![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
+ een pak strengere immigratiewetten natuurlijk... en of die symptoombestrijding onefficiënt is, dat hangt vooral af, van de efficientie van gerecht en politie, maar ook daar zijn mouwen aan te passen. Heel het systeem moet dan ook uitgemest worden. Snelrecht, en beroepsprocedures, voor sommige rechtbanken afschaffen of tot een minimum beperken, als het bewijs er zwart op wit is, zie ik niet in wat een advokaat of beroepsprocedure het proces nog onodig lang moet rekken. als ge met uw hand in de sjakosjh gepakt wordt, simpel 't cachot, in minderjarig en in geval van recidive, wordt heel de familie verplicht, elk 1 koffer in te pakken, en de volgende dag staat er al een C-130 klaar in Melsbroek. De Israëlisch hun systeem van platbuldozeren van huizen werkte ook. Vroeger zou het nog met halfslachtige linkse oplossingen gewerkt hebben, dat stadium zijn we al lang voorbij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() Ik val in herhaling met mijn suggestie maar er zouden voorwaarden moeten gesteld worden aan het ontvangen van kindergeld. Dat geld kan b.v aangewend worden om eventueel aangerichte schade te vergoeden aan het slachtoffer van de misdaad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat er in vele gevallen iets schort met de opvoeding van Marokkaanse jongens, klopt inderdaad.
Ik had als kind een Marokkaanse vriendin, die samen met haar zussen continu bont en blauw geslagen werd door hun vader. Enkel de twee broers bleven gespaard van zijn vuisten. De moeder leefde opgesloten op een zolderkamer en mocht buiten haar eigen gezin niemand ontvangen. Nu was het jongste broertje 3 jaar en hij was nog niet zindelijk. Nee, als hij zijn zin niet kreeg, deed hij kaka en pipi en smeerde alles in het rond. Ook op het salon en dergelijke. De zussen konden springen om het op te kuisen. Zelfs de oudere broer stond soms versteld van het gedrag van zijn broertje. Als hij iets zei, luisterde de vader soms nog. Als mijn vriendin of haar zus eens wou ingrijpen, toen de kleuter eens echt iets gevaarlijk wou ondernemen, kregen ze meteen slaag. Ik vraag me af met wat voor een wereldbeeld dat kind opgroeide. Onlangs zag ik nog zo een voorbeeld. Een Marokkaans koppel stond in de supermarkt met een zoontje van ongeveer 3 jaar. Dat kind stond de winkerkarretjes zowat te slopen en de moeder, riep hem met rode wangen om er mee op te houden. Maar dat was buiten de vader gerekend. Deze hief zijn hand op en besefte, denk ik, nog net op tijd dat hij zich in een openbare ruimte bevond, waardoor hij zijn vrouw net niet sloeg. Dan maande hij zoonlief maar aan om de karretjes lekker verder te slopen. En dan schrikken ze er van dat hun zonen later vandalisme plegen. De eerste is volgens mij een berucht grafitti artist geworden en heeft nog enkele minder fraaie dingen aangevangen. Enfin, ik geloof dat hij in de gevangenis statistiek zit. Van de tweede hoop ik dat hij het verstand van zijn moeder heeft, of toch het moreel verstand. Soms geloof ik dat de moslims hun zonen beter opvoeden zoals ze hun dochters en vrouwen behandelen, terwijl ze hun dochters wat meer vrijheid mogen geven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
De dubbele nationaliteit moet afgeschaft worden. De naturalisatiemogelijkheden moeten beperkt worden en de verwerving van de Belgische nationaliteit wordt pas definitief na een proefperiode. Inwijkelingen moeten bewijzen dat ze in hun levensonderhoud (en die van hun gezin) kunnen voorzien en hebben gedurende de eerste jaren een beperktere toegang tot de sociale zekerheid. Kinderbijslag moet gekoppeld worden aan de nationaliteit van de kinderen. Bij spijbel- of ander wangedrag door minderjarigen moet de kinderbijslag kunnen worden ingetrokken.
![]() |
![]() |
#27 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De enige "oplossing" die de rode hogepriesters bieden is eens goed op de kap van het Vlaams Belang zitten,dan is volgens hun het probleem opgelost.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Partijlid
|
![]() De titel van deze thread lijkt wel een posthuum eerbetoon aan Pim Fortuyn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Grappig eigenlijk. Jij hebt het over een man die aggressief werd tijdens een ruzie met zijn vrouw en over een dolgedraaide jongen die een drama veroorzaakte. Hier gaat het over 40% van de 10.000 gevangenen in ons land. Goed lezen is de boodschap. Laatst gewijzigd door Antoon : 30 mei 2006 om 20:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() En wát, als u nu eens in de schoenen zou staan van een allochtone crimineel ? Wat zou ú beslissen, mocht u wegens misdadig gedrag voor de keuze van aanpassen of oprotten komen te staan ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar zouden die 40% zijn opgebracht? Al zeker niet in een VB gezin denk ik. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het is niet aan het VB om dit op te lossen. Het is ons huidig beleid die dit moet oplossen. Al jaaaaren. Mvg,
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Zo'n maatregel zal alleszins in strijd met de mensenrechten bevonden worden en ook terecht, dat zou gewoon je reinste discriminatie vanuit het gerecht zijn. (Verschillende straffen voor eenzelfde misdaad, wegens afkomst.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Vreemdeling
|
![]() en wat voorstel doet de premier vandaag? Hij vraagt aan Marroko of de gevangenen die hier in de cel zitten en van Marokaanse nationaliteit zijn of ze hun straf daar niet kunnen uitzitten. Kwestie van de overbevolking tegen te gaan in de gevangenissen hier. Wat het vb al jaren zegt,stelt de premier nu voor,maar als het vb zo een voorstel doet dan zijn het racisten en worden ze verweten voor al het vuil vant straat. Maar ja de premier moet toch zien dat zijn partij nog wat stemmen haalt bij de volgende verkiezingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Verhofstadt is ook ne racist en das allemaal de schuld van het Vb...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Dus kan het niet!!
![]()
![]() |
#38 |
|
![]() Zeg ik dat misschien. Ik vraag gewoon de bron.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Schepen
|
![]() VTM nieuws, met beelden van Vrhfstdt en een verklaring van de Marokkaanse premier.
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het stond ook in de Morgen vorige week vrijdag (niet meer online te verkrijgen zonder abonnement)
Er is hier zelfs een topic over geopend:http://forum.politics.be/showthread.php?t=51359 |
![]() |
![]() |