ik dat alle illegalen die geruime tijd op ons grondgebied verblijven, gelegaliseerd moeten kunnen worden. Citaat:
Ik denk alleszins dat dat in de lessen geïntegreerd moet worden en verder kan men bijv. ook het kleuteronderwijs verplicht maken (wat naar ik dacht toch nog niet het geval is.) Citaat:
Citaat:
Wat is dan volgens u de verklaring voor het falen van vele 'marokkaanse jongens'? Citaat:
Ik heb nu zelf nog maar een klein jaar het middelbaar verlaten en zat dan al op een vrij goede school naar 't schijnt maar pedagogisch kon je de aanpak door sommige leerkrachten vaak toch niet noemen en bij velen rees ook nooit de vraag waarom wij niet die brave slaafjes waren maar wel eens niet durfden opletten, aan hun lag het natuurlijk nooit want zij werkten echt hard voor hun vak en hun lessen. En waarom er niet wat minder dan 33u. les gegeven kan worden, vraag ik me nog steeds af. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() HELP !!! ...... (verlos ons van) links in Antwerpen, blijf Vlaams Belang Stemmen !!
Is maar een woord ![]()
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|